-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
3 708 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 540.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 540.00 UAH
Період уточнення:
11.03.2024 17:27 - 13.04.2024 00:00
Відповідь надана
Вимога щодо усунення порушення
Номер:
de9fba0d05904359a0dbc00d15badd08
Дата опублікування:
12.04.2024 15:22
Опис:
Шановний Замовнику!
Ми є учасником, який планує та розглядає можливу потенційну участь у Вашій закупівлі. Але звернули нашу увагу, що у тендерній документації Вами зазначено наступне:
«Розрахунок ціни відповідно до п. 1. Комерційної пропозиції Додатку № 2 до Договору, за яку Учасник зобов язується виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином:
Ціна (тариф) за 1 кВт/год електричної енергії щомісяця визначається формулою: Цм = (Ц0 * (1+М/100)+ Тпер+ Троз ) * ПДВ, де: Цм – ціна (змінена) за одиницю електричної енергії, грн/кВт·год; Цo – середньозважена ціна на ринку РДН за звітний період, що розміщена на офіційному сайті (на титульній сторінці) ДП «Оператор ринку» https://www.oree.com.ua/ (місяць у якому здійснювалось постачання (грн/кВт*год); Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, установлений НКРЕКП, грн/кВт год; Троз – тариф на послуги з розподілу електричної енергії, установлений НКРЕКП, грн/кВт·год (Застосовується у разі сплати послуг з розподілу через Постачальника; у разі сплати послуг з розподілу Споживачем Троз =0 ; ПДВ – податок на додану вартість у розмірі 20 відсотків; М – маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках, визначається за пропозицією переможця, (на момент укладення договору для визначення Цo, приймається середньозважена ціна на ринку РДН за попередній місяць подання пропозиції, яку можливо перевірити за посиланням (на титульній сторінці) ДП «Оператор ринку» https://www.oree.com.ua/ середньозважений РДН за лютий 2024 року складає 3,26858 грн без ПДВ за 1 кВт*год). Щомісячна зміна ціни, відбувається без укладення додаткової угоди.
Ціна (тариф) за 1 кВт/год електричної енергії на вимогу Споживача може фіксуватися у визначеному розмірі у гривні, шляхом підписання додаткової угоди до Договору. У разі затвердження НКРЕКП нових тарифів на послуги з передачі та розподілу, ці тарифі діють з моменту набрання чинності без укладення додаткових угод."
Звертаємо Вашу увагу, що прийнято Постанову КМУ від 02 квітня 2024 р. №382, яка набула чинності 09.04.2024р., де внесено зміни до Постанови № 1178, зокрема :
«11) пункт 28 доповнити абзацом такого змісту: «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.».
Електронне посилання: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennia-zmin-do-postanov-kabinetu-ministriv-ukrainy-vid-24-liutoho-2016-r-166-i-vid-12-t202424
Отже, будь-які умови, що суперечать даному визначенню підзаконно нормативно-правового акту вважається незаконним та відноситься до суттєвого порушення у сфері публічних закупівель.
Нагадуємо, що за такі порушення Замовникам передбачається адміністративна відповідальність за порушення статті 164-14 КпАП та передбачає покарання у вигляді штрафів.
Окрім того, що при зверненні до органів ДАСУ буде встановлено порушення і Вас зобов’яжуть вчинити дії для їх усунення, то, у зв’язку з цим, можуть бути певні незручності для Вас у проведенні подальшої закупівлі, підписанні договору з можливим переможцем, виконанні умов договору та змушені будете проводити нову закупівлю, якщо вже етап укладення договору пройшов.
Беручи до уваги вищевикладене, ми вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства, у зв’язку із, внесенням до нього змін.
Дякуємо за увагу та сподіваємось на взаєморозуміння.
Відповідь:
Шановний Учаснику, ознайомившись, із Вашим питанням щодо обмеження нижньої межи ціни тендерної пропозиції учасника, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне:
1. Дана закупівля проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
2. Дана закупівля була оголошена 11 березня 2024 року о 17 год 27 хв, як Вами було зазначено у зверненні зміни до Особливостей набрали чинності САМЕ 09 квітня 2024 року, тобто, вже після оголошення закупівлі. Пунктом 2 Постанови КМУ від 02 квітня 2024 р. №382 визначено наступне: «Установити, що закупівлі, розпочаті до набрання чинності цією постановою, завершуються в порядку, що діяв до набрання чинності цією постановою».
Враховуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації , адже остання складена у повній відповіднодності до чинного законодавства, яке діяло на час оголошення закупівлі.
