-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Закупівля подарунків для нагородження Командуванням Сил ТрО ЗСУ військовослужбовців, які відзначились під час бойових дій із оборони та захисту територіальної цілісності України
Торги відмінено
1 034 963.33
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 174.82 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 174.82 UAH
Період уточнення:
13.06.2024 11:16 - 19.06.2024 10:00
Відповідь надана
Вимога
Номер:
c5409dd6aaaa464f86f8bf89b8c16d62
Дата опублікування:
18.06.2024 20:11
Опис:
Шановні Панове!
Наполегливо просимо внести зміни до Оголошення задля його приведення у відповідність до вимог чинного законодавства та забезпечення участі всіх зацікавлених учасників, зокрема ОБОВ’ЯЗКОВОГО ПОДІЛЕННЯ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ НА ЛОТИ (Лот 1. Годинники Лот 2. Ручки Лот 3. Ножі (можливо окремо виділити ножі, вимоги до параметрів яких передбачають наявність ліцензії), та, розділення, відповідно, заявленої очікуваної суми закупівлі аж 1 034 963,33 грн.!
Оскільки зараз, через протиправне підлаштування і асортименту і вимог до предмета закупівлі (з відповідним необґрунтованим завищенням очікуваної вартості закупівлі на годинники ВТРИЧІ та на інші позиції ВДВІЧІ) в інтересах конкретного підприємства - ПП «Май-Час» (який є посередником, та не є виробником ані годинників, ані іншої продукції) - КОНКУРЕНЦІЯ ПОВНІСТЮ ОБМЕЖЕНА й участь зможе взяти виключно зазначений постачальник
Учасники ринку впевнені, що в умовах жорстокої війни та тотальної економії бюджетних коштів, Замовник сам має бути зацікавлений у проведенні відкритих торгів з особливостями на таку велику суму як 1 034 963,33 грн.(тим більш, що є достатньо часу, щоб провести такі торги й отримати продукцію для нагородження до дня Незалежності), а не спрощеної процедури закупівлі (яка унеможливлює оскарження до АМКУ) з метою закупівлі товару за ЗНАЧНО ЗАВИЩЕНОЮ виключно у конкретного постачальника - ПП «Май-Час»
Більш того, Замовник створює прецедент закупівлі за як мінімум ВТРИЧІ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ китайських годинників найпростішої комплектації Perfect (що не важко перевірити по детально прописаним характеристикам), які ПП «Май-Час» як завжди буде пропонувати під власними артикулами, під що без жодних підстав Замовником прописується завищена очікувана вартість закупівлі
Не розбиваючи суму понад 1 млн. гривень на лоти, Замовник прямо ухиляється від роботи з виробниками, які фактично НЕ можуть виробляти настільки різнопланову продукцію (годинники, ручки, ножі) та надає змогу посередниками заробити, що у випадку розбивки предмета закупівлі на ЛОТИ надало б змогу НЕ ВТРАТИТИ бюджету як мінімум 50% заявленої очікуваної вартості закупівлі у розмірі 500 000 гривень (а реальну вартість конкретних позицій держаудитслужбі можна легко промоніторити навіть в інтернеті!)
Викладене вище повністю підтверджують наступні факти:
1. Складені Замовником «Технічні вимоги до предмета закупівлі» Додаток протиправно підлаштовані під згадані китайські годинники Perfect від ПП «Май-Час» порушують чинне законодавство, права учасників та обмежують конкуренцію, оскільки, всупереч п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», містять ПРОТИПРАВНІ ОБМЕЖЕННЯ щодо конструкції корпусів, які вимагаються, зокрема їх діаметру (з точністю до мм), конкретної марки та країни виробництва механізму, а також навіть щодо дизайну циферблатів - їх кольору, вигляду, типу й кольору індикації, більш того - НОМЕРІВ ПАНТОНІВ КОЛЬОРІВ індикації циферблатів годинників, а також упаковки годинників, що свідчить про ПОВНЕ пристосування вимог до предмету закупівлі до конкретної моделі годинників конкретного постачальника!)
Важливо підкреслити, що детально обмежуючи нікчемні характеристики (діаметр, марка механізму, дизайн циферблатів, індикація та колір цифр), що жодним чином не впливають на якість предмета закупівлі, Замовник не висуває жодних вимог щодо матеріалу корпусів годинників, що дійсно значно впливає на їх якість, дозволяючи поставити найдешевші годинники в корпусів з низькоякісного сплаву металів, що навіть може бути небезпечним й не відповідати жодним стандартам.
