Номер:
d08a8bc96b4e498bb86aa673be5c8f81
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
27.05.2024 15:44
Опис:
В Технічному завданні зазначено: Учаснику пропонується здійснити попереднє обстеження об’єкта Замовника, де будуть виконуватися роботи, для ознайомлення з проєктною документацією та визначення детального обсягу робіт при складанні кошторисної документації відповідно до технічного завдання. Учасники в складі документів тендерної пропозиції повинні надати акт, засвідчений підписами уповноважених осіб та печатками (за наявності) Учасника та Замовника, про те, що Учасник здійснив попереднє обстеження об’єкта. Пропонується здійснити огляд і учасник повинен анадати в складі пропозиції акт огляду - це різні речі!! То ви пропонуєте, чи зобовязуєте учасників здійснити огляд?
Шановний Замовнику, звертаємо вашу увагу, що " Дана вимога є незаконною та дискримінаційною. Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримати акт з відміткою замовника. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об’єкту є необгрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону. Адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб’єкта господарювання, Замовник може не підписати акт огляду, а також не узгодити з Учасником дату та час виїзду на об’єкт, що в подальшому може стати з незалежних від Учасника підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання. Ця вимога направлена саме на те, щоб Виконавці понесли максимум збитків. Адже з ще не отриманих прибутків сплачувати витрати на відрядження, пальне та амортизацію транспорту тільки для подачі пропозиції на тендер є некоректним. Просимо врахувати, що договір буде укладено тільки з одним Учасником, якого визнають переможцем - а поїздки повинні здійснити всі! Чи не бажаєте залишити обов'язкові відвідання об'єкта до вимог лише для переможця - після визнання переможцем та до укладення договору?
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 12.02.2021 № 2596-р/пк-пз Враховуючи, що даний тип закупівлі не дає можливість подати скаргу в АМКУ, а вас банально належним чином не відреагувати на дану вимогу і написати неаргументовані відповіді, ми будемо максимально прикладати зусиль для привернення уваги моніторингу і компетентних органів. Так як ваші дискримінаційні вимоги значно обмежують конкуренцію на даному тендері що в свою чергу не дасть можливість прийняти участь в даному тендері для значної кількості підприємств та запропонувати нижчу ціну, тому дії Уповноваженої особи можна кваліфікувати за статтями Кримінального Кодексу України, а саме: ч. 4 статті 191 (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ); статтею 210 (нецільове використання бюджетних коштів, здійсненню видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням). Просимо видалити вимогу щодо здійснення огляду та внести відповідні зміни
Відповідь:
Шановний потенційний Учаснику! Замовником розглянуто Ваше запитання до процедури та повідомляємо наступне.
Частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації Учасників.
Водночас, Закон не містить визначення дискримінація. А тому, як Замовники, так і Учасники скоріш усього за пошуком цього визначення звертаються до відповідних джерел.
Для Замовника цієї закупівлі, таким джерелом серед інших, є численна та незмінна практика Антимонопольного комітету України, який визнає дискримінацію учасників публічних закупівель як обмеження прав когось із них шляхом встановлення у тендерній документації вимог, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників, як приклад: Рішення Колегії № 9066-р/пк-пзвід 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c; Рішення Колегії № 9066-р/пк-пзвід 26.04.2021, оголошення № UA-2021-03-19-000685-c згідно з цими рішеннями прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до тендерної документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови тендерної документації та не довів, яким чином наведена вище умова тендерної документації порушує права та законні інтереси скаржника, пов’язані з участю у процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині».
Згідно з ч. 3 ст. 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Замовник вважає що дана вимога не є дискримінаційною та не порушує права Учасників, так як всі потенційні Учасники знаходяться в однакових умовах. Дана вимога не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Також контакти уповноваженої особи містяться в Тендрній документації та Оголошення про проведення закупівлі.
Дана вимога не є дискримінаційною, адже доступ всім потенційним Учасникам для попереднього огляду об’єкта та ознайомлення з обсягом робіт є цілком вільним і добровільним в будь-який робочий час закладу освіти. Зауважимо, що дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути можливості підключення до існуючих мереж і визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому її безпідставного корегування вартості робіт. Таким чином, Замовник діє на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачено законодавством
Отож, встановлені вимоги тендерної документації у цій закупівлі, виходячи з вищенаведеного не є дискримінаційними, оскільки не обмежують прав потенційних Учасників закупівлі відвідуванні об’єкту, а також встановлення цих вимог також не свідчить і не може свідчити, що цій вимозі може відповідати лише один або декілька учасників, оскільки прямих заборон щодо обстеження об’єкту в чинному законодавстві не міститься.
Окрім того, закупівля «Встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та системи централізованого пожежного спостереження у Житомирському дошкільному навчальному закладі № 44 по вул. Вітрука, 17 в м.Житомирі (ДК 021:2015: 45310000-3-Електромонтажні роботи)» відбувається шляхом проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до Постанови КМУ №1178 від 12.10.2024 року. Відповідно до пункту 55 Постанови №1178, оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Дата відповіді:
29.05.2024 17:22