• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Емаль алкідна ПФ-115 біла глянсова -2,8кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 світло-зелена -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 зелена -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 жовта -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 бірюзова -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 блакитна -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 синя -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 сіра -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 світло-сіра -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 чорна -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 вишнева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 червоно-коричнева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 бежева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 фіолетова -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 помаранчева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 червона -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 горіхова -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-266 жовто-коричнева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Фарба інтер’єрна для стель та стін білосніжна ВДА, біла матова -14,0 кг ДК 021:2015: 44812200-7; Фарба фасадна високоякісна ВДА, біла матова -14,0 кг ДК 021:2015: 44812200-7; Лазур для дерева тікове дерево - 2,3л ДК 021:2015: 44812100-6

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова. Допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів на українську мову. Переклад документів повинен бути завірений, організацією, яка здійснювала переклад. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідальність за достовірність перекладу несе учасник. Дана вимога не відноситься до власних назв та/або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, креслень тощо. Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "Тендерна документація" та «Додатків до тендерної документації», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону; застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію «Ціна» - 100%).

Завершена

723 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 230.00 UAH
Період уточнення: 28.05.2024 16:26 - 02.06.2024 00:00
Відповідь надана

Щодо умов проєкту договору

Номер: da971f168ecc455b8713d8d2709b60fc
Дата опублікування: 01.06.2024 23:10
Опис: У п.5.3.3 зазначено, Заявка подається Замовником засобами телекомунікації (електрозв'язку) на e- mail Постачальника. Постачальник зобов'язаний підтвердити отримання заявки, шляхом надіслання повідомлення про отримання на електронну пошту Замовника 7Зinna@ukr.net протягом однієї години з часу надіслання заявки. У разі неотримання зазначеного повідомлення Замовником, Замовник має право у такому разі вважати, що Постачальник відмовляється від виконання взятих зобов’язань за Договором та розірвати даний Договір в односторонньому порядку, відповідно до пункту 6.2.2 Договору. Шановний замовник, умови пункту 5.3.3 є такими, що погіршують права Постачальника. До прикладу, Замовник надсилає заявку на поставку товару після закінчення робочого дня або у неробочий (вихідний день) час, зі зрозумілих причин Постачальник не зможе надати підтвердження протягом однієї години з часу надсилання заявки. Просимо внести наступні зміни: 5.3.3. Заявка подається Замовником засобами телекомунікації (електрозв'язку) на e- mail Постачальника. Постачальник зобов'язаний підтвердити отримання заявки, шляхом надіслання повідомлення про отримання на електронну пошту Замовника 7Зinna@ukr.net протягом однієї години з часу надіслання заявки. У разі неотримання зазначеного повідомлення Замовником, заявка на поставку товару вважається прийнятою Постачальником.
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Положення пункту 5.3.3 додатку №3 до тендерної документації «Проєкт договору» передбачають, заявка подається Замовником засобами телекомунікації (електрозв'язку) на e-mail Постачальника. Постачальник зобов’язаний підтвердити отримання заявки, шляхом надіслання повідомлення про отримання на електронну пошту Замовника 73inna@ukr.net протягом однієї години з часу надіслання заявки. У разі неотримання зазначеного повідомлення Замовником, Замовник має право у такому разі вважати, що Постачальник відмовляється від виконання взятих зобов’язань за Договором та розірвати даний Договір в односторонньому порядку, відповідно до пункту 6.2.2 Договору. Замовник надсилає заявку на поставку товару тільки в робочий день тому Постачальник зможе надати підтвердження протягом однієї години з часу надсилання заявки. Таким чином, вимоги, встановлені в тендерній документації з дотриманням норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також чинного законодавства в цілому. Враховуючи викладене, Учасником не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 03.06.2024 12:44
Відповідь надана

