-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт в приміщеннях у навчальному корпусі №4 в ЗФПО «ПКФМК» за адресою: вул.Ігоря Турчина,6
Завершена
325 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 625.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 625.00 UAH
Період уточнення:
21.06.2024 12:13 - 26.06.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінація учасників
Номер:
5a3b15a5588c468e953e0d5888468781
Дата опублікування:
25.06.2024 19:39
Опис:
Шановний Замовнику, відповідно до вимог документації «Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник».
Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України.»
Повідомляємо, що відповідно до ч. 3 ст. 12 Закону України «Про екологічний аудит», обов’язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках: банкрутство; приватизація, передача в концесію об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків; передача або придбання в державну чи комунальну власність; передача у довгострокову оренду об’єктів державної або комунальної власності; створення на основі об’єктів державної та комунальної власності спільних підприємств; екологічне страхування об’єктів; завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону; в інших випадках, передбачених законом. Слід зазначити, що Перелік видів діяльності та об’єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 28.08.2013 року № 808, втратив чинність на підставі Постанови КМУ від 23.01.2019 року № 128. Пунктом 2, 3 ст. 1 Закону України «Про об’єкти підвищеної небезпеки» визначено, що дія Закону розповсюджується на суб’єктів господарської діяльності - юридичних або фізичних осіб, у власності або у користуванні якої є хоча б один об’єкт підвищеної небезпеки. Об’єкт підвищеної небезпеки - об’єкт, на якому використовуються, виготовляються, переробляються, зберігаються або транспортуються одна або кілька небезпечних речовин чи категорій речовин у кількості, що дорівнює або перевищує нормативно встановлені порогові маси, а також інші об’єкти як такі, що відповідно до закону є реальною загрозою виникнення надзвичайної ситуації техногенного та природного характеру.
Поточний ремонт це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання.
Таким чином, Виконавець є суб’єктом господарювання у якого відсутні у власності або у користуванні об’єкти підвищеної небезпеки, відсутні будь-які ризики впливу на навколишнє природнє середовище, пов’язані, з виконанням ремонтно-будівельних робіт.
Нині чинне законодавство не передбачає обов’язкових Вами зазначених вимог щодо проведення поточного ремонту.
На підставі вищезазначеного, вимагаємо виключити з документації вищезазначену вимогу взагалі.
Відповідь:
Відповідно до статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник може при формуванні технічних специфікації встановлювати вимог до екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У Законі зазначено що такі вимоги можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Зелені публічні закупілі (ЗПЗ)— це не нова ідея для країни. Проекти з просування ЗПЗ активно працюють в Україні з 2015 року. Нова редакція Закону України «Про публічні закупівлі» 19 вересня 2020 року №114-IX (з поправками) стала важливою віхою для України, встановивши чітку правову основу для замовників використовувати публічні закупівлі для досягнення стратегічних екологічних та соціальних цілей, визначених державною політикою.
Враховуючи викладене у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації у цій частині.
Дата відповіді:
28.06.2024 12:34
Відповідь надана
Обмеження конкуренції
Номер:
7e4b568bc13046169734122e2c915a00
Дата опублікування:
25.06.2024 19:14
Опис:
Замовник протиправно вимагає надати СЕРТИФІКАТИ вимогам ДСТУ ISO:
1. Сертифікат на системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT) виданий акредитованим НААУ органом сертифікації (обов’язкова наявність у сферах акредитації «будівництво» - підтвердити атестатом з додатком), з наданням звіту про перевірку.
2. Сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018), виданий Учаснику акредитованим НААУ органом сертифікації (обов’язкова наявність у сферах акредитації «будівництво» - підтвердити атестатом з додатком), з наданням звіту про перевірку.
3. Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015 IDT), виданий Учаснику акредитованим НААУ органом сертифікації (обов’язкова наявність у сферах акредитації «будівництво» - підтвердити атестатом з додатком), з наданням звіту про перевірку.
4. Сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016 IDT), з наданням звіту про перевірку.
5. Сертифікат внутрішнього аудитора, виданий на підставі проходження навчання штатним працівником учасника по програмі ДСТУ ISO 19011:2019 та вимог ДСТУ ІSO 9001, ДСТУ ISO 45001, ДСТУ ISO 14001, ДСТУ ISO 5001, ДСТУ ISO 37001, ДСТУ ISO 23932, ДСТУ ISO 28000.
6. ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи+Звіт за результатами аудиту.
7. ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2007, IDT) Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги+Звіт за результатами аудиту.
8. ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування» + Звіт за результатами аудиту.
Звертаємо увагу, що отримання сертифікатів на систему управління якістю та відповідності вимогам ДСТУ EN ISO не є обов’язковим згідно законодавства України.
Також звертаємо увагу, що учасники не зможуть з об’єктивних причин отримати такі сертифікати оскільки строк їх отримання є більшим ніж строк подання тендерних пропозицій. Тобто ті учасники які добровільно отримали такі сертифікати та ті учасники, що їх не мають, бо не зобов’язані їх отримувати, та не вбачають за потрібне це робити заздалегідь перебувають у нерівних вихідних умовах.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вважаємо, що такі вимоги Замовника є дискримінаційними та обмежують конкуренцію.
Є такими, що порушують ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що вимоги тендерної документації Замовника щодо надання додаткових документів (сертифікатів на систему управління якістю та відповідності вимогам ДСТУ EN ISO стосовно надання послуг з поточного ремонту), які не визначають спроможність учасника виконати необхідні роботи чи надати послуги, але ускладнюють процес підготовки тендерної пропозиції та збільшують ймовірність помилки чи неоднозначних трактувань є протиправними.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно з абзацом 17 пункту 47 Особливостей замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу 14 цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 цього пункту
Враховуючи ці норми, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні від 06.06.2023 № 8147-р/пк-пз (закупівля UA-2023-05-22-005912-a) дійшла висновку, що вимога витребування документа, який підтверджує відповідність ДСТУ ISO 37001:2018, суперечить вимогам чинного законодавства. Крім того, така вимога суперечить і вимогам пункту 29 Особливостей
Аналогічні рішення щодо сертифікації вимогам ДСТУ ISO прийняв Антимонопольний комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01.02.2024 № 1999-р/пк-пз, від 24.05.2021 № 11323-р/пк-пз, від 27.04.2021 № 9206-р/пк-пз, від 22.04.2021 № 8809-р/пк-пз, від 03.03.2021 № 4063-р/пк-пз, від 21.04.2022 №3992 -р/пк-пз, від 27.08.2021 № 19497-р/пк-пз.
Відповідь:
Пункт 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації
З метою підтвердження відповідності впливу на довкілля й клімат, відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати cертифікат ДСТУ ISO на деякі системи управління якістю, визначені в тендерній документації.
Згідно абзацу 1 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей. Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 22 Закону до тендерної документації повинна бути включена інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Слід заначити, що вимогам до предмета закупівлі передбачено дотримання виконавцем підчас виконання робіт вимог встановлених законодавством України, а також вимоги ДБН, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони здоров'я та природоохоронного законодавства, у тому числі застосування заходів захисту довкілля. При цьому сертифікат ISO це документ, який підтверджує відповідність систем управління та якості товарів (робіт, послуг) підприємства державним стандартам. Наявність сертифікату ISO у виконавця робіт є одним зі способів підтвердження якості виконуваних робіт. Враховуючи зазначені норми законодавства та вимоги до предмета закупівлі, для підтвердження спроможності учасника виконати роботи, що є предметом закупівлі, із дотриманням вимог до предмета закупівлі встановлених у тендерній документації, замовником було встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції копій відповідних сертифікатів ISO. Враховуючи викладене у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації у цій частині.
Дата відповіді:
28.06.2024 12:33
Відповідь надана
Дискримінації учасників
Номер:
075881fcaa18421984f71be4a4376682
Дата опублікування:
25.06.2024 18:55
Опис:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Комплексний аналіз тендерної документації засвідчує, що Замовник просить надати учасників документи та інформацію для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, а саме:
інформацію про те, що він здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства; інформацію; інформацію, що засвідчує досвід виконання аналогічних договорів із наданням позитивного висновку експертизи, відгуку, актів виконаних робіт; інформацію, що засвідчують наявність фахівців з відповідними сертифікатами; наявність програмного забезпечення, техніки.