2. Таким самим чином, вимагаючи конкретні розміри та інші нікчемні характеристики - колір покриття, довжина леза, конкретний розмір футлярів, тощо, що не впливають на якість предмета закупівлі) ручок та ножів, всупереч п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовник пристосовує предмет закупівлі до конкретних моделей конкретного постачальника, дискримінуючи інших учасників ринку та створюючи умови закупівлі за ЗНАЧНО ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ. При цьому, деякі заявлені параметри для ножів відносяться до холодної зброї та, відповідно, їх поставка потребує ліцензії, що заперечує Оголошення
Зазначені вище факти свідчать про порушення Замовником ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» відповідно до якої закупівлі здійснюються за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, Замовник не може встановлювати дискримінаційних вимог до учасників, а тендерна документація відповідно до ч.4 ст.22 Закону не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
В сукупності перераховані характеристики і складають відповідну КОНСТРУКЦІЮ предмета закупівлі, яку Замовник не має права обмежувати згідно п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Таким чином, предмет закупівлі протиправно прописується Замовником чітко під конструкції конкретних моделей годинників, ручок, ножів постачальника ПП «Май-Час», при цьому НЕ ІСНУЄ ПРОДУКЦІЇ ІНШИХ постачальників, які ЗА СУКУПНІСТЮ ВСІХ згаданих параметрів своєї конструкції будуть відповідати предмету закупівлі, при чому по ВСІМ 3-м лотам!
Проте формат спрощеної закупівлі, до якої безпідставно вдається Замовник, повністю виключає звернення до АМКУ, практика розгляду численних аналогічних справ яким повністю доводить порушення Замовником законодавства про публічні закупівлі
Встановлюючи подібні протиправні та маніпулятивні обмеження щодо параметрів конструкції годинників, ручок, ножів, які не представляють жодної естетичної або функціональної цінності, не впливають ані на якість, ані на інші особливості предмета закупівлі, але властиві ВИКЛЮЧНО конкретним моделям конкретного постачальника - посередника ПП «Май-Час», Замовник порушує чинне законодавство та закладає у бюджет як мінімум ВТРИЧІ завищену цінуна годинники та ВДВІЧІ завищену ціну на ручки й ножі, позбавляючи інших учасників права надати свою продукцію
Важливо зазначити, що в порушення п.3 ст. 22 Закону, Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність своєї вимоги щодо конкретної конструкції предмета закупівлі, у тому числі встановлення згаданих дискримінаційних обмежень
3. Замовник, всупереч ЗУ «Про публічні закупівлі», безпідставно вимагає від учасників надання зразків продукції, у той час, коли є декілька рішень АМКУ щодо протиправності вимоги зразків, які не можуть бути частиною пропозиції, а також відсутності механізму їх огляду, що тягне за собою безпідставне відхилення пропозицій добросовісних учасників та закупівлі за завищеними цінами у потрібного учасника. Більш того, Замовник вимагає надати такі зразки всього за 5 днів! Тому ця вимога є вкрай дискримінаційною й встановленою виключно з метою відхилення за надуманими причинами інших учасників ніж ПП «Май-Час»
Крім того, Замовник має керуватись принципами публічних закупівель, передбаченими ст.5 Закону, які він порушує:
• добросовісна конкуренція серед учасників;
• максимальна економія, ефективність та пропорційність;
• відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
• недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
• об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
• запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник порушує також ч.2 ст. 5 Закону, яка визначає, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах, протиправні дії Замовника ведуть до обмеження конкуренції та дискримінації учасників, внаслідок чого порушуються права Скаржника як потенційного учасника на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінацію його як учасника, об’єктивне та неупереджене визначення переможця закупівлі, тощо
Таким чином, предмет закупівлі протиправно прописується Замовником чітко під конструкцію годинників, ручок, ножів постачальника - посередника ПП «Май-Час», при цьому НЕ ІСНУЄ ТОВАРУ ІНШИХ постачальників, які будуть віповідати за сукупністю ВСІХ показників вимогам до предмета закупівлі
