-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 90520000-8 «Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами» (Послуги з управління (поводження) небезпечними відходами)
Кошти обласного бюджета
Завершена
1 760 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 800.00 UAH
Період уточнення:
24.06.2024 13:08 - 22.07.2024 00:00
Відповідь надана
Ваша відповідь на питання від 01.07.24, 09:41 не відповідає чинному законодавству
Номер:
e6d922ca2f06496fa9a8984805b5fab6
Дата опублікування:
01.07.2024 10:35
Опис:
Ваша відповідь на питання від 01.07.24, 09:41 не відповідає чинному законодавству: уповноважена особа зобов"язана вчиняти дії, які чітко визначені законодавством.
Чинним законодавством не визначено обов"язкова наявність статусу підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. (На підтвердження надати у складі пропозиції довідку в довільній формі та скан-копію відповідного розпорядження Обласної військової адміністрації).
Вимога незаконна - підлягає видаленню - підлягає оскарженню.
Дії уповноваженої особи можливо кваліфікувати як перевищення службових повноважень.
Відповідь:
Доброго дня. Дякуємо за повідомлення. Врахували Ваші побажання. Пункт 1.12 з Додатку 7 вилучено.
Дата відповіді:
03.07.2024 14:18
Відповідь надана
Вимагаємо видалення незаконної вимоги D10
Номер:
d85dd303ff484c1f8d1563de8f6cd8a2
Дата опублікування:
27.06.2024 11:22
Опис:
Замовник опублікував номенклатуру відходів та кількість у Додатку №2 до тендерної документації:
1. Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникнення інфекції (Медичні матеріали та засоби індивідуального захисту медичних працівників) D 10. 18 01 03*
2. Хімічні препарати, що складаються або містять небезпечні речовини (Лікарські засоби, термін придатності яких закінчився) D 10. 18 01 06*
Відповідно до Операцій з видалення Додатку IV БАЗЕЛЬСЬКОЇ КОНВЕНЦІЇ про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням D 10 - це спалювання на суші (надалі - Конвенція).
Конвенція визначає інші операції, які може застосовувати власник ліцензії з управління відходами:
D9 - Фізико-хімічна обробка, не обумовлена в інших розділах цього додатка, яка призводить до утворення кінцевих сполук чи сумішей, які потім видаляються будь-яким способом, зазначеним у розділі А (наприклад, випарювання, сушіння, прокалювання, нейтралізація, осаджування тощо);
D13 - Змішування чи перемішування до початку будь-якої з операцій, зазначених у розділі А;
D15 - Зберігання до будь-якої з операцій, зазначених у розділі А та інші.
Пунктом 1 Додатку №2 до тендерної документації Замовник повідомляє:
1. Послуги надаються згідно вимог Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правил і норм щодо поводження з медичними відходами», Закону України «Про управління відходами».
Відповідно до статті 27 закону України Про управління відходами:
1. Утворення, збирання, перевезення та оброблення небезпечних відходів здійснюються у спосіб, що є безпечним для здоров’я людини та навколишнього природного середовища. Під час здійснення будь-якої операції з управління небезпечними відходами забезпечуються заходи обліку, звітності та контролю відповідно до законодавства.
2. Утворювачі та власники небезпечних відходів, крім небезпечних відходів у складі побутових відходів, зобов’язані:
1) зберігати небезпечні відходи окремо від інших видів відходів у спосіб, що не становить загрози для здоров’я людини та навколишнього природного середовища;
2) забезпечувати збирання, перевезення, оброблення відходів самостійно, за наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензії на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами, або шляхом укладення договору з суб’єктом господарювання у сфері управління відходами.
Оброблювачу відходів, враховуючи вище описане, дозволяється не тільки оброблення (у значенні спалення), а і збирання, перевезення та зберігання небезпечних відходів при наявності дозвільних документів та дотримання чинного законодавства.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону України Про публічні закупівлі Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовник, визначивши для учасників (майбутнього переможця) закупівлі виключно одну операцію з небезпечними відходами D 10, порушує:
1. Міжнародну БАЗЕЛЬСЬКУ КОНВЕНЦІЮ про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням.
