• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

Розроблення проєктів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду (Вільшанської селищної територіальної громади, Долинської міської територіальної громади, Кетрисанівської сільської територіальної громади та Перегонівської сільської територіальної громади) Кіровоградської області

Завершена

1 912 060.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 367.50 UAH
Період уточнення: 30.05.2024 17:09 - 04.06.2024 00:00
Відповідь надана

відсутність конкуренції

Номер: 8c8d737a8fee49cba2e0508a2eb4eadd
Дата опублікування: 03.06.2024 22:01
Опис: Добрий день шановний Замовнику! Проаналізувавши та ретельно вивчивши всі закупівлі які оголошувалися Вами, нами були виявилені положення, які обмежують принцип конкуренції при здійсненні публічних закупівель та дискримінують учасників процедури. Так, відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі Закон), закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації та рівності учасників, та запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з ч. 4 зазначеної статті Замовник не має права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників а у Ваших закупівлях все направлено на те, щоб пропозицію подав та виграв лише один учасник ТОВ «Тектоарел» як це вже було у попередніх закупівлях . Ось наприклад в пункті Інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ — юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб — підприємців). Інші документи від учасника п5. Потрібно Надати, стосовно зазначених сертифікатів, документально підтверджену інформацію (копії звітів за результатами перевірок (аудитів)) щодо ефективного впровадження систем управління якістю суб’єкта господарювання, зокрема, проходження перевірок (аудитів) на результативність впровадження та забезпечення функціонування згідно сертифікованим вимогам відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління. Частина 1. Вимоги (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT). Чим підтверджена та скерована ця вимога? Звісно Ви напишете що Замовник сам вирішує які критерії він ставить до Учасника і т.п. І т.д. Але ж саме за тих вимог, які встановлюєте Ви у своїх закупівлях порушуються принципи максимальної економії та запобігання корупційним діям і зловживанням при здійснення публічних закупівель, що в умовах воєнного стану є аморальним (краще кошти, заплановані на оплату послуг учаснику-переможцю з необґрунтовано-завищеними кваліфікаційними критеріями, направити на допомогу Збройним Силам України). Вимагаємо привести вашу тендерну документацію до конкурентних засад та прибрати цей пункт Інші документи від учасника п5. Потрібно Надати, стосовно зазначених сертифікатів, документально підтверджену інформацію (копії звітів за результатами перевірок (аудитів)) щодо ефективного впровадження систем управління якістю суб’єкта господарювання, зокрема, проходження перевірок (аудитів) на результативність впровадження та забезпечення функціонування згідно сертифікованим вимогам відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління. Частина 1. Вимоги (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT).
Відповідь: Добрий день! Відповідь: Шановний автор звернення, якщо Ви так ретельно вивчаєте та аналізуєте публічні закупівлі на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу (чи тільки ті, де замовником виступає Департамент екології та природних ресурсів обласної військової адміністрації (далі-Департамент), то Ви не могли не помітити, що доволі часто в тендерних документаціях зустрічаються вимоги замовників щодо надання в складі тендерних пропозицій сертифікатів ISO. У своєму зверненні Ви вимагаєте: «привести вашу тендерну документацію до конкурентних засад та прибрати цей пункт Інші документи від учасника п5. Потрібно Надати, стосовно зазначених сертифікатів, документально підтверджену інформацію (копії звітів за результатами перевірок (аудитів)) щодо ефективного впровадження систем управління якістю суб’єкта господарювання, зокрема, проходження перевірок (аудитів) на результативність впровадження та забезпечення функціонування згідно сертифікованим вимогам відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління. Частина 1. Вимоги (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT)». Стає незрозумілим чому саме частину цієї вимоги Ви вважаєте дискримінаційною?!!! В тендерній документації замовника вимагається в розділі «Інші документи Учасника», а саме в ч. 1 п. 5 - (вимога повністю, цитую!!!) В складі пропозиції учасник повинен надати: 1) - сертифікат на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, ІDT); - сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, ІDT) «Системи управління якістю. Вимоги», дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій) ; - сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, ІDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій; - сертифікат на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, ІDT), дійсного на дату розкриття кваліфікаційних пропозицій. !Надати, стосовно зазначених сертифікатів, документально підтверджену інформацію (копії звітів за результатами перевірок (аудитів)) щодо ефективного впровадження систем управління якістю суб’єкта господарювання, зокрема, проходження перевірок (аудитів) на результативність впровадження та забезпечення функціонування згідно сертифікованим вимогам відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 Оцінка відповідності. Вимоги до органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем управління. Частина 1. Вимоги (EN ISO/IEC 17021-1:2015, IDT; ISO/IEC 17021-1:2015, IDT). Основною вимогою замовника є підтвердження наявності у Учасника саме сертифікатів ISO. А вимогу «надати, стосовно зазначених сертифікатів, документально підтверджену інформацію (копії звітів за результатами перевірок (аудитів)) щодо ефективного впровадження систем управління якістю суб’єкта господарювання» слід розглядати разом з вимогою надання зазначених сертифікатів ISO. Статтею 19 Конституції України встановлено: правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Частиною 