-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гіпохлорит натрію марки А, Б та коагулянт для очищення води
Торги не відбулися
791 040.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 910.40 UAH
мін. крок: 1% або 7 910.40 UAH
Період уточнення:
19.03.2024 14:07 - 24.03.2024 00:00
Відповідь надана
Вимога зміни тендерної документації
Номер:
10210f1012e8415ab0d42faf5d0b675e
Дата опублікування:
22.03.2024 07:59
Опис:
Шановний Замовнику!
В додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ)» Гіпохлорит натрію марки А, Б та коагулянт для очищення води (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 24310000-0 Основні неорганічні хімічні речовини) УЧАСНИК повинен поставити продукцію перелічену у таблиці за технічними і якісними характеристиками у кількості і номенклатурі відповідно до технічних вимог ЗАМОВНИКА, та підписати даний додаток.
1. В розділі Для гіпохлориту натрію марки А, ТУ У 20.1-44452757-005:2022 (або еквівалент) та розділі Для гіпохлориту натрію марки Б, ТУ У 20.1-44452757-005:2022 (або еквівалент): Для підтвердження якості, кожен учасник процедури закупівлі, у складі його тендерної пропозиції, має надати, в тому числі:
- документальне підтвердження наявності в учасника та/або виробника та/або постачальника запропонованого товару лабораторії для виконання контролю якості запропонованих товарів за всіма якісними характеристиками товару згідно нормативного документу на виробництво даних товарів (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат про акредитацію, тощо); В разі залучення до виконання контролю якості запропонованого товару сторонніх організацій, учасник повинен надати підтвердження наявності відповідних договірних відносин між виробником (та/або учасником та/або постачальником) та відповідною організацією.
- У разі, якщо Учасник закупівлі буде постачати товар іноземного виробництва, на виконання вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці», він додатково надає: копію експертного висновку, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації.
- У разі виготовлення товару, що пропонується Учасником, на території Європейського Союзу або постачається з території Європейського Союзу на виконання регламенту Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів, учасник повинен надати довідку з інформацією про те, що Учасника включено до списку Реєстратори/Постачальники» («Registrants/Suppliers Details») в розділі для продукції, що є предметом закупівлі (відповідний номер CAS), який ведеться Європейським хімічним агентством (European Chemicals Agency). Учасник надає підтвердження (витяги, виписки, скріншоти, тощо) з офіційного сайту Європейського хімічного агентства (European Chemicals Agency) про дійсність такої інформації. У зв’язку з наявністю даної інформації у відкритому доступі, Замовник самостійно перевіряє достовірність інформації.
Жодним законодавчим та нормативно-правовим актом України не встановлено обов’язок наявності в учасника та/або виробника та/або постачальника запропонованого товару лабораторії для виконання контролю якості запропонованих товарів за всіма якісними характеристиками товару згідно нормативного документу на виробництво даних товарів (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат про акредитацію, тощо); не встановлено обов’язок проходження експертного дослідження, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України. Не встановлено обов’язок у разі виготовлення товару, що пропонується Учасником, на території Європейського Союзу або постачається з території Європейського Союзу на виконання регламенту Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів, включено до списку Реєстратори/Постачальники» («Registrants/Suppliers Details») в розділі для продукції, що є предметом закупівлі (відповідний номер CAS), який ведеться Європейським хімічним агентством (European Chemicals Agency). Учасник надає підтвердження (витяги, виписки, скріншоти, тощо) з офіційного сайту Європейського хімічного агентства (European Chemicals Agency) про дійсність такої інформації. Вимога Замовника про надання учасниками вищезазначених документів є законодавчо не обґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до учасників. Допущено порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Вимоги Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню як до нашого підприємства так і до інших учасників. Позбавлять, як наше підприємство так і інших учасників, можливості взяти участь у Закупівлі. Порушують права та інтереси Учасників пов’язані з участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
2.В розділі «Коагулянт для очищення води «Bukochem» PAC-L4, ТУ У 20.1-44452757-001:2022» (або еквівалент») Вами зазначено, що Учасником для підтвердження якості коагулянту для очищення води «Bukochem» PAC-L4, ТУ У 20.1-44452757-001:2022» (або еквівалент), у складі тендерної пропозиції, має надати: акт, виданий акредитованою лабораторію, який підтверджує відповідність запропонованого товару нормативній документації та всім технічним характеристикам, зазначеним в таблиці……..; скан-копію сертифікату на систему управління якості згідно вимог стандарту ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015) виробника Товару в області розробки, виробництва та продажу коагулянтів на основі солей алюмінію для очищення води питного призначення; скан-копію сертифікату системи екологічного менеджменту виробника Товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015 в області розробки, виробництва та продажу коагулянтів на основі солей алюмінію для очищення води питного призначення; скан-копію сертифікату ISO 45001:2018 виробника Товару в області розробки, виробництва та продажу коагулянтів на основі солей алюмінію для очищення води питного призначення.