Відповідно до «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ 1. Технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації)» визначені наступні роботи:
Демонтаж панелей з каркасом
Розбирання дерев'яних плінтусів
Навантаження сміття вручну
Перевезення сміття до 30 км
Оброблення стін та укосів антігрибком
Суцільне вирівнювання бетонних поверхонь стін [одношарове штукатурення] цементно-вапнянимрозчином, товщина шару 5 мм
Улаштування обшивки стін гіпсокартонними плитами[фальшстіни] по металевому каркасу
Улаштування обшивки укосів гіпсокартонними і гіпсоволокнистими листами з кріпленням шурупами з улаштуванням металевого каркасу без утеплення
Улаштування перегородок на металевому однорядному каркасі з обшивкою гіпсокартонними листами або гіпсоволокнистими плитами в один шар з ізоляцією у житлових і громадських будівлях
Шпаклювання стін та укосів
Додавати на 1 мм зміни товщини шпаклювання стін
Полiпшене фарбування полiвiнiлацетатними водоемульсiйними сумiшами стін по збiрних
конструкцiях, пiдготовлених пiд фарбування
Установлення багета стельового
Просте фарбування багета стельового
Улаштування плінтусів полівінілхлоридних на шурупах
Монтаж сигнальних ліхтарів з надписом "вхід", "вихід", "в'їзд", "під'їзд" і т.п.
1. Оскільки доведена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі технічна специфікація відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації в повній мірі відповідає переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, передбаченим вищевказаною постановою №406, не підлягає ліцензуванню.
Згідно з положеннями пунктів 3.2, 3.7, 3.21 ДБН А.2.2-3-2014 із Зміною №1 та Зміною №2 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», будівництво — це нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об'єктів будівництва. Визначення класу наслідків (відповідальності) відбувається до ДСТУ 8855:2019 з урахуванням ДБН А.2.2-3-2014 із Зміною №1 та Зміною №2 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». Поточний ремонт будівлі - комплекс ремонтно-будівельних робіт з метою відновлення її конструкцій та систем інженерного обладнання, а також підтримання експлуатаційних якостей, не пов'язаних зі зміною основних техніко-економічних показників. Відповідно враховуючи вище зазначених ДБН А.2.2-3-2014 та ДСТУ 8855:2019 на Поточний ремонт визначення класу наслідків (відповідальності) не відбувається! З проведення поточного ремонту не підлягає ліцензуванню згідно вимог Законів, ДБН та ДСТУ.
2. Замовник вимагає надає висновок експертизи щодо стану охорони праці, виданий уповноваженою установою згідно законодавства.
Дана вимога є дискримінаційною з огляду на те, що:
По-перше: Відповідно до ч.3 ст. 21 статті 30 Закону України "Про охорону праці" роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи про стан охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці.
На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці. Додатком 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року №1107, визначено перелік машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації та дозволу відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (далі - Перелік). Тобто, якщо потенційному Учаснику не потрібно на даний час отримувати у 2023 році, згідно переліку додатку 2 Порядку 1107 Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, оскільки не потребує оновлення Дозвільних документів, та має усі наявні чинні дозвільні документи необхідні для участі у процедурі закупівлі робіт, то такий учасник НЕ МОЖЕ ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ, ОСКІЛЬКИ НЕ МАЄ ВИСНОВКУ! А отже, такі вимоги Замовника є дискримінаційними та обмежують конкуренцію учасників!
По-друге: Згідно Порядку 1107 строк дії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або на експлуатацію машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки становить п’ять років, а строк дії зареєстрованої декларації на виконання робіт підвищеної небезпеки – необмежений. У разі зміни відомостей в поданій декларації суб'єкт господарювання подає оновлену декларацію протягом п'яти робочих днів з дня настання таких змін. А враховуючи, що на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування. А отже, якщо учасник має усі Декларації на виконання робіт підвищеної небезпеки та чинні Дозвола на виконання робіт підвищеної небезпеки або на експлуатацію машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки, він змушений, виконуючи дискримінаційні вимоги Замовника, замовляти висновок у спеціалізованих установах, оплачувати досить великі кошти (вартість одного виду робіт/механізму підвищеної небезпеки на 5 чол. орієнтовно становить 14 000,00 -20 000,00 грн). Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
3. Замовник вимагає Наявність декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 на
верхолазні роботи,
роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів,
нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо); зареєстрованої не раніше 2023 року.