Зазначене свідчить про грубе порушення п.3 ч.2 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка обумовлює, що технічна специфікація не може містити посилання на конкретну конструкцію або тип предмету закупівлі або виробника чи торгову марку, а також про грубе порушення ч.3 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, відповідно якої документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також до закупівлі за завищеними цінами, крім того має місце порушення Замовником ст.5 Закону щодо дотримання принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Відповідно до вимог чинного законодавства, Замовник має забезпечити максимальну економію державних коштів, недискримінацію учасників, запобігти корупційним діям та зловживанням, що у даному випадку свідчить про ігнорування Замовником зазначених вимог. Такими діями Замовник грубо порушує не лише закон «Про публічні закупівлі», але й ст.7 Бюджетного Кодексу України та один з основних принципів здійснення публічних закупівель – забезпечення максимальної економії та ефективності
Таким чином, Замовник БЕЗ жодного обґрунтування, в порушення чинного законодавства, протиправно, в інтересах конкретного постачальника ПП «Май-Час» включає в ОДНУ закупівлю на понад 1 млн. гривень не пов‘язані між собою найменування - годинники, ручки, ножі (залучаючи до цієї закупівлі ВИКЛЮЧНО ПОСЕРЕДНИКІВ) та ще й обмежує характеристики предмета закупівлі специфічними параметрами, властивим лише контрактним моделям годинників, ручок, ножів, які жодним чином не впливають ані на якість, ані на функціональні особливості предмета закупівлі та, відповідно, безпідставно в декілька разів завищує очікувану вартість закупівлі. ПРИ ЦЬОМУ, звісно, не знайдеться жодного учасника (крім ПП «Май-Час»), здатного поставити одночасно ВСІ 3 найменування товару, більш того, кожне з яких відповідатиме всій сукупності протиправних обмежень до конструкції! Крім того, жодний учасник не буде здатний БЕЗ попередньої підготовки виготовити ЗРАЗКИ продукції за 5 днів як того вимагає Оголошення (щоб точно виключити участь всіх інших підприємств, крім ПП «Май-Час»)
Враховуючи викладене, пропонуємо шановному Замовнику не обмежувати конкуренцію - розбити предмет закупівлі на 3 лоти й прибрати згадані протиправні обмеження до параметрів конструкції годинників, ручок, ножів (зокрема будь-які розміри, вимоги до циферблатів годинників, кольорів пантонів, тощо)
Це, безперечно, дозволить зекономити під час війни, як мінімум, половину виділених на цю закупівлю коштів українських платників податків у розмірі 500 000,00 гривень й спрямувати їх туди, де вони зможуть врятувати життя наших захисників та співгромадян
Таким чином, через протиправні обмеження, закладені в Оголошенні, участь у зазначеній закупівлі зможе взяти лише посередник ПП «Май-Час» в інтересах якого прописане Оголошення та який продасть свій товар за в декілька разів завищеними цінами, що є дискримінаційним по відношенню до інших потенційних учасників
Враховуючи викладене, констатуємо грубе порушення Замовником законодавства про здійснення державних закупівель, зокрема ст.3 та п.3 ч.2, ч.3 ст.5, ч.4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також грубе порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України та інших норм чинного законодавства
Враховуючи викладене,
ПРОСИМО шановного Замовника внести зміни до Оголошення з метою усунення вищевикладених порушень та ПОВНІСТЮ усунути всі дискримінаційні й протиправні вимоги, у тому числі:
1. Обов’язково розбити предмет закупівлі (очікувана вартість понад 1 млн. грн.) на лоти: 1. годинники 2. ручки 3. ножі, в протилежному випадку вирати бюджету можуть сягнути 500 000,00 гривень
2. прибрати протиправну вимогу щодо будь-яких конкретних розмірів корпусів годинників, ручок, ножів (у т.ч. їх лез)
3. Врегулювати питання з вимогами до параметрів ножів, що відносяться до ХЗ
4. прибрати протиправну вимогу щодо конкретного дизайну циферблатів годинника, зокрема їх кольору та індикації
5. Прибрати протиправну вимогу щодо конкретного кольору футляру годинників та будь-яких конкретних розмірів футлярів ручок
6. прибрати протиправну вимогу щодо надання Замовнику зразків, які відповідно до чинного законодавства та позиції АМКУ не можуть бути частиною пропозиції учасників
7. провести службове розслідування та виявити зацікавлених посадовців, які намагаються підлаштувати Оголошення в інтересах конкретного підприємства - ПП «Май-Час
8. вжити заходи щодо подальшого недопущення встановлення дискримінаційних вимог до учасників та керуватися основними принципами здійснення публічних закупівель та іншими вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі»
Відповідь:
Шановний Учаснику! Дякуємо за ваші детальний аналіз та попозиції! Ми врахуємо їх.
