Номер:
fc5aef1e5e9d483a9c7a6c0e3dc2db4c
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
24.05.2024 15:33
Опис:
Шановний Замовнику!
І Пунктом 1.3. проекту Договору визначено:
«1.3. Умови цього Договору розроблені відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, законів України «Про публічні закупівлі», «Про запобігання корупції», «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 (далі - ПРРЕЕ), що є однаковими для всіх споживачів»
Правилами роздрібного ринку електричної енергії затверджених Постановою НКРЕКП № 312 від 14.03.2018р.(надалі ПРРЕЕ) передбачено додаток «Примірний договір постачання електричної енергії споживачу».
Згідно з вимогами п. 3.2.1. глави 3.2. р. ІІІ ПРРЕЕ постачальники електричної енергії мають самостійно розробити форму договору про постачання електричної енергії споживачу на основі примірного чи типового договору, який є додатком до ПРРЕЕ. Розроблені форми договорів електропостачальники мають оприлюднювати на своїх офіційних вебсайтах.
У п. 1.2. примірного договору зазначено:
«1.2. Умови цього Договору розроблені відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14.03.2018 № 312 (далі - ПРРЕЕ), та є однаковими для всіх споживачів.
Далі по тексту цього Договору Постачальник або Споживач іменуються Сторона, а разом - Сторони.»
Тобто, відповідно до вимог ПРРЕЕ та п. 1.2. примірного договору (та/або розробленого постачальником самостійно) договір буде однаковий для всіх споживачів які виявлять бажання приєднатись до договору виставленого на сайті постачальника. Інакше кажучи виставлений на сайті постачальника договір із позначкою «є однаковим для всіх» має ознаки публічного договору. Відносини за публічним договором регулюються ст 633 ЦК України, а характерними рисами публічного договору є:
1. стороною договору обов'язково виступає суб'єкт підприємницької діяльності;
2. зазначений суб'єкт здійснює такі види підприємницької діяльності, як: реалізацію товарів, виконання робіт і надання послуг у сферах, перелік яких у ЦК сформульовано невичерпно;
3. вказані види діяльності повинні здійснюватися суб'єктом підприємництва щодо кожного, хто звернеться до нього;
4. умови такого договору є однаковими для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги;
5. підприємець не має права надавати переваги одному споживачеві перед іншим щодо укладення договору, як¬що інше не встановлено законом;
6. підприємець, за наявності у нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів (робіт, послуг), не має права відмовитися від укладення публічного договору, а у разі його необґрунтованої відмови - він має відшкодувати збитки, завдані нею споживачеві. Необґрунтованою слід вважати відмову у випадках, коли суб'єкт підприємницької діяльності не може довести відсутність у нього зазначеної можливості;
7. при укладенні та виконанні публічного договору сторони повинні виконувати обов'язкові для них правила, встановлені актами цивільного законодавства (типові умови окремих видів публічних договорів);
Таким чином публікація Замовником тендерної документації з проектом договору, який містить ознаки публічного договору є не коректною, адже не замовник буде постачати товар за опублікованим договором, та у кожного постачальника на сайті може бути опубліковано інші проекти договорів, які не збігаються з проектом договору Замовника, що не відповідає вимогам ПРРЕЕ та ЦУ України.
Просимо викласти п. 1.3. проекту Договору наступним чином:
«1.3. Умови цього Договору розроблені відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, законів України «Про публічні закупівлі», «Про запобігання корупції», «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312 (далі - ПРРЕЕ).»
ІІ Пунктом 2.3. проекту Договору визначено:
«2.3. Очікуваний обсяг постачання електричної енергії на період з доби, з якої Споживач включений до Реєстру споживачів Постачальника по 31 грудня 2024 року становить 136 000 кВт*год та відповідає очікуваному обсягу закупівлі послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у оператора системи.»
Замовником у п. 2.3. проекту Договору зроблено акцент на тому, що обсяг постачання буде відповідати обсягам Замовника по договору закупівлі послуг з розподілу (передачі) електричної енергії у оператора системи.
Категорично не згідні з таким формулюванням даного пункту, адже відсутність у Замовника будь-якого Постачальника, тягне за собою неможливість здійснення розподілу електричної енергії, тому що жоден кіловат електричної енергії не поставляється (закуповується) Замовнику а тому, немає законних підстав для здійснення оператором системи розподілу розподілу електричної енергії.
Простіше кажучи, у разі відсутності електричної енергії немає що і розподіляти Замовнику.
