-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція
Завершена
92 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 926.00 UAH
мін. крок: 1% або 926.00 UAH
Період уточнення:
01.04.2024 17:54 - 06.04.2024 00:00
Відповідь надана
Щодо гарантійних листів виробника
Номер:
96b0e4d60d5949d89797241539a8d1a8
Дата опублікування:
03.04.2024 10:18
Опис:
Звертаю Вашу увагу, що вимога: «5. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає гарантійний лист виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), заявника або представника уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Якщо гарантійний лист видається не виробником/заявником, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати копії відповідних документів завірені виробником/заявником, що підтверджують повноваження представника, представництва, філії виробника. Гарантійний лист повинен включати: повну назву учасника, номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу та назву Замовника. Дана вимога стосується позицій № 2, 7, 14.» (п. 5 Додатку 2 тендерної документації); НЕ дозволяє мені, як Учаснику, взяти участь у закупівлі, хоча у мене є можливість забезпечити поставку вказаних у технічному завданні позицій по конкурентних цінах із дотриманням решти вимог тендерної документації.
Відповідно, ця вимога є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ і порушує вимоги п. 28 Постанови № 1178 жовтня 2022 р. «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в чинній редакції та п. 4 статті 22 Закону "Про публічні закпівлі" в чинній редакції, а саме:
" Стаття 22. Тендерна документація
…
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»
Додатково зазначаю, що відповідно до листа Мінекономрозвитку та МОЗ України від 19.12.2018 року, адресованого Органам державної влади, органам місцевого самоврядування, установам, організаціям, підприємствам та іншим суб’єктам сфери публічних закупівель, який підготовлений на виконання рекомендацій Антимонопольного Комітету України «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушення законодавства про заходи економічної конкуренції» від 30.03.2018 № 4-рк, надісланих листом від 06.04.2018 № 126-29/04-4251, а також абзацу 3 пункту 3 розділу 7 Рішення з окремих питань витягу з протоколу № 37, прийнятого на засіданні Кабінету Міністрів України 26.09.2018, «Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі (п.8)». Зазначена вимога є тотожною відносно висунутих Вами дискримінаційних умов тендерної документації.
Прошу видалити дану вимогу та викласти тендерну документацію у новій редакції.
Відповідь:
У відповідь на Ваше запитання хочемо звернути Вашу увагу на те, що зазначена вимога не є дискримінаційною до учасників, оскільки тендерна документація не містить вимог до такого листа, направлених на надання переваг конкретному учаснику. Тобто виробники та представники виробників не мають жодних обмежень щодо видачі таких листів будь-якому потенційному учаснику процедури закупівлі, який виявив бажання представляти їхню продукцію на процедурі закупівлі. Отже, у потенційного учасника немає жодних обмежень в отриманні листа від виробника або його представника. Якщо учасник процедури закупівлі не може отримати даний лист, то це, на нашу думку, може свідчити про те, що виробник або представник виробника мають підстави не видавати такий лист учаснику з об’єктивних причин.
Складене технічне завдання Тендерної документації в частині надання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа виробника є загальноприйнятою при проведенні процедур закупівель такого роду товарів, оскільки, з огляду на важкість захворювань, з метою лікування яких здійснюється закупівля, нас турбує своєчасність поставок лікарських засобів та їх якість, що безпосередньо відображатиметься на ефективності лікування пацієнтів, відсутності ускладнень та побічних реакцій. Зазначена вимога жодним чином не порушує законодавство України у сфері публічних закупівель, та не створює перешкод для участі в процедурі закупівель жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставити товари, що є предметом процедури закупівлі, згідно з вимогами тендерної документації. Крім цього надання гарантійного листа забезпечує мінімальну націнку на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником, як правило, має можливість запропонувати нижчі ціни. (принцип максимальної економії).
Враховуючи наведене, за всіх інших рівних умов, будь-який потенційний учасник процедури закупівлі, що виявив бажання представляти певну продукцію, має можливість отримати гарантійний лист виробника на рівних засадах з іншими учасниками ринку.
Стосовно спільного листа Мінеконом розвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018, повідомляємо, що даний лист має рекомендаційний характер, крім того відповідно до ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, отже, дана вимога не суперечить чинному Законодавству України.
Отже, тендерна документація закупівлі відповідає вимогам ч.4 ст.5 та ч.4 ст.22 Закону, за якою тендерна документація не містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді:
05.04.2024 18:12