Номер:
e81526da115e460d8913c15968bc06bf
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
24.05.2024 13:51
Опис:
Відповідно до ст. 31 ГК України дискримінацією суб'єктів господарювання органами влади у цьому Кодексі визнається: заборона створення нових підприємств чи інших організаційних форм господарювання в будь-якій сфері господарської діяльності, а також встановлення обмежень на здійснення окремих видів господарської діяльності або виробництво певних видів товарів з метою обмеження конкуренції; примушування суб'єктів господарювання до пріоритетного укладання договорів, першочергової реалізації товарів певним споживачам або до вступу в господарські організації та інші об'єднання; прийняття рішень про централізований розподіл товарів, який призводить до монопольного становища на ринку; встановлення заборони на реалізацію товарів з одного регіону України в інший; надання окремим підприємцям податкових та інших пільг, які ставлять їх у привілейоване становище щодо інших суб'єктів господарювання, що призводить до монополізації ринку певного товару; обмеження прав суб'єктів господарювання щодо придбання та реалізації товарів; встановлення заборон чи обмежень стосовно окремих суб'єктів господарювання або груп підприємців. Дискримінація суб'єктів господарювання не допускається. Законом можуть бути встановлені винятки з положень цієї статті з метою забезпечення національної безпеки, оборони, загальносуспільних інтересів. Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Аналізуючи умови наведені вами в Додатку №3 - Проект Договіру частині обов’язку постачальника поставляти товар партіями протягом 5 годин від отриманих заявок Замовника, є такими що суперечать вказаним вище нормам чинного законодавства, які врегламентовують основні принципи проведення закупівельної процедури. Фактично передбачення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, які мають склад/завод/базу в тому ж населеному пункті, де фізично знаходитесь ви – Замовник, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Враховуючи викладене, ваші дії в частині встановлення вище умови в тендерній документації, порушує вимоги ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, а також порушують принципи здійснення закупівель, визначені ст. 5 Закону, а саме – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Відповідна позиція щодо встановлення вимог подібного характеру викладена в рішенні № 1758-р/пк-пз від 04.04.2017 року Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України. Виходячи з вищевикладеного, просимо вас усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині. Просимо сказати термін поставки 3-5 днів
Відповідь:
Вітаємо.
Відповідь на все вищезазначене детально обґрунтована та міститься в тексті тендерної документації.
На випадок неможливості ознайомитись з повним змістом тендерної документації, зазначаємо відповідні положення тендерної документації нижче:
«Поставка товару здійснюється партіями відповідно до наданих Замовником заявок протягом всього строку дії договору відповідно до фактичних потреб Замовника, які неможливо спланувати або передбачити завчасно (у випадку ліквідації аварій або усунення доаварійних умов). Мінімальна партія поставки - 1 (одна) одиниця (Замовником не розглядається можливість поставки всього або значного обсягу товару однією партією). Об’єктивна необхідність отримання партій товару у визначені тендерною документацією строки поставки та на відповідних умовах поставки детально обґрунтована по тексту цієї тендерної документації»;
«Стосовно наявних в тендерній документації кваліфікаційних критеріїв, звертаємо увагу на обґрунтування таких критеріїв та об’єктивні умови, які Замовник вимушений враховувати у своїй господарській діяльності: По-перше: - значна заборгованість населення по оплаті послуг, наданих Замовником; - тривала відсутність капітального ремонту будинків.
Зазначене, змушує підприємство, при наданні послуг з утримання будинків, здійснювати ліквідацію наслідків аварійних випадків та термінове усунення доаварійних умов.
Враховуючи зазначене та велику кількість багатоквартирних будинків, неможливо спланувати точну та навіть приблизну кількість, запланованих до використання протягом тижня (місяця, року), одиниць відповідного предмету закупівлі, які застосовуються в тому числі, при ліквідації аварійних ситуацій.
По-друге: Враховуючи вищезазначені об’єктивні обставини, у Замовника відсутня фінансова можливість придбати весь обсяг чи значну частину зазначеного предмету закупівлі і тримати його на своєму складі, тим самим забезпечити здатність вирішення всіх потенційно можливих завдань протягом року. При плануванні видатків за визначеним предметом закупівлі, першочергово виходили із потенційно можливого переліку та кількості товарів, оскільки у противному випадку може скластись обставина, коли через нестачу протягом дії договору однієї чи кількох позиції товару, будемо вимушені проводити повторну процедуру закупівлі. Таким чином, враховуючи характер послуг Замовника, які пов'язані із ліквідацією аварійних ситуацій та з терміновим усуненням доаварійних умов, а також відсутність фінансової можливості придбати весь обсяг товару одночасно, вкрай важливим є можливість отримати товар у межах визначеного строку. Саме наявність складу Учасника на визначеній відстані зазначені з метою гарантування своєчасної поставки.
Також врахована й та обставина, що значна кількість аварійних ситуацій виникає у зимовий період, тому необхідно враховувати надзвичайні погодні умови, які можуть стати підставою для порушення строків поставки, в тому числі і безвідповідального для постачальника, через форс-мажорні обставини (значні снігові опади, які можуть бути підставою для порушення строку поставки, у разі розміщення складу у іншому місті України). Порушення строків поставки є недопустимим, оскільки на обслуговуванні Замовника є житлові багатоквартирні будинки.
Строки поставки також є цілком обґрунтованими, враховуючи зазначені вище об'єктивні умови для Замовника.
Подовження строків поставки, відповідно збільшить строк ліквідації аварійної ситуації.
Пропонуємо Учасникам враховувати визначені кваліфікаційні вимоги і строки поставки, при визначені ціни пропозиції. Розуміємо, що наявність складу на зазначеній відстані та встановлений строк поставки, є умовами які потребують більших зусиль та витрат для виконання умов закупівлі, але такі умови є об’єктивними для Замовника».
Дата відповіді:
27.05.2024 19:45