Тому наявна зворотня залежність - Оператор системи розподілу може розподілити лише ту електричну енергію яку поставить Постачальник, а ніяк інкаше. Тобто, очікуваний обсяг розподілу електричної енергії відповідає очікуваному обсягу постачання електричної енергії Постачальником.
Просимо п. 2.3. проекту Договору викласти наступним чином:
««2.3. Очікуваний обсяг постачання електричної енергії на період з доби, з якої Споживач включений до Реєстру споживачів Постачальника по 31 грудня 2024 року становить 136 000 кВт*год.»
ІІІ Пунктом 3.4. проекту Договору визначено:
«3.4. Постачальник зобов'язується поставити Споживачу електричну енергію Протягом 2024 року до 31.12.2024 року. Договір набуває чинності з дати його підписання і діє в частині постачання електричної енергії з дати, що зазначена у заяві-приєднання до Договору Замовником (Додаток 1 до Договору) до 31 грудня 2024 р. (включно), а в частині розрахунків - до повного виконання Сторонами своїх обов’язків за цим Договором.
Договір набуває чинності з дати його підписання і діє в частині постачання електричної енергії з доби, з якої Споживач включений до Реєстру споживачів Постачальника в інформаційній платформі Оператора ринку до 31 грудня 2024 р. (включно), а в частині розрахунків - до повного виконання Сторонами своїх обов’язків за цим Договором.
До вартості електричної енергії постачальник включає вартість діючого тарифу на послуги із передачі електричної енергії, що буде актуальним на момент початку постачання товару за Договором.»
Відповідно до п. 12.4.1. глави 12.4. розділу XII Кодексу комерційного обліку затвердженого Постановою НКРЕКП № 311 від 14.03.2018р., АКО до 01 січня 2022 року має забезпечити функціонування центральної інформаційно-телекомунікаційної платформи Датахаб та ведення централізованого реєстру ТКО на ринку електричної енергії, адміністрування процесів зміни електропостачальника та припинення електропостачання, а також централізоване керування та інформаційний обмін даними комерційного обліку для здійснення розрахунків на ринку електричної енергії.
Таким чином, чинність договору в частині постачання електричної енергії наступає з моменту коли споживач включений до реєстру споживачів Постачальника в Датахаб.
Просимо викласти п. 3.4. проекту Договору наступним чином:
«3.4. Постачальник зобов'язується поставити Споживачу електричну енергію Протягом 2024 року до 31.12.2024 року. Договір набуває чинності з дати його підписання і діє в частині постачання електричної енергії з дати, що зазначена у заяві-приєднання до Договору Замовником (Додаток 1 до Договору) до 31 грудня 2024 р. (включно), а в частині розрахунків - до повного виконання Сторонами своїх обов’язків за цим Договором.
Договір набуває чинності з дати його підписання і діє в частині постачання електричної енергії з доби, з якої Споживач включений до Реєстру споживачів Постачальника в Датахаб до 31 грудня 2024 р. (включно), а в частині розрахунків - до повного виконання Сторонами своїх обов’язків за цим Договором.
До вартості електричної енергії постачальник включає вартість діючого тарифу на послуги із передачі електричної енергії, що буде актуальним на момент початку постачання товару за Договором.»
IV підпункт 2 п. 5.5. проекту Договору:
Підпунктом 77 ст.1 ЗУ «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017р. передбачено інше поняття а саме:
«77) роздрібний ринок електричної енергії (далі - роздрібний ринок) - система відносин, що виникають між споживачем електричної енергії та електропостачальником у процесі постачання електричної енергії, а також іншими учасниками ринку, які надають пов’язані з постачанням електричної енергії послуги;»
Відповідно до пп. 84 вищевказаного закону, споживач це фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, або юридична особа, що купує електричну енергію для власного споживання;
Тож, посилання Замовника на пп.77 ст.1 ЗУ «Про ринок електричної енергії» для розуміння поняття «ринок» а також трактування поняття «споживач» є некоректними та такими що не відповідають закону.
Також, відповідно до п. 5.1. Проекту договору Замовником не передбачено такої складової ціни електричної енергії як «торгова націнка постачальника», проте у пп. 2 п.5.5. проекту Договору, Замовник вже посилається на «торгову націнку Постачальника» як на складову ціни електричної енергії.
