• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

КОД ДК 021:2015 09110000-3 ТВЕРДЕ ПАЛИВО (ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ МАРКИ ДГ 13-100, паливні гранули (пелети) з соломи)

Торги не відбулися

3 809 150.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 045.75 UAH
Період уточнення: 10.06.2024 14:34 - 27.06.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційна вимога про: поставка здійснюється не пізніше одного робочого дня з моменту одержання відповідної заявки Замовника,

Номер: 973da2cac2004ee0a54119f061246dd5
Дата опублікування: 20.06.2024 17:29
Опис: Доброго дня Шановний Замовник, Маючи намір приймати участь у електронній закупівлі: UA-2024-06-10-007600-a, вивчаючи вимогу пункту 5.1. проекту договору: "Поставка здійснюється не пізніше одного робочого дня з моменту одержання відповідної заявки Замовника.", хочемо зауважити, що вважаємо цю вимогу явно дискримінаційною, яка значно звужує коло учасників, так як за такої умови можуть приймати участь у закупівлі тільки ті учасники, місцерозташування котрих знаходить поруч з Замовником. Вважаємо що така відверто дискримінаційна вимога унеможливлює участь у процедурі закупівлі у тому числі виробників вугілля кам’яного, які знаходяться в Донецькій, Луганській областях. Чи взагалі вважає замовник реальним завезти 4 вагони вугілля за один день? Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимога про: поставка здійснюється не пізніше одного робочого дня з моменту одержання відповідної заявки Замовника, є дискримінаційною, оскільки суперечить такому принципу здійснення закупівель як недискримінація учасників та обмежує участь у закупівлі учасників, які не мають такої можливості. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка в таких випадках зобов’язує замовників вносити зміни в тендерну документацію. В зв’язку з вищевикладеним просимо Вас прибрати дискримінаційні вимоги шляхом внесення змін до тендерної документації, в іншому випадкові ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та наші законні інтереси як учасника даної закупівлі. Дякуємо! З повагою, учасник закупівлі.
Відповідь: Шановний Учаснику! Така умова реальна, та не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 21.06.2024 12:20
Відповідь надана

Дискримінаційна умова

Номер: 6fb2df5d065e46d9a86cb052f12ff734
Дата опублікування: 20.06.2024 09:08
Опис: Відповідно до п.4 Додатку 3 до тендерної документації Учаснику необхідно надати документи фінансової звітності за 2023 рік: - копію балансу; - копію звіту про фінансові результати; - копію звіту про рух грошових коштів. Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) за 2023 рік у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів. Яким чином може надати вищевказані документи учасник - новостворене підприємство? Підприємство зареєстроване в травні 2024 року.
Відповідь: Шановний учасник! Абзацом шостим пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) передбачено, що у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Частиною 3 статті 16 Закону встановлено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Очікувана вартість предмета оголошеної закупівлі становить 3 809 150,00 грн. Вимога документації щодо фінансової звітності звучить як: «Документи фінансової звітності учасника процедури закупівлі за 2023 рік: - копію балансу; - копію звіту про фінансові результати; - копію звіту про рух грошових коштів. Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) за 2023 рік у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів.». Беручи до уваги наведене, вимога Замовника щодо фінансової звітності в частині підтвердження обсягу річного доходу (виручки), передбачена у чіткій відповідності з частиною 3 статті 16 Закону.
Дата відповіді: 21.06.2024 11:46
Відповідь надана

Обмеження конкуренції

Номер: 9ea9b28a45d14d69bbf1221817d4fb14
Дата опублікування: 19.06.2024 22:43
Опис: Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) за 2023 рік у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів. Вказана вимога обмежує конкуренцію тільки тими особами, які мають обсяг річного доходу (виручки) за 2023 рік у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі. Просимо видалити вказану вище умову із тендерної документації.
Відповідь: Шановний учасник! Абзацом шостим пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) передбачено, що у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Частиною 3 статті 16 Закону встановлено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Очікувана вартість предмета оголошеної закупівлі становить 3 809 150,00 грн. Вимога документації щодо фінансової звітності звучить як: «Документи фінансової звітності учасника процедури закупівлі за 2023 рік: - копію балансу; - копію звіту про фінансові результати; - копію звіту про рух грошових коштів. Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) за 2023 рік у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів.». Беручи до уваги наведене, вимога Замовника щодо фінансової звітності в частині підтвердження обсягу річного доходу (виручки), передбачена у чіткій відповідності з частиною 3 статті 16 Закону.
Дата відповіді: 21.06.2024 11:46
Відповідь надана