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації. Закупівля послуг з Розроблення проєктів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду (Вільшанської селищної територіальної громади, Долинської міської територіальної громади, Кетрисанівської сільської територіальної громади та Перегонівської сільської територіальної громади) Кіровоградської області за кодом ДК 021:2015:71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги здійснюється для збереження природного різноманіття ландшафтів, охорони довкілля, підтримання екологічного балансу; визначення в натурі (на місцевості) меж обмежень у використанні земель. Відповідно до ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об’єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об’єктів природно-заповідного фонду. Землі природно-заповідного фонду України, а також землі територій та об’єктів, що мають особливу екологічну, наукову, естетичну, господарську цінність і є відповідно до статті 6 цього Закону об’єктами комплексної охорони, належать до земель природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення. Межі територій та об’єктів природно-заповідного фонду встановлюються в натурі відповідно до законодавства. Статтею 1 Закону України «Про землеустрій» визначено, що проект землеустрою, це сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом. Відповідно до ст. 47 зазначеного закону Проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів розробляються з метою: а) збереження природного різноманіття ландшафтів, охорони довкілля, підтримання екологічного балансу; б) створення місць для організованого лікування та оздоровлення людей, масового відпочинку і туризму; в) створення приміських зелених зон, збереження і використання об’єктів культурної спадщини; г) проведення науково-дослідних робіт; ґ) встановлення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг; д) визначення в натурі (на місцевості) меж охоронних зон та інших обмежень у використанні земель, встановлених законами та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами, а також інформування про такі обмеження землевласників, землекористувачів, інших фізичних та юридичних осіб. Проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів визначають місце розташування і розміри земельних ділянок, власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, межі територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого (округи і зони санітарної (гірничо-санітарної) охорони), рекреаційного та історико-культурного (охоронні зони) призначення, водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, смуг відведення та берегових смуг водних шляхів, а також встановлюють режим використання та охорони їх територій. Проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів розробляються на підставі укладених договорів між замовниками документації із землеустрою та її розробниками. Проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об’єктів для біосферних заповідників, природних заповідників, національних природних парків, регіональних ландшафтних парків, ботанічних садів, дендрологічних парків, парків - пам’яток садово-паркового мистецтва та зоологічних парків можуть розроблятися лише на землях та земельних ділянках, що включаються до складу таких територій без вилучення у землевласників та землекористувачів. Зважаючи на зазначене, Департамент як замовник та головний розпорядник бюджетних коштів має ціль отримати якісні послуги щодо розроблення проєктів землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду (Вільшанської селищної територіальної громади, Долинської міської територіальної громади, Кетрисанівської сільської територіальної громади та Перегонівської сільської територіальної громади) Кіровоградської області, які повністю відповідають вимогам чинного законодавства. Одним із доказів необхідного рівня якості послуг є підтвердження відповідності технічних характеристик послуги загальновизнаним вимогам шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Сертифікати системи управління якістю підтверджують відповідність Учасника вимогам міжнародних стандартів, діючих в Україні, які визначають вимоги до систем менеджменту якості у сфері постачання продукції, надання послуг тощо. Наявність у підприємства вказаних сертифікатів, свідчить про спроможність підприємства надавати послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної-правової документації. Тому вказані в тендерній документації дані вимоги жодним чином не обмежують коло потенційних учасників, не містять жодних дискримінаційних складових та не порушують права та законні інтереси учасників, що пов`язані з участю у процедурі. До речі: Європейський суд з прав людини дав роз’яснення визначенню «дискримінація», цитую: “Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона “не має об’єктивного і розумного виправдання”, тобто якщо вона не переслідує “законної мети” або відсутня “розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети”. Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об’єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто “дискримінація” у застосуванні до процедур закупівель – це суб’єктивне ставлення Замовника торгів до Учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об’єктивно виправданими. У Вашому зверненні Ви не довели та документально не підтвердили неможливість виконання наведеної вище вимоги Тендерної документації, а також не надали документального підтвердження, яким чином наведена вимога порушує права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі. Також існує практика, а саме: відповідно до рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель відмовила скаржнику у задоволенні його скарги з аналогічного питання. І на останнє, замовник вважає, що наявність у переможця закупівлі сертифікатів ISO свідчить про спроможність суб’єкта надавати якісні послуги у відповідності з вимогами діючої нормативної – правової бази і не містить жодних дискримінаційних елементів. Зважаючи на викладене у Замовника відсутні підстави для задоволення ваших необґрунтованих вимог, щодо внесення змін до Тендерної документації. З повагою!
Дата відповіді: 05.06.2024 10:09