2. Закон України Про управління відходами.
3. Закон України Про ублічні закуівлі.
Вимагаємо видалення незаконної вимоги D10.
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення. Пункт вилучено.
Дата відповіді:
01.07.2024 15:47
Відповідь надана
Вимога п. 1.12 Додатку №7 до тендерної документації суперечить ЗУ Про управління відходами.
Номер:
b2f3a09defe94c7e91d0d954df216f0a
Дата опублікування:
27.06.2024 10:54
Опис:
Замовник у Додатку №7 до тендерної документації вимагає статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. (На підтвердження надати у складі пропозиції довідку в довільній формі та скан-копію відповідного розпорядження Обласної військової адміністрації).
Учасники закупівлі не всі мають відповідний статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період та не можуть надати у складі пропозиції довідку в довільній формі та скан-копію відповідного розпорядження Обласної військової адміністрації.
Чинним законодавством України не заборонено участь у закупівлях без наявності статуса підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період з наданням довідки в довільній формі та скан-копії відповідного розпорядження Обласної військової адміністрації.
Відповідно пункту 1 частини третьої статті 27 закону України Про управління відходами:
Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:
1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Учасник має дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами - має право на участь у закупівлі.
Відповідно до ч.4 статті 5 Закону України Про публічні закупівлі Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимагаємо видалення вимоги, яка суперечить ЗУ Про управління відходами.
Відповідь:
Дякуємо за запитання.
Відповідно до умов проекту договору, Виконавець повинен надати Замовнику послуги, передбачені цим Договором, якість яких відповідає діючим вимогам та нормам законодавства про управління з небезпечними відходами, санітарні нормам і правилам.
Враховуючи надзвичайні умови, Замовник залишає за собою право вимагати, щоб потенційним надавачем послуг було підприємство яке має статус підприємства критично важливого для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Дата відповіді:
01.07.2024 09:41
Відповідь надана
Вимагаємо видалення незаконно визначеної кількості працівників у Додатку №3 до тендерної документації.
Номер:
5749dd959be6413ebf5bef73d5e90b71
Дата опублікування:
27.06.2024 10:34
Опис:
Замовник вимагає у Додатку №3:
- На підтвердження Учасник має надати : -посадові особи (не менше двох осіб), які мають екологічні знання (з доданням диплому, сертифікату тощо);
- Сканована копія сертифікату «Професійна підготовка щодо управління небезпечними відходами» (не менше двох фахівців);
- Сканована копія свідоцтва про підготовку фахівців щодо санітарно-гігієнічних та токсикологічних вимог щодо видалення небезпечних відходів (мінімум два фахівця);
- Сканована копія сертифікату з підвищення кваліфікації «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» (мінімум три фахівця);
- Копія посвідчень «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12); (не менше двох фахівців);
- копія наказу про призначення відповідальних осіб (не менше двох осіб) з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) з доданням диплому про таку освіту;
- гарантійний лист про наявність вантажника у штаті Учасника для забезпечення завантаження відходів у спецтранспорт власними силами. Надати наказ про прийняття на роботу вантажника, а також свідоцтво про проходження навчання за програмою спеціалізованого курсу з супроводження, завантаження та розвантаження небезпечних вантажів автомобільним транспортом (не менше трьох фахівців).
Вимога Замовника є незаконною та прямо суперечить закону України Про публічні закупівлі:
ЗУ Про публічні закупівлі не передбачено конкретної кількості працівників (П. 2 частини другої ст. 16 закону України Про публічні закупівлі): наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах, повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Уповноважена особа Замовника зобов"язана вчиняти дії, які прямо визначені законами України, а не суперечять їм.
Уповноважена особа Замовника перевищує службові повноваження та встановлює кількість працівників учасників закупівлі, що прямо суперечить Констьитуції та закону України Про публічні закупівлі.