Незаконна вимога

Номер: 5d20e04a487244da83abe3229cfb4b90
Дата опублікування: 19.06.2024 22:41
Опис: Документи фінансової звітності учасника процедури закупівлі за 2023 рік: - копію балансу; - копію звіту про фінансові результати; - копію звіту про рух грошових коштів. А що робити ФОП, якщо такі документи не передбачені для них?
Відповідь: Шановний учасник! Абзацом шостим пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) передбачено, що у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі- Закон) з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Частиною 3 статті 16 Закону встановлено, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Очікувана вартість предмета оголошеної закупівлі становить 3 809 150,00 грн. Вимога документації щодо фінансової звітності звучить як: «Документи фінансової звітності учасника процедури закупівлі за 2023 рік: - копію балансу; - копію звіту про фінансові результати; - копію звіту про рух грошових коштів. Учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу (виручки) за 2023 рік у розмірі не меншому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі згідно оголошення про проведення цієї процедури відкритих торгів.». Беручи до уваги наведене, вимога Замовника щодо фінансової звітності в частині підтвердження обсягу річного доходу (виручки), передбачена у чіткій відповідності з частиною 3 статті 16 Закону.
Дата відповіді: 21.06.2024 11:47
Відповідь надана

Нереальні вимоги

Номер: af7fcb8840e14cb8831ff36d78a5f489
Дата опублікування: 19.06.2024 22:38
Опис: Пункт 5.1. проекту договору: "Поставка здійснюється не пізніше одного робочого дня з моменту одержання відповідної заявки Замовника.". Скажіть будь ласка, а реально завезти 4 вагони вугілля за один день? Для чого така умова?
Відповідь: Шановний Учаснику! Така умова реальна, та не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 21.06.2024 12:20
Відповідь надана

Порушення чинного законодавства

Номер: 11172c3b3f0840b89cc884b30958c80c
Дата опублікування: 19.06.2024 21:53
Опис: Відповідно до умов тендерної документації та проєкту договору, який міститься у додатку 6 до Документації, визначено наступне: - у разі затримки поставки товару або поставки не в повному обсязі партії товару, заявленої замовником, постачальник сплачує пеню у розмірі 1% від суми непоставленого товару за кожен день прострочення незалежно від інших штрафних санкцій передбачених договором про закупівлю; -за розірвання постачальником договору про закупівлю в односторонньому порядку, постачальник сплачує замовнику штраф у розмірі 5% від суми невиконаних зобов’язань незалежно від інших штрафних санкцій передбачених договором. Відповідно до статті 217 Господарського кодексу України: 1. Господарськими санкціями визнаються заходи впливу на правопорушника у сфері господарювання, в результаті застосування яких для нього настають несприятливі економічні та/або правові наслідки. 2. У сфері господарювання застосовуються такі види господарських санкцій: відшкодування збитків; штрафні санкції; оперативно-господарські санкції. 3. Крім зазначених у частині другій цієї статті господарських санкцій, до суб'єктів господарювання за порушення ними правил здійснення господарської діяльності застосовуються адміністративно-господарські санкції. 4. Господарські санкції застосовуються у встановленому законом порядку за ініціативою учасників господарських відносин, а адміністративно-господарські санкції - уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування. Отже, виходячи з норм статті 217 Господарського кодексу України у сфері господарювання застосовуються, зокрема, штрафні санкції у встановленому законом порядку. Розмір штрафних санкцій визначено статтею 231 Господарського кодексу України. Частиною 2 статті 231 Господарського кодексу України, зокрема, встановлено, що за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Згідно із частиною 4 статті 231 Господарського кодексу України санкції застосовуються в розмірі передбаченому договором тільки у тому разі, якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено. Таким чином, умови, зазначені Замовником у тендерній документації та пункті 7.3. проєкту договору (додаток 6 до Документації), не узгоджуються з вимогами чинного законодавства України. Вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Відповідь: Відповідно до пункту 8 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Частиною 1 статті 627 «Свобода договору» Цивільного кодексу України передбачено, що відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Частиною 2 статті 549 Цивільного кодексу України передбачено, що штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання. Згідно частини 1 статті 230 Господарського кодексу України встановлено, що штрафними санкціями у цьому Кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання. Частиною 4 статті 230 Господарського кодексу України передбачено, що у разі якщо розмір штрафних санкцій законом не визначено, санкції застосовуються в розмірі, передбаченому договором. При цьому розмір санкцій може бути встановлено договором у відсотковому відношенні до суми невиконаної частини зобов'язання або у певній, визначеній грошовій сумі, або у відсотковому відношенні до суми зобов'язання незалежно від ступеня його виконання, або у кратному розмірі до вартості товарів (робіт, послуг). Беручи до уваги наведене, проєкт договору повністю відповідає умовам Закону та вимогам Цивільного та Господарського кодексів України
Дата відповіді: 21.06.2024 11:43
Відповідь надана