Дата відповіді:
19.06.2024 14:22
Відповідь надана
Уточнення
Номер:
1725c96d93fd426b9797e505d5024ab1
Дата опублікування:
18.06.2024 14:41
Опис:
Шановний Замовнику,
Учасники ринку прикро вражені тим, що в умовах війни та нагальної необхідності економії бюджетних коштів, Замовник – ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА 4440, не лише відмовляється розбити значну суму понад 1 млн гривень на ЛОТИ, виключаючи роботу з виробниками, але й протиправно прописує предмет закупівлі ВИКЛЮЧНО під параметри китайських годинників Rate, а також відповідних ручок й ножів в інтересах конкретного постачальника ПП «Май-Час (вимагаючи повне пристосування під конструкції конкретних моделей з точністю до мм), що автоматично унеможливлює участь інших постачальників та створює прецедент закупівлі за в декілька разів ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ, під що без жодних підстав прописується завищена очікувана вартість закупівлі
У зв’язку з чим звертаємося до Вас щодо надання наступних РОЗ’ЯСНЕНЬ
(заздалегідь вдячні за надання розгорнутих роз’яснень ПО СУТІ поставлених питань, по кожному пункту окремо, та приведення оголошення у відповідність до чинного законодавства України) та ПРОСИМО:
1. Надати роз’яснення щодо економічнооо обґрунтування розміру очікуваної вартості закупівлі у розмірі 1 034 963,33 грн. та на якій підставі вона була сформована (зокрема пропозиції яких підприємств вивчалися та чому не було запитів безпосередньо до виробників/прямих постачальників)
2. Надати роз’яснення, чому Замовник вдається до спрощеної процедури закупівлі, уникаючи відкритих торгів та унеможливлює оскарження своїх протиправних дій до АМКУ, хоча на таку значну суму можна оголосити відкриті торги та завдяки цьому отримати найбільш конкурентну пропозицію
3. Надати роз’яснення на якій підставі Замовник відмовився від роботи з виробниками та безпосередніми імпортерами, вирішив об‘єднати в один лот годинники, ручки та ножі, розуміючи на підставі моніторингу ринка, що поставити це разом можуть виключно посередники за значно завищеною ціною?
4. Надати роз’яснення, чому Замовник відмовляється розбити предмет закупівлі на лоти, допустивши до участі виробників/прямих імпортерів, таким чином запобігти значних бюджетних втрат, що можуть досягати 50% заявленої очікуваної вартості у розмірі 500 000,00 грн.?
5. Надати роз’яснення щодо обґрунтування встановлення обмежень (з точністю до мм) параметрів конструкції годинників – зокрема діаметру корпусів (без дозволу жодних відхилень), коли навіть відхилення в декілька міліметрів є візуально непомітними та такими, які неможливо навіть точно виміряти без спеціального обладнання)
7. Надати роз’яснення, яким чином зазначення розмірів діаметру корпусів годинників/ручок/ ножів з точністю до мм можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі, якщо різниця в декілька мм візуально непомітна та її неможливо навіть виміряти без спеціального обладнання
8. Надати роз’яснення з обгрунтуванням обмеження діаметру корпусу чоловічих годинників на рівні саме 41 мм
9. Надати роз’яснення з обґрунтуванням обмеження діаметру корпусу жіночого годинника на рівні саме 32 мм
10. Надати роз’яснення з обґрунтуванням вимоги до конкретного дизайну циферблатів годинників та їх індикації.