Вимагаємо видалення незаконно визначеної кількості працівників у Додатку №3 до тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня. Дякуємо за звернення.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Відповідно до кадрових вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених Постановою КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278, Для провадження господарської діяльності здобувач ліцензії (ліцензіат) повинен:мати штатну чисельність спеціалістів, необхідних для провадження ліцензованого виду діяльності (виконавців робіт залежно від видів робіт і рівня забезпечення матеріально-технічної бази), які пройшли навчання з охорони праці, підвищення кваліфікації та мають документальне підтвердження;призначити відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).Працівники, крім завдань, обов’язків і знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).Ліцензіат зобов’язаний забезпечити виконання робіт підвищеної небезпеки відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3077).Ліцензіат оформлює трудові відносини з персоналом шляхом укладення трудових договорів відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України.
Відповідно до п. 2.2.4 чинного Наказу МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ № 52 від 06.02.2009 р., Про затвердження Правил технічної експлуатації установок очистки газ, Суб'єкт господарювання зобов'язаний Проводити не менше одного разу на три роки технічне навчання і перевірку знань інженерно-технічного персоналу та не менше одного разу на рік обслуговуючого персоналу, залученого до експлуатації ГОУ. Таким чином, проходження навчання з підвищення кваліфікації «Вимоги законодавчих та нормативних документів щодо практичної експлуатації установок очистки газу (ГОУ)» - це є законний обов’язок суб’єкта господарювання, який експлуатує таке обладнання. Враховуючи, що у тендерній документації міститься вимога щодо наявності відповідного сертифікованого обладнання, вимога щодо наявності кваліфікованого персоналу є доцільною.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З огляду зазначеного, потенційний надавач послуг має відповідати кадровим вимогам ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо управління небезпечними відходами.
відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до пп. 12,13,15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами затверджених Постановою КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 Для провадження господарської діяльності здобувач ліцензії (ліцензіат) повинен: мати штатну чисельність спеціалістів, необхідних для провадження ліцензованого виду діяльності (виконавців робіт залежно від видів робіт і рівня забезпечення матеріально-технічної бази), які пройшли навчання з охорони праці, підвищення кваліфікації та мають документальне підтвердження;призначити відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Працівники, крім завдань, обов’язків і знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни). Ліцензіат оформлює трудові відносини з персоналом шляхом укладення трудових договорів відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України.
З аналізу наведених норм. Замовник необмежений у своєму праві вимагати надання у складі пропозиції підтверджуючих документів про наявність двох та більше працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вимога про наявність мінімально двох відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) узгоджується з положеннями абзацу третього пункту 12 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Окрім цього, Замовник відноситься до об’єктів медичних закладів, та відповідно утворювачем небезпечних відходів, тому зацікавлений у якісних послугах у сфері управління небезпечними відходами.
Також звертаємо увагу, що відповідно до п.11,12 ч.2 ст. 17 ЗУ «Про управління відходами» Суб’єкти господарювання у сфері управління відходами зобов’язані: забезпечувати професійну підготовку, підвищення кваліфікації та проведення атестації фахівців у сфері управління відходами; призначати відповідальних осіб у сфері управління відходами.
Відповідно до кадрових вимог до провадження господарської діяльності у сфері управління небезпечними відходами, для провадження господарської діяльності здобувач ліцензії (ліцензіат) повинен:мати штатну чисельність спеціалістів, необхідних для провадження ліцензованого виду діяльності (виконавців робіт залежно від видів робіт і рівня забезпечення матеріально-технічної бази), які пройшли навчання з охорони праці, підвищення кваліфікації та мають документальне підтвердження;призначити відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).Працівники, крім завдань, обов’язків і знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).Ліцензіат зобов’язаний забезпечити виконання робіт підвищеної небезпеки відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107 (Офіційний вісник України, 2011 р., № 84, ст. 3077).Ліцензіат оформлює трудові відносини з персоналом шляхом укладення трудових договорів відповідно до статті 24 Кодексу законів про працю України.