Щодо умов проєкту договору

Номер: 9b81b2193f1b4373a0126127f1ad8bcf
Дата опублікування: 01.06.2024 23:03
Опис: У п.5.1 зазначено, що Строк, умови поставки (передачі) Товару: з моменту укладання договору до 30.06.2024 року. Окремими дрібними партіями, відповідно до заявок Замовника. Поставка кожної партії Товару здійснюється протягом 2 (двох) робочих днів після надання заявки замовником. Шановний замовник, в умовах воєнного стану строк поставки 2 робочі дні є об’єктивно недостатні. Постачальники планують відвантаження товару заздалегідь, що дозволяє швидко та якісно виконати зобов’язання. Просимо збільшити строк поставки товару до 5-ти робочих днів: 5.1 Строк, умови поставки (передачі) Товару: з моменту укладання договору до 30.06.2024 року. Окремими дрібними партіями, відповідно до заявок Замовника. Поставка кожної партії Товару здійснюється протягом 5 (п’яти) робочих днів після надання заявки замовником. За аналогією просимо внести зміни до п.5.3.2, зазначивши “протягом 5 робочих днів”.
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №3. Положення додатку №3 до тендерної документації встановлено строк поставки товару. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Разом з тим, враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема строки поставки товарів (виконання робіт, надання послуг). Статтею 252 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) передбачено, що строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Відповідно до статті 253 ЦК України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок. Враховуючи зазначене, Замовник самостійно зазначає в тендерній документації строки поставки товарів (виконання робіт, надання послуг), керуючись нормами ЦК України. Так, вказані у тендерній документації строки поставки продукції обумовлені нагальною потребою Замовника у ДК 021:2015:44810000-1: Фарби (Емаль алкідна ПФ-115 біла глянсова -2,8кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 світло-зелена -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 зелена -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 жовта -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 бірюзова -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 блакитна -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 синя -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 сіра -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 світло-сіра -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 чорна -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 вишнева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 червоно-коричнева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 бежева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 фіолетова -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 помаранчева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 червона -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-115 горіхова -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Емаль алкідна ПФ-266 жовто-коричнева -2,8 кг. ДК 021:2015: 44812100-6; Фарба інтер’єрна для стель та стін білосніжна ВДА, біла матова -14,0 кг ДК 021:2015: 44812200-7; Фарба фасадна високоякісна ВДА, біла матова -14,0 кг ДК 021:2015: 44812200-7; Лазур для дерева тікове дерево - 2,3л ДК 021:2015: 44812100-6). Закупівля товару, який є предметом закупівлі даних відкритих торгів з особливостями покриє потребу Замовника на період до 30.06.2024 року. Таким чином, зазначаючи строк поставки Замовник виходив виключно з виробничих потреб Замовника. Таким чином, вимоги, встановлені в тендерній документації з дотриманням норм Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, а також чинного законодавства в цілому. Враховуючи викладене, Учасником не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 03.06.2024 12:43
Відповідь надана

Щодо умов проєкту договору

Номер: 54b0d3b4ef6848848e15d226ff7dc9f6
Дата опублікування: 01.06.2024 22:57
Опис: У п. 2.1 зазначено, що Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого відповідає вимогами, нормам. правилами та стандартам якості, що встановлені до нього, та є загальнообов'язковими на території України. Кожна партія Товару повинна супроводжуватись документами, що підтверджують його кількість (видаткова накладна, товаро-транспортна накладна тощо) та якість товару (сертифікат якості Товару, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи aбo іншій подібний документ, що підтверджує відповідність Товару вимогам, встановленим до нього загальнообов'язковими на території України стандартами, нормами i правилами, оформлений відповідно до вимог законодавства України). Уся лакофарбова продукція, що виготовляється на території виготовляється за ТУ. ТУ розроблюється із використанням положень ДСТУ. ДСТУ на лакофарбові матеріали не визначають конкретних якісних (нормативних) показників товару, а включає загальну методологію проведення досліджень якості, класифікацію, визначення понять, тощо. У кожного виробника є власне ТУ, а документ, що підтверджує відповідність товару вимогам ТУ має різну назву (сертифікат якості або паспорт якості або технічний паспорт, тощо). Таким чином, коректним формулюванням щодо якості запропонованого товару є його відповідність за якістю саме ТУ заводу-виробника. Просимо внести наступні зміни: 2.1 Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого відповідає вимогами, нормам. правилами та стандартам якості (технічним умовам заводу виробника), що встановлені до нього, та є загальнообов'язковими на території України. Кожна партія Товару повинна супроводжуватись документами, що підтверджують його кількість (видаткова накладна, товаро-транспортна накладна тощо) та якість товару (сертифікат (паспорт) якості Товару або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи aбo іншій подібний документ, що підтверджує відповідність Товару вимогам, встановленим до нього загальнообов'язковими на території України стандартами, нормами i правилами, оформлений відповідно до вимог законодавства України).
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №2. Положення додатку №2 до тендерної документації встановлюють вимогу до учасника: з метою підтвердження якості запропонованого Учасником товару. Положення додатку №3 до тендерної документації «Проєкт договору» передбачають, що Постачальник повинен поставити Замовнику Товар, якість якого відповідає вимогами, нормам, правилами та стандартам якості, що встановлені до нього, та є загальнообов’язковими на території України. Кожна партія Товару повинна супроводжуватись документами, що підтверджують його кількість (видаткова накладна, товарно-транспортна накладна тощо) та якість Товару (сертифікат якості Товару, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або іншій подібний документ, що підтверджує відповідність Товару вимогам, встановленим до нього загальнообов’язковими на території України стандартами, нормами і правилами, оформлений відповідно до вимог законодавства України). Враховуючи викладене, Учасником не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 03.06.2024 12:43
Відповідь надана

