• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 3

Електрична енергія

Торги не відбулися

69 860 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 698 600.00 UAH
Період уточнення: 26.04.2024 11:14 - 04.05.2024 00:00
Відповідь надана

Щодо розрахунку ціни на наступні періоди

Номер: 7b93aa6c8d7b438cab81f763c2518512
Дата опублікування: 30.04.2024 15:30
Опис: Шановний Замовник, у п. 5.2. проекту Договору вами визначена формула для щомісячного розрахунку ціни. Відповідно до даної формули, для визначення коливання застосовуються наступні величини: Црднрп/Црдн дог. Црднрп – середньозважена ціна електричної енергії на ринку "доба наперед" в "ОЕС України" (згідно офіційних даних, розміщених на офіційному веб-сайті Оператора ринку https://www.oree.com.ua/) за відповідний розрахунковий період, грн. за 1 кВт*год без ПДВ Црдн дог – середньозважена ціна електричної енергії на ринку "доба наперед" в "ОЕС України" (згідно офіційних даних, розміщених на офіційному веб-сайті Оператора ринку https://www.oree.com.ua/) за повний місяць, доступний на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, грн. за 1 кВт*год без ПДВ; Таким чином, для першого визначення ціни Сторони будуть брати РДН повного календарного місяця, доступний на кінцеву дату подання ТП. Проте, у даному пункті відсутня інформація, який РДН буде визначатись для подальших місяців поставки. РДН доступний на кінцеві дату подання ТП чи РДН місяця, що передує місяцю зміни ціни. Дякую.
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! З наступного розрахункового періоду Споживач ініціює внесення змін до договору шляхом укладення додаткової угоди, у якій формулювання "кінцевий строк подання тендерної пропозиції" змінюється на "відповідний розрахунковий період".
Дата відповіді: 02.05.2024 09:39
Відповідь надана

