-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
6 784 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 67 845.00 UAH
мін. крок: 1% або 67 845.00 UAH
Період уточнення:
10.06.2024 16:05 - 15.06.2024 00:00
Відповідь надана
Визначення операторів системи розподілу
Номер:
4239ff3688f34e4ba729c046aef85830
Дата опублікування:
13.06.2024 09:33
Опис:
Шановний Замовнику! У з'язку з тим, що, відповідно до умов закупівлі, Споживач сплачує за спожиту електричну енергію через Постачальника, для розрахунку ціни Учаснику необхідно точно знати, до мереж якого оператора системи розподілу приєднані об'єкти Замовника, так як відповідними постановами НКРЕКП затверджені тарифи на послуги з розподілу електричної енергії окремо для кожного оператора системи розподілу. Так, тариф АТ "ДТЕК Дніпровські електромережі" для другого класу напруги - 1,32803 грн/кВт*год без ПДВ (постанова НКРЕКП №2326 від 09.12.2023), тариф ПРАТ "ПЕЕМ "ЦЕК" для другого класу напруги - 1,38791 грн/кВт*год без ПДВ (постанова НКРЕКП №2349 від 09.12.2023), тариф АТ "УКРЗАЛІЗНИЦЯ" для другого класу напруги - 1,73019 грн/кВт*год без ПДВ (постанова НКРЕКП №2355 від 09.12.2023). Таким чином, для правильного розрахунку тендерної пропозиції, просимо Вас вказати назви операторів системи розподілу, до мереж яких приєднані об'єкти Замовника та заплановані обсяги споживання по кожному ОСР. В разі ненадання чіткої інформації, це бути розцінюватися як обмеження конкуренції та антиконкурентні узгоджені дії з конкретним Учасником, оскільки правильно розрахувати тендерну пропозицію зможе тільки Учасник, який точно володіє інформацією про операторів системи розподілу, які надають Вам послуги.
Відповідь:
Доброго дня!
Об'єкти Замовника приєднані до мереж оператора системи розподілу АТ "ДТЕК Дніпровські електромережі" .
Дата відповіді:
14.06.2024 15:22
Відповідь надана
дефолтний/переддефолтний
Номер:
4e9a10cf3a8549eb94f82309039f1d4c
Дата опублікування:
12.06.2024 16:13
Опис:
Доброго дня! Шановний Замовнику відповідно Додатку 3 до ТД п 2. Наявність фінансової спроможності,а саме надати Гарантійний лист про те, що протягом 2023 року Учасник не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307 (у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168).
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. НЕК "Укренерго" публікує інформацію щодо учасників ринку, яким надано статус преддефолтний/дефолтний на своєму веб-сайті згідно з п.п.1.9.2. "Правил ринку", затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307. Тобто, така інформація є публічною, знаходиться у відкритому доступі та Замовник має можливість ознайомитись, чи не перебуває та чи не перебував учасник в статусі "дефолтного" за посиланням https://ua.energy/perelik-uchasnykiv-rynku-yakym-nadano-status-pereddefoltnyj/.
Вважаємо вимогу про не набуття статусу «переддефолтного» дискримінаційною виходячи з наступного. "Правила ринку" затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168. Відповідно до пункту 1.1.1 "Правил ринку". Правила визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України. "Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на вебсайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний». Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк. Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" за період 2019-2023 року. Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати гарантійного листа. Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу. Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний". Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки. Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача. Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань. Наявність статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Відповідно до скарги тендерної документації № UA-2022-08-12-008230-a, яку Антимонопольний комітет задовільнив, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу.
Відповідь:
Доброго дня!
Стосовно Вашого звернення Замовником внесені відповідні зміни в тендерну документацію 13 червня 2024 року.
Дата відповіді:
14.06.2024 15:23
Відповідь надана
внесення змін до Договору
Номер:
f667dce7188d439ea7d841eb15414a2b
Дата опублікування:
12.06.2024 11:54
Опис:
Шановний Замовнику! Механізмом визначення вартості електричної енергії, який наведений у Додатку 2 до проєкту договору встановлено, що в разі зміни ціни на електричну енергі застосовується коефіцієнт коливання ціни закупівлі одиниці Товару, який на момент укладення Договору становить 1 (один) і, у разі коливання ціни закупівлі одиниці Товару на ринках електроенергії (у разі застосування пп. 2 п. 19 Особливостей № 1178) визначається за формулою (якщо К більше за 1,1, то застосовується К=1,1). Тобто, фактично встановлено, що ціна на електричну енергію не можу змінюватися більш ніж на 10%, що не відповідає умовам чинного законодавства та проєкту договору.
Відповідно до п.37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі», встановлено , що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 було затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених.
Пп. 2 п.19 Особливостей передбачено, що істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися у разі погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Таким чином, виходячи із Особливостей, зміна ціни у разі коливання ціни на ринку може відбуватися не обмежуючись періодичністю та відсотковою межею, пропорційно до такого коливання.
Просимо Вас внести відповідні зміни до Механізму визначення вартості електричної енергії, який наведений у Додатку 2 до проєкту договору.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Дякуємо Вас за запитання та звернення.
Замовником будуть внесені відповідні зміни в ТД та проект договору.
Дата відповіді:
12.06.2024 13:33
Відповідь надана
Обсяг електричної енергії по ОСР
Номер:
b5aeda3b0769445dbd73f58998bcb6c7
Дата опублікування:
12.06.2024 11:22
Опис:
Шановний Замовнику! В додатку 4 до тендерної документацїї зазначено: "У учасника обов’язково повинні бути укладені договори про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з операторами системи розподілу, а саме: АТ ДТЕК "Дніпровські електромережі", АТ "Укрзалізниця" та ПрАТ «ПЕЕМ «ЦЕК»". Враховуючи, що ціна електричної енергії включає тариф на послуги з розподілу електричної енергії, просимо Вас надати інформацію про обсяги електричної енергії, які планується спожити від мереж кожного оператора системи розподілу.
Відповідь:
Доброго дня!
На Ваше звернення надаємо наступну відповідь:
- Замовник мав на увазі наявність у Учасника укладеного договору про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з операторами системи розподілу. На весь обсяг електричної енергії достатньо одного договору з зазначеного переліку операторів системи розподілу для надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії на ваш розсуд. Конкретні обсяги, які планується спожити від мереж кожного оператора системи розподілу ( в разі укладення договору Учасником з декількома операторами системи розподілу) не мають значення для Замовника.
Дата відповіді:
12.06.2024 11:38