Щодо умов проєкту договору

Номер: 78fcc87a9d234a2a9deafa0ab9e30cf3
Дата опублікування: 01.06.2024 22:37
Опис: У п.7.2 зазначено, що У випадку порушення Постачальником терміну поставки, передбаченого п. 5.1 цього Договору, Постачальник сплачує Замовнику пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми непоставленого товару за кожний день прострочення. А за прострочення понад 30 днів додатково стягується штраф у розмірі 20% від вартості непоставленого Товару. Зміст пункту 7.2 не відповідає вимогам ч.2 ст.231 ГК України. Відповідно до ч.2 ст231 ГК України, за порушення строків виконання зобов'язання стягується пеня у розмірі 0,1 відсотка вартості товарів (робіт, послуг), з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення, а за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості. Натомість відповідальність у п.7.2 є значно вищою та ставить сторони у нерівне становище. Просимо внести зміни: 7.2.У випадку порушення Постачальником терміну поставки, передбаченого п. 5.1 цього Договору, Постачальник за вини сплачує Замовнику пеню 0,1 відсотка вартості товарів, з яких допущено прострочення виконання за кожний день прострочення. А за прострочення понад тридцять днів додатково стягується штраф у розмірі семи відсотків вказаної вартості.
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Під час підготовки тендерної документації Замовником враховано норми статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №3. Варто звернути увагу на те, що договір за результатами проведення відкритих торгів з особливостями укладається між Сторонами в період дії обставини непереборної сили (військова агресія Російської Федерації проти України стала підставою введення правового воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні"). У рішенні Конституційного Суду України N 7-рп/2013 від 11.07.2013 зазначено, що за своєю правовою природою штрафні санкції виконують стимулюючу функцію, спонукаючи боржника до належного виконання своїх зобов'язань під загрозою застосування до нього цього виду відповідальності, та стягується в разі порушення такого зобов'язання. Встановлені Замовником в проекті договору пеня та штраф є інструментом, який забезпечує виконання договірних зобов'язань та спрямований на запобігання невиконанню або недобросовісному виконанню зобов'язань постачальником, може знижувати ризик порушення договору та сприяти добросовісному виконанню зобов'язань. Такий вид забезпечення виконання зобов'язання як пеня та її розмір встановлено частиною третьою статті 549 ЦК України, а право визначити у договорі розмір та порядок нарахування штрафу надано сторонам частиною четвертою статті 231 ГК України. При цьому, чинне законодавство не встановлює для учасників господарських відносин обмежень передбачати в договорі можливість одночасного стягнення пені та штрафу, що узгоджується зі свободою договору, передбаченою статтею 627 ЦК України, тобто коли сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості. Велика Палата Верховного Суду у пункті 8.3 постанови від 01.06.2021 у справі №910/12876/19 зробила правовий висновок, що одночасне стягнення з учасника господарських відносин, який порушив господарське зобов'язання за договором, штрафу та пені не суперечить статті 61 Конституції України, оскільки згідно зі статтею 549 ЦК України пеня та штраф є формами неустойки, а відповідно до статті 230 ГК України - видами штрафних санкцій, тобто не є окремими та самостійними видами юридичної відповідальності. У межах одного виду відповідальності може застосовуватися різний набір санкцій. Згідно з ч. 2 ст. 218 ГК України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб'єкт господарювання за порушення господарського зобов'язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов'язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Не вважаються такими обставинами, зокрема, порушення зобов'язань контрагентами правопорушника, відсутність на ринку потрібних для виконання зобов'язання товарів, відсутність у боржника необхідних коштів. У разі здійснення підприємницької діяльності особа, зокрема Скаржник має усвідомлювати, що така господарська діяльність здійснюється нею на власний ризик, особа має здійснювати власний комерційний розрахунок щодо наслідків здійснення відповідних дій, самостійно розраховувати ризики настання несприятливих наслідків в результаті тих чи інших її дій та самостійно приймати рішення про вчинення (чи утримання від) таких дій. Потенційний учасник закупівлі має усвідомлювати асортимент та кількість товару, який підлягає поставці, строки та кінцеву дату поставки товару, тому повинен розумно оцінити ці обставини з урахуванням виду своєї діяльності та можливості виконання зобов'язання. При необхідності учасник має вжити заходів для завчасної закупівлі товару, який є предметом договору про закупівлю товару. Отже, Замовник не порушив будь-яких прав потенційних учасників та не встановило жодних дискримінаційних вимог у тендерній документації, а також дотримується усіх принципів здійснення закупівель зазначених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Учасник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси Учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 03.06.2024 12:43
Відповідь надана

