• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Насіння кукурудзи

Завершена

1 359 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 795.00 UAH
Період уточнення: 05.03.2024 18:33 - 10.03.2024 00:00
Відповідь надана

Доброго дня шановний Замовник! Ваша Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, не відповідає вимогам чинного законодавства!

Номер: 77d8db9cb6e444a6ba353bb1858ae220
Дата опублікування: 09.03.2024 16:48
Опис: Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, а саме до вимог наявності фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, які зазначені в додатку №3 ТД. 1. Ви вимагаєте надати фінансову спроможність, якою учасник має підтвердити обсяг річного доходу (виручки) за останній звітний період у розмірі не менше 60% від очікуваної вартості предмета закупівлі та надати оригінал та/або електронну копію та/або скановану копію балансу та звіту про фінансові результати за 2023р. з відміткою про прийняття уповноваженим органом. Повідомляємо, що зазначена умова є дискримінаційною і значно звужує коло потенційних учасників, оскільки не всі суб’єкти підприємницької діяльності зможуть прийняти участь в закупівлі, бо мають менший річний дохід, ніж 60 відсотків, не кожен встиг подати звітність за 2023 рік, а значить зазначена вимога підходить під учасника в якого вже подана звітність і мається відмітка. Також досить цікаво: який наявний зв’язок між предметом закупівлі (поставка товару) та річним доходом учасника, і як же ви як Замовник визначили цей відсоток (чому саме не менше 60? Чого не 50 %, 55 %?). Взагалі жодного взаємозв’язку між предметом закупівлі та такою річною звітністю – не має, крім одного: бажання Замовника штучно зменшити коло потенційних учасників. Зазначаємо підвищену ризиковість тендерної документації та повідомляємо, що Замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі не менше 60% від очікуваної вартості предмета закупівлі, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційна очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини), оскільки така вимога є дискримінаційною. У зв’язку з вищевикладеним, Вимагаємо внести змінити до тендерної документації, усунути дискримінаційні вимоги та привести Тендерну документацію у належний вигляд, відповідаючи чинному законодавству та в якому будуть відсутні корупційні складові.
Відповідь: Шановний учаснику, дякуємо за запитання! У відповідь на Ваше звернення зазначаємо наступне. Відповідно до частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: ...4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Визначення поняття "фінансова звітність" наведено у Законі України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.1999 № 996-XIV, згідно із статтею 1 якого: "фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства". Відповідно до частини третьої статті 16 Закону у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). Щодо подання звітності, то фінансова звітність за попередній рік подається не пізніше 29 лютого наступного року, тому таку вимогу дискримінаційною не вважаємо. Замовником встановлено вимогу підтвердити обсяг річного доходу (виручки) за останній звітний період у розмірі не менше 60% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Відсоток від очікуваної вартості вирішено встановити середнього, а не максимального значення, щоб надати можливість учасникам з незначним обігом коштів приймати участь в конкурентній закупівлі. Враховуючи викладене, встановивши наведену умову Документації, а саме передбачивши можливість надати звітність з наявністю 60 % очікуваної вартості, Замовник не порушив вимогу Закону. Провівши аналіз, аналогічну позицію має Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Дата відповіді: 12.03.2024 16:49
Відповідь надана

Тендерна документація складена з порушенням ЗУ "Про публічні закупівлі"

Номер: b0478748ec354d36b26bb9d66f6ece5f
Дата опублікування: 09.03.2024 16:09
Опис: Доброго дня шановний Замовник! Ваша Тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, не відповідає вимогам чинного законодавства, в тому числі має корупційні складові. Вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, а саме до вимог до насіння, які зазначені в додатку №2 ТД. 1. Ви вимагаєте поставити товар урожаю не раніше 2023 року. Ця вимога є дискримінаційною і не відповідає вимогам чинного законодавства. Шановний Замовник, Міністерством аграрної політики та продовольства України ведеться Державний реєстр сортів рослин, придатних для поширення в Україні. Законодавством України чітко встановлено: в разі наявності цих сортів рослин в реєстрі їх можливо поширювати на території України. Зазначаючи в своїй Тендерній документації рік урожайності ви автоматично порушуєте право інших учасників на прийняття участі в закупівлі, а також не дотримуєтесь нормативних вимог. Крім того, згідно інформації, яка зазначена в державних реєстрах, останній урожай насіння кукурудзи МК 3131 був зареєстрований у 2018 році! В реєстрах відсутнє таке насіння кукурудзи врожайності 2023 та 2024 року, що унеможливлює таку поставку. Також, Ви вимагаєте строк гарантії на насіння МК 3131 – дванадцять місяців. Однак, остання партія згідно реєстру була зареєстрована у 2018 році. 2. Ви вимагаєте надати у складі пропозиції гарантійний лист про те, що поставка товару буде здійснена протягом 3 календарних днів з дня отримання усної чи письмової заявки від замовника (але в будь-якому випадку до 12.04.2023). Ця вимога не може бути виконана. Поставка товару не може бути здійснена до 12.04.2023, бо зараз вже 2024 рік! У зв’язку з вищевикладеним, Вимагаємо внести змінити до тендерної документації, усунути дискримінаційні вимоги та привести Тендерну документацію у належний вигляд, відповіщаючий чинному законодавству.
Відповідь: Шановний учаснику, дякуємо за запитання! У відповідь на Ваше звернення зазначаємо наступне. Визначення такої вимоги не має на меті обмежити конкуренцію чи надати перевагу певному колу учасників, а лише спрямоване на гарантування замовнику постачання товару, який за своїми характеристиками найбільш вірогідно відповідає необхідній якості для отримання максимальної врожайності. Насіння врожаю 2022 року і раніше може за період зберігання втратити схожість, енергію проростання, властивості протруйників можуть погіршуватись. Проведення лабораторного дослідження насіння є фінансово- то часозатратним. Тож з метою зменшення ризиків закупівлі насіннєвого матеріалу з погіршеними якісними властивостями замовником вимагається саме насіння врожаю 2023 року. Замовник не вважає за потрібне скорочувати вимоги до товару для задоволення потреб ринку в реалізації товару. Щодо наявності насіння кукурудзи врожайності 2023 року в державних реєстрах, то згідно Державного реєстру сортів рослин, придатних для поширення в Україні, на який ви посилаєтесь, наявний сорт МК 3131 насіння за номером по порядку 3617, що зареєстрований у 2018 році. Дана інформація свідчить про реєстрацію сорту, а не про кожну партію. Щодо терміну поставки товару. При розробці тендерної документації в Додатку №2 була допущена технічна помилка, що є очевидним. Наголошуємо, що в електронних полях оголошення та інших розділах тендерної документації термін поставки товару зазначено вірно.
Дата відповіді: 12.03.2024 16:50