• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95

Завершена

1 475 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 14 750.00 UAH
Період уточнення: 27.06.2024 17:12 - 06.07.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 9272745e545d41d683a8f2d5c9011abf
Дата опублікування: 05.07.2024 09:28
Опис: Шановний Замовник, дякуємо за відповідь на питання, та внесення змін в тендерну документації, а саме зміна 5 км на 7 км. Коли ми прочитали, що Ви змінили 5 км на 7 км ми подумали, що ми помилялися і Замовник все ж таки аналізує інформацію та змінює умови, щоб не обмежувати конкуренцію. Але виявився дуже цікавий момент. Ми написали звернення що тільки одна мережа АЗС може виконати вимоги Ви внесли зміни з 3 км на 5 км, хоча нічого не помінлося ніхто більше не міг виконати дану вимогу, написали знову звернення збільшити з 5 км, Ви теж змінили. Ми як потенційний Учасник готові пропонувати мережу АЗС Авіас, яка тепер походить по відстані. Але тут цікавий момент Ви нібито даєте змогу взяти участь не тільки одній мережі АЗС, нібито змінюєте щоб була конкуренцію. Але дуже цікавий момент як тільки Ви змінили відстань де може взяти Участь більше ніж одна мережа АЗС ви змінюєте ще один пункт в проекті договору, який відрізняється суттєво від початкової редакції. А саме Ви змінюєте оплату з 7 днів на 150 днів. Тобто коли одна мережа АЗС проходила Вам достатньо було 7 днів на опалту, а як тільки Вам почали писати звернення і Ви змінили умови де може бути бідьше ніж одна АЗС Ви вирішили діяти таким чином, щоб Учасники розуміли що вони не можуть чекати 150 днів оплату, тобто зміна опати з 7 днів на 5 місяців. Не змінили на 10 днів, ну на 30 днів, а на 5 місяців. Не потрібно думати, що хтось чогось не розуміє. Тобто Ви ставите оплату на яку може погодитися Учасник з яким Ви домовилися, що оплата буде швидше здійснюватися, а якщо виграє Учасник інший невигідний Вам то може чекати оплату 5 місяців. Якщо раніше ще були сумніви щодо узгодженості дій, то тут дуже сильно вже прослідковується узгодження дій уповноваженої особи або і самої організації Рівнетеплоенерго, яка має домовленості, щодо співпраці лише з однією мережою АЗС. Дуже цікаво, як організація яка надає послуги з теплопостачання намагається все зробити щоб виграла одна мережа АЗС, неважливо по якій ціні, а потім закладати свої витрати у ціну для теплопостачання для населення. Шановний Замовник ще раз звертаємоз проханням дати рівну можливість взяти всім Участь, зробити вимоги такими які можуть бути виконанні. Не потрібно писати що ви поставили оплату 150 днів, що на стільки може розятягнутися оплата. Ми думаємо якщо проаналізувати всі тендера, які оголошенні по пальному то ми не найдемо аналогічної ситуації і ніхто з Постачальників на це не піде, якщо звісно ви не узгодили з ними дії щодо оплати. У іншому випадку будемо звертатися із запитом в в Головне управління Стратегічних розслідувань поліції, щодо узгодженості дій уповноваженої особи Замовника яка зацікавлена у виграші тільки одно мережі АЗС та прописує вимоги, які без узгоджених дій не зможе виконати жоден Учасник
Відповідь: Як вбачається з ч. 5 ст. 14, ч. 4 ст. 22 Закону № 922, приписів Особливостей № 1178, тендерна документація не повинна містити вимог, що призводять до дискримінації учасників, у т.ч. потенційних. У Постанові ВС від 29.01.2021р (судова справа № 640/1042/19) вказано, що дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. Вимоги Тендерної документації поширюються на всіх потенційних учасників даної закупівлі і мають бути обов`язкові до виконання всіма потенційними учасниками. У даному випадку, кожен суб’єкт господарювання подаючи свою тендерну пропозицію буде у рівних умовах, тобто погоджується виконувати пункт договору 4.2. - Замовник зобов’язується повністю оплатити вартість переданого у його власність (поставленого) Товару протягом 150 (сто п’ятдесят) календарних днів з моменту підписання сторонами видаткової накладної на переданий у власність (поставлений) Товар, шляхом перерахування грошових коштів на банківський поточний рахунок Постачальник, вказаний в цьому Договорі. У свою чергу, ТОВ «Рівнетеплоенерго» є сезонним підприємством та основну частину прибутку отримує саме у опалювальний сезон. З огляду на наведене, проаналізувавши свою фінансову спроможність Замовник прийняв рішення збільшити термін післяоплати до 150 (сто п’ятдесят) календарних днів, проте залишивши за собою право достроково здійснювати оплату за отриманий товар у найкоротший термін. Крім того, варто звернути увагу, що ТОВ «Рівнетеплоенерго», постійно здійснює закупівлю товарів та послуг на умовах післяоплати з відстрочкою платежу у 150-200 календарних днів. Отже, Замовник залишає дану вимогу тендерної документації без змін.
