• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт дорожнього покриття по вул.Заозерна, м.Новомосковськ, Дніпропетровської обл.

Завершена

522 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 220.00 UAH
Період уточнення: 02.05.2024 10:53 - 07.05.2024 00:00
Відповідь надана

2 (продовження вимоги 1)

Номер: 4ff6e77e0f0f429ea942540a888a4697
Дата опублікування: 04.05.2024 13:02
Опис: ...Аналогічну позицію висловлює і Антимонопольний комітет України в своєму рішенні від 06.07.2023 № 10128-р/пк-пз. Зокрема, там зазначено: «У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Додаток 2 Документації містить кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям. 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Належним підтвердженням досвіду виконання аналогічних договорів Замовник вважатиме документально підтверджену інформацію виконання не менше 1-го Договору з поставки товару, що є предметом закупівлі, а саме: "Флокулянт поліакриламід катіонний (або еквівалент), ДК 021:2015: 24960000-1 Хімічна продукція різна". Для документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів, Учасник повинен заповнити табличну форму з інформацією згідно наведених вище вимог, надати копії/оригінали договорів з усіма додатками до них та документи, що підтверджують факт поставки товару. Учасник зобов’язаний також надати письмові відгуки (в довільній формі) від Замовників-контрагентів про співпрацю з Учасником стосовно виконання робіт у повному обсязі за умовами, якістю та у строки передбачені аналогічними Договорами. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, у яких є аналогічний договір з поставки товару Флокулянт поліакриламід катіонний (або еквівалент), ДК саме 021:2015: 24960000-1 Хімічна продукція різна, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.». ПО-ЧЕТВЕРТЕ, щодо ДИСКРИМІНАЦІЙНОЇ ВИМОГИ стосовно надання у складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту (Додаток 5). Як показує практика, нашому представнику з 25.04.2024 та по сьогоднішній день не вдається зв’язатися з уповноваженими представниками замовника для складання акту огляду об’єкта по аналогічним закупівлям замовника, який ігнорує наші звернення. Зазначене підтверджує, що ЗАМОВНИК В ЧЕРГОВИЙ РАЗ використовує дану вимогу для того, щоб наперед знати коло потенційних учасників закупівлі та ВІДСІЮВАТИ «НЕПОТРІБНИХ» УЧАСНИКІВ. Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту (Додаток 5) прямо порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону №922-VIII, та є такою, що ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. Якщо замовник не погоджується з зазначеним, ВИМАГАЄМО від замовника ВКАЗАТИ НАЗВУ, НОМЕР СТАТТІ, ПУНКТ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО АКТУ, ЯКИЙ ЗОБОВ’ЯЗУЄ ПОТЕНЦІЙНОГО УЧАСНИКА ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ ПЕРЕД ПОДАННЯМ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ЗДІЙСНЮВАТИ ОГЛЯД ОБ’ЄКТА ТА ОФОРМЛЮВАТИ ВІДПОВІДНИЙ АКТ ОГЛЯДУ! Звертаємо увагу, що таку ж думку має і колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Колегія). Зокрема, в рішенні від 29.02.2024 №3865-р/пк-пз, щодо вимоги про необхідність надати у складі Пропозиції акт огляду об’єктів, Колегія зазначає «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. Враховуючи наведене, з незалежних від учасника підстав Замовник може не підписати акт огляду об'єктів, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати підписаний Замовником акт огляду об'єктів, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.» Аналогічну позицію займає Колегія і в рішенні від 16.10.2023 №16458-р/пк-пз та інших. Такі цілеспрямовані дії замовника щодо встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації (це стосується як даної закупівлі, так і аналогічних закупівель що були оголошені в період з 01.04.2024 до 03.05.2024) можуть свідчити про те, що замовник намагається створити комфортні умови для «потрібних» учасників, а «незручних» учасників відсіяти. Враховуючи вищевикладене, особливо сталу практику розгляду скарг з аналогічних питань Антимонопольним комітетом України, ВИМАГАЄМО від замовника припинити порушення вимог законодавства України у сфері публічних закупівель та ВИКЛЮЧИТИ з тендерної документації: 1) ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу, яка вимагає надання АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ (тобто, декількох - – НЕ МЕНШЕ ДВОХ), дозволивши учасникам підтверджувати досвід одним або декількома аналогічним (аналогічними) договором (договорами) (тобто, як мінімум одним договором); 2) ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу, що аналогічний (аналогічні) договір (договори) мають бути укладені у 2023-2024 РОКАХ; 3) ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу, що ЛИСТИ ВІДГУКИ ПОВИННІ БУТИ ДАТОВАНІ НЕ РАНІШЕ ДАТИ ВІДКРИТТЯ ЦЬОГО ТЕНДЕРУ; 4) ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу, що ПО КОЖНОМУ З ЗАЗНАЧЕНОГО У ДОВІДЦІ ДОГОВОРУ ВКАЗАТИ ПОСИЛАННЯ НА НОМЕР ОГОЛОШЕННЯ У СИСТЕМІ HTTPS://PROZORRO.GOV.UA, або додати «(за наявності)»; 5) ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу, що «…Аналогічним договором вважається договір ЗА КОДОМ ДК 021:2015 «45230000-8 БУДІВНИЦТВО ТРУБОПРОВОДІВ, ЛІНІЙ ЗВ’ЯЗКУ ТА ЕЛЕКТРОПЕРЕДАЧ, ШОСЕ, ДОРІГ, АЕРОДРОМІВ І ЗАЛІЗНИЧНИХ ДОРІГ; ВИРІВНЮВАННЯ ПОВЕРХОНЬ»…»; 6) ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції акту огляду об’єкту (Додаток 5).
