• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Тверде паливо (вугілля кам’яне марки Г(Г2)(13-100); брикет паливний вугільний)

Завершена

1 874 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 372.00 UAH
Період уточнення: 03.04.2024 14:03 - 08.04.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: ee52e708821f4cf38d3327f69716e103
Дата опублікування: 04.04.2024 01:20
Опис: Шановний Замовникую На нашу думку, тендерна документація містить дискримінаційні вимоги. Так, згідно Додатку 3 до тендерної документації «Вимоги щодо предмету закупівлі. ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ», розділі 2 Вимоги до брикету паливного вугільного, крім іншого вимагається «4. Оригінал або копію технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція, з наданням оригіналу або завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи (в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний)». По-перше, згідно з п. 29 постанови КМУ від 12.10.2022 року № 1178 у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Для брикета паливного вугільного передбачено ДСТУ 7493:2013 Вугілля буре, кам`яне, антрацит і вугільні брикети, в якому відсутні відомості про наявність у виробника вугільних брикетів "Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи". По-друге, згідно Закону України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX, з 1 жовтня 2023 року скасовується вимога щодо обов’язкового отримання Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Тобто, для виробників вугільного брикету, які не отримали висновок ДСЕЕ до 01.10.2023, отримання такого висновку в теперішній час є неможливим. Підприємство, паливний вугільний брикет виробництва якого ми пропонуємо у цій закупівлі, почало виробляти таки брикети лише у 2024 році, тобто після вступу в силу скасування отримання Висновку ДСЕЕ з 01.10.2023 року. Тобто вимога надання завіреної копії Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи є дискримінаційною, обмежує наші права на участь в цій закупівлі. Просимо внести відповідні зміни до тендерної документації. В іншому випадку ми будемо вимушені подати Скаргу до Антимонопольного комітету України.
Відповідь: Відповідно до абзацу другого п. 29 Особливостей дійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) (надалі – Особливості), у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Звертаємо увагу, що вищезазначена норма абзацу другого п. 29 Особливостей діє лише за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі. Вказані Вами у зверненні документи, що вимагаються тендерною документацією, а саме оригінал або копія технічних умов виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція та оригінал або завірена копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний) вимагаються саме на брикет паливний вугільний, на який національний стандарт відсутній. Зауважимо що в Україні діє ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю", проте застосування у даному випадку абзацу другого пункту 29 Особливостей не здійснюється, з урахуванням наступного. Відповідно до п. 13 ч. 1 Статті 1 Закону України «Про стандартизацію»: «національний стандарт - стандарт, прийнятий національним органом стандартизації та доступний для широкого кола користувачів» Відповідно до п. 20 ч. 1 Статті 1 Закону України «Про стандартизацію»: «стандарт - нормативний документ, заснований на консенсусі, прийнятий визнаним органом, що встановлює для загального і неодноразового використання правила, настанови або характеристики щодо діяльності чи її результатів, та спрямований на досягнення оптимального ступеня впорядкованості в певній сфері» Відповідно до п. 2 ч. 1 статті 5 Закону України «Про стандартизацію» Об’єктами стандартизації є:, зокрема правила, процедури, функції, методи, діяльність чи її результати, включаючи продукцію, персонал, системи управління; Відповідно до ч. 2 статті 1 Закону України «Про стандартизацію» термін "продукція" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про підтвердження відповідності": Відповідно до Закону України "Про підтвердження відповідності" продукція - будь-який виріб, процес чи послуга, що виготовляється, здійснюється чи надається для задоволення суспільних потреб. Відповідно до Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності»: продукція - речовина, препарат або товар, виготовлений у ході виробничого процесу. Виходячи з вищенаведеного законодавцем чітко встановлено та розмежовані такі об’єкти стандартизації як правила та продукція. В рамках даної закупівлі предметом закупівлі є брикет паливний вугільний, який є продукцією (товаром), а не правилом. В свою чергу в самій назві ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" вказано, що обʼєктом є правила приймання, а не безпосередньо продукція. Також про це вказано в сфері застосування даного ДСТУ, а саме що воно встановлює правила приймання палива. Крім цього, даний ДСТУ не встановлює жодних якісних чи фізичних характеристик до брикету паливного вугільного. Таким чином ДСТУ 7493:2013 "ВУГІЛЛЯ БУРЕ, КАМ'ЯНЕ, АНТРАЦИТ І ВУГІЛЬНІ БРИКЕТИ. Правила приймання за якістю" відноситься до правил, а не до продукції, яка є предметом закупівлі, адже обʼєктом стандартизації є правила. Отже, ДСТУ 7493:2013 не є у розумінні пункту 29 Особливостей національним стандартом для відповідного предмета закупівлі, а саме брикету паливного вугільного. Зважаючи на вищезазначене, законодавством не заборонено вимагати технічні умови виробника відповідно до яких виготовляється пропонована продукція та оригінал або завірена копія Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або довідку з посиланням на Реєстр висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи(в якому повинна міститися інформація щодо наявності висновку ДСЕЕ на технічні умови відповідно до яких виробляється брикет паливний вугільний), оскільки щодо частини предмету закупівлі, щодо якого вимагаються вказані документи (брикет паливний вугільний), відсутній національний стандарт. Щодо висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на технічні умови виробника, згідно яких виготовляється брикет: інформуємо, що дана закупівля здійснюється для забезпечення потреб дитячих навчальних закладів, у зв’язку з чим замовнику необхідно впевнитися у безпечності та екологічності запропонованого брикету, який в процесі горіння може виділяти небезпечні для організму речовини, саме з цією метою вимагається висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на технічні умови виробника. Проте, задля допущення всіх бажаючих учасників до закупівлі, а також для внесення можливих змін до тендерної документації, просимо зазначити наступну інформацію про виробника пропонованого вами брикету паливного вугільного: назва виробника; назва та номер ТУ, дата затвердження; який інший документ (окрім висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи) ви можете надати для підтвердження пропонованого брикету екологічним та безпековим критеріям для включення такого документа до тендерної документації як альтернатива висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи. Розглянувши запитувану інформацію, Замовником буде прийнято рішення про доцільність внесення змін до тендерної документації.
Дата відповіді: 07.04.2024 17:34