• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам’яне марки Г (Г2) (13-100), брикет паливний вугільний «код ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 09110000-3 - Тверде паливо»

Завершена

351 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 510.00 UAH
Період уточнення: 10.06.2024 14:13 - 10.07.2024 00:00
Відповідь надана

дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 32a4b1e99efb493c8b7f5d7760c4f62a
Дата опублікування: 12.06.2024 15:03
Опис: Шановний Замовнику! Згідно вимог Додатку 1 тендерної документації зазначені дискримінаційні вимоги стосовно надання документів: Оригінал або копія дійсного договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованого брикету паливного вугільного або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованого брикету паливного вугільного учаснику торгів, щодо відвантаження брикету паливного вугільного на користь учасника (надається якщо учасник не є виробником); Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція; Оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний). Пропонуємо Вам ознайомитись Узагальненою практикою органу оскарження в частині розгляду скарг щодо закупівель твердого палива, яка розміщена на сайті Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за посиланням https://amcu.gov.ua/napryami/oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-z-oskarzhennya-publichnih-zakupivel/uzagalnena-praktika-kolegiyi-amku-za-2023/uzagalnena-praktika-organu-oskarzhennya-v-chastini-rozglyadu-skarg-shchodo-zakupivel-tverdogo-paliva та ПРИВЕСТИ у відповідність до діючих нормативних актів. В системі prozorro є достатньо позитивних рішень АМКУ щодо незаконного вимагання замовником таких документів, наприклад, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-07-21-003088-a, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-06-23-012838-a. У разі ігнорування наших законних прав будемо змушені звернутись до Комісії АМКУ з оскарження публічних закупівель.
Відповідь: Шановний Учаснику! Ознайомившись зі змістом Вашого запитання, повідомляємо наступне. Відповідно до абзацу другого п. 29 Особливостей дійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (надалі – Особливості), у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Звертаємо увагу, що вищезазначена норма абзацу другого п. 29 Особливостей діє лише за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі. Вказані Вами у зверненні документи, що вимагаються тендерною документацією, а саме оригінал або копія дійсного договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованого брикету паливного вугільного або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованого брикету паливного вугільного учаснику торгів, щодо відвантаження брикету паливного вугільного на користь учасника (надається якщо учасник не є виробником); Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція; Оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний) вимагаються саме на брикет паливний вугільний, на який національний стандарт відсутній. Зауважимо, що в Україні діє ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю", проте застосування у даному випадку абзацу другого пункту 29 Особливостей не здійснюється, з урахуванням наступного. Відповідно до п. 13 ч. 1 Статті 1 Закону України «Про стандартизацію»: «національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів» Відповідно до п. 20 ч. 1 Статті 1 Закону України «Про стандартизацію»: «стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері» Відповідно до п. 2 ч. 1 статті 5 Закону України «Про стандартизацію», об’єктами стандартизації є: зокрема, правила, процедури, функції, методи, діяльність чи її результати, включаючи продукцію, персонал, системи управління; Відповідно до ч. 2 статті 1 Закону України «Про стандартизацію» термін "продукція" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про підтвердження відповідності": Відповідно до Закону України "Про підтвердження відповідності", продукція - будь-який виріб, процес чи послуга, що виготовляється, здійснюється чи надається для задоволення суспільних потреб. Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»: продукція - речовина, препарат або товар, виготовлений у ході виробничого процесу. Виходячи з вищенаведеного законодавцем чітко встановлено та розмежовані такі об’єкти стандартизації як правила та продукція. В рамках даної закупівлі предметом закупівлі є брикет паливний вугільний, який є продукцією (товаром), а не правилом. В свою чергу в самій назві ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" вказано, що обʼєктом є правила приймання, а не безпосередньо продукція. Також про це вказано в сфері застосування даного ДСТУ, а саме що воно встановлює правила приймання палива. Крім цього, даний ДСТУ не встановлює жодних якісних чи фізичних характеристик до брикету паливного вугільного. Таким чином ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" відноситься до правил, а не до продукції, яка є предметом закупівлі, адже обʼєктом стандартизації є правила. Отже, ДСТУ 7493:2013 не є у розумінні пункту 29 Особливостей національним стандартом для відповідного предмета закупівлі, а саме брикету паливного вугільного. Зважаючи на вищезазначене, законодавством не заборонено вимагати оригінал або копія дійсного договору (-ів) учасника з виробником (-ми) пропонованого брикету паливного вугільного або з будь-яким іншим суб’єктом господарювання, що здійснює реалізацію та/або відвантаження пропонованого брикету паливного вугільного учаснику торгів, щодо відвантаження брикету паливного вугільного на користь учасника (надається якщо учасник не є виробником); Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція; Оригінал або завірену копію Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний), оскільки щодо частини предмету закупівлі, щодо якого вимагаються вказані документи (брикет паливний вугільний), відсутній національний стандарт.
Дата відповіді: 14.06.2024 13:31