Номер:
81075d3ad4c9454aab1f637ef3e632df
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
27.06.2024 16:32
Опис:
Наше підприємство (далі - Скаржник) має намір прийняти участь у вказаній вище закупівлі. Однак, ознайомившись із тендерною документацією, Скаржником було виявлено вимоги, що суттєво обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також у тендерній документації виявлено ряд положень, які мають ознаки таких, що порушують принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону та норму частини четвертої статті 5 Закону, яка вказує, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, наявність яких штучно обмежує коло учасників.
Відповідно до вимог Замовника пункту 1 таблиці «Документи від учасника що надаються у складі пропозиції до кінцевого строку подання» Додаток № 3 до тендерної документації «Копія ліцензії Учасника торгів на право виконання робіт з усіма додатками у разі якщо предмет закупівлі передбачає провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».»
Просимо Замовника прийняти до відома чинні зміни законодавства та привести вимоги тендерної документації у відповідність до чинних норм.
Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (далі - Постанова № 314).
Відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови №314 установлено, що:
1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
2) декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта:
в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (у разі подання декларації фізичною особою - підприємцем);
у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб’єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія. Після внесення інформації до Порталу Дія декларація повертається заявнику.
Таким чином, у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Тобто під час воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися шляхом подання декларації, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво.
Дискримінаційними для Скаржника є саме вимога щодо надання у складі пропозиції ліцензії Учасника торгів на право виконання робіт з усіма додатками.
Скаржник має декларацію про провадження господарської діяльності, а також всі необхідні дозвільні документи, передбачені чинним законодавством, для виконання будівельних робіт, але не може прийняти участь у даній закупівлі.
Замовник встановлюючи вимогу до учасників – ліцензії Учасника торгів на право виконання робіт з усіма додатками – цією вимогою Замовник звужує коло потенційних учасників.
В даній закупівлі зможуть прийняти участь тільки ті учасники, які мають ліцензії Учасника торгів на право виконання робіт з усіма додатками.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, без можливості надати альтернативні документи відповідно чинного законодавства - декларацію про провадження господарської діяльності, порушують вимоги частини 3 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Як підсумок, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги документації у вказаній редакції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до законодавства та викласти у новій редакції пункт 1 таблиці «Документи від учасника що надаються у складі пропозиції до кінцевого строку подання» Додаток № 3: «Скан-копія ліцензії Державного комітету України з будівництва та архітектури на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт(за умови, якщо роботи визначені у предметі закупівлі підлягають під ліцензування) або декларація про провадження господарської діяльності відповідно до постанови №314 КМУ» та ДОПУСТИТИ МОЖЛИВІСТЬ УЧАСНИКУ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПРОВАДЖЕННЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЩОДО БУДІВНИЦТВА ОБ’ЄКТІВ НА ПІДСТАВІ ДЕКЛАРАЦІЇ.
Відповідь:
Шановний учасник!
Вимоги тендерної документації складаються на підставі Законодавства України. Учасником у своїй тендерній пропозиції на вимоги тендерної документації подається лист- роз’яснення та/або обґрунтування, з поясненням чому такі документи не можуть бути надані у складі ТД з посиланням на відповідні нормативно-правові документи.
Дата відповіді:
02.07.2024 17:01