дефолт або переддефолт

Номер: 010a53b3f4c34a138eb3e1144655a28d
Дата опублікування: 30.04.2024 14:21
Опис: Шановний Замвонику, Відповідно до п. 3 Додатку 2 Тендерної документації встановлено: «3) Під час здійснення цієї закупівлі стосовно технічних, якісних характеристик предмета закупівлі передбачається необхідність застосування заходів із захисту довкілля, в тому числі під час виконання договору про постачання електричної енергії споживачу. Для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань, Учасник у складі пропозиції повинен надати гарантійний лист про те, що за час роботи конкурентного ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року або з дати початку його роботи на ринку по день подання пропозиції, Учасник, як Постачальник електричної енергії, не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на веб-сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 року №307 у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 року №1168.» Зазначена вище вимога Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та такою, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки: Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідні чинні національні стандарти ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачені зазначеними національними стандартами для предмета закупівлі. Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей. За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами законодавства в цій частині. "Правила ринку", які затверджені Постановою НКРЕКП від 24.06.2019 № 1168., визначають порядок реєстрації учасників ринку, порядок та вимоги до забезпечення виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії, правила балансування, правила функціонування ринку допоміжних послуг, порядок проведення розрахунків на балансуючому ринку та ринку допоміжних послуг, порядок виставлення рахунків, порядок внесення змін до цих Правил, положення щодо функціонування ринку при виникненні надзвичайної ситуації в об’єднаній енергетичній системі України. "Правилами ринку" передбачено надання статусу "переддефолтний" у разі настання однієї з трьох подій або обставин, що передбачені пунктом 1.7.1 Правил. У випадку визнання за суб’єктом господарювання статусу "переддефолтний" та/або "дефолтний", про це офіційно повідомляється на веб-сайті адміністратора розрахунків (НЕК "Укренерго"). Інформація про учасників ринку, що набули відповідного статусу, оновлюється щоденно. В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку). Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний». Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Також відповідно до пункту 6 Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії вУкраїні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148: «За поданням оператора системи встановлюється статус «Переддефолтний» та «Дефолтний» для електропостачальників (крім ПУП або постачальника останньої надії) у випадку несплати послуг оператора системи, наданих у період дії воєнного стану, до 15 числа місяця наступного за розрахунковим, з урахуванням постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2022 року № 332 «Про забезпечення стабільного функціонування ринку електричної енергії, у тому числі фінансового стану учасників ринку електричної енергії, під час особливого періоду» (із змінами)». А згідно з пунктом 13 розділу XVII «прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII функції постачальників універсальних послуг можуть виконувати виключно електропостачальники, створені у результаті здійснення заходів з відокремлення операторів системи розподілу (кількість приєднаних споживачів до системи розподілу яких перевищує 100 тисяч). З цього випливає, що постачальники універсальних послуг, навіть за наявності підстав для надання їм статусу «переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з запровадженням на території України воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022. Відповідно до ч. 4 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» покладення зобов’язань з надання універсальних послуг не обмежує права електропостачальника здійснювати постачання електричної енергії за вільними цінами. Отже постачальники універсальних послуг беруть участь в процедурах закупівлі електричної енергії на рівних умовах з іншими учасниками, вільно встановлювати свої ціни на електричну енергію при участі в публічних закупівлях. Таким чином наявність оскаржуваної вимоги в тендерній документації ставить в дискримінаційне становище інших учасників, в тому числі учасника, поряд з постачальниками універсальних послуг, які навіть при наявності підстави для отримання статусу «Переддефолтний» не набуватимуть його у зв’язку з чинністю Положення про особливості постачання електричної енергії споживачам та розрахунків між учасниками роздрібного ринку електричної енергії у період дії в Україні воєнного стану, затвердженого Наказом Міністерства енергетики України від 13 квітня 2022 року № 148. Власне статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо. Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо дефолтного та переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк.Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку. Однією із таких вимог Комітет визнає надання гарантійного листа про те, що потенційний постачальник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного". Хоча насправді у випадку визнання такого статусу про це офіційно повідомляється на вебсайті Адміністратора розрахунків. Інформація там оновлюється щодня, тому перевірити відсутність в переліку учасника торгів на день закупівель можна без додаткової вимоги надати довідку. Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу. Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний". Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки. Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача. На час проведення Процедури закупівлі учасник не має статусу "переддефолтного" або "дефолтного". Тобто, на сьогоднішній день учасник є повноцінним учасником ринку, який належним чином виконує свої зобов’язання перед АР та не перебуває під будь-якими обмеженнями, пов’язаними з набуттям статусів "Переддефолтний" або "Дефолтний". Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань. Така вимога Замовника обмежує коло потенційних учасників лише тими, хто протягом трьох років жодного разу не набував статусу «переддефолтний» та/або "дефолтний", а також перешкоджає учаснику взяти участь у закупівлі. Наявність статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необґрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника. Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги. В іншому випадку будемо змушені звернутись в АМКУ.
Відповідь: Шановний Учаснику! Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII із змінами та доповненнями (далі Закон), та з урахуванням Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі Особливості) (зі змінами). Абзацом 4 частини першої статті 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення державних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Частиною 2 статті 22 Закону передбачено, зокрема, що документація конкурентних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити до неї. При цьому, частиною третьою вищевказаної статті встановлено, що документація конкурентних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Із вищезазначеного вбачається, що стаття 22 Закону містить обов’язковий перелік інформації для включення до документації конкурентних торгів, який не є виключним. Зважаючи на це, перелік документів, якими учасник має підтвердити свою відповідність зазначеним вимогам, визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених статтею 5 Закону. Замовник має безперебійно постачати електричну енергію на військові частини та установи, які знаходяться на його забезпеченні. З метою уникнення ризикових ситуацій, а також для підтвердження добросовісного виконання своїх фінансових зобов’язань, Замовником вирішено вимагати від учасників процедури закупівлі гарантійний лист про те, що за час роботи конкурентного ринку електричної енергії, а саме з 01.07.2019 року або з дати початку його роботи на ринку по день подання пропозиції, Учасник, як Постачальник електричної енергії, не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на веб-сайті оператора системи передачі («НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 року №307 у редакції постанови НКРЕКП від 24.06.2019 року №1168. Просимо в подальшому не створювати тиск на Замовника та не перешкоджати проведенню процедури закупівлі.
Дата відповіді: 02.05.2024 09:51
Відповідь надана

