-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт частини приміщень другого поверху будівлі №***,в/м №***, вул. ***, Чернівецького району, Чернівецької області
Завершена
2 389 901.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 949.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 949.51 UAH
Період уточнення:
25.06.2024 17:28 - 07.07.2024 00:00
Відповідь надана
Десримінація учасників
Номер:
edae5bacb3494122b58e84707711c5e7
Дата опублікування:
30.06.2024 22:43
Опис:
Обов’язкові умови:
- виїзд представника Учасника закупівлі на об’єкт для ознайомлення з об’єктом капітального ремонту (обстеження повинно проводитися за домовленістю Замовника та Учасника в період уточнень). Надання у складі пропозиції акту огляду об’єкта (Додаток 6), підписаного Сторонами – обов’язкове. Пропозиції учасників, які попередньо не оглянули об’єкт капітального ремонту (акт огляду – відсутній), будуть відхилені;
Дискримінаційна вимога
.1.11. - Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація сформована замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей та ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» є необхідність включити до тендерної документації вимогу для учасника, якому для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції є необхідність звірити обсяги робіт по наданню послуги відвідавши об’єкт в період звернення за роз’ясненнями, на якому будуть здійснюватися роботи по наданню послуги, і скласти акт обстеження, завірений представником Замовника. Витрати на відвідування будівельного майданчику несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування (надати відповідний гарантійний лист);
Вимога не правомірна враховуючи корупційну складову ми не маємо права зустрічі з Замовником тому , що Замовник буде наперед знати кількість Учасників, а це вже корупція. АКТ попереднього огляду об’єкта!!! Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі.Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі , шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загально доступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону, не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 30 Закону. Вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового виїзду представника для уточнення об'ємів була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією.
Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України
Відповідь:
Шановний, потенційний, Учаснику, розглянувши Ваше питання повідомляємо, що у відповідності до вимог тендерної документації Учасник зобов’язаний відвідати та оглянути об’єкт, який є предметом даної закупівлі, а також отримати інформацію, яка може бути йому необхідна для підготовки пропозиції та укладання договору. В іншому випадку, всі ризики стосовно виконання всього обсягу робіт за об’єктом покладаються на Учасника. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. За результатами відвідування об’єкту складається Акту обстеження (огляду) об’єкту згідно з Додатком
№5 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, який підписується уповноваженими особами Сторін (представниками Замовника та Учасника), та подається у складі тендерної пропозиції Учасника.
Акт огляду складається для усвідомлення та ознайомлення підрядної організації з місцем та об’єктом роботи, розміщенням об’єкту, технічного стану об’єкту та іншими можливими проблемними питаннями, які можуть виникнути під час виконання робіт, а також для загального розуміння обсягу робіт, та формування ціни своєї пропозиції з урахуванням всіх необхідних обсягів матеріалів та робіт і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності закріпленому у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану виконання робіт, з урахуванням встановлених замовником строків.
Також зазначаємо, що відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ підготовка до проведення обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою.
Замовник ніяким чином не порушив вимоги статті 5 Закону, оскільки забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбачену Законом, не обмежував право жодного учасника на обстеження об’єкту.
Звертаємо увагу на те, що відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, враховуючи наведене вище, відвідування місця виконання робіт на етапі здійснення закупівлі є цілком законною і необхідною вимогою, після чого Учасник зможе оцінити можливості виконання робіт, їх види та обсяги, визначити ризики та врахувати їх при складанні своєї цінової пропозиції.
Дата відповіді:
01.07.2024 16:54