Дискримінаційна умова в п.2.1 п.2«Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Додатку 3 «Документальне підтвердження Учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог

Номер: 3f9accf3d95c48db834b0df0a7dfda89
Дата опублікування: 17.06.2024 22:25
Опис: Шановний замовнику, пунктом 2.1. пункту 2 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» Додатку 3 «Документальне підтвердження Учасника кваліфікаційним критеріям на виконання вимог статті 16 Закону» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання листа у довільній формі за підписом Учасника або його уповноваженої особи та завірений печаткою (за наявності), в якому зазначається інформація про наявність досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів) (аналогічними договорами є договори на поставку вігілля кам’яного за кодом ДК 021:2015 09110000-3 ТВЕРДЕ ПАЛИВО) із зазначенням найменування Замовника (покупця), його адреси, коду ЄДРПОУ, номер телефону та ПІБ відповідальної особи (за умови, що така інформація не є конфіденційною), а також з зазначенням ідентифікатора закупівлі з веб-порталу уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua). Дана вимога є дискримінаційною й порушує принципи здійснення публічних закупівель, зокрема ті, що передбачені частиною 1 статті 5 Закону «Про публічні закупівлі», оскільки обмежує нас як учасника та інших потенційних учасників у можливості взяти участь у даній закупівлі. Окрім того, відповідно до п. 6 ч. 1 ст 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далы - Закон) договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Частина 1 ст. 2 Закону містить вичерпний перелік замовників. Відповідно до частини 1 ст.2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до Закону, належать: 1) органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад; 2) Пенсійний фонд України, цільові страхові фонди зі страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, медичного страхування та страхування на випадок безробіття (далі - органи соціального страхування); 3) юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків; 4) юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак: органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання; наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах. Не вважаються спеціальними або ексклюзивними права, що надані за результатами конкурсів (тендерів, процедур закупівель), інформація про проведення яких разом з критеріями відбору попередньо оприлюднювалася та була наявна у публічному доступі, можливість участі у таких конкурсах (тендерах, процедурах закупівель) не була обмежена та якщо надання таких прав здійснювалося на основі об’єктивних критеріїв. Таким чином, Ви встановили вимогу, щоб Учасники підтверджували наявність аналогічного досвіду виконаними договорами, які були укладені з вищеперерахованими суб’єктами за наслідком проведення процедури публічної закупівлі та зазначали в довідках ідентифікатор закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу за результатом якої було укладено аналогічний договір. Зазначена умова носить дискримінаційний характер по відношенні до нас, оскільки наше підприємство має досвід виконання аналогічного договору, однак за договорами, укладеними з юридичними особами приватного права, що не належать до кола суб’єктів, визначеного ч.1 ст. 2 Закону. Тобто, договори укладені поза межами процедури закупівлі. Ви штучно обмежуєте участь у торгах тільки тими учасниками, що мають аналогічний договір виключно укладений в Prozorro та містить ідентифікатор закупівлі, а учасників, що мають договір не за Prozorro (укладений зі звичайним конрагентом – суб'єктом господарської діяльності) – обмежуєте в участі (у тому числі і нас). При цьому звертаємо увагу на ту обставину, що законодавством не встановлено обмеження щодо підтвердження аналогічного досвіду виключно договорами, укладеними з замовниками за наслідками процедури публічної закупівлі. Закон вимагає лише, щоб аналогічний досвід був в наявності. Частиною 1 статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною 4 статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимога про підтвердження наявності аналогічного договору із замовником у розумінні Закону (зазначення ідентифікатора закупівлі з веб-порталу уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua)) є дискримінаційною, оскільки суперечить такому принципу здійснення закупівель як недискримінація учасників та обмежує участь у закупівлі учасників, які не мають відповідного досвіду. Такої ж позиції дотримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яка в таких випадках зобов’язує замовників вносити зміни в тендерну документацію (рішення від 18.06.2021№13881 ID оголошення UA-2021-06-02-010061-b; рішення від 06.05.2024 №8017 ID оголошення UA-2024-04-12-010115-a; рішення від 30.04.2024 №7661 ID оголошення UA-2024-04-12-010259-a). У зв’язку з вищевикладеним просимо внести зміни до тендерної документації, в іншому випадкові ми змушені будемо звернутися зі скаргою до АМКУ щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право та наші законні інтереси як учасника даної закупівлі. Дякуємо! З повагою, учасник закупівлі.
Відповідь: Шановний учасник! Щодо посилання на закупівлі в системі https://prozorro.gov.ua зазначимо, що вказана умова не є дискримінаційною адже, якщо таке посилання буде у потенційного учасника, то Замовник дійсно буде впевнений в справжності такого аналогічного договору. Бо як вказує судова практика в кримінальних провадженнях щодо підробки документів, часто недобросовісні учасники торгів складають фіктивні аналогічні договори з тими ж ФОП, ТОВ і т.д.
Дата відповіді: 19.06.2024 17:15
Відповідь надана