Дата відповіді: 08.07.2024 11:42
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги, наявність відстані до АЗС, не передбачено Законом, обмежує конкуренцію

Номер: 48ae64a894cc410d8bccd9036221214e
Дата опублікування: 04.07.2024 15:22
Опис: Шановний Замовник, дякуємо за відповідь на питання, та внесення змін в тендерну документації, а саме змна 3км на 5 км. А саме тепер вимога така - знаходження не менше трьох власних або партнерських АЗС від місця розташування Замовника: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27 на відстані не більше 5(п’яти) км з обов’язковим зазначенням адреси розташування перелічених АЗС. Тобто Ви змінили 3 км на 5 км. Ми проаналізували, що змінилося, і які чи є декілька мереж АЗС які можуть виконати вимоги щодо вістані 5 км від Замовника. Виявилося, що нічого не змінилося, щоб мати не менше 3 АЗС на відстані 5 км від Замовника, це може мати тільки одна мережа АЗС. Напевно спеціально зроблено щоб більше не було конкуренції, бо як ми бачимо якби Замовник вказав не менше 6 км то цю вимогу могла б виконати ще мережа АЗС Авіас та надати не менше 3 АЗС на відстані 5 км. Ми як потенційний Учасник могли б запропонувати мережу АЗС Авіас. Але як ми бачимо Замовник спеціально вирахував відстань до щоб більше як одна мережа АЗС не змогла взяти Участь. Замовнику нецікаво замість 5 км зазначити відстань 6 км та щоб ще одна АЗС змогла взяти Участь та була конкуренція, що в вою чергу призведе до зниження ціни. Напевно Замовнику краще коли одна мережа може виконати дані вимоги нехай на один кілометр ближче і не зважаючи що це може бути дуже дорого так як немає конкуренції.Бо якщо немає конкуренції то відповідно і ціну Учасник не знижує.Можливо доцільно рахувати також ціну за одиницю товару і тоді враховувати відстань, а не прописувати вимоги під одну мережу АЗС і закуповувати по найдорожчій ціні.Тому вимагаємо видалити дискримінаційні вимоги, а саме знаходження не менше трьох власних або партнерських АЗС від місця розташування Замовника: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27 на відстані не більше 5 (п'яти) км з обов’язковим зазначенням адреси розташування перелічених АЗС, або змінити дану вимогу на наступну знаходження не менше трьох власних або партнерських АЗС від місця розташування Замовника: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27 на відстані не більше 6 (шести) км з обов’язковим зазначенням адреси розташування перелічених АЗС. Що дасть змогу взяти участь в закупівлі більшій кількості Учасників що призвее до конкуренції то зниженні ціни в даній закупівлі. Якщо ж Замовник не змінює дану дискримінаційну вимогу, проаналізувавши що тільки одна мережа може виконати дану вимогу, що в свою чергу призведе до завищення ціни таким Учасником, хоча можна змінити на 6 км та необмежувати потенційних Учасників будемо вважати, що уповноважена особа Замовника свідомо прописує вимоги під такого Учасника і будемо направляти запит в Головне управління Стратегічних розслідувань поліції, зокрема що дії уповноваженої особи Замовника. Тому просимо необмежувати конкуренцію та видалити дискримінаціні вимоги або їх змінити
Відповідь: Замовник розглянув Ваше звернення та вніс зміни до Тендерної документації.
