Номер:
2b5ec34dd8e64004ab73bc554f2b5499
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
05.06.2024 16:11
Опис:
За нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. За результатами вивчення Тендерної документації, встановлено, що її окремі положення містять вимоги, що обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації учасників процедури Закупівлі та заздалегідь створюють загрозу зловживання з боку Замовника, а отже суперечать вимогам частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі по тексту - Закон) та порушують інтереси Учасників. Згідно вимог встановлених у пункті 1 розділу 3 Тендерної документації Замовником встановлено наступну дискримінаційну вимогу: «Учасник повинен до кінцевого строку подання пропозицій оглянути об’єкт Замовника де буде надаватись Послуга та ознайомитися з технічною частиною документації та рішеннями постійно діючої комісії з питань організації та безпеки дорожнього руху.
За результатами огляду оформляється Акт обстеження місця надання Послуг, необхідний для подальшої об’єктивної оцінки ситуації та можливостей Учасника.
Учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати підписаний Замовником та Учасником Акт обстеження місця надання Послуг, який повинен бути датований не раніше дати оголошення про проведення процедури закупівлі та підписаний у період звернення за роз’ясненнями. Відсутність Акту обстеження місця надання Послуг, підписаного Замовником та учасником буде вважатись невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника.»
У підпункті 5 пунку 4 Додатку 1 до тендерної документації та у пункті 10 Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено наступну дискримінаційну вимогу:
«надання Учасником Акту обстеження місця надання Послуг.
Учасник повинен до кінцевого строку подання пропозицій оглянути об’єкт Замовника де буде надаватись Послуга та ознайомитися з технічною частиною документації та рішеннями постійно діючої комісії з питань організації та безпеки дорожнього руху.
За результатами огляду оформляється Акт обстеження місця надання Послуг, необхідний для подальшої об’єктивної оцінки ситуації та можливостей Учасника.
Учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати підписаний Замовником та Учасником Акт обстеження місця надання Послуг, який повинен бути датований не раніше дати оголошення про проведення процедури закупівлі та підписаний у період звернення за роз’ясненнями. Відсутність Акту обстеження місця надання Послуг, підписаного Замовником та учасником буде вважатись невідповідністю умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника.»
Встановлення такої дискримінаційної вимоги щодо надання Акту обстеження місця надання Послуг підписану представником Замовника, є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам, які встановлені статтею 5 Закону, якою передбачено об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель та запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі в тендері необхідно отримувати довідку про відвідування та огляд об’єкта завірену представником Замовника, в додаток до вищеперерахованого за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, зокрема учасника, замовник може не надати наведену вище довідку, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої тендерної пропозиції. Замовник має можливість погодити та підписати відповідну довідку лише обраним безпосередньо ним учасникам, та встановити, таким чином додаткові бар'єри для участі у Процедурі закупівлі. В тому числі Замовником порушується право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно учаснику провести огляд, тобто ще до проведення аукціону та відкриття учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники процедури закупівлі. Зазначена вимога порушує право учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Для нас, як для потенційного Учасника, дані вимоги є дискримінаційною, неґрунтові та такими, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі. Просимо внести зміни до документації та прибрати дану дискримінаційну вимогу про надання Акту обстеження місця надання Послуг.
Відповідь:
Шановний Учасник!
Дана вимога встановлена Замовником не задля дискримінації.
Виїзд та огляд місця надання Послуг надає Учаснику можливість усвідомити обсяг надання послуг та максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також, даний підхід, забезпечує максимальну ефективність і економію, бо усуває можливість для недоречних затрат Учасника на переробку підготовлених документів для розгляду. Водночас, цей підхід відповідає принципам прозорості та відкритості в публічних закупівлях, оскільки, крім названого вище, також дозволяє уникнути корупційних проявів.
Потенційні Учасники, без ознайомлення з особливостями проведення Послуги з розробки та погодження схем організації дорожнього руху та без ознайомлення з технічною частиною документації та рішень постійно діючої комісії з питань організації та безпеки дорожнього руху, виїзду на потенційні ділянки доріг, що плануються для розробки та погодження схеми організації дорожнього руху, не зможуть визначити кількісні, якісні, технічні та інші характеристики зазначені в Технічному завданні.
Також, умовами тендерної документації передбачено, що Схеми організації дорожнього руху погоджуються з уповноваженим підрозділом Національної поліції України та Учасник має брати участь в постійно діючих/виїзних комісіях з питань організації та безпеки дорожнього руху, що потребуватиме частої необхідності Учасника перебувати на території Чернівецької міської територіальної громади для участі у даних комісіях, тож врахуйте дану вимогу з точки зору Вашої навіть неможливістю ознайомитися з організацією дорожнього руху на місці надання Послуг.
Вимога про огляд/ознайомлення місця надання Послуг, не може бути дискримінаційною, що обмежує Учасників, оскільки будь-який суб’єкт підприємницької діяльності має право ознайомитись на загальних/рівноправних підставах з об’єктом тендерної процедури до складання цінової пропозиції та документації.
Запрошуємо Вас ознайомитись з об’єктом процедури закупівлі і після чого, у разі задоволення оглянутих обставин і особливостей, взяти участь у процедурі відкритих торгів з особливостями.
Отже, вважаємо, що вимога Замовника, про виїзд фахівця для огляду об’єкту тендерної процедури, є обґрунтованою та відповідає законодавству України щодо публічних закупівель.
Дата відповіді:
06.06.2024 09:28