-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тверде паливо (вугілля кам'яне марки Г(Г2) 13-100, П 13-25 та паливні гранули (пелети) з соломи)
Завершена
2 270 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 350.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 350.00 UAH
Період уточнення:
09.05.2024 13:52 - 18.05.2024 00:00
Відповідь надана
Тому така вимога є абсолютно дискримінаційною і має бути вилучена з тексту тендерної документації Замовника.
Номер:
8a84976ec1cb43378dca72181ce0b518
Дата опублікування:
09.05.2024 23:27
Опис:
Шановний Замовнику !
Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення
законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД" від 29 лютого 2024по закупівлі UA-2024-02-23-011172-a. щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі,
ВСТАНОВИЛА:
за текстом РІШЕННЯ № 4566-р/пк-пз від 12.03.2024 що Замовник обмежує потенційних учасників процедури закупівлі, не тільки вимогою щодо документу з конкретно визначеною, безальтернативною назвою, а й вимогою щодо лабораторії, яка має бути акредитованою на відповідність вимогам ДСТУ ISO/IEC 17025:2017 (ISO/IEC 17025:2017) або ДСТУ EN ISO/IEC 17025:2019 (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) лабораторією(випробувальним центром), які внесені у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті «Національного агентства з акредитації України».
Знову ж таки, Учасники, співпрацюючи з виробниками паливних пелетів зі соломи, які мають документ про якість на цей предмет закупівлі, не зможуть взяти участь, оскільки лабораторія, яка видала цей документ, не задовольняє вимоги Замовника.
Також до цього додаємо, що ми, як потенційні учасники процедури закупівлі, не можемо вимагати в виробника виготовлення документу про якість на пелети зі соломи, який би повністю задовольняв вимоги Замовника, оскільки це як мінімум не передбачено жодним ДСТУ, а як максимум вимагає додаткових витрат, зусиль, часу тощо від виробника.
Тому така вимога є абсолютно дискримінаційною і має бути вилучена з тексту тендерної документації Замовника.
Відповідь:
Шановний учасник!
По-перше, посилання на вказане рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не має жодного відношення до закупівлі, яку проводить Замовник.
По-друге, фактично, скласти документ підтверджуючий якість зможе з легкістю будь-який учасник. І в реальності, всі такі показники, які будуть вказані у такому документі, будуть прописані «з голови» без проведення відповідного дослідження тією лабораторією яка має право їх проводити.
Тому, яким чином Замовник може впевнитись у поставці якісної, відповідної технічним характеристикам продукції і, насамперед, наявності даної продукції з відповідними характеристиками, у Учасників?
Задля рівності в правах усіх Учасників, Замовник передбачив вказану умову, і учасники які справді є реальними постачальниками товару з легкість зможуть надати такі документи.
І вказані вимоги встановлені не задля дискримінації інших учасників, а лише для того, щоб за державні кошти отримати якісний товар, який має підтвердження технічних характеристик, та переконатися, що Учасник, має у наявності відповідний товар, з відповідними характеристиками. Водночас відсутність вказаних документів дозволяє недобросовісним Учасникам стати потенційними переможцями, а чи зможе він поставити відповідний товар, чи ні – вдасться з’ясувати лише після підписання договору.
Таким чином, у разі відсутності необхідного товару, Учасники затягуватимуть строки поставки продукції і, таким чином, Замовник кожного разу має переоголошувати закупівлю для того, щоб закупити необхідний товар.
Замовник не порушив цими вимогами пункту 29 Особливостей, оскільки ці вимоги стосуються технічної частини і є запобіжниками діям недобросовісних учасників, які намагаються скласти власні тендерні пропозиції.
Тому вважаємо, що вимоги тендерної документації не є дискримінаційними.
Дата відповіді:
11.05.2024 12:53
Відповідь надана
Складається таке враження, що Замовник обрав саме такий вид товару і саме такі якісні характеристики та їх кількісні показники, тому що він вже вирішив, з ким він буде працювати.
Номер:
bbbcf6a2261a4113900ccd0c87d28675
Дата опублікування:
09.05.2024 23:15
Опис:
Зазначена вище вимога Замовника є незаконною, необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, зважаючи на таке:
Одним із предметів закупівлі є паливні пелети зі соломи в кількості 5 тонн. Щодо цього хочемо зазначити, що на такий вид палива, як паливні пелети із соломи, відсутні державні стандарти, оскільки солома та вироби з неї не використовуються для опалення для комунально-побутових потреб.
Замовники для закупівлі твердого палива (Класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015:09110000-3: Тверде паливо) з метою використання для комунально-побутових потреб, а саме опалення закладів освіти, повинні використовувати наступні види твердого палива:
- вугілля кам'яне та антрацит (ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови");
- брикети та гранули з деревини (ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови");
- брикети та гранули з лушпиння соняшника (ДСТУ 7124:2009 "Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови");
- брикети торф'яні (ДСТУ 2042-92 "Брикети торф'яні для комунально-побутових потреб. Технічні умови").
