• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з прання і сухого чищення

Протокол №69 від 28.06.2024року

Завершена

272 970.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 364.85 UAH
Період уточнення: 28.06.2024 11:33 - 06.07.2024 00:00
Відповідь надана

Замовнику

Номер: 15b04381badb42c397763caeda6415a3
Дата опублікування: 04.07.2024 18:08
Опис: 1. Додатком № 1 “Кваліфікаційні критерії” до Тендерної документації визначено, що учасник має мати “документально підтверджений досвід (протягом останніх 3 років) виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з аналогічними замовниками послуг”. Тобто, учасник може підтвердити досвід виконання аналогічних договорів лише протягом 2023 року? 2. Додатком № 1 “Кваліфікаційні критерії” до Тендерної документації визначено такий кваліфікаційний критерій як: «Обов’язкова наявність у технології прання білизни синтетичного миючого та дезінфекційного засобів з певними параметрами». Обгрунтуйте, якою «технологією», нормативно-правовими актами визначено, що в синтетичному миючому засобі має бути: «масова частка ПАР не більше 20%, масова частка сполук з вмістом фосфору не більше 5%, миюча здатність не менше 90%, відбілююча здатність не менше 90%. Наявність залишкової (пролонгованої) антимікробної дії», а в дезінфекційному засобі: «масова частка КПАР не більше 3%, масова частка етилового спирту не менше 55%, масова частка ізопропилового спирту не менше 30%, масова частка перекису водню не менше 3%»
Відповідь: 1. Замовником внесено зміни в Додатку №1: «Наявність документально підтвердженого досвіду (протягом останніх 3 (трьох )років) виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з аналогічними замовниками послуг*» У учасника має бути досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з аналогічними замовниками послуг в періоді, який охоплює три останні роки. 2.Мова іде про наявну в учасника процедури закупівлі технологію прання білизни, затверджену внутрішніми нормативно-правовими документами та інструкціями учасника, який згідно Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30 квітня 2014 року № 293, має мати окремий пральний цех для обробки білизни медичних закладів, а отже і відповідні технології прання медичної білизни, в тому числі параметри синтетичних миючих та дезінфікуючих засобів, що використовуються учасником. Згідно експертних оцінок, такі параметри мають бути в межах, запропонованих в тендерній документації. При цьому даним параметрам відповідає широке коло синтетичних та дезінфікуючих мийних засобів, що представлені на ринку. Використання засобів з іншими параметрами може негативно вплинути на якість наданих послуг, строк служби білизни та здоров’я хворих.
Дата відповіді: 06.07.2024 14:42
Відповідь надана

