• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

Деревина дров’яна непромислового використання 1 групи; деревинна тріска (щепа)

Завершена

3 493 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 6 885.00 UAH
Період уточнення: 20.05.2024 16:22 - 25.05.2024 00:00
Відповідь надана

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: bd786d1b78f64e6ab1ff1422ed8eae70
Дата опублікування: 24.05.2024 23:31
Опис: Шановний Замовнику! У Додатоку 2 до тендерної документації встановлена вимога: «Відповідно ст.6 Закону України «Про охорону праці» та з метою дотримання Учасниками вимог з охорони праці, санітарного та гігієнічного забезпечення та недопущення травматизму під час процесу навантаження та розвантаження деревини, Учасник повинен надати копію Посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці виданого на ім’я Учасника Державним агентством лісових ресурсів України. Дата видачі не раніше 2024 року». Вважаємо цю вимогу дискримінаційною стосовно інших суб’єктів господарювання , які не мають такого посвідчення, однак повністю відповідають усім іншим вимогам тендерної документації. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» одним з принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників (ч.1 ст.5), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог(ч.4 ст.5), що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги, а саме: 1.Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (далі - Типове положення) встановлює порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників у процесі трудової діяльності. Відповідно до Додатку 3 до пункту 5.1 Типового положення у переліку посад посадових осіб, які проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці не вказані такі суб’єкти господарювання як ФОПи. Ця вимога обмежує коло учасників та призводе до дискримінації учасників. Просимо надати роз’яснення стосовно цієї вимоги із посиланням на закон та нормативно-правові акти, якими передбачене проходження навчання з питань охорони праці для фізичних осіб-підприємців, які є постачальниками товару Замовнику. 2.Вимога надати Посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці виданого на ім’я Учасника Державним агентством лісових ресурсів України обмежує конкуренцію та призводе до дискримінації учасників. Відповідно до Типового положення у галузевих навчальних центрах проводиться навчання посадових осіб та інших працівників підприємств, установ та організацій з питань охорони праці, які перебувають у сфері управління зазначених міністерств, інших центральних органів виконавчої влади. Потенційний Учасник закупівлі, який не є суб’єктом господарювання у лісовій галузі (лісокористувачем, заготівельником, працівником лісового господарства тощо) може проходити навчання у навчальних центрах, які проводять навчання з питань охорони праці інших суб’єктів господарювання. 3.Навчання і перевірка знань з питань охорони праці проводиться один раз на три роки, відповідно, термін дії посвідчення 3 роки. Вимога Замовника надати копію Посвідчення, виданого не раніше 2024 року, обмежує коло потенційних учасників і є дискримінацією тих, у кого є чинні посвідчення на дату подання тендерної пропозиції. .
Відповідь: Шановний Запитувачу! Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації визначені в частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». 1. Робота служби охорони праці, як маленьких так і великих підприємств, фізичних осіб-підприємців підпорядковується одним нормативним документам. Документи з охорони праці регламентують питання, пов’язані зі збереженням життя, здоров’я і працездатності людини під час трудової діяльності. Вимога надання Учасником копії Посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці виданого на ім’я Учасника Державним агентством лісових ресурсів України встановлена відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» та з метою дотримання Учасниками вимог з охорони праці, санітарного та гігієнічного забезпечення та недопущення травматизму під час процесу навантаження та розвантаження деревини. Вантажно-розвантажувальні роботи - це комплекс заходів, спрямованих на підняття різноманітних вантажів з метою їх завантаження чи розвантаження; такі роботи застосовуються для навантаження (розвантаження) або вивантаження вантажів вручну або за допомогою спеціалізованої техніки (вантажопідіймальних кранів і машин, навантажувачів, автоелектрокарів). Тому, задля дотримання вимог з охорони праці (відповідно ст.6 Закону України «Про охорону праці») Замовником була встановлена дана вимога. 2. Предмет закупівлі по лоту 1 є «Деревина дров’яна непромислового використання 1 групи» відноситься до лісоматеріалів. Саме у лісовому господарстві великий перелік робіт з підвищеною небезпекою, для проведення яких необхідне проходження навчання з питань охорони праці, зокрема: навантаження, розвантаження та транспортування деревини. Обсяг і зміст інструктажу визначаються в кожному окремому випадку залежно від причин і обставин, що спричинили потребу його проведення. Нормативно-правові акти з охорони праці в лісовому господарстві 02.0-7.01-23 «Мінімальні вимоги щодо безпеки і здоров’я на роботі працівників лісового господарства та під час виконання робіт із зеленими насадженнями» (згідно Покажчика нормативно-правових актів з охорони праці, затверджений Наказом Державної служби України з питань праці № 23 від 05 лютого 2024 року) передбачають проведення навчання саме Державним агентством лісових ресурсів. 3. Вимога надання Посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці датованого не раніше 2024 року, передбачена задля дотримання норм Наказу Міністерства економіки України №17953 від 27.11.2023 "Про затвердження Мінімальних вимог щодо безпеки і здоров’я на роботі працівників лісового господарства та під час виконання робіт із зеленими насадженнями". Вимога щодо наявності в Учасника Посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці виданого на ім’я Учасника Державним агентством лісових ресурсів України (дата видачі не раніше 2024 року) є логічною, законною та не має дискримінаційного характеру, адже встановлена відповідно до вимог законодавства.
Дата відповіді: 27.05.2024 09:47
Відповідь надана