Дата відповіді: 04.07.2024 16:58
Відповідь надана

Щодо змін до Додатку №2

Номер: d4704bfe05944e9f823c0a47c74814ad
Дата опублікування: 03.07.2024 10:09
Опис: Прохання виключити з Додатку №2 до тендерної документації "ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ*Назва предмету закупівлі: Бензин А-95 за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 - «Нафта і дистиляти» в п.5. наступну умову: "- гарантування можливості мобільної заправки", у зв'язку з тим, що згідно Класифікації АЗС за категоріями дана категорія АЗС відсутня.
Відповідь: Гарантування можливості мобільної заправки є необхідною умовою безперебійного функціонування ТОВ «Рівнетеплоенерго», оскільки саме автономність даної функції заправки надасть можливість, у критичних випадках, безперебійно функціонувати ремонтній техніці, генераторам, зокрема. Враховуючи ситуацію у енергосистемі країни, дана вимога є належною та допустимою для виконання. Замовник залишає дану вимогу без змін. У даному випадку, додатково роз’яснюємо щодо тлумачення виразу "- гарантування можливості мобільної заправки" – мається на увазі можливість здійснити ,по заявці Замовника, дозаправку бензином А-95 транспорту або техніки Замовника, поза межами розташування АЗС.
Дата відповіді: 03.07.2024 10:53
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: a482c0ab0e544dc1a838fb0edec0a640
Дата опублікування: 01.07.2024 12:17
Опис: Шановний Замовник, дякуємо за відповідь на перше питання. У своїй відповіді Ви вказали Враховуючи, що Замовник розташований за адресою: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27, відстань не більше 3(трьох) км з цієї адреси дозволяє покрити площу приблизно рівну 28,26 (км)2. Дана територія, беззаперечно, покриває близько половини площі м. Рівного, що в свою чергу, включає розташування не одного десятка АЗС. З огляду на вказане, вимога щодо підтвердження саме 3(трьох) і більше власних або партнерських АЗС є цілком виправданою, враховуючи, що кількість АЗС у вказаному радіусі є значно більшою, ніж 3(три), при цьому Учасники мають можливість залучати як власні, так і партнерські АЗС. Замовник вважає за необхідне залишити вимоги ТД без змін. Дуже цікава відповідь дана територія включає розташування не одного десятка АЗС. Але Ви вимагаєте на відстані 3 км не менше 3 АЗС. Ми проаналізували які ж АЗС знаходяться за цією адресою, і Виявилося що тільки одна мережа АЗС може виконати Ваші вимоги, а заправки мережі Авіас, КМ. Енерджі нажаль не можуть взяти Участь у Вашому тендері. Мережі АЗС які знаходяться в межах 3 км, але немає саме 3 АЗС в межах 3 км. від Замовника. А ви так цікаво вказали більше десятка АЗС, напевно порахували ВОГ, ОЛАС, Укрнафта, БРСМ, прям всі АЗС, які є в Рівному але не можуть виконати Ваші дискримінаційні вимоги. Напевно Ви чекаєте тільки одного Учасника. У своїй відповіді Ви вказали якщо АЗС будуть розташовані поза вказаної відстані для заправки транспортних засобів необхідно буде витрачати додаткові ресурси, що призведе до зайвої витрати пального та робочого часу працівників. Ви вказуєте про додаткові витрат, але прописуєте дискримінаційні вимоги під одну мережу АЗС, яка має 3 АЗС на відстані до Замовника, що в свою чергу унеможливлює конкуренцію. Ви напевно не рахуєте ціну за одиницю товару, а тільки відстань. Бо якщо немає конкуренції то відповідно і ціну Учасник не знижує. Тобто Ви готові купляти дорожче головне щоб відстань була найменша. Можливо доцільно рахувати також ціну за одиницю товару і тоді враховувати відстань, а не прописувати вимоги під одну мережу АЗС і закуповувати по найдорожчій ціні. Якщо Ви так описали, що по даним вимогам має можливість взяти участь більше 10 АЗС то дайте можливість взяти цим АЗС участь. Тому вимагаємо видалити дискримінаційні вимоги, а саме знаходження не менше трьох власних або партнерських АЗС від місця розташування Замовника: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27 на відстані не більше 3(трьох) км з обов’язковим зазначенням адреси розташування перелічених АЗС. Якщо ж Замовник не змінює дану дискримінаційну вимогу, проаналізувавши що тільки одна мережа може виконати дану вимогу, що в свою чергу призведе до завищення ціни таким Учасником будемо вважати, що уповноважена особа Замовника свідомо прописує вимоги під такого Учасника і будемо направляти запит в Головне управління Стратегічних розслідувань поліції, зокрема що дії уповноваженої особи Замовника. Тому просимо необмежувати конкуренцію та видалити дискримінаціні вимоги.
