• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з улаштування системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей в Миргородському РВП ГУНП в Полтавській області м. Миргород вул. Якова Усика, 34

Завершена

439 098.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 390.98 UAH
Період уточнення: 15.03.2024 16:30 - 10.04.2024 00:00
Відповідь надана

Неправомірна вимога щодо ДСТУ Б Д.1.1-1:2013

Номер: 302d1242c1154a27a7be2209e48a07db
Дата опублікування: 05.04.2024 13:16
Опис: Доброго дня, в Додатку 2 до тендерної документації вказана вимога "Кошторисна документація надається у сканованому вигляді, підписана уповноваженою особою учасника та скріплена печаткою організації – учасника (за наявності та у разі використання печатки) у форматі програмного комплексу АВК-5 або сумісним з ним, у відповідності до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва».", яка є неправомірною, оскільки нормативний документ ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» з 2021 року є недіючим! На сьогоднішній день кошторисні розрахунки складаються на згідно КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»! Просимо внести зміни в тендерну документацію, та викласти вимогу у відповідності до діючого законодавства!
Відповідь: Добрий день. В тендерну документацію внесено зміни.
Дата відповіді: 08.04.2024 15:11
Відповідь надана

Дискримінація

Номер: 3bbc89431b0244729595c521a88653d7
Дата опублікування: 19.03.2024 12:05
Опис: Встановлена вимога до учасників: Документами, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документаці та повинні міститися у пропозиції є: 1. Учасник надає копію сертифікату відповідності продукції - послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщення вимогам: CEN/TS 54-14:2018. ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2009 Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування. ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення. ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту. 1.1. Даний сертифікат повинен бути виданий органом з сертифікації акредитованим Національним органом України з акредитації відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/IEC 17065:2019 (EN ISO/IEC 17065:2012, IDT; ISO/IEC 17065:2012, IDT) в сфері засоби охоронного призначення, протипожежного призначення, інженерно-технічна укріпленість та захист об’єктів, послуги з забезпечення безпеки об’єктів на відповідність встановленим показникам продукції/процесів/послуг згідно вимог ДСТУ EN 50518-2019, ДСТУ-CLC/TS50131-7:2014 та ДСТУ EN 16763:2017 1.2. На підтвердження чого надати копію Атестату про акредитацію органу сертифікації, чинного з дати оголошення про закупівлю, і до кінця надання послуг по тендерній закупівлі. Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючою, такою що відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримимінації учасників, так з огляду на наступне: Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Відповідно до Національного стандарту ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування», рекомендації в цих настановах не є самі по собі обов’язковими і не мають силу закону. Більш того, детальні способи згідно з якими рекомендації даного стандарту стають обов’язковими не вказані в цьому документі взагалі. Звідси бачимо, що вимогою щодо надання Сертифікату ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування Замовник ставить учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем процедури закупівлі. Тому маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (відповідно до статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»). Відповідно до Частини 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2021, IDT), а саме п.4.1. Ці настанови надано для планування, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування систем пожежної сигналізації та оповіщування про пожежу. Настанови, як це наведено в цьому документі, не є обов’язковими, але передбачено, що ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування нададуть основу для улаштування та експлуатування надійних систем. За умови що ці рекомендації не є обов’язковими, то вони зазвичай рекомендують, що «треба» зробити, ніж висувають вимоги, що «повинно» бути зроблено. Отже, вимога щодо надання сертифікату ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування і технічного обслуговування» порушує принципи здійснення закупівель, які визначені у Законі України «Про публічні закупівлі». Встановивши вимоги щодо надання сертифікату відповідності продукції - послуг з проектування, монтування, технічного обслуговування та ремонту систем пожежної сигналізації та оповіщення вимогам: CEN/TS 54-14:2018. ДСТУ-H CEN/TS 54-14:2009 Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію і технічного обслуговування. ДСТУ EN 16763:2017 Послуги та роботи щодо систем протипожежного захисту та систем охоронного призначення. ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту та ще й встановивши вимоги до ОРГАНУ СЕРТИФІКАЦІЇ ВИ СУТТЄВО обмежуєте коло Учасників тендеру, і це наводить на думку, що у Вас є попередня домовленість з Управлінням поліції. Надаємо обгрунтування цьому твердженню: виробником продукції згідно сертифікату відповідності, виданого Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення є Управління поліції охорони в м. Києві. Орган сертифікації: Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Навіть Наказ «Про затвердження Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні», затверджений Державним комітетом України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року № 28 (який не є вже чинним) не передбачав обов’язкову сертифікацію. Сертифікація пунктів централізованого спостереження на відповідність положенням будь-яких стандартів, у тому числі державних стандартів України, може здійснюватись суб’єктами господарювання виключно на добровільних засадах, за наявності у них такої потреби. Для розуміння ситуації слід зазначити, що послуги із добровільної сертифікації на комерційних засадах пропонуються Державним центром сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони. Так, на сайті ДЦСЗОП ДПО розміщено наступну інформацію: «В системі поліції охорони запроваджені переклади Національних стандартів України ДСТУ EN 50518-1:2014, ДСТУ EN 50518-2:2014, ДСТУ EN 50518-3:2014, затверджені Наказом Департаменту поліції охорони від 30.12.2015 №45. Державний центр сертифікації засобів охоронного призначення Департаменту поліції охорони ПРОПОНУЄ державним та приватним організаціям провести сертифікацію послуг за підохоронними об’єктами на відповідність європейських норм, що викладені в стандартах серії ДСТУ EN 50518.». ЛИШЕ ПОЛІЦІЯ МАЄ ТАКИЙ СЕТИФІКАТ, згідно цих ДСТУ. Просимо видалити дану вимогу та внести зміни в документацію. Так як Вами були встановлені дискримінаційні вимоги, що суттєво обмежують конкуренцію учасників, ми будемо змушені оскаржувати дану вимогу в Антимонопольному комітеті України.
Відповідь: Шановний Учаснику! Цим надаємо відповідь на Ваше запитання та звертаємо Вашу увагу, що Замовник під час формування тендерної документації та її умов, керувався нормами діючого законодавства України, Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі — Закон № 922), враховуючи при цьому всі принципи проведення публічних закупівель, у тому числі принципи добросовісної конкуренції серед учасників,недискримінації учасників та однакове ставлення до них. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону № 922 у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби − плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися Замовником з урахуванням вимог, визначених частиною 4 статті 5 Закону № 922. Згідно з частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Державні стандарти України (ДСТУ) − це нормативні документи, які діють на території України і застосовуються усіма підприємствами незалежно від форми власності та підпорядкування, громадянами - суб'єктами підприємницької діяльності, міністерствами (відомствами), органами державної виконавчої влади, на діяльність яких поширюється дія стандартів. В Україні існує значна кількість підприємств, які здійснюють сертифікацію. У зв’язку з чим, будь-який учасник має можливість здійснити сертифікацію власних виробничих і службових процесів. Статтею 24 Закону України від 15.01.2015 № 124-VIII «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» передбачена добровільна оцінка відповідності, а саме частиною другою цієї статті, добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Тому ми, як Замовник певних послуг, відповідно до частини 5 статті 23 Закону № 922, можемо вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними, фаховими чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Даний сертифікат повністю відповідає предмету закупівлі, а отже, Замовник не має підстав вносити зміни до тендерної документації в цій частині, оскільки дана вимога не є дискримінаційною.
Дата відповіді: 20.03.2024 16:16