Відповідно до «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ 1. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації)» визначені роботи де не будуть здійснюватися верхолазні роботи, роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра,
Для яких цілей потрібно надавати ДЕКЛАРАЦІЇ:
обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів,
нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо);
Згідно Порядку 1107 строк дії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або на експлуатацію машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки становить п’ять років, а строк дії зареєстрованої декларації на виконання робіт підвищеної небезпеки – необмежений. У разі зміни відомостей в поданій декларації суб'єкт господарювання подає оновлену декларацію протягом п'яти робочих днів з дня настання таких змін. А враховуючи, що на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування.
А отже, такі вимоги Замовника є дискримінаційними та обмежують конкуренцію учасників!
4. Замовник вимагає Договір про надання послуг учаснику з лабораторних випробування будівельних матеріалів, виробів чи конструкцій (учасник разом з копією договору надає діючий на кінцеву дату подання тендерних пропозицій атестат про акредитацію лабораторії, виданий НААУ).
Відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі". Ст14 (Спрощені закупівлі) даного закону регулює проведення процедури спрощених закупівель. Лабораторні випробовування будівельних матеріалів, виробів та конструкцій проводяться виробниками будівельних матеріалів та конструкцій ДО постачання безпосередньо дилерам/в торгівельні мережі, а не покупцями (в данному випадку підрядником). На даний час відсутня обов'язкова сертифікація та необхідність випробувань будівельних матеріалів, виробів та конструкцій. Замовником не визначено які саме матеріали, вироби та конструкції підпадають під випробування. Також дані послуги не передбачені в «ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННІ 1. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація до предмета закупівлі до тендерної документації, в дефектному акті і проекті договору.
Дана вимога обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Згідно п.5 ст.14 ЗУ "Про публічні закупівлі" просимо видалити дану вимогу з документації.
Таким чином, з метою дотримання принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі закупівлі, а також запобігання корупційним діям і зловживанням згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до ТД.
Відповідь:
Пункт 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
1. Пункт 2.1. Таблиці 2 «Інші документи, що вимагаються замовником» зазначає наступне: 2.1.Копія ліцензії Державного комітету України з будівництва та архітектури на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт, завірені підписом Учасника (за умови якщо послуги визначені у предметі закупівлі підлягають під ліцензування) АБО декларація про провадження господарської діяльності відповідно до постанови №314 КМУ. Замовник візьме до уваги, надані учасником дозвільні документи, та буде проводити кваліфікацію учасників на підставі вимог чинного законодавства та відповідних вимог тендерної документації.
2. Відповідно до статті 13 Закону України “Про охорону праці” Замовник має право отримати підтвердження проведеного аудит охорони праці та вжиття заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів. Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці.
Учасник має право виконувати робіт підвищеної небезпеки, на підставі заяви та висновку експертизи за умови додержання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Дана вимога не є дискримінаційною, а лише підтверджує правомірність виконувати учасником роботи підвищеної небезпеки.
Ваше звернення містить цьому підтвердження, зокрема «Відповідно до ч.3 ст. 21 статті 30 Закону України "Про охорону праці" роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки»
Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме організовує проведення аудиту/експертизи охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів.
3. Відповідно до пункту 2.2. Додатку 1 Учасник має підтвердити наявність декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 на Верхолазні роботи, Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; Обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів, Нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо); зареєстрованої не раніше 2023 року.
Задля уникнення обставин непереборної сили та відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим Договором, у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладання Договору та виникли поза волею Сторін (стихійне лихо, епідемія, епізоотія, карантин, війна тощо), Замовник просить надати чинні дозвільні документи, видані не раніше 2023 року, та провести актуальну перевірку підтвердження відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці
4. Відповідно до правила прийняття рішення про відповідність продукції вимогам нормативних документів, відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) за запитом замовника необхідно надати оцінку відповідності, лабораторія проводить оцінку відповідності наданих на випробування зразків згідно вимог нормативних документів на продукцію з урахуванням невизначеності результатів вимірювання.
