• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Електрична енергія

Завершена

1 034 172.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 341.72 UAH
Період уточнення: 13.05.2024 17:22 - 22.05.2024 00:00
Відповідь надана

ОСР

Номер: da9aadc2617e429282662f7461ecfe50
Дата опублікування: 16.05.2024 13:33
Опис: Добрий день! Шановний замовнику ви вимагаєте у Додатку 2 надати гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника) щодо наявності в Учасника укладених договорів електропостачальника з операторами системи розподілу про надання послуг з розподілу електричної енергії, на підставі яких Учасник повинен отримати доступ до мереж операторів системи розподілу з метою реалізації своїх прав та виконання обов’язків і функцій як електропостачальника по відношенню до Департаменту поліції особливого призначення «Об’єднана штурмова бригада Національної поліції України «Лють», електроустановки якого приєднані на відповідній території до мереж операторів системи розподілу, узгодивши умови щодо необхідного інформаційного обміну, взаємних прав, обов’язків та відповідальності сторін. Поясніть для чого вам договора з операторами системи розподілу, якщо у вас закупівля без розподілу?
Відповідь: Шановний Учаснику, відповідно до пункту 3.1.4 глави 3.1 розділу III Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 312 (зі змінами) електропостачальник перед початком постачання електричної енергії споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж на території діяльності оператора системи, повинен укласти договір електропостачальника про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії з оператором системи, на підставі якого отримати доступ до мереж оператора системи з метою реалізації своїх прав та виконання обов'язків та функцій як електропостачальника по відношенню до споживачів, електроустановки яких приєднані на відповідній території до мереж оператора системи, узгодивши умови щодо необхідного інформаційного обміну, взаємних прав, обов'язків та відповідальності сторін, а також порядок виставлення рахунків за послуги з розподілу/передачі електричної енергії. Замовник в додатку 2 до тендерної документації вимагає гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника) щодо наявності в Учасника укладених договорів електропостачальника з операторами системи розподілу про надання послуг з розподілу електричної енергії, на підставі яких Учасник повинен отримати доступ до мереж операторів системи розподілу з метою реалізації своїх прав та виконання обов’язків і функцій як електропостачальника по відношенню до Департаменту поліції особливого призначення «Об’єднана штурмова бригада Національної поліції України «Лють», електроустановки якого приєднані на відповідній території до мереж операторів системи розподілу, узгодивши умови щодо необхідного інформаційного обміну, взаємних прав, обов’язків та відповідальності сторін з метою підтвердження можливості учасника провадити діяльність з постачання електричної енергії та виконувати функції електропостачальника на території місцезнаходження об’єкта замовника.
Дата відповіді: 17.05.2024 18:06
Відповідь надана

Переддефолт

Номер: deb57a3fca4347edae5d163bb817f8e2
Дата опублікування: 16.05.2024 13:26
Опис: Доброго дня! Шановний Замовнику відповідно Тендерної документації у Додатку 2 Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набував та не знаходився у статусі «дефолтного» або «переддефолтного» з 01.07.2019 року , і зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ПрАТ «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року №1168. Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. НЕК "Укренерго" публікує інформацію щодо учасників ринку, яким надано статус преддефолтний/дефолтний на своєму веб-сайті згідно з п.п.1.9.2. "Правил ринку", затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307. Вважаємо вимогу про не набуття статусу «переддефолтного» дискримінаційною виходячи з наступного. "Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний». Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк. Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку. Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу. Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний". Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки. Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача. Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань. Наявність статусу "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, протее, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Відповідно до скарги тендерної документації № UA-2022-08-12-008230-a, яку Антимонопольний комітет задовільнив, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дискримінаційну вимогу.
Відповідь: Шановний Учаснику, відповідно до наданого звернення будуть внесені зміни до тендерної документації.
Дата відповіді: 17.05.2024 17:45