Щодо умов проєкту договору

Номер: d2e5988f21774cdabdbfde32fb697045
Дата опублікування: 01.06.2024 22:31
Опис: У п.8.3. зазначено, що Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку ïx дії с відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою. Законом України про ТПП визначається не лише право ТПП видавати подібні документи. При цьому, жоден нормативно-правовий акт України не встановлює, що документи ТПП (регіональних ТПП) є єдиними та виключними документами, що можуть засвідчувати такі обставини, такі обставини можуть засвідчуватися будь-якими доказами. Аналогічна правова позиція наведена у Постанові Верховного Суду у складі колегій судів Касаційного господарського суду від 21 липня 2021 року, справа N 912/3323/20. До того Сертифікат ТПП для більшості учасників є платним. Вартість сертифікату становить наразі при нетерміновому оформленні 6405.00 грн. з ПДВ (інформація з офіційної сторінки ТПП України https://ucci.org.ua/tarifi-rakhunok-akti), при терміновому оформленні 12810.00 грн.з ПДВ. Отже, вартість сертифікату ТПП є неспівмірною з очікуваною вартістю Закупівлі. Просимо внести наступні зміни до пункту п.8.3 проєкту договору: 8.3. Доказом виникнення обставин непереборної сили та строку ïx дії с відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою або іншим компетентним органом.
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Під час підготовки тендерної документації Замовником враховано норми статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №3. Варто звернути увагу на те, що договір за результатами проведення відкритих торгів з особливостями укладається між Сторонами в період дії обставини непереборної сили (військова агресія Російської Федерації проти України стала підставою введення правового воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні"). Юридичне закріплення форс-мажору, або обставин непереборної сили (саме таке формулювання вживається в законодавстві), міститься, зокрема, у ЦК та ГК України. Відповідно до ст. 617 ЦК України особа, яка порушила зобов’язання, звільняється від відповідальності за це, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили. Не вважається випадком, зокрема, недодержання своїх обов’язків контрагентом боржника, відсутність на ринку товарів, потрібних для виконання зобов’язання, відсутність у боржника необхідних коштів. Детальніше поняття форс-мажору розкривається у ч. 2 ст. 218 ГК України, відповідно до якої у разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб’єкт господарювання за порушення господарського зобов’язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов’язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності. Проте форс-мажор не звільняє вас від виконання самого зобов’язання (наприклад, оплати товару чи послуг). Як зазначено у рішенні Господарського суду Кіровоградської області від 08.07.2022 у справі № 912/391/22: «Отже, форс-мажор не є автоматичною підставою для звільнення від виконання зобов’язань. Стороною договору має бути підтверджено не лише факт настання таких обставин, а саме їхня здатність впливати на реальну можливість виконання зобов’язання.». Так, якщо ви порушили зобов’язання до 24.02.2022 (дата введення воєнного стану) та хочете уникнути відповідальності за таке порушення, посилання на наявність воєнного стану як форс-мажору суд не буде вважати належним, що неодноразово продемонстровано судовою практикою. На підтвердження настання форс-мажорних обставин у Торгово-промисловій палаті України (ТПП України) видається сертифікат (у певних договорах, законодавчих і нормативних актах згадується також як висновок, довідка, підтвердження) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) – документ встановленої ТПП України форми, виданий ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою згідно з чинним законодавством, умовами договору (контракту, угоди тощо) та затвердженим Регламентом. Крім того, у постанові Верховного Суду від 25.01.2022 у справі № 904/3886/21 визначено, що «… належним підтвердженням існування форс-мажорних обставин (доказом існування обставин непереборної сили, які звільняють сторону від відповідальності за невиконання умов договору) є відповідний сертифікат».