Виробництво даної продукції здійснюється відповідно до технічних умов. Жодним законодавчим та нормативно-правовим актом України не встановлено обов’язок проходити сертифікацію згідно з вимогами вище зазначеними Вами або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів, та про Тому, вимога про надання учасниками документального підтвердження стосовно вищезазначеної сертифікації є законодавчо не обґрунтованою та дискримінаційною по відношенню до учасників. Вами Допущено порушення процедури закупівлі, а саме ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, участі у процедурах закупівель на рівних умовах. Вимоги Тендерної документації є дискримінаційними по відношенню як до нашого підприємства так і до інших учасників. Позбавлять, як наше підприємство так і інших учасників, можливості взяти участь у Закупівлі. Порушують права та інтереси Учасників пов’язані з участю у Закупівлі з дотриманням принципів недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Вимагаємо, внести зміни до тендерної документації та виключити дискримінаційні вимоги зазначені в додатку 2 тендерної документації
- в частині Для гіпохлориту натрію марки А, ТУ У 20.1-44452757-005:2022 (або еквівалент) та Для гіпохлориту натрію марки Б, ТУ У 20.1-44452757-005:2022 (або еквівалент), а саме :
- документальне підтвердження наявності в учасника та/або виробника та/або постачальника запропонованого товару лабораторії для виконання контролю якості запропонованих товарів за всіма якісними характеристиками товару згідно нормативного документу на виробництво даних товарів (свідоцтво про технічну компетентність, сертифікат про акредитацію, тощо); В разі залучення до виконання контролю якості запропонованого товару сторонніх організацій, учасник повинен надати підтвердження наявності відповідних договірних відносин між виробником (та/або учасником та/або постачальником) та відповідною організацією.
- У разі, якщо Учасник закупівлі буде постачати товар іноземного виробництва, на виконання вимог ст. 21 Закону України «Про охорону праці», він додатково надає: копію експертного висновку, що підтверджує пройдену на території України експертизу товару на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України, який виданий уповноваженою експертною організацією. В підтвердження повноважень експертної організації, учасник повинен надати копію документу, що підтверджує чинну акредитацію експертної організації.
- У разі виготовлення товару, що пропонується Учасником, на території Європейського Союзу або постачається з території Європейського Союзу на виконання регламенту Європейського парламенту та ради № 1907/2006 від 18 грудня 2006 року про реєстрацію, оцінку, авторизацію і обмеження хімічних речовин та препаратів, учасник повинен надати довідку з інформацією про те, що Учасника включено до списку Реєстратори/Постачальники» («Registrants/Suppliers Details») в розділі для продукції, що є предметом закупівлі (відповідний номер CAS), який ведеться Європейським хімічним агентством (European Chemicals Agency). Учасник надає підтвердження (витяги, виписки, скріншоти, тощо) з офіційного сайту Європейського хімічного агентства (European Chemicals Agency) про дійсність такої інформації. У зв’язку з наявністю даної інформації у відкритому доступі, Замовник самостійно перевіряє достовірність інформації.
- в частині предмету закупівлі «Коагулянт для очищення води «Bukochem» PAC-L4, ТУ У 20.1-44452757-001:2022» (або еквівалент»), а саме:
- протокол, акт, тощо виданий акредитованою лабораторію, який підтверджує відповідність запропонованого товару нормативній документації та всім технічним характеристикам, зазначеним в таблиці; Відповідно до ст. 1 Закону України “Про систему громадського здоров’я” акредитована лабораторія - лабораторія будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні, акредитована на відповідність вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189), та/або належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) чи Національним органом України з акредитації, іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC), або іншим іноземним органом з акредитації, діяльність якого відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17011 (ДСТУ ISO/IEC 17011).
- скан-копію сертифікату на систему управління якості згідно вимог стандарту ISO 9001:2015 (ДСТУ ISO 9001:2015) виробника Товару в області розробки, виробництва та продажу коагулянтів на основі солей алюмінію для очищення води питного призначення;
- скан-копію сертифікату системи екологічного менеджменту виробника Товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015 в області розробки, виробництва та продажу коагулянтів на основі солей алюмінію для очищення води питного призначення;
- скан-копію сертифікату ISO 45001:2018 виробника Товару в області розробки, виробництва та продажу коагулянтів на основі солей алюмінію для очищення води питного призначення.
Відповідь:
Доброго дня!
1. Щодо лабораторії
Замовник, як підприємство, що здійснює виробництво питної води, відповідно до ЗУ «Про питну воду та питне водопостачання» зобов’язане пересвідчитись у якості реагентів, що закуповуються та використовуються ним для очищення питної води.
