-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина
Завершена
3 840 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 115 200.00 UAH
мін. крок: 3% або 115 200.00 UAH
Період уточнення:
04.06.2024 13:33 - 09.06.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
bd9986b96a2443718d020ef488ce6819
Дата опублікування:
07.06.2024 16:22
Опис:
Учасник має надати документ, виданий на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015. До даного документу учасник надає виданого уповноваженим органом з оцінки відповідності копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку.
Дана вимога є повністю дискримінаційною, оскільки: по-перше, в Україні обмежена кількість компетентних органів, які надають довідку або висновок про конюктуру ринку. Крім цього, для дослідження ринку потрібно більше часу, ніж є на подчау пропозицій. А надання копії сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку є взагалі абсурдом.
Якщо ви вже визначили очікувану вартість предмету закупівлі, відповідно ви вже самі на підставі чогось дослідили ринок паливної деревини. Враховуючи це, Учасники мають повне право подавати цінові пропозиції в межах очікуваної вартості предмету закупівлі. Приберіть цю вимогу інакше будемо вимушені подати скаргу до АМКУ.
Відповідь:
За результатами розгляду Вашого запитання Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне.
Закупівля проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року.
Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Частина 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації.
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Керуючись принципами здійснення публічних закупівель, закріпленими в частині 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником передбачено у тендерній документації, що у складі пропозиції Учасник має надати документ, виданий на ім’я Учасника торгів, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) товару, (або ціну/діапазон, що заявлена в межах ринкових цін) (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів), не пізніше кінцевого строку подання пропозицій. До даного документу учасник надає копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в ISO 9001:2015. До даного документу учасник надає виданого уповноваженим органом з оцінки відповідності копію сертифікату на систему управління якістю ISO 9001:2015 органу, що видав документ про кон’юнктуру ринку.
.
Необхідність встановлення вказаної вимоги тендерної документації обумовлена бажанням Замовника уникнути спотворення добросовісної конкуренції потенційними учасниками процедури закупівлі, штучного завищення чи то пониження цін порівняно з ринковими і як наслідок або укладення договору про закупівлю за цінами, які або будуть нижчими за ринкові, а тому належне виконання такого договору буде ставитись під загрозу через небажання постачальника нести збитки від своєї діяльності із постачання товару, що є предметом закупівлі, підвищення ціни за одиницю товару зі зменшенням його обсягів, або укладення договору про закупівлю за завищеними цінами, що не відповідають ринковим, що в підсумку може спричинити збитки для бюджету Замовника.
Чинне законодавство не забороняє суб’єкту господарювання здійснити сертифікацію в добровільному порядку.
Дата відповіді:
10.06.2024 20:38