11. Пояснити окремо вимогу щодо індикації конкретним номером Пантону
12. Роз’яснити, яким чином дизайн циферблату та тип індикації (особливо її відтінок у суворій відповідності з номером Пантону) може впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі
12. Роз’яснити, чому учасники ринка не можуть запропонувати інші кольори циферблату, інші цифри на циферблаті (наприклад арабські) та інший колір індикації (або навіть інший відтінок кольору, що вимагається)
13. Надати роз’яснення з обґрунтуванням вимоги відповідного відтінку (!) кольору у Пантоні для упаковки годинників
14. Роз’яснити яким чином відтінок кольору у Пантоні може впливати на якість або на функціональні особливості упаковки
15. Надати роз’яснення з обґрунтуванням встановлення обмежень (з точністю до мм) параметрів конструкції ручок – зокрема довжини корпусів та їх діаметру, коли навіть відхилення в декілька міліметрів є візуально непомітними та такими, які неможливо навіть точно виміряти без спеціального обладнання)
16. Роз’яснити, яким чином зазначення довжини корпусів ручок та їх діаметру з точністю до мм можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі, якщо різниця в декілька мм візуально непомітна та її неможливо навіть виміряти без спеціального обладнання
17. Надати роз’яснення з обґрунтуванням встановлення обмежень (з точністю до мм) параметрів конструкції ножів – зокрема загальної довжини, довжини рукояті, довжини та товщини лезів з точністю до мм, коли навіть відхилення в декілька міліметрів є візуально непомітними та такими, які неможливо навіть точно виміряти без спеціального обладнання)
18. Роз’яснити яким чином зазначення загальної довжини, довжини рукояті, довжини та товщини лезів ножів з точністю до мм, можуть впливати на якість або на функціональні особливості предмета закупівлі, якщо різниця в декілька мм візуально непомітна та її неможливо навіть виміряти без спеціального обладнання
19. Роз’яснити яким чином колір різних частин ножів може впливати на якість або на їх функціональні особливості
20. Надати роз’яснення з обґрунтуванням протиправній вимозі Замовника надання зразків, коли є декілька рішень АМКУ щодо протиправності вимоги зразків, які не можуть бути частиною пропозиції, а також відсутності механізму їх огляду, що тягне за собою безпідставне відхилення пропозицій добросовісних учасників та закупівлі за завищеними цінами у потрібного учасника
21. Роз’яснити чому Замовник не вважає за потрібне у важких економічних умовах, викликаних широкомасштабною війною та в порушення ст. 7 Бюджетного кодексу України, а також всупереч заявам Президента та Прем’єр - міністра України, максимально ефективно та економно використовувати бюджетні кошти та збирається здійснити закупівлю за в декілька разів завищеною ціною у конкретного постачальника, свідомо обмежуючи конкуренцію встановленими вимогами СПРОЩЕНОЇ ЗАКУПІВЛІ, унеможливлюючи оскарження до АМКУ та яка позиція Начальника військової частини А4440, Міністра оборони та Прем’єр-Міністра України з цього приводу
22. Також наполягаємо на обов’язковому приведенні Оголошеня до вимог чинного законодавства шляхом усунення згаданих порушень, у зв’язку з чим просимо роз’яснити публічну позицію начальника Військової частини А4440 щодо дискримінації бізнесу, підлаштування документації в інтересах виключно одного учасника ПП «Май-Час» з метою закупівлі за в декілька разів завищеною ціною
Відповідь:
Дякуємо за звернення та пропозиції. Плануємо вжити заходи.
Дата відповіді:
19.06.2024 13:16
Відповідь надана
Звернення про усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Номер:
125f9db2493e4d7ab2b600c168bb25df
Дата опублікування:
18.06.2024 13:11
Опис:
ТОВ «Київський годинниковий завод» - виробником годинників з більш ніж 25 річним стажем роботи на ринку.
Уважно вивчивши положення Оголошення, нами виявлено ряд вимог, що потребують роз’яснень або усунень, оскільки обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, особливо це стосується безпосередніх виробників:
1. Замовник в рамках спрощеної закупівлі закуповує декілька найменувань товарів (годинники наручні чоловічі та жіночі, набори ручок подарункових, ножі нагородні, ножі сувенірні). Поєднуючи в одну закупівлю такі різні товари, не здійснюючи поділ закупівлі на лоти, з можливістю для учасників брати участь в окремих лотах, Замовник обмежує конкуренцію, оскільки взяти участь у закупівлі зможуть лише господарюючі суб’єкти, що здійснюють перепродаж товарів і не є їх виробниками. Зрозуміло, що виробник спеціалізується на конкретному товарі, урізноманітнюючи виробництво марками та моделями. І ми впевнені, що в Україні немає жодного виробника, який би на високому професійному рівні виробляв і годинники, і ручки, і ножі.
Отже, поєднанням в одній закупівлі придбання різних товарів, Замовник обмежує можливість для виробників брати участь у закупівлі. А це обмеження, в свою чергу, призводить до надмірного витрачання грошових коштів, оскільки ціни виробника товару будуть завжди нижчими за ціни посередників у продажі такого товару.