Сертифікат, який видається ТПП України або регіональною ТПП за особистою заявою сторони, засвідчує не лише наявність форс-мажорної обставини, а і її вплив на конкретне зобов’язання, що унеможливлює його виконання у термін, передбачений відповідним договором, контрактом, угодою. Однієї лише наявності форс-мажору, листа ТПП чи сертифіката недостатньо. Невиконання зобов’язання має бути спричинене форс-мажором, а до суду повинно бути подано якомога більше доказів на користь цього твердження. Тут важливо згадати про висновок Верховного Суду, на який обов’язково посилаються господарські суди. У постанові від 30.11.2021 у справі № 913/785/17 Верховний Суд зазначає: «Форс-мажорні обставини не мають преюдиційного характеру, і при їх виникненні сторона, яка посилається на них як на підставу неможливості виконання зобов’язання, повинна довести наявність таких обставин не тільки самих по собі, але й те, що ці обставини були форс-мажорними саме для цього конкретного випадку виконання господарського зобов’язання.». Неодноразово суди при розгляді справ (наприклад, рішення від 29.06.2022 у справі № 912/507/22) зазначали наступне: «… воєнний стан на території України не означає, що відповідач не може здійснювати підприємницьку діяльність та набувати кошти. Більше того, держава на даний час заохочує розвиток підприємницької діяльності з метою позитивного впливу на економіку країни (зменшення податків, митних платежів тощо). Відповідач не надав доказів того, що всі працівники (чи їх частина), керівник підприємства, інші посадові особи мобілізовані та перебувають у складі Збройних Сил України, тимчасово не виконують професійні обов’язки у зв’язку з воєнними діями, все, або частина складу рухомого майна підприємства задіяні під час тих чи інших заходів, що б перешкоджало суб’єкту господарювання здійснювати підприємницьку діяльність під час введеного воєнного стану. Враховуючи викладене, Учасником не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 03.06.2024 12:42
Відповідь надана

Щодо умов проєкту договору

Номер: 3ae49564b1b642b9a1118e1916f6e3c1
Дата опублікування: 01.06.2024 22:31
Опис: Добрий день! Шановний Замовник, триває військова агресія рф проти України. Крім активних бойових дій у ряді областей України, країна-агресорка здійснює регулярні масовані ракетні та інші обстріли всієї території нашої держави. Місце влучання чергової російської ракети чи снаряду є непередбачуваним, як і території активних бойових дій, що можуть такими стати після укладання договору. А отже, жодна із сторін не убезпечена від обставин, що може спричинити військова агресія рф проти України після підписання відповідного Договору та унеможливити виконання зобов'язань, що покладені на сторони. Водночас, занадто широке тлумачення та можливість застосування цієї обставини як форс-мажору, можуть створювати ризики для кожної із сторін. Задля уникнення наведеного пропонуємо врегулювати умову, що корелюється із законодавством України Пропонуємо додати нову правку: Сторони погоджуються, що військова агресія рф проти України та (або) її наслідки, а саме: ведення активних бойових дій за місцезнаходженням Сторін, на шляху слідування товару, сировини при інших обставинах: ракетні, артилерійські, інші обстріли; тощо вважається обставиною непереборної сили (форс-мажором) для цілей виконання цього Договору якщо вони: - не залежать від волі Сторін та безпосередньо впливають на можливість Сторони виконувати зобов'язання за договором; - настали після укладання цього Договору; - підтверджені відповідними доказами. Дякуємо!
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Під час підготовки тендерної документації Замовником враховано норми статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №3. Варто звернути увагу на те, що договір за результатами проведення відкритих торгів з особливостями укладається між Сторонами в період дії обставини непереборної сили (військова агресія Російської Федерації проти України стала підставою введення правового воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні"). Враховуючи викладене, Учасником не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 03.06.2024 12:42
Відповідь надана

