• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

електрична енергія

Завершена

1 999 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 992.00 UAH
Період уточнення: 14.03.2024 13:04 - 19.03.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги у Тендерній документацї

Номер: ba6f0118fc524debad225e0b17f21b8d
Дата опублікування: 18.03.2024 16:31
Опис: Шановний Замовнику! Уважно ознайомившись із Вашою тендерною документацією вимушені направити Вам своє звернення про усунення виявлених порушень. В пункті 16.1. Додатку 3 до Тендерної документації Замовника встановлена вимога «Для документального підтвердження того, що створення кол-центру не є обов’язковим для учасника, в зв’язку з тим, що ним обслуговується менше 100 000 споживачів, такий учасник повинен надати довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника про надання послуг з розподілу електричної енергії, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного оператора системи розподілу. Довідки повинні бути видана в поточному році». Вказана вимога необґрунтовано дискримінує всіх учасників з кількістю споживачів менше 100 000 учасників, адже учасники з більшою кількістю споживачів подавати такі довідки не зобов’язані. Для потенційних учасників процедури закупівлі, якими обслуговується менше 100 000 споживачів зазначену вимогу виконати фізично не можливо. Задля можливості прийняти участь у вказаній закупівлі, потенційні Учасники повинні надіслати лист (запит) Оператору системи розподілу до мереж, яких такий Учасник приєднаний щодо надання довідки з інформацією про кількість споживачів, яких Учасник обслуговує на території відповідного ОСР. При цьому, Замовником встановлено обмежений час для одержання відповідної довідки (який включає в себе час для направлення запиту та отримання відповіді на нього), оскільки від моменту її видачі до дати розкриття тендерних пропозицій встановлюється термін всього 7 діб, з них – лише 5 робочих днів . При цьому, якщо учасник звернеться до всіх операторів системи розподілу (на сьогоднішні день в Україні - 32 ОСР), до мереж яких Учасник приєднаний, з інформацією про кількість споживачів, яких він обслуговує на території відповідного ОСР, кожному оператору системи розподілу необхідний час для опрацювання такого запиту, систематизації інформації, надання відповіді тощо. Більше того на теперішній час, жодними нормативно-правовими актами України не встановлено обов’язку надавити Операторами систему розподілу саме довідку про кількість споживачів, яких такий Учасник обслуговує на території відповідного ОСР на відповідну дату та/або період, а також відсутній порядок, строки і форма надання (видачі) такої довідки, що затверджений у встановленому законом порядку. Також, надання вказаної довідки не передбачено умовами договору, що укладений між таким Учасником і Оператором системи розподілу. Тобто, надання такої довідки Учаснику буде залежати виключно від бажання Оператора системи розподілу і у будь-якому разі не залежить, а ні від волі, а ні від дій Учасника спрямованих на отримання зазначеної довідки задля його участі у закупівлі, Зазначені вище обставини створюють умови для обмеження кількості потенційних Учасників, які виявили бажання прийняти участь у закупівлі. Зазначена вимога ТД порушує такі принципи закупівель, що передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», як 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частина 4 статті 22 Закону, встановлює, що, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Натомість, вимоги Замовника, обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, чим порушують ч. 4 ст. 22 Закону. Дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних, – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Саме тому з метою дотримання вищезазначених принципів здійснення закупівлі необхідно внести зміни до тендерної документації. Отже, встановлення в тендерній документації дискримінаційних та надмірних вимог, які не впливають на якість товару, не підтверджують кваліфікацію учасників, створюють умови для Зловживання замовниками під час проведення процедури закупівель. Для документального підтвердження того, що Учасник обслуговує менше 100 000 споживачів, такий Учасник може, зокрема, надати копію звіту форма № 2-НКРЕКП- моніторинг-постачання (річна) «Звіт про характеристику споживачів електричної енергії» відповідно до Постанови НКРЕКП від 29.03.2019 року № 450 за останній звітній період. Отже на підставі викладеного, вимагаємо від Замовника внести зміни до тендерній документації в цій частині, шляхом виключення вимоги надання довідок від операторів системи розподілу, або викладення її в новій редакції, в якій спосіб підтвердження обслуговування певної кількості споживачів не обмежувати певним документом. На підтвердження вищеописаного є Рішення АМКУ №14064-р/пк-пз 21.07.2020, в якому порушене питання щодо того, що Замовники вимагають надати довідки від ОСР.
Відповідь: Шановний Учасник! Тендерна документація складена у відповідності до чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а подання учасниками додаткових документів надають Замовнику підтвердження надійності потенційних учасників. Підстав для задоволення Вашої вимоги немає.
Дата відповіді: 19.03.2024 10:28
Відповідь надана