Зміни до тендерної документації

Номер: 1d33454ef7504ff7a6d619d91e1d5f73
Дата опублікування: 04.07.2024 17:36
Опис: Додатком № 1 “Кваліфікаційні критерії” до Тендерної документації визначено, що учасник має мати “документально підтверджений досвід (не менше 3 років) виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з аналогічними замовниками послуг”. Вимога в частині встановлення строку досвіду трьох років є дискримінаційною по відношенню до учасників, що мають досвід роботи у відповідній сфері, але менший, ніж 3 роки, що неодноразово встановлювалось рішеннями АМКУ. Просимо виключити вимогу щодо обмеження строками наявного досвіду, оскільки це обмежує можливість потенційних учасників взяти участь у процедурі закупівлі, які мають аналогічний досвід, наприклад, 2 роки 11 місяців. Крім того, учасником процедури закупівлі може бути і новостворена організація, яка має досвід тільки за останні, наприклад, 3-6 місяців. Крім того, просимо роз’яснити поняття “аналогічних замовників послуг”. 5. Додатком № 1 “Кваліфікаційні критерії” до Тендерної документації визначено такий кваліфікаційний критерій як: «Обов’язкова наявність у технології прання білизни синтетичного миючого та дезінфекційного засобів за наступними параметрами: - Синтетичний миючий засіб повинен володіти дезінфікуючим ефектом, ефективно видаляти забруднення, знищувати неприємні запахи, масова частка ПАР не більше 20%, масова частка сполук з вмістом фосфору не більше 5%, миюча здатність не менше 90%, відбілююча здатність не менше 90%. Наявність залишкової (пролонгованої) антимікробної дії. - Дезінфекційний засіб, внесений МОЗ України до реєстру дезінфекційних засобів, призначений для дезінфекції поверхонь та усунення неприємних запахів, масова частка КПАР не більше 3%, масова частка етилового спирту не менше 55%, масова частка ізопропилового спирту не менше 30%, масова частка перекису водню не менше 3%”. Крім того,зазначено, що “у випадку, якщо дезінфекційний засіб, який учасник використовує при наданні послуг з прання (дезінфекції) білизни та документи стосовно якого надаються у складі тендерної пропозиції учасника не відповідають вимогам тендерної документації замовника, пропозиція такого учасника відхиляється у зв’язку з невідповідністю технічним вимогам закупівлі». Ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. «Обов’язкова наявність у технології прання білизни синтетичного миючого та дезінфекційного засобів з визначеними відсотковими параметрами складових” не відноситься до кваліфікаційнх критеріїв, встановлених законодавством. Замовником закупляються послуги, а не миючі чи дезінфекційні засоби. Враховуючи зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації в частині виключення відповідної вимоги із Тендерної документації. 6. Додатком № 1 “Кваліфікаційні критерії” до Тендерної документації Замовник вимагає висновок санітарно - епідеміологічної експертизи та декларації про відповідність продукції вимогам технічного регламенту щодо засобів побутової хімії, які будуть використовуватися Учасником при наданні послуг. У жовтні 2023 року набрали чинності норми Закону України “Про систему громадського здоров'я» щодо скасування необхідності отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Наразі такі висновки не видаються. Враховуючи зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації в частині виключення відповідної вимоги із Тендерної документації.
Відповідь: 1.Замовником внесено зміни в Додатку №1: «Наявність документально підтвердженого досвіду (протягом останніх 3 (трьох )років) виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з аналогічними замовниками послуг*» У учасника має бути досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з аналогічними замовниками послуг в періоді, який охоплює три останні роки. 2.Мова іде про наявну в учасника процедури закупівлі технологію прання білизни, затверджену внутрішніми нормативно-правовими документами та інструкціями учасника, який згідно Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30 квітня 2014 року № 293, має мати окремий пральний цех для обробки білизни медичних закладів, а отже і відповідні технології прання медичної білизни, в тому числі параметри синтетичних миючих та дезінфікуючих засобів, що використовуються учасником. Згідно експертних оцінок, такі параметри мають бути в межах, запропонованих в тендерній документації. При цьому даним параметрам відповідає широке коло синтетичних та дезінфікуючих мийних засобів, що представлені на ринку. Використання засобів з іншими параметрами може негативно вплинути на якість наданих послуг, строк служби білизни та здоров’я хворих. 3.Щодо висновку санітарно-епідеміологічної експертизи повідомляємо що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/ державних органів щодо цього.
Дата відповіді: 06.07.2024 14:41
Відповідь надана