Просимо викласти пп. 2 п. 5.5. проекту Договору наступним чином:
«2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Для підтвердження коливання ціни на ринку, надається документальне підтвердження коливання ціни електричної енергії. Під поняттям «коливання ціни на ринку» Сторони розуміють зміну ціни з дати підписання Договору або з дати останньої зміни ціни Договору, якою змінювалась ціна за одиницю товару (до ціни товару для порівняння в такому випадку входить усі складові ціни за 1 кВт, а саме – ціна електричної енергії з врахуванням тарифу на послуги з передачі електричної енергії, ПДВ, торгова націнка постачальника) та до дати ініціювання порядку перегляду нових змін до Договору в частині встановлення вартості за одиницю товару за наявності документального підтвердження застосування таких пропозицій. Ініціативний лист, що надсилає Сторона Договору повинна містити конкретну вартість нової запропонованої для перегляду ціни товару в грн.
При цьому, Сторони домовились, що для документального підтвердження факту коливання ціни на ринку ініціативна Сторона надає висновок (цінову довідку) експертної організації (експертних організацій) (Торгово-промислової палати, або регіональної торгово-промислової палати або інших експертних організацій (експертів), яка повинна містити порівняння ринкової ціни, яка була на дату підписання Договору, або дату останньої зміни ціни Договору (якщо такі зміни вже були застосовані у договорі) та ринкову ціну на електричну енергію за період, який повинен охоплювати дату підписання Договору або дату останньої зміни ціни Договору (якщо такі зміни вже були застосовані у договорі) та дату ініціювання перегляду змін до Договору.
Приклад 1:
Дата підписання Договору або останньої зміни ціни Договору, а саме – ціни електричної енергії з врахуванням тарифу на послуги з передачі електричної енергії та з врахуванням ПДВ) є 01.01.2024 року. У зв’язку з коливанням ціни товару на ринку Постачальник надсилає Споживачу ініціативний лист 17.04.2024 року разом з документальним підтвердженням цього коливання. У такому разі, документальне підтвердження (висновок (цінову довідку) експертної організації (експертних організацій) (Торгово-промислової палати, або регіональної торгово-промислової палати або інших експертних організацій (експертів)) повинно порівнювати середньозважену ціну на 01.01.2024 з періодом порівняння з 01.01.2024 року по 17.04.2024 року з обов’язковим зазначенням проценту коливання.
Надсилання ініціативного листа без документального підтвердження не допускається. Поряд з цим, Сторони розуміють, що момент замовлення експертного висновку та момент його отримання може відрізнятись. Тому Сторони вважають прийнятним розбіжність між останньою датою періоду, який порівнюється (в Прикладі 1 це 17.04.2024) в експертному висновку та між датою ініціативного листа до 7 календарних днів. У цьому разі Сторона, яка отримала пропозицію щодо зміни ціни вважає таке документальне підтвердження прийнятним.
Сторони домовились, що нова (приведена) ціна за додатковою угодою не повинна бути застосована раніше ніж з дати укладання додаткової угоди, якою така ціна визначена, але в будь якому разі не раніше ніж через 20 днів з моменту надсилання ініціативного листа.».
V пункт 5.1. проекту договору
Враховуючи, те що Замовником у цьому пункті не передбачена «торгова націнка постачальника» а пп.2 п. 5.5. проекту договору зазначено: «(до ціни товару для порівняння в такому випадку входить усі складові ціни за 1 кВт, а саме – ціна електричної енергії з врахуванням тарифу на послуги з передачі електричної енергії, ПДВ, торгова націнка постачальника)»
Просимо викласти п.5.1. проекту Договору наступним чином:
«5.1. Споживач розраховується з Постачальником за електричну енергію за ціною, що визначається відповідно до механізму визначення ціни електричної енергії, згідно з обраною Споживачем комерційною пропозицією, яка є додатком 2 до цього Договору.
Ціна 1 кВт*год електричної енергії, з урахуванням тарифу на послуги з передачі електричної енергії, становить _________________ грн. (_________________________________ гривень ____ копійок) з урахуванням ПДВ, у тому числі:
- ціна електричної енергії - ________________ грн.;
- тариф на послугу з передачі електричної енергії - ________________ грн.;
- податок на додану вартість у розмірі 20% до ціни електричної енергії – ____________________ грн.
- торгова націнка постачальника - _____________ грн.».
Відповідь:
Доброго дня.
На ваше запитання повідомляємо наступне:
Відповідно до п.28 Постанови КМ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлено наступне:
«Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій».
Відповідно до п.28 Постанови КМ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» встановлено наступне:
«Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей».
Проект Договору є невід’ємною частиною тендерної документації.
Зазначена вами інформація жодним чином не впливає на вашу можливість прийняти участь у даних торгах.
Дата відповіді:
27.05.2024 10:52