При цьому, Замовник передбачив можливість надання документів, що видані не тільки на учасника, а за вибором учасника на виробника та/або учасника та/або постачальника, а також залучення на договірних умовах, що жодним чином не обмежує конкуренцію. Оскільки, хоч один суб’єкт господарювання (від виробника до учасника) повинен мати компетентну лабораторію, в якій досліджується якість продукції, що буде постачатись в адресу Замовника. В іншому випадку, за відсутності відповідної лабораторії, показники якості, що будуть зазначені в сертифікаті якості на продукцію, будуть недостовірними.
2. Щодо експертного висновку
Відповідно до статті 21 ЗУ «Про охорону праці» хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, придбані за кордоном, допускаються в експлуатацію лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України.
Категорії та класи небезпечних речовин для ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки визначені Постановою КМУ від 13.09.2022р. №1030 «Деякі питання ідентифікації об’єктів підвищеної небезпеки».
Згідно п. 38 цієї Постанови до класу небезпечних речовин “Речовини, що викликають корозію металів” належать небезпечні речовини або суміші речовин, які можуть суттєво пошкодити або руйнувати метали внаслідок хімічного впливу на них.
Предметом закупівлі є товар, що належить до корозійних товарів.
Отже, у відповідності зі ст.21 ЗУ «Про охорону праці» у разі постачання імпортних хімічних речовин допускається їх застосування лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці, що чинні на території України. Замовником не встановлено жодних преференцій для учасників, оскільки такої вимоги для національних виробників не передбачено.
3. Щодо реєстру Європейського хімічного агентства
Регламент REACH є Регламентом (ЄС) № 1907/2006 Європейського Парламенту та Ради ЄС від 18.12.2006 р., що стосується правил реєстрації, оцінки, санкціонування і обмеження хімічних речовин. Дія Регламенту розповсюджується на виробників та імпортерів хімічної продукції, зареєстрованих в країнах, які входять до ЄС, та на хімічну продукцію, яка виробляється в ЄС або ввозиться на територію ЄС. Хімічна продукція, яка вводиться в цивільний обіг на території ЄС (виробляється або ввозиться для вільного використання) згідно з регламентом REACH повинна бути зареєстрована в реєстрі Європейського Хімічного Агентства (ЕСНА).
Тому в разі якщо виробником предмету закупівлі є країна-член ЄС, гіпохлорит натрію такого виробника, як хімічна речовина, повинен бути зареєстрований в реєстрі Європейського Хімічного Агентства (ЕСНА) з присвоєнням реєстраційного номеру, що підтверджується відповідним документом. Дана реєстрація може бути здійсненна постачальниками товару.
4. Щодо акту виданого акредитованою лабораторією
Відповідно до ст. 1 ЗУ “Про систему громадського здоров’я” (далі – Закон) акредитована лабораторія - лабораторія будь-якої форми власності, що розташована в Україні або іншій країні, акредитована на відповідність вимогам стандарту ISO/IEC 17025 (ДСТУ ISO/IEC 17025) та/або ISO/IEC 15189 (ДСТУ ISO/IEC 15189), та/або належної лабораторної практики Організації економічного співробітництва та розвитку (GLP OECD) чи Національним органом України з акредитації, іноземним органом з акредитації, який є повним членом Міжнародної організації із співробітництва в галузі акредитації лабораторій (International Laboratory Accreditation Cooperation - ILAC), або іншим іноземним органом з акредитації, діяльність якого відповідає вимогам стандарту ISO/IEC 17011 (ДСТУ ISO/IEC 17011).
Зі змісту ст. 6 Закону вбачається, акредитована лабораторія є суб’єктом відносин у сфері громадського здоров’я.
П.п. 9 ч.5 ст.49 Закону передбачено, що державний нагляд (контроль) у сферах господарської діяльності, які можуть становити ризик для здоров’я та санітарно-епідемічного благополуччя населення, зокрема передбачено, що під час здійснення державного нагляду (контролю) посадова особа органу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства у відповідній сфері має право:
-залучати представників головної експертної установи у сфері громадського здоров’я, центрів контролю та профілактики хвороб, акредитованих лабораторій і незалежних експертів для проведення перевірок та підготовки висновків з питань, що належать до їхньої компетенції.
Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи скасовано як документ. У зв’язку з цим, Замовник з урахуванням вимог ЗУ “Про систему громадського здоров’я” встановив вимогу про надання документу, який фактично видається під час здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог санітарного законодавства. До того ж, Замовник не обмежив ні орган видачі, ні суть документу, а тому не зрозуміло в чому проблема отримати даний документ.