Відповідь: Доброго дня! Щановний Учаснику, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іінформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовником установлено один з таких кваліфікаційних критеріїв, а саме: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Замовником ретельно проаналізовано процедури закупівель з надання послуг щодо поточного ремонту автомобільних доріг за останні роки і встановлено, що більшість спроможних потенційних учасників на протязі зазначеного періоду мають достатню кількість аналогічних договорів для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, відтак, кваліфікаційний критерій у наведеній редакції забезпечує високий рівень конкуренції, та має право вимагати від учасника не один, а декілька аналогічних договрів. Дана вимога встановлена для підтвердження фактичної спроможності потенційним переможцем виконати обсяг послуг, передбачений технічним завданням. Також додаємо, що Замовником не визначено необхідність надання договору (договорів), укладеного (укладених) з конкретним Замовником. Учасник може підтвердити виконання таких обсягів робіт договором (договорами) субпідряду, зі змісту якого буде зрозуміло, що учасником здійснювалось надання послуг (виконання робіт) з поточного ремонту автомобільних доріг, зокрема, надання послуг, визначених Замовником в тендерній документації. Щодо Додатку 5, вимога попереднього огляду об'єкта є нормативно визначеним обов'язком для проведення обстеження об'єкту, а також дає змогу учаснику на місці оглянути і визначити, як учасник застосовуватиме свою матеріально-технічну базу і техніки.
Дата відповіді: 06.05.2024 11:20
Відповідь надана

1

Номер: 63280742cea74d93a5b13f2122f9045b
Дата опублікування: 04.05.2024 13:00
Опис: Поточний ремонт дорожнього покриття по вул. Заозерна, м. Новомосковськ, Дніпропетровської обл. UA-2024-05-02-002639-a В частині 3 Додатку 1 до тендерної документації замовником встановлено наступні вимоги: «3.1. Довідка, що містить інформацію про досвід виконання АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ (зразок довідки додається). Учасниками зазначаються та НАДАЮТЬСЯ АНАЛОГІЧНІ ДОГОВОРИ УКЛАДЕНІ У 2023-2024 РОКАХ. До довідки надаються копії (оригінали) аналогічних(ного) договорів (у) з додатками та додатковими угодами. Оригінали позитивних листів відгуків, які видані суб’єктами господарювання (з яким було укладено договір) з інформацією про номер та дату договору, назву предмету закупівлі, ціну (вартість) договору. ЗАЗНАЧЕНІ ЛИСТИ ВІДГУКИ ПОВИННІ БУТИ ДАТОВАНІ НЕ РАНІШЕ ДАТИ ВІДКРИТТЯ ЦЬОГО ТЕНДЕРУ. Аналогічним договором вважається договір за КОДОМ ДК 021:2015 «45230000-8 БУДІВНИЦТВО ТРУБОПРОВОДІВ, ЛІНІЙ ЗВ’ЯЗКУ ТА ЕЛЕКТРОПЕРЕДАЧ, ШОСЕ, ДОРІГ, АЕРОДРОМІВ І ЗАЛІЗНИЧНИХ ДОРІГ; ВИРІВНЮВАННЯ ПОВЕРХОНЬ» на надання послуг з поточного ремонту доріг (вулиць, проїздів, автошляхів) ПО КОЖНОМУ З ЗАЗНАЧЕНОГО У ДОВІДЦІ ДОГОВОРУ ВКАЗАТИ ПОСИЛАННЯ НА НОМЕР ОГОЛОШЕННЯ У СИСТЕМІ HTTPS://PROZORRO.GOV.UA.» Крім того, в ч.1. Розділу III. Інструкція з підготовки пропозиції Тендерної документації міститься вимога щодо НАДАННЯ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ АКТУ ОГЛЯДУ ОБ’ЄКТУ (ДОДАТОК 5). Перш ніж перейди до вимог, просимо замовника враховувати в своїй роботі принципи здійснення публічних закупівель, що встановлені в ст.5. Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон №922-VIII): «Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) ДОБРОСОВІСНА КОНКУРЕНЦІЯ СЕРЕД УЧАСНИКІВ; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ НА ВСІХ СТАДІЯХ ЗАКУПІВЕЛЬ; 4) НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ ТА РІВНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НИХ; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЙНИМ ДІЯМ І ЗЛОВЖИВАННЯМ. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. ЗАМОВНИКИ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ВСТАНОВЛЮВАТИ ЖОДНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ ДО УЧАСНИКІВ. 5. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника.». Згідно з частиною четвертою статті 22 Закону №922-VIII, ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Вищевказані вимоги замовника НЕОБҐРУНТОВАНІ, ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. А саме: ПО-ПЕРШЕ, в абзаці першому ч.3 Додатку 1 до тендерної документації міститься наступна вимога «3.1. Довідка, що містить інформацію про досвід виконання АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ (зразок довідки додається). Учасниками зазначаються та НАДАЮТЬСЯ АНАЛОГІЧНІ ДОГОВОРИ укладені у 2023-2024 роках.….». Тобто, в будь-якому разі учасники повинні надати НЕ ОДИН ДОГОВІР, а декілька – НЕ МЕНШЕ ДВОХ. Така вимога щодо необхідності надання АНАЛОГІЧНИХ ДОГОВОРІВ (тобто, як мінімум декількох - НЕ МЕНШЕ ДВОХ) прямо порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону №922-VIII, та є такою, що ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДИТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. Таким чином, через встановлену замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНУ ВИМОГУ участь в даній закупівлі зможуть прийняти ЛИШЕ ТІ УЧАСНИКИ, якими у складі тендерної пропозиції буде надано НЕ МЕНШЕ НІЖ ДВА АНАЛОГІЧНІ ДОГОВОРИ, що Є ДИСКРИМІНАЦІЙНИМ по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема до новостворених потенційних учасників закупівлі, які мають тільки один виконаний належним чином аналогічний договір. Наявність у потенційного учасника ЛИШЕ ОДНОГО УКЛАДЕНОГО аналогічного договору зовсім не означає, що такий учасник не має досвіду виконання аналогічних робіт, оскільки обсяги та вартість виконаних аналогічних робіт за ОДНИМ аналогічним договором можуть у декілька разів перевищувати зазначені в інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета даної закупівлі. І знову нагадуємо замовнику про сталу практику розгляду скарг Антимонопольним комітетом України з аналогічних питань, яка склалася на даний час. В своїх рішеннях Антимонопольний комітет України чітко зазначає, що ЗАМОВНИКИ НЕОБҐРУНТОВАНО ВСТАНОВЛЮЮТЬ ВИМОГУ щодо надання НЕ МЕНШЕ ДВОХ ДОГОВОРІВ для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, такі дії замовника порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону №922-VIII, відповідно до якої ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону №922-VIII, зокрема: НЕДИСКРИМІНАЦІЯ УЧАСНИКІВ (рішення Антимонопольного комітету України №1279-р/пк-пз від 16.03.2017р, №1002-р/пк-пз від 03.03.2017, №1207-р/пк-пз від 14.03.2017 тощо). ПО-ДРУГЕ, наступні ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ: 1) «…Учасниками зазначаються та НАДАЮТЬСЯ АНАЛОГІЧНІ ДОГОВОРИ УКЛАДЕНІ У 2023-2024 РОКАХ ….»; 2) «…Оригінали позитивних листів відгуків, які видані суб’єктами господарювання (з яким було укладено договір) з інформацією про номер та дату договору, назву предмету закупівлі, ціну (вартість) договору. ЗАЗНАЧЕНІ ЛИСТИ ВІДГУКИ ПОВИННІ БУТИ ДАТОВАНІ НЕ РАНІШЕ ДАТИ ВІДКРИТТЯ ЦЬОГО ТЕНДЕРУ….»; 3) «…ПО КОЖНОМУ З ЗАЗНАЧЕНОГО У ДОВІДЦІ ДОГОВОРУ ВКАЗАТИ ПОСИЛАННЯ НА НОМЕР ОГОЛОШЕННЯ У СИСТЕМІ HTTPS://PROZORRO.GOV.UA.» (тобто аналогічний (аналогічні) договір (договори) має (-ють) бути укладені через систему "Prozzoro"). Вищезазначені вимоги Є ТАКИМИ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ. Абсолютно необґрунтовано встановивши вимогу, що аналогічний (аналогічні) договір (договори) мають бути укладені у 2023-2024 РОКАХ, замовник фактично обмежив період набуття досвіду 1 роком і 4-ма місяцями, чим штучно СУТТЄВО ОБМЕЖИВ КОНКУРЕНЦІЮ та КОЛО УЧАСНИКІВ, ЯКІ МОЖУТЬ ПРИЙНЯТИ УЧАСТЬ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ. Така вимога є дискримінаційною та свідчить про зловживання зі сторони Замовника. а також містить корупційні