Усвоїй відповіді на Звернення, розміщеній на сайт за адресою https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/34386294/ Замовник не дає чітких пояснень щодо необхідності поєднання в одній закупівлі таких різних товарів, не здійснюючи поділ закупівлі на лоти, з можливістю для учасників брати участь в окремих лотах. Очевидно, що логічного пояснення таким діям Замовника просто нема.
З огляду на вищевикладене, для забезпечення таких принципів здійснення закупівель, зазначених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - як максимальна економія, добросовісної конкуренції, - вимагаємо здійснити поділ закупівлі на лоти, з можливістю для учасників брати участь в окремих лотах.
2. Як виробник годинників, ТОВ «Київський годинниковий завод», враховуючи пояснення Замовника про складність у логістиці і терміновість постачання подарунків Героям України, що боронять нашу країну, готовий взяти на себе зобов’язання щодо виготовлення відповідної кількості годинників у строки, визначені ТД.
Однак, слід зазначити, що Технічні вимоги до предмета закупівлі мають положення: «Необхідні та бажані характеристики» до кожного з товарів, серед яких є чіткі (безальтернативні) вимоги щодо розмірів корпусу годинників (діаметр 41 мм та 32 мм) та вимоги щодо циферблатів годинників із чіткими вказівниками кольору. При цьому, якщо еквівалент кольору, зазначеного в ТД, можна знайти, то поняття «еквівалент» до чітко визначеного розміру годинника не можна застосовувати.
Зауважимо, що застосування Замовником умови про чіткі розміри годинників, значно впливає на збільшення ціни закупівлі товару, оскільки відсутність альтернативних розмірів, які не впливають на інші характеристики, призводить до здорожчення виробництва товару. По-суті, годинники, які мають діаметр +/- 2-3 мм від зазначеного у Технічних вимогах, дозволить залучити до участі в закупівлі більше число пропозицій, серед яких можуть бути і пропозиції із значно нижчою ціною такого товару, що, відповідно, дозволить зекономити бюджетні кошти, як того бажає Замовник. Вважаємо, що безпідставні вимоги щодо чітких (безальтернативних) розмірів товарів є дискримінаційними.
Усвоїй відповіді на Звернення, розміщеній на сайт за адресою https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/34386294/ Замовник не дає чітких пояснень щодо необхідності самих таких (безальтернативних) розмірів корпусу годинників. Очевидно, що логічного пояснення таким діям Замовника просто нема.
З огляду на вищевикладене, для забезпечення таких принципів здійснення закупівель, зазначених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, - вимагаємо зазначити розміри товару, що закуповуються за спрощеною процедурою закупівлі, із допустимим відхиленням.
3. Крім того, як виробник годинників, ТОВ «Київський годинниковий завод» потребує роз’яснення наступні вимоги Замовника:
- Металевий корпус годинників – чи допускається виготовлення корпусу із силуміну (з покриттям, відповідно до вимог Замовника)? Як виробник годинників, стверджуємо, що силумін – один із найдешевших металів (сплавів), який застосовується при виробництві годинників, і при цьому він дуже швидко втрачає належний зовнішній вигляд, зношується та може викликати подразнення на шкірі.
- 36 місяців гарантії на годинники з японським кварцовим механізмом Miyota – чи включає гарантійний строк і гарантію на елемент живлення? Як виробник годинників, стверджуємо, що один елемент живлення в годинниках з японським кварцовим механізмом Miyota не зможе прослугувати 36 місяців.
Діюче законодавство України розроблене для забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Саме тому, важливим є дотримання принципів здійснення закупівель.
Об’єднання в одну закупівлю різних товарів, без можливості виробникам певного товару взяти участь у закупівлі конкретного товару, а не всіх загалом; зазначення конкретних безальтернативних розмірів товару, обов’язковість дотримання яких нічим не пояснена і не впливає на інші вимоги Замовника; і нарешті – не надання чітких відповідей і пояснень на звернення (https://smarttender.biz/publichni-zakupivli-prozorro/34386294/) - все це в сукупності наводить на думку, що Замовник знає конкретного продавця, який вже на цьому етапі закупівлі має ВСІ товари, що є предметом закупівлі, і ці товари вже мають нанесені емблеми та написи, а також конкретні розміри.