Випробування будівельних конструкцій споруд необхідне для визначення дійсного технічного стану конструкцій. Відзначимо, що дані випробування проводяться спеціальними організаціями, що мають необхідні дозволи і обладнання. Не маючи технологічної можливості Замовник вимагає від Учасника підтвердити технологічної можливості Учасника щодо перевірки якості матеріалів та конструкції щодо предмету закупівлі. На базі науково-дослідної лабораторії будівельних матеріалів, виробів та конструкцій здійснюються випробування на міцність, стійкість до зносу окремих елементів конструкції. Лабораторія має можливість визначати властивості матеріалів, необхідні для забезпечення їхньої надійності та відповідності будівельним нормам і стандартам.
В процесі приймання виконаних робіт Замовником буде визначено які саме матеріали, вироби та конструкції потребують випробування
Дата відповіді:
28.06.2024 12:33
Відповідь надана
Обмеження конкуренції
Номер:
4fc428594817496686c09a701bca2009
Дата опублікування:
25.06.2024 18:49
Опис:
Зазначена в п. 4 Додаток 1 до тендерної документації
«Кошторисна документація складена відповідно до настанови з визначення вартості будівництва (пропечатана та підписана організацією учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника) Кошторисна документація повинна бути розроблена в Програмному комплексі АВК-5)» є дискримінаційною, адже крім АВК-5 є інші аналогічні рекомендовані Мінрегіоном програмні комплекси для розробки кошторисів: Експерт-кошторис, і т.д.
Тому прошу Вас дотримуватися вимог ст.5 ЗУ Про публічні закупівлі та не висувати умови що зменшують конкуренцію.
Відповідь:
Пункт 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не обмежує учасників та встановлює альтернативу надання документів для підтвердження своєї відповідності.
Вимогою тендерної документації передбачено, що розрахунок договірної ціни та калькуляція (розрахунок ціни тендерної пропозиції) має бути надана у друкованому вигляді у програмному комплексі АВК-5, АБО У ПРОГРАМНОМУ КОМПЛЕКСІ, ЯКИЙ ВЗАЄМОДІЄ З НИМИ В ЧАСТИНІ ПЕРЕДАЧІ КОШТОРИСНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ ТА РОЗРАХУНКІВ ДОГОВІРНОЇ ЦІНИ скріплена печаткою та підписана організацією-Учасником.
Також Замовник просить Учасника надати копію ліцензії на програмний комплекс для розробки проектно-кошторисної документації, з наданням копії договору та акту виконаних робіт.
Просимо звернути увагу, що вимога тендерної документації не обмежує коло потенційних учасників.
Дякуємо, що звернули увагу до нашої закупівлі, Бажаємо успіхів Учасникам.
Натисніть тут, щоб швидко відповісти
Дата відповіді:
28.06.2024 12:32
Відповідь надана
Дискримінації учасників
Номер:
53c0ee7d7e334a4d922e03bbb0b7b918
Дата опублікування:
25.06.2024 18:44
Опис:
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Комплексний аналіз тендерної документації засвідчує, що Замовник просить надати учасників документи та інформацію для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону “Про публічні закупівлі”, а саме:
інформацію про те, що він здійснює господарську діяльність відповідно до чинного законодавства; інформацію; інформацію, що засвідчує досвід виконання аналогічних договорів із наданням позитивного висновку експертизи, відгуку, актів виконаних робіт; інформацію, що засвідчують наявність фахівців з відповідними сертифікатами; наявність програмного забезпечення, техніки.
Відповідно до «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ 1. Технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації)» визначені наступні роботи:
Демонтаж радіаторів масою до 80 кг;
(Демонтаж) трубопроводів водопостачання з трубполіетиленових [поліпропіленових] напірних діаметром 20 мм;
Врізування в існуючі трубопроводи запірної арматуридіаметром до 32 мм;
Прокладання трубопроводів водопостачання з труб поліетиленових [поліпропіленових] напірних діаметром 20 мм;
Установлення опалювальних радіаторів сталевих Заповнення системи водою з оглядом;
Перевірка опалювальних приладів на прогрівання з регулюванням;
1. Оскільки доведена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі технічна специфікація відповідно до Додатку № 2 до тендерної документації в повній мірі відповідає переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, передбаченим вищевказаною постановою №406, не підлягає ліцензуванню.