Щодо умов проєкту договору

Номер: 78d673543a08493d8a48f0e5817dfc7c
Дата опублікування: 01.06.2024 22:30
Опис: У п. 8.2 зазначено, що Сторона, що не може виконувати зобов'язання за цим Договором унаслідок дії обставин непереборної сили, повинна не пізніше ніж протягом 5 днів з моменту ïx виникнення повідомити про це іншу Сторону у письмовій формі. У разі виникнення реальних обставин непереборної сили, повідомити іншу сторону про виникнення форс-мажору протягом 5 днів у письмовій формі не є достатнім, оскільки в перші дні форс-мажору у співробітників може не бути доступу до робочого місця через роботу відповідних служб (ДСНС, Національної поліції України тощо). До того на території України триває повномасштабне вторгнення, дії та/або наслідки якого, можуть призвести до часткового або повного зупинення отримання кореспонденції поштою, або ж відсутність у отримувача кореспонденції з об'єктивних причин може затримати/унеможливити відправку кореспонденції. До прикладу, під час бойових дій на території Сумської області, жоден поштовий оператор не працював до квітня 2022 року, будь-які поштові відправлення не надходили, тощо. При цьому, жоден суб'єкт не захищений від втрати поштового відправлення поштовим оператором. Просимо внести наступні зміни до пункту 8.2.: 8.2. Сторона, що не може виконувати зобов'язання за цим Договором унаслідок дії обставин непереборної сили, повинна не пізніше ніж протягом 15 днів з моменту ïx виникнення повідомити про це іншу Сторону у письмовій формі (у тому числі електронною поштою, телефоном тощо).
Відповідь: Шановний учасник, дякуємо за Ваше звернення. Замовник повідомляє, що Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 встановлює порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі – закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі – замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до вимог п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» № 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цієї Постанови та інформаційних листів МЕРІТУ, та своєчасно розміщена у відповідності до вимог пункту 24 Особливостей. Під час підготовки тендерної документації Замовником враховано норми статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отже, невід’ємною частиною тендерної документації є додаток №3. Пунктом 8.2 додатку №3 до тендерної документації «Проєкт договору» передбачено, що Сторона, що не може виконувати зобов'язання за цим Договором унаслідок дії обставин непереборної сили, повинна не пізніше ніж протягом 5 днів з моменту їх виникнення повідомити про це іншу Сторону у письмовій формі. Варто звернути увагу на те, що договір за результатами проведення відкритих торгів з особливостями укладається між Сторонами в період дії обставини непереборної сили (військова агресія Російської Федерації проти України стала підставою введення правового воєнного стану в Україні відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні"), що підтверджується Сертифікатом Торгово-Промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1. Жодна зі сторін цього договору не несе відповідальності за повне або часткове невиконання будь-яких його умов у разі настання обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). При цьому відповідно до пункту 8.3 додатку №3 до тендерної документації передбачено, що доказом виникнення обставин непереборної сили та строку їх дії є відповідні документи, які видаються Торгово-промисловою палатою. Неповідомлення або несвоєчасне повідомлення про форс-мажорні обставини позбавляє сторону, яка порушила цей обов’язок, права посилатися на ці обставини як на підставу звільнення від відповідальності, якщо це передбачено договором (втрата стороною права посилання на форс-мажор). Саме ж повідомлення про форс-мажор має бути направлено іншій стороні якнайшвидше. Отже, своєчасне повідомлення іншої сторони про настання форс-мажорних обставин спрямоване на захист прав та інтересів іншої сторони договору, яка буде розуміти, що не отримає вчасно товар (роботи, послуги) та, можливо, зможе зменшити негативні наслідки форс-мажору. Враховуючи викладене, Учасником не доведено та документально не підтверджено необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтверджено неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не доведено, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси учасника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді: 03.06.2024 12:41