Відповідь: Замовник розглянув Ваше звернення та вніс зміни до Тендерної документації максимально розширивши можливий радіус, на якому можуть бути розташовані власні та партнерські АЗС учасника.
Дата відповіді: 03.07.2024 08:47
Відповідь надана

Дискримінаційні ВИМОГИ iso

Номер: 62fdfa19154041f7ab66f9724c37ab8d
Дата опублікування: 28.06.2024 11:00
Опис: Статтею 5 Закону України „Про публічні закупівлі” передбачено що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Закупівлі повинні здійснюватись за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Ознайомившись з ТД Замовника, вважаємо, що в порушення вимог ст. 5 Закону, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги до Учасників, які полягають в наступному: Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. в П.8 додатку 2 ТД Замовник вимагає: Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. Згідно чинного Законодавства Учасники НЕ ЗОБОВ'ЯЗАНІ жодним законодавчим документом для здійснення своєї діяльності отримувати даний сертифікат. Окрім того сертифікат ISO ПІДТВЕРДЖУЄ ЯКІСТЬ ВИРОБНИЧИХ ПРОЦЕСІВ що відбуваються на підприємстві, а не безпосередньо якісні характеристики продукту (товарів), а застосування стандарту ISO для сертифікації систем управління якістю носить рекомендаційний характер, а отже його отримання не є обов'язковим. Отже, виходячи з вищевикладеного, просимо усунути вимогу щодо подачі сертифікату ISO не стосується безпосередньо предмета закупівлі, оскільки ця вимога ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ПІДТВЕРДЖУЄ ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ та викладена не коректно за змістом. Наводимо позицію Апеляційного адміністративного суду у справі № 826/15639/17 за аналогічним питанням: «...відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації» Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок що Замовник навмисно ускладнює участь у закупівлі, прописуючи вимогу з некоректним змістом що ніяким чином не стосується предмету закупівлі, штучно обмежуючи коло потенційних учасників. Міністерство економіки, листом № 3305-04/34286-06 від 01.06.2020 року рекомендує Замовникам виважено та з дотриманням законодавства формувати вимоги до предмета закупівлі та потенційних учасників, уникати встановлення надмірних вимог, що ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників. Отже вимагаєм видалити таку вимогу з Тендерної документації щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі що зазначені у п.6 додатку 2 Тендерної документації. Замовник має змогу ознайомитися з практикою АМКУ стосовно таких вимог і має розуміти що вони є дискримінаційними та обмежують право великої кількості потенційних Учасників взяти Участь. Якщо Замовник відомо не буде видаляти таку вимогу розуміючи що така вимога \ дискримінаційною та враховуючи всі рекомендації Мінекономіки та практику АМКУ, а також аналогічні рішення в судах по даному питанню ми будемо розуміти, що це робиться свідомо під певних Учасників, і будемо змушені направляти скарги в АМКУ стосовно оскарження таких вимог. Також будемо звертатися щодо притягнення до відповідальності уповноваженої особи, яка свідомо зазначає дискримінаційні вимоги. Будемо змушенні направляти звернення в Головне Управління Стратегічних розслідувань поліції що до перевірки даної Закупівлі на аналіз даної документації та встановлення в документації свідомо дискримінаційних вимог. Тому просимо видалити дискримінаційні вимоги та необмежувати конкуренцію.