Згідно з положеннями пунктів 3.2, 3.7, 3.21 ДБН А.2.2-3-2014 із Зміною №1 та Зміною №2 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», будівництво — це нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об'єктів будівництва. Визначення класу наслідків (відповідальності) відбувається до ДСТУ 8855:2019 з урахуванням ДБН А.2.2-3-2014 із Зміною №1 та Зміною №2 «Склад та зміст проектної документації на будівництво». Поточний ремонт будівлі - комплекс ремонтно-будівельних робіт з метою відновлення її конструкцій та систем інженерного обладнання, а також підтримання експлуатаційних якостей, не пов'язаних зі зміною основних техніко-економічних показників. Відповідно враховуючи вище зазначених ДБН А.2.2-3-2014 та ДСТУ 8855:2019 на Поточний ремонт визначення класу наслідків (відповідальності) не відбувається! З проведення поточного ремонту не підлягає ліцензуванню згідно вимог Законів, ДБН та ДСТУ.
2. Замовник вимагає надає висновок експертизи щодо стану охорони праці, виданий уповноваженою установою згідно законодавства.
Дана вимога є дискримінаційною з огляду на те, що:
По-перше: Відповідно до ч.3 ст. 21 статті 30 Закону України "Про охорону праці" роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи про стан охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці.
На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці. Додатком 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року №1107, визначено перелік машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що експлуатуються (застосовуються) на підставі декларації та дозволу відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (далі - Перелік). Тобто, якщо потенційному Учаснику не потрібно на даний час отримувати у 2023 році, згідно переліку додатку 2 Порядку 1107 Дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, оскільки не потребує оновлення Дозвільних документів, та має усі наявні чинні дозвільні документи необхідні для участі у процедурі закупівлі робіт, то такий учасник НЕ МОЖЕ ВЗЯТИ УЧАСТЬ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ, ОСКІЛЬКИ НЕ МАЄ ВИСНОВКУ! А отже, такі вимоги Замовника є дискримінаційними та обмежують конкуренцію учасників!
По-друге: Згідно Порядку 1107 строк дії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або на експлуатацію машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки становить п’ять років, а строк дії зареєстрованої декларації на виконання робіт підвищеної небезпеки – необмежений. У разі зміни відомостей в поданій декларації суб'єкт господарювання подає оновлену декларацію протягом п'яти робочих днів з дня настання таких змін. А враховуючи, що на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування. А отже, якщо учасник має усі Декларації на виконання робіт підвищеної небезпеки та чинні Дозвола на виконання робіт підвищеної небезпеки або на експлуатацію машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки, він змушений, виконуючи дискримінаційні вимоги Замовника, замовляти висновок у спеціалізованих установах, оплачувати досить великі кошти (вартість одного виду робіт/механізму підвищеної небезпеки на 5 чол. орієнтовно становить 14 000,00 -20 000,00 грн). Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
3. Замовник вимагає Наявність декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 на
верхолазні роботи,
роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра;
обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів,
нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо); зареєстрованої не раніше 2023 року.
Відповідно до «ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ 1. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації)» визначені роботи де не будуть здійснюватися верхолазні роботи, роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра,
Для яких цілей потрібно надавати ДЕКЛАРАЦІЇ:
обстеження, ремонт і чищення димарів, повітропроводів, а також димових та вентиляційних каналів,
нанесення лакофарбових покрить, ґрунтовок та шпакльовок на основі нітрофарб, полімерних композицій (поліхлорвінілових, епоксидних тощо);
Згідно Порядку 1107 строк дії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки або на експлуатацію машин, механізмів та устатковання підвищеної небезпеки становить п’ять років, а строк дії зареєстрованої декларації на виконання робіт підвищеної небезпеки – необмежений. У разі зміни відомостей в поданій декларації суб'єкт господарювання подає оновлену декларацію протягом п'яти робочих днів з дня настання таких змін. А враховуючи, що на період дії воєнного стану види робіт підвищеної небезпеки, що зазначені у пунктах 4, 7-9, 11-21, 23-27, 29 і 30 групи А додатку 2 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого цією Постановою, виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці згідно з Постановою КМ № 357 від 24.03.2022 - діє до дня припинення або скасування воєнного стану і протягом одного місяця після його припинення чи скасування.