Дата відповіді:
15.04.2024 14:20
Відповідь надана
Змова замовника - тендерна документація складена під ДП "Інфотех"
Номер:
cfa2a16d81104129b3dcf8968d7638fd
Дата опублікування:
12.03.2024 12:17
Опис:
Добрий день. Дана тендерна документація авторства колективу постачальника ДП "Інфотех", складена спеціальним чином з наявністю великої кількості дискриманаційних вимог та довідкою-уловкою "щодо відсутності порушень Ліцензійних умов", у випадку надання якої ДП "Інфотех" інструктує замовників як відхилити будь-якого учасника. Скажіть, будь ласка, чому замовники електроенергії в системі МВС плювати хотіли на закон та правові норми?
Відповідь:
Дякуємо за Ваше запитання, шановний Учаснику, ознайомившись, із Вашим питанням, Замовник вважає за необхідне повідомити про наступне:
Закупівля проводиться відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості). Відповідно до пункту 1 Особливостей, Ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Згідно з пунктом 28 Особливостей, Тендерна документація (надалі- ТД) формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 2 статті 22 Закону містить невичерпний перелік відомостей, які зазначаються у тендерній документації. Відповідно до пункту 31 Особливостей, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме в Додатку 8 ТД, окрім іншого, міститься вимога стосовно надання учасниками наступної довідки:
«На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку, згідно з формою наведеною нижче, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469.» (далі – Ліцензійні умови)
Вимога щодо наявності Ліцензійних умов сформована виключно з метою забезпечення хоча б мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії та розумінні того що потенційний переможець не порушував Ліцензійних умов з постачання електричної енергії, що може призвести до негативних наслідків для Замовника, тобто Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили саме стабільність постачання та підтвердили ділову репутацію Постачальника.
Також, Додатком 4 до ТД (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ, далі- ТВ), наявна наступна вимога:
«Відносини, що виникають між учасниками ринку під час здійснення купівлі-продажу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачам виконуються з урахуванням положень наступних законодавчих актів:
• Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII;
• «Правила роздрібного ринку електричної енергії», затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 312;
• Кодекс систем розподілу, затверджений постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. №310;
• Кодекс системи передачі, затверджений постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. №309;
• Постановою НКРЕКП від 27.12.2017 № 1469 «Про затвердження ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу»;
• Інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії».
Тобто, ТД передбачено (ця вимога наявна майже у всіх тендерах на закупівлю електричної енергії), що під час здійснення купівлі-продажу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачам виконуються з урахуванням положень наступних законодавчих актів, серед яких наявні і Ліцензійні умови.
Окрім того, досить часто Учасники-переможці, відмовляються від виконання взятих на себе за договором зобов’язань, або намагаються «нав’язати» завищений тариф шантажуючи при цьому розірвання договору та переведення Замовника на ПОН, з цією метою Замовником було проведено аналіз тендерів та тендерної документації на закупівлю електричної енергії, та сформовано документацію яка відповідає всім чинним нормативним документам та спрямована на здійснення постачання електричної енергії Постачальником, який виконує положення вищезазначених законодавчих актів з метою забезпечення хоча б мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії.
Для прикладу, зазначена вимога щодо виконання ліцензійних умов наявна в наступному тендері (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-05-010080-a, очікувана вартість закупівлі електричної енергії становить 23 206 000 грн з ПДВ). Тобто, як вже було вище зазначено, Замовники з метою отримання стабільності у постачанні електричної енергії, встановлюють зазначену вимогу. Окремо слід зазначити, що питань чи вимог по зазначеній закупівлі не надходило.
Також, аналізуючи закупівлі електричними енергіями, деякі учасники надавали вищезазначену довідку, але перевірка замовника із відкритих джерел у мережі Internet, показувала що учасники мають порушення та, навіть були оштрафовані за порушення Ліцензійних умов, хоча надавали довідку що порушень не мали.
ТД не містить будь-яких «уловок», чи інших дискримінаційних вимог, а всі передбачені документацією документи Учасники можуть отримати без будь-яких перепон.
Беручи до уваги той факт що предметом закупівлі є ДК 021:2015 : 09310000-5-Електрична енергія (електрична енергія), з метою забезпечення хоча б мінімальної стабільності у постачанні електричної енергії, Замовником сформульовано базові вимоги до постачальника електричної енергії, які б забезпечили таку стабільність постачання, що можу бути у разі не порушення постачальником Ліцензійних умов.
Таким чином вимога щодо дотримання та підтвердження Ліцензійних умов не містить жодних ознак дискримінаційної та ні є «уловкою», оскільки: Замовник має право включати до тендерної документації вимоги, що не заборонені чинним законодавством. Враховуючи вищенаведене, Замовником було прийнято рішення про включення таких вимог до тендерної документації.
Підсумовуючи вищевикладене, Замовник дійшов висновку про відсутність підстав для внесення змін до тендерної документації (згідно з абзацом 3 пункту 54 Особливостей), адже остання складена у повній відповідності до вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Дата відповіді:
14.03.2024 16:24