Відповідь: Відповідно до Додатку №2 до Тендерної документації Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля. У свою чергу, Міжнародний стандарт ISO 9001 відповідає за контроль якості критичних моментів виробництва продукції або надання послуг. Стандарт ISO 9001 не є галузевим, а може бути отриманий практично всіма видами підприємств за умови відповідних доробок стандарту під потреби компанії та її технологічні процеси. ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції. Отримання сертифікатів ISO 9001:2008 та ДСТУ ISO 9001:2009 підтверджує ретельну роботу фахівців компанії Учасників, застосовуючи на практиці концепцію безперервних поліпшень, закладену в ідеології стандартів серії ISO, що впливають на якість продукції, зокрема. Відповідно до положень ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З вищенаведеного вбачається, що замовнику надано право включити до тендерної документації вимоги або умову на власний розсуд. Виходячи з того, що одним із доказів необхідного рівня якості є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому, Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, що підтверджує відповідність товару вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. При цьому, отримання сертифікату є загальнодоступною процедурою, для будь яких осіб, що бажають підтвердити якість товару та безпеки її виробництва, тому, вимоги, щодо підтвердження якості не містить жодних дискримінаційних елементів. У той же час, Апеляційний адміністративний суд у справі № 826/15639/17 висловив наступну позицію: «тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації». Враховуючи вищенаведене, розглянувши Ваше звернення по суті, Замовник надає узагальнене роз’яснення з даного питання: Оскільки, сертифікат згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», хоч і є діючим в Україні, про те не є обов’язковим щодо даного предмету закупівлі, тому ненадання даного сертифікату у складі тендерної пропозиції Учасника не може мати наслідком відхилення такої тендерної пропозиції Замовником. Замовник вважає за необхідне залишити вимоги ТД без змін.
Дата відповіді: 01.07.2024 11:28
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги, ПОРУШЕННЯ ЗУ ПРО ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ, ПОРУШЕННЯ ПРИНЦИПІВ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ

Номер: 49581d677b6f47419feb3206a1eadf37
Дата опублікування: 28.06.2024 10:54
Опис: Статтею 5 Закону України „Про публічні закупівлі” передбачено що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Закупівлі повинні здійснюватись за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Ознайомившись з ТД Замовника, вважаємо, що в порушення вимог ст. 5 Закону, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги до Учасників, які полягають в наступному: надати документ що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України. в П.6 додатку 2 ТД Замовник вимагає: надати документ що підтверджує впровадження системи менеджменту екологічного управління впровадженої Учасником з метою забезпечення захисту від техногенних ризиків при поставці товару, виданого акредитованим органом відповідно до чинного законодавства України. Згідно чинного Законодавства Учасники НЕ ЗОБОВ'ЯЗАНІ жодним законодавчим документом для здійснення своєї діяльності отримувати даний сертифікат. Окрім того сертифікат системи менеджменту екологічного управління ПІДТВЕРДЖУЄ ЯКІСТЬ ВИРОБНИЧИХ ПРОЦЕСІВ, що відбуваються на підприємстві, а не безпосередньо якісні характеристики продукту (товарів), а застосування стандарту ISO для сертифікації систем управління якістю носить рекомендаційний характер, а отже його отримання не є обов'язковим. Отже, виходячи з вищевикладеного, просимо усунути вимогу щодо подачі сертифікату ISO не стосується безпосередньо предмета закупівлі, оскільки ця вимога ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ ПІДТВЕРДЖУЄ ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ та викладена не коректно за змістом. Наводимо позицію Апеляційного адміністративного суду у справі № 826/15639/17 за аналогічним питанням: «...відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації» Враховуючи вищевикладене, можна зробити висновок що Замовник навмисно ускладнює участь у закупівлі, прописуючи вимогу з некоректним змістом що ніяким чином не стосується предмету закупівлі, штучно обмежуючи коло потенційних учасників. Міністерство економіки, листом № 3305-04/34286-06 від 01.06.2020 року рекомендує Замовникам виважено та з дотриманням законодавства формувати вимоги до предмета закупівлі та потенційних учасників, уникати встановлення надмірних вимог, що ускладнюють участь у закупівлях та штучно обмежують коло потенційних учасників. Отже вимагаєм видалити таку вимогу з Тендерної документації щодо надання документів, які не стосуються безпосередньо предмета закупівлі що зазначені у п.6 додатку 2 Тендерної документації. Замовник має змогу ознайомитися з практикою АМКУ стосовно таких вимог і має розуміти що вони є дискримінаційними та обмежують право великої кількості потенційних Учасників взяти Участь. Якщо Замовник відомо не буде видаляти таку вимогу розуміючи що така вимога \ дискримінаційною та враховуючи всі рекомендації Мінекономіки та практику АМКУ, а також аналогічні рішення в судах по даному питанню ми будемо розуміти, що це робиться свідомо під певних Учасників, і будемо змушені направляти скарги в АМКУ стосовно оскарження таких вимог. Також будемо звертатися щодо притягнення до відповідальності уповноваженої особи, яка свідомо зазначає дискримінаційні вимоги. Будемо змушенні направляти звернення в Головне Управління Стратегічних розслідувань поліції що до перевірки даної Закупівлі на аналіз даної документації та встановлення в документації свідомо дискримінаційних вимог. Тому просимо видалити дискримінаційні вимоги та необмежувати конкуренцію.