Ігнорування Замовником справедливих вимог потенційних учасників закупівлі, відсутність чітких обгрунтувань у необхідності застосування кожної конкретної умови до предмета закупівлі, визначеної в ТД, відносно яких потенційний учасник подає звернення, - дає підстави припустити, що Замовник свідомо порушує норми законодавства; що оголошення подібних умов пояснюється не турботою про Захисників України, а можливою корупційною складовою.
З огляду на вищевикладене та згідно з ч. 5 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» вимагаємо внести відповідні зміни в Оголошення та додатки до нього, надати повну та вичерпну відповідь по кожному питанню (кожній вимозі), зазначеному у цьому зверненні.
Директор О.Б. Золотарьов
Відповідь:
Дякуємо за звернення та пропозиції. Плануємо вжити заходи.
Дата відповіді:
19.06.2024 13:14
Відповідь надана
Звернення про усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Номер:
6810981b7cc64af3aa66d1a34fba91a1
Дата опублікування:
17.06.2024 10:38
Опис:
Замовником розміщено Оголошення про проведення спрощеної закупівлі з застосуванням електронного аукціону, відповідно до ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) Код ДК 021:2015: 18530000-3 Подарунки та нагороди (далі – Оголошення).
Уважно вивчивши положення Оголошення, нами виявлено ряд вимог, що потребують роз’яснень або усунень, оскільки обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників:
1. Замовник в рамках спрощеної закупівлі закуповує декілька найменувань товарів (годинники наручні чоловічі та жіночі, набори ручок подарункових, ножі нагородні, ножі сувенірні). Поєднуючи в одну закупівлю такі різні товари, не здійснюючи поділ закупівлі на лоти, з можливістю для учасників брати участь в окремих лотах, Замовник обмежує конкуренцію, оскільки взяти участь у закупівлі зможуть лише господарюючі суб’єкти, що здійснюють перепродаж товарів і не є їх виробниками. Зрозуміло, що виробник спеціалізується на конкретному товарі, урізноманітнюючи виробництво марками та моделями. І ми впевнені, що в Україні немає жодного виробника, який би на високому професійному рівні виробляв і годинники, і ручки, і ножі.
Отже, поєднанням в одній закупівлі придбання різних товарів, Замовник обмежує можливість для виробників брати участь у закупівлі. А це обмеження, в свою чергу, призводить до надмірного витрачання грошових коштів, оскільки ціни виробника товару будуть завжди нижчими за ціни посередників у продажі такого товару.
З огляду на вищевикладене, для забезпечення таких принципів здійснення закупівель, зазначених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - як максимальна економія, добросовісної конкуренції, - вимагаємо здійснити поділ закупівлі на лоти, з можливістю для учасників брати участь в окремих лотах.
2. В п.3.4. оголошення зазначено: «3.4. Строк поставки товару: Постачальник повинен передати Товар Замовнику протягом 5 робочих днів, з дня отримання заявки на електронну пошту.» В той же час, в п. 3 Технічних вимог до предмета закупівлі зазначено: «3. Термін поставки: протягом 10 робочих днів з дня підписання договору про закупівлю.».
При цьому Технічні вимоги до предмета закупівлі мають вимогу, втановлену для 403 шт. товару – годинників наручних: «На циферблаті шляхом гравіювання /тамподруку наноситься емблема Командування СТрО ЗСУ та напис “ВІД КОМАНДУВАЧА СИЛ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОБОРОНИ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ”... В верхній частині циферблату розміщується емблема, в нижній частині -відповідний напис...».
Отже, Замовник вимагає в нездійсненно короткий строк – 10 робочих днів - здіснити нанесення напису та логотипу на 403 годинника!
Для виробника годинників, процес нанесення логотипу та напису на циферблат – є одним із етапів виробництва годинників. Для продавця, що не є виробником годинників, виконання вимог Замовника щодо нанесення логотипу та напису на циферблат, буде здійснюватися вже на готових годинниках, для чого їх потрібно розібрати, зняти з циферблату логотип виробника, нанести напис і зображення, що вимагається Замовником, зібрати годинник та здійснити наступний технічний контроль якості збирання; або замовити відповідні роботи у спеціалізованого суб’єкта господарювання. Аналогічні вимоги містяться і для ручок, і для ножів, а це ще 111 шт. товару. Крім того, Замовник вимагає нанесення емблеми та напису і на пакування для товару.