ризики. Також необґрунтованою є вимога стосовно того, що ЛИСТИ ВІДГУКИ ПОВИННІ БУТИ ДАТОВАНІ НЕ РАНІШЕ ДАТИ ВІДКРИТТЯ ЦЬОГО ТЕНДЕРУ. В чинному законодавстві України, що регламентує здійснення публічних закупівель, відсутній такий термін, як «відкриття тендеру», а тому незрозумілою є дана вимога (що має на увазі замовник – дату оприлюднення оголошення про дану закупівлю чи дату розкриття тендерних пропозиції(але ж воно відбувається уже після подання учасниками тендерних пропозиції, а тому така вимога є абсурдною)). У будь-якому випадку замовником необґрунтовано звужено строки щодо дати видачі відгуку (-ів) та необґрунтовано прив’язано їх чи то до дати оприлюднення оголошення про дану закупівлю, чи то до дати розкриття тендерних пропозиції, а отже таким чином замовник ОБМЕЖИВ КОНКУРЕНЦІЮ та КОЛО УЧАСНИКІВ, ЯКІ МОЖУТЬ ПРИЙНЯТИ УЧАСТЬ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ. В Законі №922-VIII та в інших нормативно-правових актах у сфері публічних закупівель відсутні обмеження щодо того, коли саме відгук має бути виданий (обов’язок надання відгуків від попередніх замовників взагалі не передбачений чинним законодавством України). Основним є те що відгук від попереднього Замовника має бути позитивним та має стосуватись певного виконаного аналогічного договору. Вимога щодо того, що ПО КОЖНОМУ З ЗАЗНАЧЕНОГО У ДОВІДЦІ ДОГОВОРУ ВКАЗАТИ ПОСИЛАННЯ НА НОМЕР ОГОЛОШЕННЯ У СИСТЕМІ HTTPS://PROZORRO.GOV.UA.» (тобто аналогічний (аналогічні) договір (договори) має (-ють) бути укладені через систему "Prozzoro") безумовно Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ та КОЛО УЧАСНИКІВ, ЯКІ МОЖУТЬ ПРИЙНЯТИ УЧАСТЬ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ. Зазначена вимога обмежує коло контрагентів (підприємств/установ/організацій) за аналогічним договором лише тим, які проводили закупівлі через систему HTTPS://PROZORRO.GOV.UA. Потенційні учасники, які мають досвід виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів), які укладені з недержавними контрагентами і які НЕ ОГОЛОШУВАЛИСЯ У СИСТЕМІ HTTPS://PROZORRO.GOV.UA, не зможуть прийняти участь у даній закупівлі. Таким чином, через встановлені замовником ДИСКРИМІНАЦІЙНІ ВИМОГИ участь в даній закупівлі зможуть прийняти ЛИШЕ ТІ УЧАСНИКИ, якими у складі тендерної пропозиції буде надано аналогічні договори УКЛАДЕНІ ЧЕРЕЗ СИСТЕМУ «PROZZORO» У 2023-2024 РОКАХ, а також ЛИСТИ ВІДГУКИ ДАТОВАНІ НЕ РАНІШЕ ДАТИ ВІДКРИТТЯ ЦЬОГО ТЕНДЕРУ, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема до іноземних потенційних учасників закупівлі. Аналогічну позицію займає і Антимонопольний комітет України в своїх рішеннях від 14.01.2021 №511 -р/пк-пз та від 23.03.2021 № 5769 -р/пк-пз. Зокрема, в рішенні від 27.06.2023 №9422-р/пк-пз Антимонопольний комітет України встановив наступне: «У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Додаток 1 Документації містить інформацію про відповідність учасників кваліфікаційним критеріям, зокрема: 1. На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати: 3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору укладених через систему «Prozzoro» (договорів) (не менше одного договору), дата підписання такого договору та його виконння має бути датовано 2023 роком. 3.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного в довідці; 3.1.3.на підтвердження виконання договору відповідно до п.3.1. крім копії договору Учасник має надати документи, що підтверджують факт поставки: • Видаткову накладну (копія). 