-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Мультилотова
-
КЕП
Ізолятори
Торги відмінено
9 540 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 5 000.00 UAH
Період уточнення:
21.02.2018 15:16 - 06.05.2018 12:00
Відповідь надана
Про рішення Колегії
Номер:
33bef247919d49d3b9223e4261a91f37
Дата опублікування:
06.04.2018 13:20
Опис:
Просимо Замовника повідомити про рішення Колегії 03.04.2018 року. Колегія порушує Законодавство за строками відповідно абз.7, п.11, ст18 Закону.
Відповідь:
Доброго дня.
Просимо вибачення, але ми не можемо повідомити Вас про рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України тому, що воно не опубліковане ще на сайті ProZorro.
Згідно частини 11 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом одного робочого дня після прийняття рішення за результатами розгляду скарги орган оскарження в електронній системі закупівель надає інформацію про резолютивну частину рішення та протягом трьох робочих днів з дня його прийняття розміщує рішення в електронній системі закупівель. Рішення за результатами розгляду скарги відразу після розміщення в електронній системі автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу і надсилається суб’єкту оскарження та замовнику.
За результатами засідання адміністративної колегії, яке відбулося 03.04.2018 було вирішено відкласти розгляд скарги на 05.04.2018 в межах встановленого законодавством строку. Остаточне рішення по даній скарзі було прийняте 05.04.2018, а 06.04.2018 року була опублікована лише "Інформація про резолютивну частину рішення від 05.04.2018 № 3194". Повний текст рішення органом оскарження на даний час у системі ProZorro не опублікований і Замовнику не надсилався.
Дата відповіді:
10.04.2018 09:17
Відповідь надана
Тендерна документація
Номер:
95ea7a8657034d9fb52c19136a17a84b
Дата опублікування:
22.02.2018 15:48
Опис:
У відповідності до вимог тендерної документації в одному лоті закупається різнотипна продукція (Фарфорові, Скляні, Полімерні, та металеві ізоляторі) таке об’єднання різнотипної продукції в одному лоті дискримінує безпосередніх виробників продукції, адже на території України немає жодного виробничого підприємства, яке виробляло би всі ці типи ізоляторів, таке поєднання дає змогу участі тільки посередницьким організаціям, що призводить до збільшення вартості предмету закупівлі. Просимо вас розділити різнотипні ізолятори за окремими лотами, що дасть змогу участі в даних торгах безпосередньо виробникам, а Вашому підприємству закупити продукцію без посередницьких комісій. З надією на розуміння, та вирішення вищезазначеного питання без залучання Контрольно- ревізійних та контролюючих організацій. Потенційний учасник даних торгів
Відповідь:
Дякуємо за запитання.
Тендерним комітетом вимогу щодо усунення порушень та приведення ТД у відповідність до вимог Закону розглянуто. За результатами розгляду вимоги можемо повідомити наступне.
Відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454, із змінами, предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Крім того, додатково повідомляємо, що замовник торгів визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з усіма чи окремими учасниками процедури закупівлі, які не мають права впливати на тендерний комітет щодо вибору предмета закупівлі чи його обґрунтування. В іншому разі подібні дії можуть бути розцінені контролюючими органами як вертикальні антиконкурентні узгоджені дії або корупційні правопорушення.
Отже, за нормами діючого законодавства Замовник має право визначити окремі частини предмета закупівлі. Тобто, чинне законодавство не зобов’язує, а залишає за Замовником торгів альтернативу вибору визначати чи не визначати частини предмета закупівлі, а у разі поділу предмета закупівлі на частини (лоти) передбачає право замовника здійснювати поділ предмета закупівлі на лоти відповідно до його господарських потреб.
У випадку проведення даних відкритих торгів поділ предмета закупівлі не є раціональним, тому що відповідно до затверджених річних планів капітального, поточного ремонтів та технічного обслуговування об’єктів ПАТ "Сумиобленерго" найчастіше вимагається одночасне використання кількох видів ізоляторів (підстанційних та лінійних), а також вироблених з різних матеріалів. Саме у зв’язку з одночасним проведенням комплексних робіт по реконструкції, ремонту чи технічному переоснащенню таких об’єктів ПАТ "Сумиобленерго", як підстанції та прилеглі лінії електропередачі, для замовника доцільною та економічно обґрунтованою є пропорційна поставка різних видів ізоляторів. Натомість відсутність певних видів ізоляторів на практиці призведе до порушення ПАТ "Сумиобленерго" графіків виконання робіт та більш тривалого припинення постачання електричної енергії до електроустановок споживачів. Наслідками такої ситуації може бути завдання збитків ПАТ "Сумиобленерго" та споживачам електричної енергії, що в свою чергу призведе до порушень ліцензійних умов, вимог нормативно-правових актів та накладання штрафних санкцій з боку НКРЕКП.
Досвід проведення відкритих торгів при розподілі закупівлі на лоти в попередні роки продемонстрував, що учасники торгів готові активно конкурувати у ціновій боротьбі за найбільш вартісними позиціями (лотами), але зовсім відмовляються від непривабливих з комерційної точки зору позицій (лотів). За таких умов збільшується ризик відміни процедури закупівлі на підставі ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (недостатня кількість учасників, відхилення усіх тендерних пропозицій за лотом, тощо) та не укладення договору на поставку ізоляторів в частині окремих лотів. Знову ж таки, відсутність договірних відносин на поставку окремих видів ізоляторів унеможливлюватиме виконання належним чином усіх запланованих робіт на об’єктах мереж передачі електричної енергії ПАТ "Сумиобленерго" через відсутність необхідних комплектуючих та призведе до виникнення додаткових витрат часу і грошових коштів.
Також однією із підстав «не лотової» закупівлі є доцільність придбання даної продукції у одного постачальника, оскільки це позитивно впливає на формування цінової політики на відповідну продукцію (витрати по транспортуванню, розмитненню (у разі надання європейського еквіваленту), тощо), на ритмічність і своєчасність здійснення поставок замовнику, адже кожна поставка вимагає витрат на оформлення і проходження замовлення, на доставку, отримання, складування і розподіл отриманого обсягу, на облік, оплату і аналіз. Отримання товарів від різних постачальників за невеликими обсягами не лише підвищує ймовірність ризиків несвоєчасної поставки окремих видів товару, а й знижує ймовірність отримання в сукупності вигіднішої пропозиції, ніж може бути запропонована одним постачальником по всьому предмету закупівлі.
Враховуючи зазначене, поділ предмета закупівлі на лоти не забезпечуватиме дотримання принципу максимальної економії та ефективності, закріпленого відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Слід зазначити, що згідно з ч. 2 ст. 20 Закону України «Про публічні закупівлі», під час проведення процедури відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Стаття 43 Господарського кодексу України передбачає свободу підприємництва, тобто можливість без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, не заборонену законом.
Отже, чинне законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами, які вони на даний час безпосередньо не виробляють.
Дата відповіді:
26.02.2018 09:47