Відповідь: Відповідно до Додатку №2 до Тендерної документації Учасник у складі пропозиції надає оригінал документу (сертифікат тощо), який згідно з ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю» підтверджує впровадження системи управління якістю в Учасника, як суб’єкта господарювання – юридичної особи стосовно торгівлі (оптової чи роздрібної) пальним (паливом), виданий акредитованим уповноваженим органом у сфері сертифікації, а також надає копію документу (атестат про акредитацію тощо), який підтверджує належну сферу акредитації такого органу з сертифікації. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати заходам із захисту довкілля. У свою чергу, Міжнародний стандарт ISO 9001 відповідає за контроль якості критичних моментів виробництва продукції або надання послуг. Стандарт ISO 9001 не є галузевим, а може бути отриманий практично всіма видами підприємств за умови відповідних доробок стандарту під потреби компанії та її технологічні процеси. ISO 9001 - це процес оцінювання системи менеджменту в тій чи іншій компанії на відповідність вимогам стандарту. Для того, щоб отримати сертифікат відповідності ISO 9001, на підприємстві потрібно створити систему документації, яка регулює всі дії, що стосуються якості продукції. Простою мовою, цей сертифікат допомагає керівництву компанії правильно побудувати бізнес-процеси та приймати найбільш оптимальні управлінські рішення, які впливатимуть на якість продукції. Отримання сертифікатів ISO 9001:2008 та ДСТУ ISO 9001:2009 підтверджує ретельну роботу фахівців компанії Учасників, застосовуючи на практиці концепцію безперервних поліпшень, закладену в ідеології стандартів серії ISO, що впливають на якість продукції, зокрема. Відповідно до положень ч.3 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. З вищенаведеного вбачається, що замовнику надано право включити до тендерної документації вимоги або умову на власний розсуд. Виходячи з того, що одним із доказів необхідного рівня якості є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товару загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Тому, Замовник вимагає від Учасників надання Сертифікату системи управління якістю ISO 9001:2015, що підтверджує відповідність товару вимогам міжнародного стандарту ISO 9001, діючого в Україні. При цьому, отримання сертифікату є загальнодоступною процедурою, для будь яких осіб, що бажають підтвердити якість товару та безпеки її виробництва, тому, вимоги, щодо підтвердження якості не містить жодних дискримінаційних елементів. У той же час, Апеляційний адміністративний суд у справі № 826/15639/17 висловив наступну позицію: «тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації». Враховуючи вищенаведене, розглянувши Ваше звернення по суті, Замовник надає узагальнене роз’яснення з даного питання: Оскільки, сертифікат згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Система управління якістю», хоч і є діючим в Україні, про те не є обов’язковим щодо даного предмету закупівлі, тому ненадання даного сертифікату у складі тендерної пропозиції Учасника не може мати наслідком відхилення такої тендерної пропозиції Замовником. Замовник вважає за необхідне залишити вимоги ТД без змін.
