• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів

Автомобільна та бронетанкова служба, згідно до ПКМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».

Завершена

200 692.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 006.92 UAH
Період уточнення: 19.06.2024 10:18 - 24.06.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги

Номер: 877a3c5e912f496fad29e9cc6a89a1be
Дата опублікування: 21.06.2024 19:10
Опис: Шановний замовнику! Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В процесі аналізу умов закупівлі стало відомо, що Додаток 2 Тендерної документації (надалі – ТД) Замовника містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та обмежують право учасників взяти участь у процедурі закупівлі, при цьому не є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Зокрема, дискримінаційними та таким що обмежують конкуренцію є умови, передбачені Тендерною документацією, а саме: 2. Довідку у довільній формі щодо наявність розгалуженої мережі представництв по всій території України. Для документально підтвердження наявності розгалуженої мережі представництв по всій території України, Учасник повинен надати довідку з переліком представництв (центрів врегулювання збитків) в КОЖНОМУ обласному центрі з зазначенням адреси та номерів контактних телефонів представництв, за виключенням тимчасово окупованих територій. 7. Довідка в довільній формі про те, за 9 місяців 2023 року згідно даних видання Insurance Top розмір виплат Учасника з ОСЦПВВНТЗ складає не менше 100 млн. грн. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі мають здійснюватись за такими принципами, як: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів; запобігання корупційним діям і зловживанням. При цьому учасником процедури закупівлі могла бути будь-яка фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка письмово підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та/або подала пропозицію конкурсних торгів, або цінову пропозицію, або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Звертаємо Вашу увагу, що вимоги Замовника у Тендерній документації щодо наявності у страховика представництв (центрів врегулювання збитків) в КОЖНОМУ обласному центрі з зазначенням адреси та номерів контактних телефонів представництв, за виключенням тимчасово окупованих територій, не передбачені (не встановлені) положеннями Законів та нормативно-правових актів, що регулюють страхову діяльність в Україні, та за дотримання (або не дотримання) яких страховикам надавалось би (або обмежувалось би) право укладати зі страхувальниками договори страхування. На сьогодні кожен потенційний Учасник може мати і законодавством не заборонено, відповідні Договори про надання страхових агентських послуг з тією чи іншою організацією-надавачем таких послуг, згідно яких ці організації забезпечують надання послуг, зокрема: отримання документів від застрахованих осіб, надання їм консультацій, врегулювання страхових подій, тощо, по всій території України. Звертаємо увагу, що страхові випадки при наданні послуг з обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на всій території України більшістю страховиків супроводжуються та врегульовуються цілодобовою асистанською службою (з наявним безкоштовним телефонним зв’язком), а страхові виплати здійснюються на підставі надісланих заяв та наданих документів, що підтверджують факт настання страхового випадку та інших документів, передбачених чинним законодаством, шляхом перерахування грошових коштів страхової виплати за вказаними у заяві банківськими реквізитами, крім того, починаючи з 07.02.2018 забезпечується можливість укладання внутрішніх договорів обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (які діють виключно на території України) в електронній формі. Тим більше, враховуючи нинішню ситуацію в країні, більшість страхових компаній надають послуги віддаленого врегулювання збитків, що дозволяє істотно заощадити час клієнта. Наша компанія, як потенцйний учасник, має укладений договір про надання ЕКСПЕРТНИХ ПОСЛУГ, який діє ПО ВСІЙ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ, що дає можливість швидко та вчасно прибути на місце ДТП та зробити огляд пошкодженого майна і оцінку понесених збитків. Якщо мати паперовий поліс - це бажання Замовника, то наші фахівці готові за рахунок нашої компанії надати їх Замовнику якнайшвидше за вказаною адресою в будь-який доступний спосіб (особисто, кур'єром, НП і т.д.). Тим більше, що саме в Одесі та наша компанія має підрозділи, що дає нам можливість надати послуги страхування швидко та якісно. Що стосується розміру виплат Учасника з ОСЦПВВНТЗ в розмірі не менше 100 млн. грн., то повідомляємо, що згідно положень чинного законодавства страхові компанії не зобов’язані мати зазначені Вами показники. Зазначена вище вимога, яка встановлена ТД, обмежує конкуренцію та є дискримінаційною, оскільки за даними офіційного веб-порталу «forinsurer» зазначеному критерію відповідають лише десять страхових компаній. Тобто одинадцята і наступні страхові компанії в рейтингу вже не можуть взяти участь в даній закупівлі. Зазначаючи вказані вимоги в ТД, Замовник штучно суттєво обмежує коло учасників закупівлі. Згідно ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників Процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору страхування. Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим страховикам, які спроможні виконати умови договору страхування, що є предметом Процедури закупівлі, взяти участь у конкурсі. Отже, дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують положення п. 4 ч. 1 ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Учасників, пов’язані з їх неможливістю прийняти участь у процедурі закупівлі. Враховуючи наведене, вважаємо, що всі зазначені вище обов’язкові вимоги Тендерної документації є дискримінаційними та незаконними та порушують права і законні інтереси потенційних учасників, пов’язаних із участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.Виходячи з вищесказаного, просимо Вас внести зміни та усунути дискримінаційні вимоги, що встановлені в Додатку 2 Тендерної документації. Сподіваємося на розуміння та внесення змін до ТД. Заздалегідь вдячні.