Тендерна документація суперечить п. 29 Особливостей

Номер: d522f4f9c23c4628a7ebddb30bdaabaa
Дата опублікування: 16.03.2024 14:11
Опис: Тендерна документація суперечить п. 29 Особливостей, оскільки для закупівлі електроенергії заборонено вимагати будь-які документи щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Заборона вимагати ці документи у закупівлях електроенергії відповідно до п.29 Особливостей є імперативною нормою, що має виконувати замовник при складанні тендерної документації, та не вимагати дані документи, незалежно від того чи повинен мати постачальник їх чи ні. Зазначені документи незаконно вимагаються вами у Пункті «ДОДАТКОВІ ДОКУМЕНТИ» Розділу І Додатку 3 тендерної документації, що є порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства. На підставі вищезазначеного, вимагаємо ПОВНІСТЮ вилучити пункт «ДОДАТКОВІ ДОКУМЕНТИ» Розділу І Додатку 3 тендерної документації. Ще раз наголошуємо, що п.29 Особливостей ЧІТКО та ПРЯМО ЗАБОРОНЕНО вимагати будь-які (!) документи щодо матеріально-технічної бази, обладнання, технологій, працівників саме у закупівлях електроенергії без будь-яких виключень. Саме це вимагається вами у кожній вимозі в «Додаткові документи» Розділу І Додатку 3 (підтвердження наявності центрів, нерухомості, певних співробітників, документів на них, інформації щодо технологічних документів та показників тощо), що є прямим порушенням законодавства. Це не залежить від ваших бажань чи від того, що постачальник повинен мати певні технології, обладнання, праціників тощо згідно ліцензійних вимог, а є прямою забороною законодавства вимагати у закупівлях електроенергії ці документи взагалі. На підставі вищезазначеного, вимагаємо повністю виключити пункт «ДОДАТКОВІ ДОКУМЕНТИ» Розділу І Додатку 3 з тендерної документації.
Відповідь: Шановний Учасник! Тендерна документація складена у відповідності до чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Замовник не вимагає документи щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Вказані Вами вимоги передбачені Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, є обов’язковими для всіх електропостачальників, а в рамках проведення закупівлі мають на меті підтвердження надійності потенційних учасників. Підстав для задоволення Вашої вимоги немає.
Дата відповіді: 19.03.2024 10:26
Відповідь надана

Щодо звітності додатку 8 та форми 14-НКРЕКП

Номер: 29ca0cf3a9694fb2bd0bfc26f807bac0
Дата опублікування: 16.03.2024 13:56
Опис: Яким чином ваші вимоги стосуються постачальника товару електрична енергія? Подача Інформації щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою, згідно додатку 8 до постанови НКРЕКП №375 від 12.06.2018 п. 7.7. Електропостачальник, ОСР та ОСП щороку до 20 лютого року, наступного за звітним, надають до НКРЕКП та оприлюднюють на своїх офіційних вебсайтах інформацію щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формами, наведеними в додатках 6-8 до цього Порядку. Звіт за формою 14-НКРЕКП-постачанння (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії» поширюється на суб'єктів господарювання, які отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з РОЗПОДІЛУ електричної енергії
Відповідь: Шановний Учасник! Згідно Постанови НКРЕКП від 12.06.2018 року №374 Звіт за формою 14-НКРЕКП-постачанння (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії» повинні надавати ліцензіати, які отримали ліцензії на постачання електричної енергії. Те саме стосується Інформації щодо дотримання загальних та гарантованих стандартів якості електропостачання за формою, згідно додатку 8 до постанови НКРЕКП №375 від 12.06.2018 року. Отже, вищевказані документи безпосередньо стосуються постачальників електричної енергії.
Дата відповіді: 19.03.2024 10:21