-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Послуги з прибирання та підмітання вулиць (код ДК 021:2015 - 90610000-6 Послуги з прибирання та підмітання вулиць)
попередні торги відмінені UA-2024-04-09-004282-a
Завершена
427 840.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 139.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 139.20 UAH
Період уточнення:
08.05.2024 14:41 - 13.05.2024 00:00
Відповідь надана
ВИМОГА про усунення порушення
Номер:
285fa37dd42e4a6ba1702042e421952b
Дата опублікування:
10.05.2024 14:33
Опис:
Шановний Замовнику! У тендерній документації (Додаток 3 до тендерної документації) наявна вимога надати Учасником Акт огляду об’єктів, послуги з прибирання яких є предметом даної закупівлі, підписаний учасником та замовником. Вважаємо, що вищезазначена вимога є дискримінаційною з огляду на наступне.
По-перше, дана вимога несе у собі корупційні ризики, оскільки для участі у Закупівлі учаснику необхідно провести огляд об’єктів Замовника ще до моменту розкриття тендерних пропозицій учасників, тобто Замовнику вже будуть відомі потенційні учасники Закупівлі.
По-друге, встановивши таку вимогу, Замовник навмисно обмежує коло потенційних учасників (зокрема Скаржника), які можуть взяти участь у Закупівлі та можуть бути визнані переможцем. Навіть враховуючи те, що тендерна пропозиції Скаржника в повній мірі буде відповідати вимогам Документації, однак з об’єктивний причин, які не залежать від волі Скаржника, Замовник не підпише Скаржнику акт огляду об’єктів Замовника, що у свою чергу унеможливлюватиме участь Скаржника в Закупівлі.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Дана вимога нічим не підтверджує кваліфікацію Учасників і не впливає на належне виконання договору. Вся необхідна інформація щодо порядку надання послуг має міститися в технічному завданні.
Незрозуміло також хто саме має підписати даний акт: чи керівник Замовника, чи то уповноважена особа, чи інша посадова особа. Враховуючи сьогоднішні реалії, в яких перебуває наша країна (повномасштабна збройна агресія російської федерації проти України) у Скаржника та у Замовника можуть бути різні об’єктивні причини, котрі унеможливлять підписання Замовником акта огляду об’єктів Замовника (наприклад повітряна тривога, котра викликана загрозою ракетного обстрілу) у такі короткі строки. Не зазначення в документації чітких критеріїв, дозволяє замовнику встановити невідповідність учасника вимогам документації та дискваліфікувати такого учасника.
Враховуючи викладене, дії Замовника в частині встановлення зазначеної вище умови Документації порушують вимоги ч.4 статті 22 Закону та основні принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема – недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
У зв’язку з цим необхідно усунути порушення чинного законодавства України шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме виключити з Документації положення про те, що учасник повинен надати Акт огляду об’єктів, послуги з прибирання яких є предметом даної закупівлі, підписаний учасником та замовником. У разі не реагування будемо змушені звертатися до АМКУ, практика рішень якого підтверджує у 100% випадків, що просити Акт огляду – то порушення: див рішення АМКУ № 2488-р/пк-пз від 08.02.2024, посилання на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-26-010597-a .
Відповідь:
Шановний учаснику. Відповідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Дана вимога не є дискримінаційною, адже доступ всім потенційним учасникам для попереднього огляду об’єктів та ознайомлення з обсягом надання послуг є цілком вільним і добровільним. Зауважимо, що дана вимога дозволяє Учаснику на місці ознайомитися з обсягом та специфікою надання послуг та визначитись з порядком застосування наявної в Учасника матеріально технічної бази і техніки, та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому зміни вартості надання послуг, що безумовно відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України « Про публічні закупівлі». Таким чином дана вимога не порушує права учасників.
Варто також наголосити, що Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб. Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників.
Зважаючи на вищевикладене, немає підстав стверджувати, що встановлена Замовником вимога щодо обстеження об’єктів є дискримінаційною, адже будь-хто із учасників, який виявив бажання взяти участь в закупівлі може безперешкодно оглянути об’єкти на яких буде здійснюватися прибирання, скласти і отримати акт обстеження завірений Замовником.
Дата відповіді:
13.05.2024 19:23