5. Щодо ISO 9001:2015
Національний стандарт України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якості. Вимоги» є діючим на території України. Вимоги, зазначені в стандарті, відповідають чинному законодавству України.
Цей стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація: 1) повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; 2) зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам. Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає. Цей стандарт можуть застосовувати внутрішні та зовнішні сторони. Сертифікат ISO 9001:2015 може бути використано в цілому чи частково задля того, щоб систематично поліпшувати якість продукції.
6. Щодо ISO 14001:2015
Відповідно до ч.1 ст. 52 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища» підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані додержувати правил транспортування, зберігання і застосування засобів захисту рослин, стимуляторів їх росту, мінеральних добрив, нафти і нафтопродуктів, токсичних хімічних речовин та інших препаратів, з тим щоб не допустити забруднення ними або їх складовими навколишнього природного середовища і продуктів харчування.
Основними принципами охорони навколишнього природного середовища є: гарантування екологічно безпечного середовища для життя і здоров'я людей (п. б ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища»).
Наказом ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013 в п. 2 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01.07.2016 року. При цьому встановлений перехідний період до 15.09.2018 року, коли одночасно продовжує також діяти попередня редакція національного стандарту.
ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» застосовується в будь-якій організації незалежно від її розміру, типу або характеру діяльності, і застосовується до екологічних аспектів її діяльності, продуктів та послуг, щодо яких організація визначила, що вона може або контролювати, або впливати в рамках концепції життєвого циклу.
Мета цього Міжнародного стандарту полягає в тому, щоб дати організаціям нормативну основу для захисту навколишнього середовища і відповіді на мінливі екологічні умови при дотриманні балансу з соціально-економічними інтересами.
Таким чином, надання учасниками ISO 14001:2015 гарантуватиме екологічно безпечне середовища для життя і здоров'я людей при використанні товару по закупівлі працівниками Замовника та при дотриманні умов експлуатації.
7. Щодо ISO 45001:2018
Міжнародний стандарт ISO 45001:2018 – це перший стандарт Міжнародної організації зі стандартизації (International Organization for Standardization), що містить правила, які компанія може використовувати для впровадження системи менеджменту охорони здоров’я і безпеки праці (ОЗіБП) та підвищення її ефективності. Він розроблений на базі всіх відповідних світових стандартів, вимог Міжнародної організації праці, трудових норм і конвенцій, передового досвіду.
Стандарт ISO 45001 можна використовувати на будь-якому підприємстві, незалежно від його розміру, характеру діяльності чи типу.
Враховуючи фактори, що стосуються:
-контекст, в якому працює дане підприємство,
-очікування та потреби своїх співробітників та інших зацікавлених сторін,
Стандарт ISO 45001 поширюється на ризики, пов’язані зі сферою гігієни та безпеки праці, які знаходяться під постійним наглядом компанії.
Сертифікати ISO 9001:2015, ДСТУ ISO 14001:2015 та ISO 45001:2018 слугують для підтвердження безпеки продукції та містять інформацію про охорону навколишнього середовища, здоров’я та безпеки життєдіяльності. Згідно з даними регламентуючих актів документального оформлення продукції, що закуповується не є обов’язковою нормою, а відповідні сертифікати можуть бути отримані за особистою ініціативою виробника чи постачальника у добровільному порядку. До того ж накази уповноважених органів ДП УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ та Мінекономрозвитку щодо скасування стандартів державної системи сертифікації та втрата чинності переліку продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні, жодним чином не вказують на те, що зазначені документи не передбачені законодавством. Тому, правових підстав для внесення змін до умов тендерної документації, у зазначеному випадку не має.
Дата відповіді:
25.03.2024 15:04
Відповідь надана
Упакування
Номер:
0a98745c82ff4e6698684929aadcf57e
Дата опублікування:
21.03.2024 16:18
Опис:
Добрий день, шановний замовнику закупівлі!
Не знайшла інформації з приводу упакування гіпохлориту та коагулянту. До прикладу, в 1 куб вміщаєтся 1334-1380 кг коагулянту (в залежності від густини), решту вам як передавати?
Не побачила також інформації з приводу тари, якщо це єврокуби, то тара зворотня, чи вартість треба врахувати при виставленні тендерної пропозиції?
Прошу внести інформацію по упакуванню та тарі до Тендерної Документації.
Відповідь:
Доброго дня, шановний учаснику!
Товар доставляється транспортом Постачальника до об'єкту Замовника в тарі постачальника і перекачується насосом Постачальника в тару Замовника. Відповідно при таких умовах транспортування та передачі продукції весь товар перекачується в тару покупця без залишку. Умови поставки прописані в Додатку 3 тендерної документації, але менш деталізовано.
Дата відповіді:
25.03.2024 11:22