- 
                    Відкриті торги з особливостями
 - 
                        Однолотова
 - 
                        КЕП
 - 2
 
Бензин А-95, паливо дизельне
Закупівля здійснюється відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами)
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                1 100 000.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 5 500.00 UAH
        мін. крок: 0.5% або 5 500.00 UAH
                    Період уточнення:
                    07.03.2024 11:57 - 12.03.2024 00:00
                
                        
            Відповідь надана        
    Незаконна вимога тендерної документації
                    Номер:
                    ecf5d2041e1b45c495f67137bc5b0ab1
                
                                                                        
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    10.03.2024 19:03
                
                                                                        
                    Опис:
                    Шановний замовнику!
Згідно з вимогами пункту 10 Таблиці 2 «Інші вимоги до учасника» Додатку 1 до тендерної документації, «учасник повинен надати скан-копію ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ палива виданий акредитованою лабораторією   із підтвердженням відповідності технічних характеристик пропонованого палива характеристикам передбачених Замовником, виданий протягом гарантійного терміну товару відповідного паспорту якості наданого Учасником у складі пропозиції».
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива та бензину, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протокол випробувань» до документів про якість товару. «Протокол випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТОМ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ палива, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
Враховуючи наведене, просимо внести зміни до Додатку 1 до тендерної документації, а саме, ВИКЛЮЧИТИ з нього пункту 10 Таблиці 2 «Інші вимоги до учасника», який містить зазначену незаконну вимогу.
У разі відмови від усунення з тендерної документації зазначеної незаконної вимоги, залишаємо за собою право оскаржити закупівлю до Антимонопольного комітету та поінформувати відповідні правоохоронні та контролюючі органи.
                
                                                                        
                    Відповідь:
                    У зв’язку з надходження скарги щодо порушення Нами законодавства України  у сфері публічних закупівель в частині проведення процедури відкритих торгів  повідомляємо наступне:
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положення тендерної документації. Звертаємо увагу, що замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників.
Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо  надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів, враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства.
Нами, Замовником торгів, було проведено  попередній аналіз щодо  наявності конкуренції на ринку  при встановленні вимог, на які Скаржник посилається, за результатами якого підтверджуємо  безумовну конкуренцію. Конкуренція присутня при наявності 2х і більше постачальників.
1. Дане положення тендерної документації  не створює обмеження щодо участі в торгах лише учасникам-виробникам палива, а надає правові гарантії наявності договірних відносин учасника з виробником палива, пояснює правовий механізм законності отримання палива учасником, порядок відпуску товару на АЗС. Учасники не повинен бути виробником палива, він повинен мати господарські відносини, які регулюються  чинним законодавством України, а саме: положеннями ЦКУ, ГКУ, та самого договору із виробниками продукції або їх офіційним дистриб’юторами.
П. 17-22 розділу «Оцінка відповідності»  Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив встановлює порядок проведення оцінки відповідності органом з оцінки відповідності для виробників або уповноважених представників, або осіб, які ввели паливо в обіг на ринку України:
17. Для проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник застосовує процедуру оцінки відповідності, яку встановлено Технічним регламентом модулів оцінки відповідності (1585-2003-п) , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 7 жовтня 2003 р. № 1585 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 41, ст. 2175; 2011 р., № 67, ст. 2581), для:
	палив, що виробляють або імпортують партіями, - за модулем F1;
	палив, що виробляють дослідними партіями, - за модулем F1;
	палив, що виробляють серійно, - за модулем A1.
18. Виробник або уповноважений представник розробляє технічну документацію, яка повинна містити інформацію про виробництво і застосування палив і за якою можливо оцінити відповідність палив вимогам цього Технічного регламенту.
До технічної документації додаються:
	технологічний регламент або інструкція на виробництво, або технологія виробництва;
	акт впровадження у серійне виробництво продукції;
	акти приймання дослідної партії та протоколи випробувань продукції.
Для палив, які містять у своєму складі добавки (присадки), до технічної документації також додаються:
	документ про допуск до застосування добавки (присадки) у відповідному типі палива, дані щодо вмісту в паливі;
	паспорт безпечності добавки (присадки);
	інформація про місцезнаходження юридичної особи виробника.
19. За результатами проведення оцінки відповідності виробник або уповноважений представник складає декларацію про відповідність за формою згідно з додатком 6 до цього Технічного регламенту.
20. Перед введенням в обіг палив на документ про якість (паспорт якості) палива виробником повинен бути нанесений національний знак відповідності, який підтверджує відповідність палива вимогам цього Технічного регламенту, так, щоб забезпечувалася його видимість, розбірливість та незмивність.
Зображення знака відповідності технічним регламентам виконується згідно з формою та описом, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1184 “Про затвердження форми, опису знака відповідності технічним регламентам, правил та умов його нанесення” (Офіційний вісник України, 2016 р., № 6, ст. 299).
У разі проведення оцінки відповідності призначеним органом з оцінки відповідності до національного знака відповідності додається його ідентифікаційний код.
У разі зменшення або збільшення зображення національного знака відповідності повинні бути дотримані пропорції, встановлені в описі.
Нанесення будь-якого іншого маркування, здатного ввести в оману треті сторони щодо значення та форми національного знака відповідності, забороняється. Будь-яке інше маркування може бути нанесене за умови не погіршення видимості та розбірливості національного знака відповідності.
21. Виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива і надає їх для перевірки відповідним органам державного ринкового нагляду в установлених законодавством випадках.
У разі коли виробник не є резидентом України та не має уповноваженого представника в Україні, такі зобов’язання покладаються на особу, яка ввела паливо в обіг на ринку України.
22. Органи з оцінки відповідності, призначені центральним органом виконавчої влади з питань оцінки відповідності за пропозицією Мінекоенерго, проводять оцінку відповідності.
Протоколи випробувань  є беззаперечним аргументом про наявність договірних  відносин  із виробниками палива, офіційними представниками, та вкотре підтверджує факт безперебійної, своєчасної поставки пального на АЗС  та відпуску пального автомобілям замовника, добросовісність та своєчасність виконання договірних зобов’язань із замовником торгів.
Замовник визначає ряд технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі. Метою технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних Учасників. Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо  надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації торгів, враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку поставки палива, не порушено жодну норму законодавства
                
                                                                        
                    Дата відповіді:
                    13.03.2024 13:44