• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Гольмієва медична система

Завершена

2 430 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 150.00 UAH
Період уточнення: 07.06.2024 11:09 - 12.06.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінація учасника

Номер: 086b4e8fb53e4edfb69add977d0e63a0
Дата опублікування: 11.06.2024 11:11
Опис: Доброго дня шановний Замовник. Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації даної закупівлі Пункту 6 Загальний вимог ви вимагаєте надати наступне: Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, назву Замовника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань державних закупівель, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі. Вимагаю прибрати даний пункт с тендерної документації, так як наявність гарантійного листа жодним чином не гарантує належної поставки у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником. Крім того, гарантійний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття. Таким чином, Тендерна документація в частині технічних вимог до предмету закупівлі, містить вимоги, що обмежують конкуренцію, звужує коло потенційних учасників та призводить до дискримінації потенційних учасників, оскільки жодна особа, яка не буде уповноважена виробником та/або уповноваженим представником виробника зазначеного товару на участь в Процедурі закупівлі не зможе взяти в ній участь.
Відповідь: Шановний Учаснику! Розглянувши Вашу вимогу, щодо дискримінаційних вимог, повідомляємо наступне: Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей. Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, а також, згідно статті 22 вказаного Закону Замовник зазначає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. В Додатку 2 Тендерної документації п. 6 Загальних вимог вказано: «Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним товару, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. На підтвердження Учасник повинен надати оригінал листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, назву Замовника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу з питань державних закупівель, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.» Отримання/надання такого гарантійного листа є звичайною та поширеною практикою, зокрема, при закупівлі виробів медичного призначення, яка застосовується для уникнення постачання фальсифікованих, неякісних або підроблених (неоригінальних) виробів медичного призначення, чи постачання не в повному обсязі та з порушенням термінів. Слід зазначити, що виробники виробів медичного призначення, як вітчизняні так і іноземні, зацікавлені у продажі своїх товарів через надійних партнерів, в укладенні з ними відповідних договорів та наданні гарантій щодо належного виконання своїх зобов’язань у майбутньому. На нашу думку, вказані виробники чи їх офіційні представники (дистриб’ютори) на практиці не застосовують жодних обмежень щодо видачі гарантійних листів особам, які бажають реалізовувати їх продукцію та відповідають їх вимогам. Окрім того, п. 2 Загальних вимог в Додатку 2 до тендерної документації містить вимогу, яка також прямо стосується листа з п. 6 Загальних вимог: «Товар, запропонований Учасником, повинен бути новим і таким, що не був у використанні та гарантійний термін (строк) експлуатації повинен становити не менше 12 місяців.». Тобто надаючи лист з п. 6 Загальних вимог, Учасник фактично підтверджує свій взаємозв’язок з виробником (представництвом, філією виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представником, або дилером, або дистриб'ютором, або офіційно уповноваженим на це виробником, а також надає додаткові гарантії щодо гарантійного обслуговування запропонованого Товару протягом 12 місяців. Оскільки Гольмієва медична система є високоточним обладнанням, що потребує кваліфікованого навчання кінцевих користувачів та спеціалізованого технічного обслуговування (за потреби), то таким чином лист з п. 6 Загальних вимог Додатку 2 до тендерної документації потенційно забезпечить Замовника офіційним обслуговуванням на території України. Наголошуємо, що вимога про надання вищезазначених гарантійних листів не є порушенням законодавства України у сфері публічних закупівель та не створює дискримінаційних умов і перешкод для участі в процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, які насправді мають можливість гарантовано, якісно та вчасно, поставляти вироби медичного призначення, що є предметом зазначеної закупівлі. Таким чином, замовник не порушив жодної вимоги діючої законодавчої та нормативної бази, відповідно, відсутні жодні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 12.06.2024 09:32