усунення дискримінаційних умов по лоту 1

Номер: 70162126d12e487a9988f954c5e7e046
Дата опублікування: 21.05.2024 08:47
Опис: Звертаємо Вашу увагу на присутні в ТД дискримінаційні вимоги та вимагаємо привести ТД по лоту 1 у відповідність до вимог чинного ЗУ шляхом видалення зазначених нами дискримінаційних вимог, а саме: 1. Згідно Додатку 2 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ, п. 6 вимагається - Відповідно ст.6 Закон України «Про охорону праці» та з метою дотримання Учасниками вимог з охорони праці, санітарного та гігієнічного забезпечення та недопущення травматизму під час процесу навантаження та розвантаження деревини. Учасник повинен надати копію Посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці виданого на ім’я Учасника Державним агентством лісових ресурсів України. Дата видачі не раніше 2024 року. Дана вимога є необґрунтованою та дискримінаційною, що значно звужує коло учасників/потенційних постачальників. Хочемо зауважити, що відповідно до рекомендацій Антимонопольного комітету України (надалі АМКУ), які зазначено у листі №4-13-рк від 31.03.2020р: - частина 60: 1 Дискримінація учасників, це встановлення замовником вимог до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізовані порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Включення до тендерної документації дискримінаційних умов призводить до необгрунтовано звуження кола потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які СПРОМОЖНІ виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Вважаємо, що встановлення вимоги щодо надання копії Посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці виданого на ім’я Учасника саме Державним агентством лісових ресурсів України, є дискримінаційною. Відповідно до Закону України '"Про публічні закупівлі":- одним з принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників (частина перша статті 5); - замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників (частина четверта статті 5). На підставі зазначеного нами вимагаємо видалити дискримінаційну вимогу та внести зміни до тендерної документації, шляхом видалення вимоги про надання зазначеного Посвідчення виданого саме Державним агентством лісових ресурсів України. 2. Згідно Додатку 2 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ, п. 9 вимагається - У разі, якщо Учасник не є постійним лісокористувачем, у складі тендерної пропозиції повинен надати Гарантійний лист від постійного лісокористувача про те, що останній не заперечує відпустити/продати дрова паливні Учаснику закупівлі (із зазначенням № та дати Договору, найменування Учасника, об’єму товару та терміну поставки) та зазначає факт дотримання Учасником умов Договору. (Дана вимога є обов’язковою для забезпечення своєчасної і в повному обсязі поставки Товару, своєчасної підготовки та недопущення зриву опалювального сезону 2024-2025рр. у закладах освіти, а також для підтвердження виконання взятих Учасником зобов’язань за договором (у зв’язку з негативною практикою співпраці з недобросовісними постачальниками паливної деревини)). Оскільки Замовником у п. 8 зазначено «З метою підтвердження легального походження товару, що пропонується для постачання Замовнику, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію/ї чинного договору(ів) з постійним лісокористувачем, (Відповідно до Порядку здійснення лісовпорядкування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2023 року №112, постійний лісокористувач – підприємства, установи, організації всіх форм власності, їх філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, які мають у користуванні чи власності ліси на землях усіх категорій) на обсяг закупівлі, тобто не менше 1 650 м3.» Повідомляємо про те, що на разі договори на придбання деревини укладаються постійними лісокористувачами за результатами біржових(аукціонних) торгів на товарних біржах. Відповідно до Регламенту товарних бірж :«Оформлення та обмін біржовими (аукціонними) свідоцтвами, актами виконаних робіт за цим Регламентом може здійснюватись із застосуванням положень Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги»»; «Біржові (аукціонні) свідоцтва в паперовій та електронній формах мають однакову юридичну силу». Відповідно до Регламенту «Договір купівлі-продажу необробленої деревини/деревини дров’яної укладається за типовою формою, затвердженою Наглядовою радою Біржі та розміщеною в ЕТС Біржі, шляхом підписання електронними підписами уповноважених осіб (КЕП або УЕП) в ЕТС Біржі. В такому випадку підписання договору купівлі-продажу необробленої деревини/деревини дров’яної сторонами в паперовому вигляді не вимагається та не є обов’язковою умовою набрання ним чинності». Таким чином постійні лісокористувачі які уклали договори з потенційними учасниками, не зобов’язані надавати додатково до біржових договорів гарантійні листи про те, що вони не заперечують відпустити/продати дрова паливні Учаснику закупівлі (із зазначенням № та дати Договору, найменування Учасника, об’єму