3.1.4. лист-відгук (або рекомендаційний лист тощо) (не менше одного) від контрагента згідно з аналогічним договором, який зазначено в довідці (п.3.1.) та надано у складі тендерної пропозиції про належне виконання цього договору. Дата листа відгуку не має бути старше 1 місяця до дати подачі тендерної пропозиції. Замовник не обгрунтував, та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначеної вимоги Документації у наведеній редакції. За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які нададуть довідку з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору укладених саме через систему "Prozzoro" (договорів) (не менше одного договору), дата підписання такого договору та його виконння саме 2023 рік а також нададуть лист відгук не старше 1 місяця до дати подачі тендерної пропозиції що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.» ПО-ТРЕТЄ, ч.3 Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що «…Аналогічним договором вважається договір за КОДОМ ДК 021:2015 «45230000-8 БУДІВНИЦТВО ТРУБОПРОВОДІВ, ЛІНІЙ ЗВ’ЯЗКУ ТА ЕЛЕКТРОПЕРЕДАЧ, ШОСЕ, ДОРІГ, АЕРОДРОМІВ І ЗАЛІЗНИЧНИХ ДОРІГ; ВИРІВНЮВАННЯ ПОВЕРХОНЬ» на надання послуг з поточного ремонту доріг (вулиць, проїздів, автошляхів)…». Така вимога Є НЕОБҐРУНТОВАНОЮ, ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ, ОБМЕЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ та КОЛО УЧАСНИКІВ, ЯКІ МОЖУТЬ ПРИЙНЯТИ УЧАСТЬ У ДАНІЙ ЗАКУПІВЛІ. Через таку дискримінаційну вимогу учасники, які надавали послуги з поточного ремонту дорожнього покриття (виконували аналогічний перелік робіт), проте в договорі зазначений інший код ДК, не зможуть прийняти участь у даній закупівлі. Під аналогічні послуги, навіть під одні й ті ж самі послуги (види робіт), замовники можуть обирати різні коди ДК. Визначення коду ДК за аналогічними договорами не залежить від учасників, код ДК визначають замовники закупівель. Таким чином, через встановлену замовником дискримінаційну вимогу участь в даній закупівлі зможуть прийняти ЛИШЕ ТІ УЧАСНИКИ, якими у складі тендерної пропозиції буде надано аналогічні договори САМЕ ЗА КОДОМ ДК 021:2015 «45230000-8 БУДІВНИЦТВО ТРУБОПРОВОДІВ, ЛІНІЙ ЗВ’ЯЗКУ ТА ЕЛЕКТРОПЕРЕДАЧ, ШОСЕ, ДОРІГ, АЕРОДРОМІВ І ЗАЛІЗНИЧНИХ ДОРІГ; ВИРІВНЮВАННЯ ПОВЕРХОНЬ, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання. Аналогічну позицію висловлює і Антимонопольний комітет України в своєму рішенні від 06.07.2023 № 10128-р/пк-пз. Зокрема, там зазначено: «У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Додаток 2 Документації містить кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям.
Відповідь: Доброго дня! Щановний Учаснику, згідно з частиною третьою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іінформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовником установлено один з таких кваліфікаційних критеріїв, а саме: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Замовником ретельно проаналізовано процедури закупівель з надання послуг щодо поточного ремонту автомобільних доріг за останні роки і встановлено, що більшість спроможних потенційних учасників на протязі зазначеного періоду мають достатню кількість аналогічних договорів для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію, відтак, кваліфікаційний критерій у наведеній редакції забезпечує високий рівень конкуренції, та має право вимагати від учасника не один, а декілька аналогічних договрів. Дана вимога встановлена для підтвердження фактичної спроможності потенційним переможцем виконати обсяг послуг, передбачений технічним завданням. Також додаємо, що Замовником не визначено необхідність надання договору (договорів), укладеного (укладених) з конкретним Замовником. Учасник може підтвердити виконання таких обсягів робіт договором (договорами) субпідряду, зі змісту якого буде зрозуміло, що учасником здійснювалось надання послуг (виконання робіт) з поточного ремонту автомобільних доріг, зокрема, надання послуг, визначених Замовником в тендерній документації. Щодо Додатку 5, вимога попереднього огляду об'єкта є нормативно визначеним обов'язком для проведення обстеження об'єкту, а також дає змогу учаснику на місці оглянути і визначити, як учасник застосовуватиме свою матеріально-технічну базу і техніки.
Дата відповіді: 06.05.2024 11:21