Тобто, в будь-якому разі, товар, що має постачатись за цією спрощеною процедурою, повинен бути вироблений (доповнений) спеціально для цієї закупівлі, а вироблення/доробка такої кількості товару та поставка її Замовнику протягом 10 робочих днів з моменту укладання договору, за умови збереження високої якості товару, – є неможливим. Відповідно, на нашу думку, брати участь у спрощеній закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які заздалегідь знали про намір Замовника здійснити таку закупівлю і встигли підготуватись до неї, що є дискримінацією інших учасників ринку.
З огляду на вищевикладене, для забезпечення таких принципів здійснення закупівель, зазначених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, - вимагаємо продовжити строк поставки товару на час, достатній для виготовлення/доробки товару, відповідно до вимог Замовника.
3. Технічні вимоги до предмета закупівлі мають положення: «Необхідні та бажані характеристики» до кожного з товарів, серед яких є чіткі (безальтернативні) вимоги щодо розмірів товарів чи їх окремих елементів. Замовник зазначає, що «Усі посилання на конкретну торгівельну марку чи форму, патент, розміри деталей, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника – читати як вираз «або еквівалент».»
Однак, потребує роз’яснень питання: який розмір може вважатись еквівалентом, скажімо, діаметру корпусу годинника - 41 мм? Очевидним є те, що вираз «або еквівалент» не може бути застосований до розмірів. З огляду на це потребує роз’яснень: чим керується Замовник, обмежуючи закупівлю товару лише пропозиціями годинників із діаметром корпусу 41 мм для чоловічих годинників і 32 мм для жіночих? Чому Замовнику не підходять до закупівлі годинники, що мають діаметр +/- 2-3 мм від зазначеного у Технічних вимогах. Вважаємо, що вимоги щодо чітких (безальтернативних) розмірів товарів є дискримінаційними.
З огляду на вищевикладене, для забезпечення таких принципів здійснення закупівель, зазначених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» - як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, - вимагаємо зазначити розміри товару, що закуповуються за спрощеною процедурою закупівлі, із допустимим відхиленням.
Діюче законодавство України розроблене для забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Саме тому, важливим є дотримання принципів здійснення закупівель. Об’єднання в одну закупівлю різних товарів, без можливості виробникам певного товару взяти участь у закупівлі конкретного товару, а не всіх загалом; скорочення строків поставки товарів, які мають ще бути вироблені (доповнені з урахуванням вимог Замовника) учасником у випадку перемоги в закупівлі; зазначення конкретних безальтернативних розмірів товару, обов’язковість дотримання яких нічим не пояснена і не впливає на інші вимоги Замовника; - все це в сукупності наводить на думку, що Замовник знає конкретного продавця, який вже на цьому етапі закупівлі має ВСІ товари, що є предметом закупівлі, і ці товари вже мають нанесені емблеми та написи, а також конкретні розміри.
Оскільки згідно з ч. 5 ст. 14 ЗУ «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, для усунення вищевказаних порушень законодавства Замовник має внести відповідні зміни в Оголошення та додатки до нього.
Відповідь:
Дякуємо за Ваше звернення. З частиною ваших аргументів в принципі можна погодитись за нормальних умов. Водночас, звертаємо Вашу увагу, що закупівля цінних подарунків, зокрема годинників, відбувається для нагородження військовослужбовців, які відзначились під час захисту України, і відбувається за досить низькою очікуваною ціною. Ця умова також обмежує надмірні витрати з державного бюджету, при тому, що у технічних умовах зазначено необхідність японського механізму та нанесення гравіювання у стилі терміни.
Стислі терміни поставки продиктовані не вибором постачальника, бо переможця конкурсу ми не знаємо, а складною логістикою в умовах війни – хочемо встигнути отримати подарунки і розподілити їх між нашими героями до Дня незалежності України.
Пропонуємо Вам взяти участь у нашій закупці і спробувати відповідати вимогам, які продиктовані жорсткими умовами воєнного часу та бажанням Командування Сил ТрО ЗСУ України нагородити тих, хто ризикує здоров’ям та життям заради захисту України.
Зі свого боку ми пішли на максимальні компроміси для забезпечення конкуренції. Водночас, компанії, які не витримують цих умов, можуть дочекатися інших торгів, де умови будуть для них більш прийнятними.
Дата відповіді:
17.06.2024 12:54