-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Стілець ТИП 1; Стілець ТИП 2
Категорія замовника відповідно до ч. 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»: Підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мови, якими повинні готуватись тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не встановлене тендерною документацією. Розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається * з особливостями затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами)
Завершена
137 080.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 685.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 685.40 UAH
Період уточнення:
26.04.2024 12:44 - 01.05.2024 00:00
Відповідь надана
Загальні вимоги
Номер:
55cbc90b8319422ca9a6508fa05ccd2d
Дата опублікування:
26.04.2024 16:02
Опис:
Шановні замовники!
В додатку №2 прописані вимоги щодо надання наступних документів:
«8. Стільці повинні бути виготовлені згідно ТУ виробника.
На підтвердження цього учасник повинен надати титульний лист ТУ, розроблених для виробника. ТУ повинні бути зареєстровані в регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесені до бази даних «Технічні умови України» мати Консультативний висновок на проект ТУ виданий ДВЛ ДСНС України та Зміни до ТУ, якщо такі рекомендовано зробити згідно цього Консультативного висновку.»
Звертаємо вашу увагу, що вимога надати конкретні ТУ має відношення до якогось конкретного виробника або постачальника, що відносяться до дискримінаційних вимог, т.я. надають можливість прийняти участь у закупівлі тільки одному постачальнику, у якого є дані ТУ. Хочемо зазначити, що ТУ (Технічні умови) розробляються конкретним підприємством з урахуванням лише тих особливостей і норм, які діють на цьому конкретному виробництві, при цьому будь-які ТУ діють у відповідності до загальнодержавних ДСТУ ГОСТ, які є базовою основою будь-яких ТУ.
У зв’язку з вищесказаним, просимо видалити з тендерної документації дискримінаційні вимоги щодо необхідності надання учасником закупівлі ТУ оскільки це обмежує коло учасників і перешкоджає нашій компанії приймати участь у цій закупівлі і внести відповідні зміни до тендерної документації.
У випадку відмови, будемо змушені звернутися для захисту наших прав до АМКУ.
Відповідь:
Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний протипухлинний центр» Хмельницької обласної ради ознайомився з Вашим питанням щодо закупівлі «код ДК 021:2015 - 39110000-6 «Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них» (Стілець ТИП 1; Стілець ТИП 2)» та повідомляє, що за результатом аналізу вимоги не може погодитись, що зазначені вимоги Додатку № 2 до тендерної документації є дискримінаційними та ставляють потенційних Учасників в нерівне становище.
Згідно пункту 3.6.2. частини 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації технічні, якісні та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону. Технічні, якісні, кількісні характеристики зазначені у Додатку №2 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 8 «Загальних вимог» Додатку № 2 до тендерної документації на підтвердження цього учасник повинен надати титульний лист ТУ, розроблених для виробника. ТУ повинні бути зареєстровані в регіональному органі сертифікації та стандартизації, внесені до бази даних «Технічні умови України» мати Консультативний висновок на проект ТУ виданий ДВЛ ДСНС України та Зміни до ТУ, якщо такі рекомендовано зробити згідно цього Консультативного висновку.
Звичайно, ці вимоги, як і будь-яка інші вимоги тендерної документації може обмежити можливість учасників, які їм не відповідають, приймати участь у процедурі закупівлі.
Закон не містить визначення дискримінаційних вимог тендерної документації.
В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Позиції судів щодо визначення дискримінаційності вимог:
- Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду по справі № 640/1042/19 від 29.01.2021 - «…дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших»;
- Європейський суд з прав людини в рішенні суду у справі № 42184/05 «Карсон та інші проти Сполученого Королівства» від 16.03.2010 – «дискримінація - відмінність у ставленні до осіб, які перебувають в аналогічній або схожій ситуації».
- Дискримінаційні вимоги тендерної документації - такі вимоги, яким може відповідати певна обмежена кількість учасників та які суттєво обмежують участь в закупівлі зацікавлених осіб.
Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені нами у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням потреб Замовника та критеріїв надання якісного товару.
Більш того, згідно частини 3 статті 22 Закону України Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Вимоги тендерної документації щодо надання титульний лист ТУ є гарантією поставки якісної продукції. Він виключає вірогідність постачання продукції, яка є неоригінальною, неякісною, а також, яка може потрапити на територію України незаконними шляхами, тим самим призвести до незворотних наслідків.
ТУ на продукцію не просто нормативний документ, але й важливий інструмент для забезпечення якості, безпеки, та конкурентоспроможності товарів на ринку. Розробка ТУ вимагає чимало ресурсів та зусиль, проте переваги, які вона пропонує, безперечно, варті цього. Компанії, які інвестують у створення чітких та детальних технічних умов для своєї продукції, отримують стратегічну перевагу на ринку, відкриваючи нові можливості для росту та розвитку.
Більш того, наявність ТУ сприяє відкриттю нових ринків. Створення продукції згідно з ТУ сприяє легкому доступу на міжнародні ринки завдяки відповідності глобальним стандартам.
Дана вимога формується Замовником на підставі принципів публічних закупівель (ст. 5 Закону) та з метою:
1. Забезпечення безперебійної та своєчасної поставки необхідного обладнання Учасником торгів. Надання титульний лист ТУ є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку обладнання Замовнику.
Внесенням такої вимоги до документації є соціально обґрунтованим, адже неналежне виконання або розірвання договору поставки обладнання з вини постачальника призведе до неналежного функціонування Замовника, що є критичним саме по собі, Замовник забезпечує охорону та захист окремих груп пацієнтів.
2. Забезпечення високої якості обладнання, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження якості підтверджується титульним листом ТУ відповідним виробником.
3. Надання титульного листа ТУ мінімізує ризик того, що обладнання, яке постачатиме учасник отримане ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо. (принцип законності). Адже лист від виробника (підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення та територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо.
Таким чином, твердження про недотримання принципу «недискримінація учасників» не відповідає дійсності.
Враховуючи викладене, Замовник не погоджується із вимогою про внесення змін до тендерної документації і вважає встановлені ним вимоги обґрунтованими і доцільними.
Згідно частини 1 статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг.
Акцентуємо увагу, що вимоги Додатку № 2 до тендерної документації розроблені виходячи із об'єктивних потреб пацієнтів Замовника, а не потенційних учасників закупівлі.
Додатково повідомляємо, що визначення технічних характеристик закупівлі покладено виключно на Замовника, а не на погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на Замовника щодо вибору предмета закупівлі чи його медико-технічних показників.
Окрім того, на нашу думку, вказана вимога жодним чином не обмежує ніякого Учасника в участі в закупівлі, тому будь хто може запропонувати будь-яку продукцію, яка підходить і відповідає технічним та якісним показникам предмету закупівлі.
Наголошуємо,що умови технічних вимог не містять в собі конкретних ТУ конкретних виробників, тому потенційні виробники можуть надати будь який титульний лист ТУ будь якого виробника.
Підсумовуючи вищевказане, звертаємо, увагу, що одним з принципів здійснення державних закупівель відповідно до статті 5 Закону є максимальна економія та ефективність.
Згідно з частиною другою статті 20 Закону, під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом.
Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Викладене вище свідчить про повне дотримання Замовником встановлених статтею 5 принципів Закону України «Про публічні закупівлі».
Комунальне некомерційне підприємство «Хмельницький обласний протипухлинний центр» Хмельницької обласної ради вважає, що при підготовці тендерної документації було дотримано вимоги норм Закону України «Про публічні закупівлі» та чинного законодавства, тому підстав для внесення змін до тендерної документації немає.
Дата відповіді:
29.04.2024 10:43