А отже, такі вимоги Замовника є дискримінаційними та обмежують конкуренцію учасників!
4. Замовник вимагає Договір про надання послуг учаснику з лабораторних випробування будівельних матеріалів, виробів чи конструкцій (учасник разом з копією договору надає діючий на кінцеву дату подання тендерних пропозицій атестат про акредитацію лабораторії, виданий НААУ).
Відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі". Ст14 (Спрощені закупівлі) даного закону регулює проведення процедури спрощених закупівель. Лабораторні випробовування будівельних матеріалів, виробів та конструкцій проводяться виробниками будівельних матеріалів та конструкцій ДО постачання безпосередньо дилерам/в торгівельні мережі, а не покупцями (в данному випадку підрядником). На даний час відсутня обов'язкова сертифікація та необхідність випробувань будівельних матеріалів, виробів та конструкцій. Замовником не визначено які саме матеріали, вироби та конструкції підпадають під випробування. Також дані послуги не передбачені в «ТЕХНІЧНОМУ ЗАВДАННІ 1. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація до предмета закупівлі до тендерної документації, в дефектному акті і проекті договору.
Дана вимога обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Згідно п.5 ст.14 ЗУ "Про публічні закупівлі" просимо видалити дану вимогу з документації.
Таким чином, з метою дотримання принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі закупівлі, а також запобігання корупційним діям і зловживанням згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до ТД.
Відповідь:
Пункт 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не обмежує учасників та встановлює альтернативу надання документів для підтвердження своєї відповідності.
1. Пункт 2.1. Таблиці 2 «Інші документи, що вимагаються замовником» зазначає наступне: 2.1.Копія ліцензії Державного комітету України з будівництва та архітектури на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, що є чинною на дату розкриття тендерних пропозицій та діюча на весь період виконання робіт, завірені підписом Учасника (за умови якщо послуги визначені у предметі закупівлі підлягають під ліцензування) або декларація про провадження господарської діяльності відповідно до постанови №314 КМУ. Учасник надає висновок експертизи щодо стану охорони праці, виданий уповноваженою установою згідно законодавства.
2. Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства – документ, яким суб'єкт господарювання повідомляє адміністратора або представника відповідного дозвільного органу про відповідність своєї матеріально-технічної бази вимогам законодавства. У такий спосіб суб'єкт господарювання набуває права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності без отримання документа дозвільного характеру.
Відповідно до статті 13 Закону України “Про охорону праці” Замовник має право отримати підтвердження проведеного аудит охорони праці та вжиття заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів. Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці.
Учасник має право виконувати робіт підвищеної небезпеки, на підставі заяви та висновку експертизи за умови додержання вимог законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Дана вимога не є дискримінаційною, а лише підтверджує правомірність виконувати учасником роботи підвищеної небезпеки.
Ваше звернення містить цьому підтвердження, зокрема «Відповідно до ч.3 ст. 21 статті 30 Закону України "Про охорону праці" роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки»
В українському законодавстві є два документи, що безпосередньо стосуються отримання дозволу, зокрема, на виконання робіт підвищеної небезпеки; на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки:
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки» від 26 жовтня 2011 р. № 1107 — описує порядок отримання дозвільної документації на виконання робіт підвищеної небезпеки (далі — Постанова № 1107);
Постанова КМУ «Про затвердження переліку машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 3 лютого 2021 р. № 77 — описує на яке обладнання потрібно отримувати дозвільні документи (далі — Постанова № 77).
У додатках обох постанов є: «група А» «група Б» .
Для одержання Дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки необхідно одержати висновок експертизи згідно з переліком робіт (експлуатації обладнання), на які планується отримати дозвіл відповідно до «групи А» Постанови № 1107 або «групи А» Постанови № 77.
Вимоги тендерної документації в рамках чинного законодавства, є законними та не надмірними.
Дякуємо, що звернули увагу до нашої закупівлі, Бажаємо успіхів Учасникам.
Дата відповіді:
28.06.2024 12:31