щодо надання позитивного відгуку

Номер: 4fea46b867fd4560913f972d0c35dae9
Дата опублікування: 10.06.2024 18:18
Опис: Доброго дня Шановний Замовник, вимогу п1. Розділу 1 Тендерної документації щодо надання позитивного відгуку, а саме: «Позитивний відгук у розумінні замовника-відгук, зміст якого підтверджує відсутність обґрунтованих претензій, позовів, щодо порушення Учасником умов Договору, в тому числі щодо відповідності поставленого товару встановленим вимогам Замовника (контрагента), поставки якісного товару, виконання замовлень вчасно, наявність супровідних документів, забезпеченість працівників санітарним одягом (халатом, рукавицями) та наявність медичних книжок у працівників під час поставок товару.». Вважаємо таку вимогу дискримінаційною, такою, що обмежує права учасників закупівлі на участь, оскільки вимагається відгук з окремим змістом. Учасники отримують відгуки після виконання договору і не можуть «вгадати», що інші замовники забажають побачити у відгуку. Учасники не можуть отримувати відгуки під кожну закупівлю окремо із зазначенням "спеціальних" вимог, які приходять на думку замовникам! Крім того, предметом закупівлі є товар, і навіщо замовник вимагає зазначення у відгуку інформації щодо охорони праці — незрозуміло. Хочемо зазначити, що будь-який позитивний відгук є доказом належного виконання договору. Було безліч рішень АМКУ щодо цього питання, наприклад п.4 РІШЕННЯ № 20380-р/пк-пз від 07.09.2021р. UA-2021-08-13-002486-b. Просимо Вас прибрати дискримінаційні вимоги шляхом внесення змін до тендерної документації, інакше будемо вимушені звернутись до АМКУ, що затягне процедуру закупівлі. З повагою учасник закупівлі.
Відповідь: Доброго дня, до тендерної документації внесено зміни
Дата відповіді: 11.06.2024 10:39