Щодо проекту Договору

Номер: 09cfd33aa83e49a7ba8a4a5101267602
Дата опублікування: 30.04.2024 10:54
Опис: Доброго дня, Шановний Замовник! У Проекті Договору (Додаток 3 до Тендерної документації) , а саме в п.5.1., передбачено послуги постачальника (маржа), як складова ціни за 1 кВт*год. Проте, в п.5.2. у Формулі визначення ціни на електричну енергію щомісячно така складова ціни за 1 кВт*год вже відсутня. У зв’язку з тим, що пункти суперечать один одному просимо відкоригувати проект Договору.
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Ваші зауваження прийняті нами до уваги. Відповідні зміни будуть внесені у проекті договору у новій редакції у п. 5.2. Розділу 5
Дата відповіді: 30.04.2024 12:24
Відповідь надана

щодо прогнозованої ціни.

Номер: 6a2c3573efff45d988bfa73fcedbda04
Дата опублікування: 26.04.2024 12:59
Опис: Шановний замовнику. В пп. 5.2.5 п. 2 розділу V Тендерної документації зазначено, що "З метою спрощення розрахунків учасник та замовник в обов’язковому порядку заокруглюють з урахуванням правил арифметики значення прогнозованої ціни для даної закупівлі до п’яти знаків після коми." Просимо зазначити, виходячи з яких даних ви визначили прогнозовану ціну для даної закупівлі?
Відповідь: Доброго дня, шановний Учаснику! Відповідно п.п. 5.2.5 п. 2 розділу V Тендерної документації Учасник у складі тендерної документації надає калькуляцію вартості товару. З метою спрощення розрахунків учасник та замовник в обов’язковому порядку заокруглюють з урахуванням правил арифметики значення прогнозованої ціни для даної закупівлі до п’яти знаків після коми. Розрахунок визначався згідно Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджено Наказом № 275 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року. Формула міститься у додатку 3(6) договір до Тендерної документації. Ц = (Ц дог * (Црднрп/Црдн дог) + Т пер)*1,2 де Ц – ціна за одиницю електричної енергії, що постачається Споживачу в певному розрахунковому періоді, з ПДВ та з урахуванням регульованого тарифу на послуги з передачі електричної енергії, грн за 1 кВт*год; Ц дог – договірнаціна за одиницю товару, що склалася за результатами процедури закупівлі,без урахування регульованого тарифу на послуги з передачі електричної енергії та без ПДВ - _________ грн. за 1 кВт*год; Црднрп – середньозважена ціна електричної енергії на ринку "доба наперед" в "ОЕС України" (згідно офіційних даних, розміщених на офіційному веб-сайті Оператора ринку https://www.oree.com.ua/) за відповідний розрахунковий період, грн. за 1 кВт*год без ПДВ Црдн дог – середньозважена ціна електричної енергії на ринку "доба наперед" в "ОЕС України" (згідно офіційних даних, розміщених на офіційному веб-сайті Оператора ринку https://www.oree.com.ua/) за повний місяць, доступний на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій, грн. за 1 кВт*год без ПДВ; Т пер - регульований тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений Регулятором (НКРЕКП) для оператора системи передачі у встановленому порядку, відповідно до постанови НКРЕКП від 09.12.2023 р. № 2322, яка діє з 01.01.2024, грн. за 1 кВт*год без ПДВ; 1,2 – урахування ПДВ (у разі, якщо Постачальник не є платником ПДВ, у формулі замість 1,2 зазначається 1).
Дата відповіді: 27.04.2024 08:39