-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Природний газ
Завершена
308 550.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 542.75 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 542.75 UAH
Період уточнення:
02.04.2024 23:18 - 07.04.2024 00:00
Відповідь надана
внесення змін до тд
Номер:
60bfd3ace69f4ac585959486daf49f27
Дата опублікування:
04.04.2024 12:08
Опис:
Шановний Замовник, в тендерній документації міститься наступна вимога: "Учасник у складі пропозиції надає оригінал листа (листів), що виданий не раніше березня 2024 року від оператора ГТС з інформацією стосовно наявності на праві власності обсягу газу, що належить учаснику закупівлі та який, облікований в ПСГ ПАТ «УКРТРАНСГАЗ».". Просимо виключити зазначену вимогу, оскільки вона звужує коло потенційних учасників серед тих, хто не має вказану довідку від оператора ГТС та навіть при надісланні запиту на отримання довідки, розгляд данного питання та надання відповіді - може становити до 30-ти днів, відповідно до ЗУ "Про звернення громадян". Просимо виключити дану вимогу, яка несе собою дискримінаційний характер.
Відповідь:
Доброго дня! Шановний Учаснику, дана вимога визначена тендерною документацією з метою забезпечення Замовника гарантією безперервної поставки товару, що є предметом даної закупівлі, протягом строку поставки товару та за оптимальною ціною. Крім того, Учаснику надана можливість подати у складі своєї тендерної пропозиції лист від оператора ГТС з інформацією стосовно наявності на праві власності обсягу газу, що належить учаснику закупівлі та який, облікований в ПСГ ПАТ «УКРТРАНСГАЗ» за минулий місяць, тобто березень. Даним листом учасник гарантує у себе наявність запасів природного газу, який буде поставлено за результатами процедури закупівлі, для забезпечення безперервного постачання природного газу для потреб замовника, зокрема для мешканців гуртожитків КНУТД, що є досить вагомим фактором/критерієм під час вибору постачальника природного газу, відповідно ствердження Учасника щодо визнання даної вимоги Замовника як дискримінаційної не відповідає дійсності.
Дата відповіді:
06.04.2024 19:08
Відповідь надана
дискримінаційні вимоги
Номер:
db03c5edafd44c9095c49848760d8d23
Дата опублікування:
04.04.2024 12:00
Опис:
Шановний Замовнику, в Тендерній документації містяться вимоги: «Учасник у складі пропозиції надає копію чи оригінал сертифікату системи менеджменту/управління охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2019 або ISO 45001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015 або ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», чинні на момент подання пропозиції та видані учаснику органом сертифікації, що включений до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України. На підтвердження акредитації установи, яка видала сертифікат, надати відповідний документ з усіма додатками з підтвердженням сфери акредитації органу з сертифікації, чинний на момент проведення сертифікації»; «Для підтвердження відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 22301:2021 Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю діяльністю (бізнесу). Вимоги. (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT) Учасник надає у складі тендерної пропозиції копію чи оригінал відповідного сертифікату, що є чинним на момент подання пропозиції.». Як відомо, ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, сертифікація ISO не є обов’язковою на території України. Хочемо зазначити, що діяльність постачальників природного газу регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів. які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікатів є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання природного газу. Постачальник не є виробником природного газу, тому надання будь -яких сертифікатів неможливим. В статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" передбачено можливість включення іншої інформації до тендерної документації Замовника, проте така інформація повинна мати підставу в законодавстві. Вимоги щодо наявності сертифікатів не передбачені законом і можуть бути розглянуті як дискримінаційні, оскільки вони обмежують кількість потенційних учасників аукціону, а наявність таких сертифікатів не впливає на якість, своєчасність та ефективність постачання електричної енергії. Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону. Разом з тим, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (частина четверта статті 22 цього Закону). Враховуючи вищевикладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до обмеження потенційного кола учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації та виключити дану вимогу.
Відповідь:
Доброго дня! Шановний Учаснику, розглянувши Ваше звернення було встановлено невідповідність його дійсності, по-перше в тому, що воно стосується електричної енергії, а предметом даної закупівлі є природний газ.
По-друге, відповідно до пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна документація є ключовим документом, який готує Замовник під час проведення процедури закупівлі. Основні вимоги щодо змісту та складу тендерної документації формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням положень постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «ОСОБЛИВОСТІ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (далі – Особливості). Отже, однією з передумов успішного проведення процедури закупівлі є підготовка якісної тендерної документації. З одного боку, відсутність у документації дискримінаційних умов, та, з іншого боку, визначення достатніх умов для підтвердження можливості вчасної та якісної поставки товару учасниками, що сприятиме високому рівню добросовісної конкуренції та ринку, а положення тендерної документації дозволять обрати з-поміж учасників того, який вчасно та постачатиме якісний товар, що є предметом даної закупівлі за оптимальною вартістю, сертифікати системи менеджменту/управління охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2019 або ISO 45001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015 або ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» не є дискримінацією або обмеженням конкуренції. Зазначені міжнародні стандарти містять мінімальні вимоги, яким повинна відповідати організація із забезпеченням гарантії якості природного газу та гарантії його своєчасної поставки/виробництва. До того ж, наявність зазначених документів дає можливість убезпечити замовника від непередбачуваних ситуації, що виникли за вини учасника, оскільки одним з основних принципів побудови системи менеджменту якості є орієнтація на замовника та процесний підхід до діяльності: діяльність організації складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід підлягає у систематичній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності й взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що буде попереджувати безсистемні дії різних структурних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою.
Слід зазначити, що на підтвердження відповідності даним вимогам Учаснику надається можливість на вибір надати, у складі своє тендерної пропозиції, сертифікати системи менеджменту/управління охорони здоров’я та безпеки праці ДСТУ ISO 45001:2019 або ISO 45001:2018 та ДСТУ ISO 14001:2015 або ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування», відповідно ствердження Учасника щодо визнання даної вимоги Замовника дискримінаційною не відповідає дійсності.
Щодо надання сертифікату ДСТУ EN ISO 22301:2021 Безпека та стабільність. Системи управління неперервністю діяльністю (бізнесу). Вимоги. (EN ISO 22301:2019, IDT; ISO 22301:2019, IDT), установлені в цьому стандарті вимоги універсальні та застосовні до всіх організацій чи їхніх частин незалежно від типу, розміру та характеру діяльності організації. Ступінь застосування цих вимог залежить від виробничого середовища організації.
Крім того, відповідність даному стандарту свідчить доказом здатності організації задовольняти свої потреби та дотримуватися своїх зобов’язань у сфері неперервності бізнесу, що відповідно дозволяє гарантувати, що поставка товару, що є предметом закупівлі, буде здійснюватися безперервно та своєчасно, у межах строку надання послуг, що є важливим для замовника, оскільки постачання газу необхідне для забезпечення потреб замовника, зокрема для підтримання необхідних умов проживання студентів у гуртожитках університету.
Отримати вище наведені сертифікати може будь–яка організація, що працює у відповідності до міжнародних стандартів, а наявність даних сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісної поставки товару. Зважаючи на все вищевикладене, можна стверджувати, що тендерна документація розроблена у відповідності до чинного законодавства, зокрема з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників відповідно статті 5. Закону.
Дата відповіді:
06.04.2024 19:05