Це насамперед пояснюється вже тим, що саме для цих видів твердого палива передбачені основні технічні, якісні характеристики відповідно до затверджених ДСТУ. І тому незрозуміло, чому Замовник не хоче купувати таке тверде паливо, яке виготовляється у відповідності до ДСТУ.
Ба більше, незрозуміло де ви знайшли такий вид твердого палива як паливні гранули (пелети) з соломи. Чому Замовник вирішив, що пелети з соломи використовуються для комунально-побутових потреб. З якої нормативної документації ви взяли, що пелети з соломи повинні досліджуватися саме на нижчу теплоту згоряння, вищу теплоту згоряння, вміст летких речовин, вміст сірки, зольність на сухий стан палива та вміст вологи на робочий стан палива тощо.
Національного стандарту, що встановлює вимоги до технічних характеристик до даного товару не має, проте є стандарти, що безпосередньо стосуються твердого біопалива: - ДСТУ 14588:2013 "Біопаливо тверде. Терміни та визначення понять". - ДСТУ-П CEN/TS 1478:2012 "Біопаливо тверде. Методи готування проб". У вказаних державних стандартах не має ні слова про протокол випробувань і сертифікат якості на паливні пелети зі соломи. Як і не має такого поняття "пелета паливна з соломи" є поняття "біопаливний брикет", сировиною для якого може бути "трав'яна біомаса" або ж є "трав'яне паливо". Нам незрозуміло, чому Замовник не використовує поняття, що наявні у стандарті.
Також не є зрозуміло, де Замовник взяв саме такі показники, що він зазначив у таблиці Додатку 3 до Документації. Чому Замовник вирішив, що, наприклад, зольність на сухий стан палива повинна бути до 7%, а не 10%., нижча теплота згорання на робочий стан палива – не менше 3650 кКал/кг. Складається таке враження, що Замовник обрав саме такий вид товару і саме такі якісні характеристики та їх кількісні показники, тому що він вже вирішив, з ким він буде працювати.
Відповідь:
Шановний учасник! Дійсно, як правильно Ви і сказали на паливні пелети з соломи відсутні державні стандарти, і тому, вимоги передбачені абзацом другим пункту 29 Особливостей не застосовуються.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пунктів 2-4 частини 2 статті 22 Закону У тендерній документації зазначається:
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
- інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Тому умови Додатку 2 до Документації повністю відповідають нормам Особливостей та Закону.
З приводу технічних показників Замовник виходив з характеристик того обладнання в якому буде здійснено спалювання паливних пелет з соломи.
Водночас, якщо ви маєте паливні пелети з соломи з кращими показниками, аніж ті які вказані у технічному завданні будь-ласка повідомте нас, ми їх розглянемо, і у разі якщо такі показники будуть прийнятними для обладнання в якому буде здійснено спалювання паливних пелет з соломи Замовник обов’язково внесе зміни до Документації.
Дата відповіді:
11.05.2024 12:57
Відповідь надана
Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені ДСТУ
Номер:
f37fe7244bc1453c8c588161e3d4bb5d
Дата опублікування:
09.05.2024 23:10
Опис:
звертаємо увагу, що предметом закупівлі є вугілля кам’яне марок Г (Г2) 13-100 П 13-25 та пелети з соломи за ДК 021:2015: 09110000-3 — Тверде паливо.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Отже, у разі здійснення закупівлі твердого палива, Замовник не може установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені чинними ДСТУ - вугілля кам'яне та антрацит (ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови");
- брикети та гранули з деревини (ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови");
- брикети та гранули з лушпиння соняшника (ДСТУ 7124:2009 "Лушпиння соняшникове пресоване гранульоване. Технічні умови");
Отже питання за якими нормативними документами Ви визначили технычны показники для товару паливні гранули (пелети з соломи)
.
Відповідь:
Шановний учасник! Дійсно, як правильно Ви і сказали на паливні пелети з соломи відсутні державні стандарти, і тому, вимоги передбачені абзацом другим пункту 29 Особливостей не застосовуються.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пунктів 2-4 частини 2 статті 22 Закону У тендерній документації зазначається:
- інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
- інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Тому умови Додатку 2 до Документації повністю відповідають нормам Особливостей та Закону.
З приводу технічних показників Замовник виходив з характеристик того обладнання в якому буде здійснено спалювання паливних пелет з соломи.
Водночас, якщо ви маєте паливні пелети з соломи з кращими показниками, аніж ті які вказані у технічному завданні будь-ласка повідомте нас, ми їх розглянемо, і у разі якщо такі показники будуть прийнятними для обладнання в якому буде здійснено спалювання паливних пелет з соломи Замовник обов’язково внесе зміни до Документації.
Дата відповіді:
11.05.2024 12:55