Відповідно до кадрових вимог до провадження господарської діяльності, затверджених Постановою КМУ від 5 грудня 2023 р. № 1278 Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, Для провадження господарської діяльності здобувач ліцензії (ліцензіат) повинен:мати штатну чисельність спеціалістів, необхідних для провадження ліцензованого виду діяльності (виконавців робіт залежно від видів робіт і рівня забезпечення матеріально-технічної бази), які пройшли навчання з охорони праці, підвищення кваліфікації та мають документальне підтвердження;призначити відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напряму підготовки (магістр, спеціаліст).Працівники, крім завдань, обов’язків і знань, які передбачено відповідними кваліфікаційними характеристиками, повинні знати, виконувати та додержуватися правил і норм охорони праці, санітарно-гігієнічних вимог та протипожежного захисту, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку, відповідні підготовчі та завершальні роботи на початку і в кінці робочого дня (зміни).
Відповідно до ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» - Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З огляду зазначеного, вимога, щодо двох відповідальних осіб з управління небезпечними відходами, які повинні мати вищу освіту екологічного напрямку – є повністю доцільною та відповідає нормам чинного законодавства.
Дата відповіді:
01.07.2024 16:43
Відповідь надана
Вимагаємо видалення вимоги, яка не відповідає закону України Про публічні закупівлі або залишаємо за собою право важати будь-які документи про право власності на піч такими, які відповідать тендерній документації Замовника.
Номер:
324882a70fcb4df1aa22ff139b91fa90
Дата опублікування:
27.06.2024 10:21
Опис:
Замовник у Додатку №2 вимагає - на підтвердження права власності на піч учасник також має надати повний пакет документів, який підтверджує таке право власності.
Вимога є не чіткою, абстрактною та не несе в собі конкретику.
Вимагаємо видалення вимоги, яка не відповідає закону України Про публічні закупівлі або залишаємо за собою право важати будь-які документи про право власності на піч такими, які відповідать тендерній документації Замовника.
Відповідь:
Доброго дня. Дякуємо за звернення. Пункт змінено:
8.3. На підтвердження права власності на піч учасник також має надати повний пакет документів, який підтверджує таке право власності або договір оренди/суборенди із актом приймання - передачи
Дата відповіді:
01.07.2024 15:52
Відповідь надана
Замовник незаконно вимагає Договір обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорт - вимога прямо суперечить закону України Про страхування
Номер:
97a42581b0b141d7a057ae47443bf0dd
Дата опублікування:
27.06.2024 10:15
Опис:
Замовник у Додатку №2 вимагає Договір обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорт.
Замовник незаконно вимагає Договір обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті - вимога прямо суперечить закону України Про страхування:
Частина друга статті 979 ПРИКІНЦЕВИХ ТА ПЕРЕХІДНИХ ПОЛОЖЕНЬ закону України Про страхування:
Законом може бути встановлено обов’язок фізичної або юридичної особи укласти договір страхування (обов’язкове страхування).
Договір обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті не входить до обов’язкового страхування, а носить виключно добровільний характер.
Стаття 22 закону України Про перевезення небезпечних вантажів:
Суб’єкт перевезення небезпечних вантажів зобов’язаний укласти договір страхування відповідальності за шкоду, заподіяну життю і здоров’ю фізичних осіб, навколишньому природному середовищу, майну фізичних та юридичних осіб під час перевезення небезпечних вантажів, за класами страхування 10, 11 та/або 12, визначеними статтею 4 Закону України "Про страхування". Порядок та умови такого страхування можуть визначатися компетентним органом України з перевезення небезпечних вантажів за погодженням з Національним банком України.
Договір обов’язкового особистого страхування водіїв від нещасних випадків на транспорті - договір страхування, який відрізняється за назвою та відмінний від того обов’язкового страхування, що вказаний у ст. 22 закону України Про перевезення небезпечних вантажів.
У в"язку з вище описаними підставами вимога замовника не є законною.
Вимагаємо видалення вимоги Замовником.
Відповідь:
Добрий день. Дякуємо за звернення. Пункт вилучено.
Дата відповіді:
01.07.2024 15:45