товару та терміну поставки) та зазначає факт дотримання Учасником умов Договору, зазначена вимога суперечить Регламенту товарних бірж та самій суті укладених договорів, оскільки підписанням договору сторони вже домовились про те, що згодні відпустити/продати дрова паливні. Вимагаємо виключити зазначену вимогу про надання Гарантійного листа від постійного лісокористувача про те, що останній не заперечує відпустити/продати дрова паливні Учаснику закупівлі (із зазначенням № та дати Договору, найменування Учасника, об’єму товару та терміну поставки) та зазначає факт дотримання Учасником умов Договору. (Дана вимога є обов’язковою для забезпечення своєчасної і в повному обсязі поставки Товару, своєчасної підготовки та недопущення зриву опалювального сезону 2024-2025рр. у закладах освіти, а також для підтвердження виконання взятих Учасником зобов’язань за договором (у зв’язку з негативною практикою співпраці з недобросовісними постачальниками паливної деревини)) з ТД.
Відповідь: Шановний Запитувачу! Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації визначені в частині 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Вимога надання Учасником копії Посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці виданого на ім’я Учасника Державним агентством лісових ресурсів України встановлена відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» та з метою дотримання Учасниками вимог з охорони праці, санітарного та гігієнічного забезпечення та недопущення травматизму під час процесу навантаження та розвантаження деревини. Вантажно-розвантажувальні роботи - це комплекс заходів, спрямованих на підняття різноманітних вантажів з метою їх завантаження чи розвантаження; такі роботи застосовуються для навантаження (розвантаження) або вивантаження вантажів вручну або за допомогою спеціалізованої техніки (вантажопідіймальних кранів і машин, навантажувачів, автоелектрокарів). Тому, задля дотримання вимог з охорони праці (відповідно ст.6 Закону України «Про охорону праці») Замовником була встановлена дана вимога. Предмет закупівлі по лоту 1 є «Деревина дров’яна непромислового використання 1 групи» відноситься до лісоматеріалів. Саме у лісовому господарстві великий перелік робіт з підвищеною небезпекою, для проведення яких необхідне проходження навчання з питань охорони праці, зокрема: навантаження, розвантаження та транспортування деревини. Нормативно-правові акти з охорони праці в лісовому господарстві 02.0-7.01-23 «Мінімальні вимоги щодо безпеки і здоров’я на роботі працівників лісового господарства та під час виконання робіт із зеленими насадженнями» (згідно Покажчика нормативно-правових актів з охорони праці, затверджений Наказом Державної служби України з питань праці № 23 від 05 лютого 2024 року) передбачають проведення навчання саме Державним агентством лісових ресурсів. Вимога щодо наявності в Учасника Посвідчення про навчання та перевірку знань з питань охорони праці виданого на ім’я Учасника Державним агентством лісових ресурсів України є логічною, законною та не має дискримінаційного характеру, адже встановлена відповідно до вимог законодавства. У Пункті 9 Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні вимоги до предмета закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» вимагається наступне: «У разі, якщо Учасник не є постійним лісокористувачем, у складі тендерної пропозиції повинен надати Гарантійний лист від постійного лісокористувача про те, що останній не заперечує відпустити/продати дрова паливні Учаснику закупівлі (із зазначенням № та дати Договору, найменування Учасника, об’єму товару та терміну поставки) та зазначає факт дотримання Учасником умов Договору. (Дана вимога є обов’язковою для забезпечення своєчасної і в повному обсязі поставки Товару, своєчасної підготовки та недопущення зриву опалювального сезону 2024-2025рр. у закладах освіти, а також для підтвердження виконання взятих Учасником зобов’язань за договором (у зв’язку з негативною практикою співпраці з недобросовісними постачальниками паливної деревини))». Дана вимога встановлена Замовником з метою перевірки законності заготівлі та походження деревини. Замовник вимагає від Учасника Гарантійний лист від постійного лісокористувача виданий саме Учаснику, який зазначає зокрема факт дотримання Учасником умов Договору (підтвердження факту виконання взятих Учасником зобов’язань,). Вимога не є дискримінаційною, оскільки в Гарантійному листі постійний лісокористувач не бере на себе зобов’язання за подальшу реалізацію Учасником деревини, а лише зазначає свою готовність продати Учаснику лісоматеріали згідно укладеного за біржовими торгами договором та засвідчує факт відпуску деревини Учаснику. Виконати дану вимогу можливо при належному виконанні Учасником умов договору. Вимога щодо надання Гарантійного листа від постійного лісокористувача є логічною, законною та не має дискримінаційного характеру, адже встановлена відповідно до вимог законодавства.
Дата відповіді: 24.05.2024 15:53