Дата відповіді: 01.07.2024 11:29
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 89c7a11474a249638cfd23bd5b7f2d89
Дата опублікування: 28.06.2024 10:36
Опис: Статтею 5 Закону України „Про публічні закупівлі” передбачено що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Закупівлі повинні здійснюватись за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Ознайомившись з ТД Замовника, вважаємо, що в порушення вимог ст. 5 Закону, Замовником встановлені дискримінаційні вимоги до Учасників, які полягають в наступному: п5. Додатку 2 до тендерної документації - знаходження не менше трьох власних або партнерських АЗС від місця розташування Замовника: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27 на відстані не більше 3(трьох) км з обов’язковим зазначенням адреси розташування перелічених АЗС. Відповідно п.4 частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі повині здійснюватися за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Частиною 4 цієї ж статті визначено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.Таким чином, вимагаючи на всіх Учасників мати АЗС на відстані не більше 3 км., Замовник встановлює дискримінаційну вимогу штучно звужує коло потенційних учасників аукціону, що в свою чергу призводить до усунення з ринку тих суб’єктів господарювання, які мають можливість здійснення постачання палива. Зокрема можна проналізувати що на відстані 10 км від Замовника досить багато АЗС зможуть виконати таку вимогу, що в свою чергу дасть змогу розширити кількість потенційних Учасиків.Таким чином, ми, як потенційний Учасник не погоджуємось з такою вимогою та вимагаємо викласти цей пунт у наступній редакції: знаходження не менше трьох власних або партнерських АЗС від місця розташування Замовника: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27 на відстані не більше 10 (десяти) км з обов’язковим зазначенням адреси розташування перелічених АЗС. Враховуючи вищезазначену вимогу що є дискримінаційною, штучно звужує коло потенційних учасників закупівлі, порушує наше право прийняти участь в цій закупівлі та фактично унеможливлює виконання вимоги щодо можливості надання АЗС, не більше 3 км від Замовника ставлячи Учасників даної закупівлі у нерівні умови, обмежуючи коло потенційних учасників Замовник відкрито порушує ст. 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників Закону України «Про публічні закупівлі». Тому вимагаємо змінити даний пункт, необмежувати коло потенційних Учасників, якщо Замовник зацікавлений в більшій конкуренції, а не лише чекає певних визначених Учасників.
Відповідь: Відповідно до Додатку №2 до Тендерної документації Учасник надає Лист - підтвердження (в довільній формі) щодо, зокрема: - знаходження не менше трьох власних або партнерських АЗС від місця розташування Замовника: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27 на відстані не більше 3(трьох) км з обов’язковим зазначенням адреси розташування перелічених АЗС; Дана вимога не може вважатися дискримінаційною, оскільки ТОВ «Рівнетеплоенерго» у своїй структурі містить 28 котелень та 83 ЦТП(центральних теплових пунктів) розташованих на території м. Рівне. Для виконання покладених на Замовника завдань та надання безперебійного теплопостачання населенню, ефективного та швидкого реагування на аварійні виклики Замовнику необхідно здійснювати заправку автотранспортної техніки. У свою чергу знаходження не менше трьох власних або партнерських АЗС від місця розташування Замовника: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27 на відстані не більше 3(трьох) км дозволить безперешкодно здійснювати заправку автотранспортної техніки у радіусі, достатньому для ефективного використання паливних матеріалів та економії коштів та часу, необхідного на здійснення заправки. Оскільки, транспортні засоби (на обліку Замовника знаходиться більше 30 одиниць техніки), вирушають з вул. Данила Галицького, буд. 27 по маршруту слідування до вказаних об’єктів, то якщо АЗС будуть розташовані поза вказаної відстані для заправки транспортних засобів необхідно буде витрачати додаткові ресурси, що призведе до зайвої витрати пального та робочого часу працівників. Враховуючи, що Замовник розташований за адресою: м. Рівне, Рівненської області, вул. Данила Галицького, буд. 27, відстань не більше 3(трьох) км з цієї адреси дозволяє покрити площу приблизно рівну 28,26 (км)2. Дана територія, беззаперечно, покриває близько половини площі м. Рівного, що в свою чергу, включає розташування не одного десятка АЗС. З огляду на вказане, вимога щодо підтвердження саме 3(трьох) і більше власних або партнерських АЗС є цілком виправданою, враховуючи, що кількість АЗС у вказаному радіусі є значно більшою, ніж 3(три), при цьому Учасники мають можливість залучати як власні, так і партнерські АЗС. Замовник вважає за необхідне залишити вимоги ТД без змін.
Дата відповіді: 01.07.2024 11:29