-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Торги відмінено
1 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 000.00 UAH
Період уточнення:
22.06.2024 10:04 - 01.07.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо сертифікатів
Номер:
25566a7c7e06475383ed4f79b4e412f1
Дата опублікування:
27.06.2024 15:21
Опис:
Доброго дня, шановний Замовник.
В п.п.5 п.9 Додатку 3 до Тендерної документації Вами встановлені дискримінаційні вимоги, зокрема:
«Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління якістю та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
- Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови до системи екологічного управління та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
- Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо застосування до системи управління щодо протидії корупції та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
- Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанова щодо використання», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги та настанови щодо використання до системи енергетичного менеджменту та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
- Сканований оригінал сертифікату відповідності вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги», виданого на ім‘я учасника закупівлі, чинного на момент подачі тендерної пропозиції, або іншого сертифікату відповідності національному стандарту, що установлює вимоги до системи управління безпекою ланцюга постачання та виданого на ім‘я учасника закупівлі та чинного на момент подачі тендерної пропозиції. Наданий документ повинен відповідати виду діяльності згідно Класифікатора виду економічної діяльності (КВЕД) з реалізації предмету закупівлі ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, зокрема КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією».
Зазначені вище вимоги є необґрунтованими і дискримінаційними, виходячи з наступного:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія. Для електричної енергії до 01.03.2024 року діяв національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», проте зазначений Стандарт втратив чинність 01.03.2024 року відповідно до Наказу від 20.05.2014 № 573 «Про прийняття національних стандартів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими стандартами, затвердження національних стандартів України, скасування національних стандартів України та міждержавних стандартів в Україні». На заміну цьому Стандарту було прийнято новий ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT), який, у свою чергу, не передбачає оскаржувані нами документи, що вимагає надати Замовник. Більше того, в Україні також діє ДСТУ 3466-96 «Якість електричної енергії. Терміни та визначення», що теж є національним стандартом для предмету закупівлі, який не передбачає необхідність отримання оскаржуваного документу.
Наявність всіх цих сертифікатів не передбачені національними стандартами для предмета закупівлі. Вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині і мають бути вилучені з тексту тендерної документації.
Відповідь:
На Ваше запитання повідомляємо наступне.
Тендерна документація на закупівлю електричної енергії сформована відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) і є об'єктивною відповідно до статті 5 цього Закону, вимоги тендерної документації, до яких висунута вимога, є поширеними, стандартними та постійно використовуються у закупівлях електричної енергії.
Звертаємо увагу, що предметом закупівлі є Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу (ДК 021:2015:09310000-5). Отже, предметом закупівлі є не лише Електрична енергія, як товар, а і супутні послуги пов’язані з ним, без яких закупівля електричної енергії відповідно до вимог законодавства, зокрема Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії, є неможливим.
Відповідно до Закону та вимог Особливостей Замовник встановлює вимоги та кваліфікаційні критерії для забезпечення належного виконання постачання електричної енергії.
Зазначене у Вашому питанні, що надання Учасником сертифікатів є дискримінаційними вимогами не відповідає дійсності. Замовник може визначати необхідний перелік документів для відповідної закупівлі відповідно до Закону та вимог Особливостей. А кожен Учасник має рівні можливості отримати зазначені сертифікати, щоб дотриматися умов тендеру та підтвердити можливість постачання електричної енергії на належному рівні.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO,International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит.
Пройти відповідну сертифікацію та отримати сертифікати ISO може будь-який учасник. Жодних обмежень щодо проходження учасниками – постачальниками електричної енергії такої сертифікації не має. Звертаємо також вашу увагу, що дискримінаційними вважаються тільки ті вимоги, яким можуть відповідати лише один або не більше двох учасників / або якщо такі вимоги встановлюють переваги чи привілеї окремим учасникам. Наша умова щодо надання учасниками підтвердження відповідності вимогам стандартів на ISO не являється дискримінаційною, оскільки не встановлює жодних переваг чи привілеїв окремим учасникам.
На підставі вищевказаного Замовник не буде вносити зміни в технічну специфікацію тендерної документації, оскільки Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси особи, що звернулася із питанням. Це рішення прийнято відповідно до Закону та вимогам Особливостей, а також практики АМКУ (Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021).