Відповідь: Ваше звернення розглянуто та за результатами його розгляду повідомляємо наступне. Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами та доповненнями (далі – Особливості) та інших нормативних документів чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до Закону тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених ч.2 ст.22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, тобто замовник самостійно визначає необхідні технічні характеристики предмета закупівлі виходячи із специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства. У Тендерній документації (надалі – ТД) Замовник встановлює кваліфікаційні критерії, яким має відповідати Учасник та визначає ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВІДПОВІДНА ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ. Вимоги ТД формувалися виходячи зі специфіки предмета закупівлі та з обов’язковим встановленням кваліфікаційних вимог до Учасників для забезпечення закупівлі послуг належної якості у професійного та фінансово надійного надавача послуг. Встановлення визначеного критерію щодо наявності доцільних показників виплат страхового відшкодування та наявності підрозділів у компанії, було обумовлено необхідністю об`єктивного підтвердження надійності, стабільності, фінансової потужності страхової компанії, її економічної стійкості, а також спроможності Учасника надати необхідні послуги страхування після укладення договору про закупівлю, гарантією швидкого та якісного врегулювання страхових випадків, тому можна дійти висновку про відсутність в ТД вимог дискримінаційного характеру. Також, встановлення зазначених кваліфікаційних вимог спрямоване на забезпечення Замовника від виникнення можливих несприятливих наслідків, пов’язаних із неможливістю виконання Учасником (переможцем) зобов’язань за договором, що в подальшому може призвести до претензійно-позовної роботи і, як наслідок, до додаткових витрат Замовника. Слід наголосити на тому, що положення та вимоги ТД за своїм змістом ніяким чином не переслідують мету штучного обмеження кола Учасників, а навпаки направлені на максимально ефективне використання грошових коштів Замовника. Чинне законодавство про публічні закупівлі не містить визначення терміну «дискримінаційні умови». Статтею 20 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що саме є дискримінацією конкурентів суб’єктами господарювання. Відповідно до зазначеної статті суб’єктам господарювання, що мають значно більший ринковий вплив порівняно з малими або середніми підприємцями, які є їх конкурентами, забороняється створення перешкод у господарській діяльності малим або середнім підприємцям, зокрема вчинення дій, заборонених згідно з частинами першою та третьою статті 19 цього Закону. Відповідно до частини 1 статті 19 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єктам господарювання забороняється встановлювати щодо господарської діяльності суб’єктів господарювання обмеження, які, як правило, не застосовуються до інших суб’єктів господарювання, або застосовувати без об’єктивно виправданих причин різний підхід до різних суб’єктів господарювання. Частиною 3 статті 19 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб’єктам господарювання забороняється схиляти інших суб’єктів господарювання до надання будь-яким суб’єктам господарювання без об’єктивних причин переважних умов у господарській діяльності. З метою забезпечення ефективності майбутнього договору (належного виконання Страховиком своїх обов’язків) та зважаючи на вимогу щодо максимальної економії та ефективності витрачання коштів, Замовником визначено в Додатку 2 до тендерній документації «Для підтвердження технічних та/або якісних вимог до предмета закупівлі Учасники у складі пропозиції повинні надати… 7.Довідка в довільній формі про те, за 9 місяців 2023 року згідно даних видання Insurance Top розмір виплат Учасника з ОСЦПВВНТЗ складає не менше 100 млн. грн. (замовник буде перевіряти інформацію на сайті https://insurancetop.com/)» «Insurance Top» — відкрите джерело інформації на ринку страхування, яке базується на офіційній статистиці страхових компаній і щоквартально публікує підсумки роботи ризикових страховиків України. Рейтинги Учасників торгів – Страховиків, що зазначені у вимогах закупівлі за певний період прямо вказують на стабільність компаній та якість наданої ними послуги. Страховики самостійно надають показники до «forinsurer» та підтверджують їх відповідність. Даному показнику відповідають 10 страхових компаній, тому зважаючи на викладене вище Замовником не встановлено умов, що обмежують конкуренцію, порушують законодавство та обмежують право Учасників взяти участь у процедурі закупівлі. Крім того, враховуючи беззаперечну відповідність зазначеним кваліфікаційним критеріям страхових компаній, кількість яких налічує більше двох, заслуговує на увагу правова позиція Верховного Суду України, викладена в постанові від 17.03.2020 у справі № 640/20251/18, відповідно до якої зазначається, що наявність двох і більше виробників певної продукції, в даному випадку надавачів послуг, є доказом відсутності дискримінації.
Дата відповіді: 24.06.2024 16:15