Зміни до тендерної документації

Номер: 654897a094584151bb0ac65521d28e01
Дата опублікування: 01.07.2024 16:09
Опис: 1. Пунктом 4.2. Проєкту договору про закупівлю Додатку № 4 до Тендерної документації визначено, що “розрахунок за надані послуги здійснюються на протязі 10 банківських днів”. Законом України «Про платіжні послуги» створено умови для переходу української платіжної інфраструктури на міжнародний стандарт обміну платіжними повідомленнями ISO 20022, який є основою функціонування європейських платіжних систем. На виконання вимог Закону Правління НБУ прийняло постанову від 16.09.2021 № 93 «Про запровадження міжнародного стандарту ISO 20022 у платіжній інфраструктурі України», згідно з якою в рамках реалізації проєкту Національного банку України «Розвиток платіжної інфраструктури України» з 01.04.2023  запроваджується у платіжній інфраструктурі України міжнародний стандарт ISO 20022. З 01.04.2023 система переказів функціонує на базі міжнародного стандарту ISO 20022, що означає – здійснювати міжбанківські платіжні операції можна в будь-який час, не чекаючи ранку чи закінчення вихідних. Раніше версія системи електронних платежів (СЕП) дозволяла надсилати банківські платежі виключно в межах банківського дня. Але з 01.04.2023 НБУ запустив нову версію СЕП-4, завдяки якій послуги доступні 24 години на добу 7 днів на тиждень. Отже, виконання міжбанківських платіжних операцій відбувається цілодобово. З огляду на вищезазначене банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01.04.2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій. Тому поняття «банківський день» з 01.04.2023 є неактуальним та суперечить чинному законодавству. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у своєму рішенні № 20995-р/пк-пз від 27.12.2023 (№ UA-2023-12-13-009052-a.a1) задовольнила скаргу, та зазначила, що умови тендерної документації в частині «банківські дні» не узгоджуються з вимогами законодавства в цій частині. Аналогічна позиція Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неузгодженості з вимогами законодавства визначення у тендерній документації поняття «банківські дні» висловлена в рішеннях № 16798-р/пк-пз від 19.10.2023 (№ UA-2023-09-06-009100-a.c3) та № 13110-р/пк-пз від 21.08.2023 (№ UA-2023-08-01-012114-a.a1).   Враховуючи зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації в частині заміни банківських днів на “календарні чи робочі дні”. 2. Додатком № 2 “Технічні вимоги” до Тендерної документації визначено, що під час надання послуг Виконавець повинен дотримуватися, зокрема, ДСП 201-97 Державні санітарні правила охорони атмосферного повітря населених місць (від забруднення хімічними і біологічними речовинами). Відповідні ДСП втратили чинність 31.07.20214. Враховуючи зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації в частині виключення ДСП 201-97 із Тендерної документації. 3. Додатком № 2 “Технічні вимоги” до Тендерної документації визначено, що забір брудної білизни проводиться “за заявкою до виконання”, приймання здійснюється на підставі “накладної”, “актів виконаних робіт”, а дефекти білизни мають бути “позначені у квитанції під час приймання замовлення”. За вимогами Замовника одночасно формуються заявка, накладна і квитанція. Враховуючи зазначене вище, просимо обгрунтувати необхідність у цих трьох документах та в чому різниця між ними, а також внести зміни до Тендерної документації, уніфікувавши прийняття білизни одним документом. 4. Додатком № 1 “Кваліфікаційні критерії” до Тендерної документації визначено, що учасник має мати “документально підтверджений досвід (не менше 3 років) виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з аналогічними замовниками послуг”. Вимога в частині встановлення строку досвіду трьох років є дискримінаційною по відношенню до учасників, що мають досвід роботи у відповідній сфері, але менший, ніж 3 роки, що неодноразово встановлювалось рішеннями АМКУ. Просимо виключити вимогу щодо обмеження строками наявного досвіду, оскільки це обмежує можливість потенційних учасників взяти участь у процедурі закупівлі, які мають аналогічний досвід, наприклад, 2 роки 11 місяців. Крім того, учасником процедури закупівлі може бути і новостворена організація. Крім того, просимо роз’яснити поняття “аналогічних замовників послуг”. 5. Додатком № 1 “Кваліфікаційні критерії” до Тендерної документації визначено такий кваліфікаційний критерій як: «Обов’язкова наявність у технології прання білизни синтетичного миючого та дезінфекційного засобів за наступними параметрами: - Синтетичний миючий засіб повинен володіти дезінфікуючим ефектом, ефективно видаляти забруднення, знищувати неприємні запахи, масова частка ПАР не більше 20%, масова частка сполук з вмістом фосфору не більше 5%, миюча здатність не менше 90%, відбілююча здатність не менше 90%. Наявність залишкової (пролонгованої) антимікробної дії. - Дезінфекційний засіб, внесений МОЗ України до реєстру дезінфекційних засобів, призначений для дезінфекції поверхонь та усунення неприємних запахів, масова частка КПАР не більше 3%, масова частка етилового спирту не менше 55%, масова частка ізопропилового спирту не менше 30%, масова частка перекису водню не менше 3%”. Крім того,зазначено, що “у випадку, якщо дезінфекційний засіб, який учасник використовує при наданні послуг з прання (дезінфекції) білизни та документи стосовно якого надаються у складі тендерної пропозиції учасника не відповідають вимогам тендерної документації замовника, пропозиція такого учасника відхиляється у зв’язку з невідповідністю технічним вимогам закупівлі». Ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей визначено, що Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. «Обов’язкова наявність у технології прання білизни синтетичного миючого та дезінфекційного засобів з визначеними відсотковими параметрами складових” не відноситься до кваліфікаційнх критеріїв, встановлених законодавством. Замовником закупляються послуги, а не миючі чи дезінфекційні засоби. Враховуючи зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації в частині виключення відповідної вимоги із Тендерної документації. 6. Додатком № 1 “Кваліфікаційні критерії” до Тендерної документації Замовник вимагає висновок санітарно - епідеміологічної експертизи та декларації про відповідність продукції вимогам технічного регламенту щодо засобів побутової хімії, які будуть використовуватися Учасником при наданні послуг. У жовтні 2023 року набрали чинності норми Закону України “Про систему громадського здоров'я» щодо скасування необхідності отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції. Наразі такі висновки не видаються. Враховуючи зазначене вище, просимо внести зміни до тендерної документації в частині виключення відповідної вимоги із Тендерної документації.
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. 1.Щодо Пункту 4.2. Проєкту договору про закупівлю Додатку № 4 до Тендерної документації визначено, що “розрахунок за надані послуги здійснюються на протязі 10 банківських днів” механічна описка, відповідна вимога буде відкориговано. Внесено зміни до тендерної документації Пункту 4.2. Проєкту договору про закупівлю в Додатку № 4 частині заміни банківських днів на “календарні дні”. 2. Згідно Додатком № 2 “Технічні вимоги” до Тендерної документації визначено, що під час надання послуг Виконавець повинен дотримуватися, зокрема, ДСП 201-97 Державні санітарні правила охорони атмосферного повітря населених місць (від забруднення хімічними і біологічними речовинами). Цей пункт вимог виконано. Внесено зміни до тендерної документації в частині виключення ДСП 201-97 із Тендерної документації 3. Обгрунтування щодо Додатком № 2 “Технічні вимоги” до Тендерної документації визначено, що забір брудної білизни проводиться “за заявкою до виконання”, приймання здійснюється на підставі “накладної”, “актів виконаних робіт”, а дефекти білизни мають бути “позначені у квитанції під час приймання замовлення”. Необхідність забору брудної білизни провадиться за заявкою Замовника, приймання брудної білизни здійснюється з видачею відповідної квитанції, в якій зазначається тип прийнятої білизни та її вага, а акти виконаних робіт оформлюються між Замовником та Виконавцем періодично для оплати за надані послуги. 4. Додатком № 1 “Кваліфікаційні критерії” до Тендерної документації, що учасник має мати “документально підтверджений досвід (не менше 3 років) виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) з аналогічними замовниками послуг”. Внесено зміни до тендерної документації « протягом останніх трьох років» Щодо «аналогічних замовників послуг» Замовник має на увазі «досвід виконання аналогічних послуг» Надання послуг з прання білизни для лікарняних закладів має певні особливості та підвищені вимоги, порівняно з наданням послуг з прання для інших організацій, тому Замовником вимагається досвід роботи з «аналогічними замовниками послуг». 5. Відповідно до Додатку №1 «Кваліфікаційні критерії» до Тендерної документації Обов’язкова наявність у технології прання білизни синтетичного миючого та дезінфекційного засобів за вказаними параметрами не суперечить ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням Особливостей, якою зокрема допускається встановлення такого кваліфікаційного критерію, як «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій». При цьому, слід зазначити що залишки агресивних синтетичних миючих та дезінфекційних засобів на білизні після прання можуть вкрай негативно впливати на ослаблений імунітет хворих. 6.Щодо висновку санітарно-епідеміологічної експертизи повідомляємо що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником-нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави щодо ненадання відповідних документів або ненакладення електронного підпису; або надає копію/ї роз'яснення/ державних органів щодо цього.
Дата відповіді: 04.07.2024 08:49