Номер:
89f63200b20b491581db016f9ac57547
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
05.04.2024 12:42
Опис:
Інформуємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Водночас відповідно до частин п’ятої та шостої статті 23 Закону замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
У зв'язку з вищенаведеним, вимагаємо додати умови, які прописані в даному законі.
Відповідь:
Шановний Учаснику!
Частина 1 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає перелік інформації, яку може включати в себе тендерна документація. Частиною 3 даної статті визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до частини 5 та частини 6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. При встановленні технічних вимог до предмету закупівлі Замовник намагається уникнути висування вимог, які б могли бути розцінені як дискримінуючи, а також зменшити коло учасників торгів/потенційних постачальників товару. Кабельні муфти є складним електротехнічним виробом і тільки надання протоколів випробування надає змогу підтвердити відповідність запропонованого товару вимогам ДСТУ IEC 60055-1:2017 або IEC 60055-1:1997+AMD:2005 у частині випробувань кабельної арматури. Окрім того, випробування повинні здійснюватися акредитованою лабораторією. Проходження лабораторією процедури акредитації у відповідних областях свідчить про наявність у лабораторії необхідного обладнання і кваліфікованого персоналу та спроможності проведення необхідних випробувань. Саме акредитація лабораторії передбачає встановлення відповідності діяльності випробувальної лабораторії міжнародним і національним стандартам. Акредитована лабораторія - компетентний орган, висновків, видані нею, надійні. Вимога стосовно надання тільки технічного паспорту в довільній формі є необґрунтованою, оскільки технічний паспорт сам по собі не зможе підтвердити якість запропонованої продукції. Вважаємо твердження стосовно наявності дискримінаційних вимог в умовах тендерної документації є хибним та таким, що не відповідає дійсності.
Дата відповіді:
05.04.2024 20:46