-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт "Бактеріологічного відділу клініко-діагностичної лабораторії" КП "Лікарня №1" Житомирської міської ради за адресою: м.Житомир, вул. Велика Бердичівська, 70 (Код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
5 911 814.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 559.07 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 559.07 UAH
Період уточнення:
31.05.2024 13:05 - 16.06.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо ліцензіії з провадження господарської діяльності щодо будівництва об’єктів
Номер:
0cd996e20a574f48b53e98f489afccc1
Дата опублікування:
06.06.2024 11:19
Опис:
Відповідно до пункту 3.7. «Сканована копія, відповідного дозволу, або копія діючої ліцензії на право займатися відповідною діяльністю (у випадках передбачених законодавством)..»
Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» від 18.03.2022 № 314 (далі - Постанова № 314).
Відповідно до положень пунктів 1 та 2 Постанови №314 установлено, що:
1) у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
2) декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта:
в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (у разі подання декларації фізичною особою - підприємцем);
у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб’єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія. Після внесення інформації до Порталу Дія декларація повертається заявнику.
Таким чином, у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Тобто під час воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися шляхом подання декларації, яка на період воєнного стану замінює ліцензію на будівництво.
Враховуючи викладене та зазначені вище умови Документації, Замовник порушує вимоги Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені Законом, а саме - недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до законодавства та внести зміни до тендерної документації в пункт 2.7 Додатку 1 «Сканована копія, відповідного дозволу, або копія діючої ліцензії на право займатися відповідною діяльністю (у випадках передбачених законодавством).» та ДОПУСТИТИ МОЖЛИВІСТЬ УЧАСНИКУ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ПРОВАДЖЕННЯ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЩОДО БУДІВНИЦТВА ОБ’ЄКТІВ НА ПІДСТАВІ ДЕКЛАРАЦІЇ.
Відповідь:
Відповідно до пункту 3.7. для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника Учаснику у складі своєї пропозицієї необхідно надати «Скановану копію, відповідного дозволу, або копію діючої ліцензії на право займатися відповідною діяльністю (у випадках передбачених законодавством). Приміткою до додатку 3 тендерної документації передбачено:
* у разі, якщо Учасник відповідно до норм чинного Законодавства не зобов’язаний складати вказані документи, – такий Учасник надає лист-пояснення в довільній формі,за власноручним підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (за наявності) в якому зазначає законодавчі підстави ненадання вищезазначених документів.
Дата відповіді:
06.06.2024 11:42
Відповідь надана
Щодо надання акту обстеження
Номер:
87171018bed64c65bd46e89343024ece
Дата опублікування:
06.06.2024 11:15
Опис:
Відповідно до Додатку 2 до документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» пункт 1. «Загальні вимоги» :Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих фахівців та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції, Учасник повинен виконати візуальний огляд об’єкту. Акт візуального огляду об’єкту має містити підпис керівника або уповноваженого представника Учасника та підпис представника Замовника. Акт візуального огляду об’єкту має бути викладено в складі пропозиції. Витрати, пов’язані з таким оглядом та отриманням інформації, покладаються на Учасника.
Дана умова Документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник умисно встановив додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Фактично Замовник встановив вимогу:
- домовитися з уповноваженою особою про відвідання об’єкту та визначитися з часом такого відвідання;
- скласти акт обстеження обʼєкту;
- підписати та скласти акт обстеження обʼєкту в неустановленої особи Замовника. Проте слід звернути увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку і строків доступу до об'єкту, не визначено порядку і строків отримання такого акту обстеження обʼєкту, а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при
обстеженні та ознайомленні, хто має право підписання цього документу.
При цьому, у Тендерній документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати телефонний дзвінок для домовленості про здійснення огляду об’єкту, не організувати обстеження об'єкта чи не підписати акт обстеження об'єкта.
Потенційний учасник не має жодного впливу на невизначену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов'язків щодо огляду об’єкту та підписанню акту обстеження об'єкта.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати акт обстеження об'єкта де передбачається надання послуг, з підписом уповноваженої особи.
Обстеження об'єкта та підписання відповідного акту прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та Учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб –порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписом або погодженням паперових документів.
Це також дає можливість Замовнику зловживати правом, а саме - на власний розсуд ставити підпис на документах одних учасників та відмовитись проставляти підпис на інших, або надати можливість чи відмовити тому чи іншому Учаснику провести обстеження об'єкту.
При цьому слід зазначити, що ознайомитись з видами та об'ємами робіт учасник може з Технічного завдання (Додаток 2 Документації) та інших частин Тендерної документації., що надаються у складі Документації та відповідно до ч.1 ст. 23 Закону та Особливостями: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).»
Таким чином, огляд об'єкту є недоречним.
Більш того, простий огляд об’єкту не призведе до ознайомлення з об’ємом, умовами та документацією виконання робіт їх вивчення та аналізу. Ця вся документація вже надана в складі Тендерної пропозиції. Для належного огляду необхідно створювати комісію, яка повинна здійснити перевірку всіх видів і обсягів робіт, що не може бути здійсненим при поверхневому огляді який фактично і бажає провести Замовник.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі тендерної документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін.
В Додатку 2 до Тендерної документації визначено перелік і обсяг робіт та матеріалів.
Ми, як Потенційний учасник процедури закупівлі, маємо значний досвід в будівництві і наявність в тендерній документації технічної специфікації є цілком достатнім для коректного розуміння потенційними учасниками обсягів робіт та ситуації на об’єкті.
Просте відвідання об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі Тендерної документації, а не огляду обстеження об’єкту.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом невстановленої особи Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду завіреного підписом невстановленої особи Замовника (також можуть виникнути питання щодо повноважень цієї особи Замовника), що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Разом з тим, з підстав, незалежних від учасника, Замовником може бути непідписаний уповноваженою особою Замовника акт, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Просимо привести вимоги тендерної документації у відповідність до законодавства та внести зміни до тендерної документації.
Відповідь:
Доброго дня! Ваші зауваження враховано, відповідні зміни внесено до тендерної документації.
Дата відповіді:
06.06.2024 15:02