Дата відповіді:
29.06.2024 20:17
Відповідь надана
Статус "переддефолтний"
Номер:
87b78fc0a3314090b0f409d162e8063b
Дата опублікування:
27.06.2024 15:16
Опис:
Доброго дня, шановний Замовник. У п.п.2 п.9 Додатку 3 тендерної документації вами зазначено: «2) Учасник повинен надати гарантійний лист підписаний уповноваженою особою, щодо гарантування виконання договірних зобов’язань з постачання електричної енергії, в разі перемоги на торгах. В тому числі, що у разі невиконання або неналежного виконання свого зобов’язання щодо забезпечення постачання електричної енергії, а саме: у разі непогодження оператором системи розподілу (обленерго) зміни постачальника, зважаючи на що покупець буде змушений укласти договір з постачальником «останньої надії» або у разі набуття постачальником статусу «дефолтного», в зв‘язку з чим постачання електричної енергії покупцю буде здійснюватись постачальником «останньої надії», постачальник зобов’язаний відшкодувати різницю між тарифом постачальника «останньої надії» та договірною ціною (тарифом) договору та повне відшкодування збитків завданих у зв’язку з неможливістю виконання постачальником своїх гарантійних зобов’язань.». Для забезпечення дотримання "Правил ринку" (затверджених постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168) та безперебійного постачання електричної енергії, передбачено, що учасник ринку повинен неухильно дотримуватись правил. Відповідно, передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з подій, передбачених пункті 1.7.1 Правил ринку. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу "переддефолтний". У разі тривалості статусу "переддефолтний" для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу "дефолтний" (пункт 1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності в разі набуття статусу "переддефолтний". Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі "переддефолтний". Статус "переддефолтний" анулюється в разі вирішення подій або обставин пункту 1.7.1 Правил ринку. Отже, статус "переддефолтний" носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Лише статус "дефолтний" може ставити під сумнів постачання електричної енергії. Відповідно, якщо постачальник електричної енергії коли-небудь набував статусу "переддефолтний", і, відповідно, цей статус був анульований, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. Встановлена вимога Документації щодо надання гарантійних листів щодо статусу «переддефолтний» може значно звужувати коло потенційних учасників, не маючи на це об’єктивних підстав та правового підґрунтя, оскільки перебування Постачальника у статусі «преддефолтний» у поточний чи минулий час жодним чином не впливає на можливість постачання електроенергії та взаємовідносини між Постачальником та Споживачем. Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено: «Тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», крім того в частині 3 статті 5 передбачено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Враховуючи вищезазначене, просимо Замовника внести зміни до Тендерної документації і виключити безпідставні вимоги, зазначені вище.
Відповідь:
На Ваше запитання повідомляємо наступне.
Тендерна документація на закупівлю електричної енергії сформована відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з врахуванням Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) і є об'єктивною відповідно до статті 5 цього Закону, вимоги тендерної документації, до яких висунута вимога, є поширеними, стандартними та постійно використовуються у закупівлях електричної енергії.
Звертаємо увагу, що предметом закупівлі є Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуги з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу (ДК 021:2015:09310000-5). Отже, предметом закупівлі є не лише Електрична енергія, як товар, а і супутні послуги пов’язані з ним, без яких закупівля електричної енергії відповідно до вимог законодавства, зокрема Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії, є неможливим.
Відповідно до Закону та вимог Особливостей Замовник встановлює вимоги та кваліфікаційні критерії для забезпечення належного виконання постачання електричної енергії. Вказана в тендерній документації вимога щодо надання гарантійного листа про відшкодування постачальником покупцю додаткових витрат в разі невиконання або ж неналежного виконання постачальником своїх обов’язків в тому числі внаслідок набуття ним статусу «дефолтного» не суперечить чинному законодавству
Також, зазначене у Вашому питанні твердження про те, що надання Учасником гарантійного листа є дискримінаційними вимогами не відповідає дійсності. Замовник може визначати необхідний перелік документів для відповідної закупівлі відповідно до Закону та вимог Особливостей. А кожен Учасник має рівні можливості , щоб дотриматися умов тендеру та підтвердити можливість постачання електричної енергії на належному рівні та гарантувати відшкодування понесених покупцем додаткових витрат в разі невиконання або ж неналежного виконання постачальником своїх обов’язків.
Надати гарантійний лист про відшкодування понесених покупцем додаткових витрат в разі невиконання або ж неналежного виконання постачальником своїх обов’язків може будь-який учасник. Жодних обмежень щодо надання учасниками – постачальниками електричної енергії такого гарантійного листа не має. Звертаємо також вашу увагу, що дискримінаційними вважаються тільки ті вимоги, яким можуть відповідати лише один або не більше двох учасників / або якщо такі вимоги встановлюють переваги чи привілеї окремим учасникам. Наша умова щодо надання учасниками щодо надання гарантійного листа про відшкодування постачальником покупцю додаткових витрат в разі невиконання або ж неналежного виконання постачальником своїх обов’язків в тому числі внаслідок набуття ним статусу «дефолтного» не являється дискримінаційною, оскільки не встановлює жодних переваг чи привілеїв окремим учасникам. До того ж у Вашому запитанні розглядається «переддефолтний стан», а у тендерній документації мова йде про «дефолтний» стан Учасника.
На підставі вищевказаного Замовник не буде вносити зміни в технічну специфікацію тендерної документації, оскільки Вами не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси особи, що звернулася із питанням. Це рішення прийнято відповідно до Закону та вимогам Особливостей, а також практики АМКУ (Рішення Колегії № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021).
Дата відповіді:
29.06.2024 20:16