-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія та супутні послуги, зокрема послуг з постачання та передачі електричної енергії та без врахування послуг з розподілу 50000.00 кіловат електрична енергія Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Україна, Відповідно до документації ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Період уточнення:
28.02.2024 15:24 - 08.03.2024 00:00
Відповідь надана
Переддефолт
Номер:
e86f1869d94f404a9f1cb78b335d19ac
Дата опублікування:
29.02.2024 11:11
Опис:
Добрий день! Ви вимагаєте у Додатку 3 п.10): гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те, що він не знаходиться у статусі «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.
Та - гарантійний лист (складений у довільній формі за підписом уповноваженої особи учасника та завірений печаткою (у разі її наявності)), про те, що в період з 2019р. по 2023р. (включно) він не набував статусу «дефолтного» або «переддефолтного» та зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ДП «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року N 1168.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
НЕК "Укренерго" публікує інформацію щодо учасників ринку, яким надано статус преддефолтний/дефолтний на своєму веб-сайті згідно з п.п.1.9.2. "Правил ринку", затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307.
Вважаємо вимогу про не набуття статусу «переддефолтного» дискримінаційною.
В такому випадку, учаснику ринку надається два робочі дні для усунення підстав, які стали причиною надання статусу «переддефолтний». У разі тривалості статусу «переддефолтний» для учасника ринку більше двох робочих днів, учасник ринку набуває статусу «дефолтний» (п.1.7.4. Правил ринку).
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі набуття статусу «переддефолтний». Цей статус може тривати лише два робочі дні, і у разі зняття такого статусу, постачальник електричної енергії здійснює свою діяльність незалежно від перебування в статусі «переддефолтний».
Статус «переддефолтний» анулюється в разі вирішення подій або обставин п. 1.7.1. Правил ринку та носить виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливає на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Помилковою вимогу про надання гарантійного листа щодо переддефолтного стану вважає й Антимонопольний комітет України (далі - Комітет), який надав обов’язкові для розгляду рекомендації Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України щодо вдосконалення вимог до учасників процедур закупівель електричної енергії від 05.03.2020 № 5-рк. Комітет зазначає, що при закупівлі електричної енергії замовники виписують до постачальників вимоги, яким можуть відповідати тільки найкрупніші гравці на ринку.
Комітет зазначає (пункти 45-48 наведених вище рекомендацій), що відповідно до пункту 1.7.2 "Правил ринку" Адміністратор розрахунків на період існування такого статусу, зокрема, публікує на офіційному веб-сайті Адміністратора розрахунків повідомлення про набуття учасником ринку статусу "Переддефолтний" із зазначенням дати набуття такого статусу.
Отже, чинним нормативно-правовими актами, що діють у сфері енергетики, а саме - "Правилами ринку", передбачено обов’язок Адміністратора розрахунків публікувати на офіційному вебсайті інформацію щодо учасників, які набули статусу "Переддефолтний".
Отже, Замовник може безперешкодно перевірити, чи не набув учасник відкритих торгів такого статусу за допомогою даних з відкритих джерел (офіційний веб-портал Адміністратора розрахунків), а отже, встановлення в Документації вимог щодо надання гарантійного листа про те, що Скаржник не набував статусу "Дефолтного" або "Переддефолтного", може бути додатковим бар’єром для учасників відкритих торгів, а також давати необгрунтовані підстави для Замовника щодо недопуску Пропозиції певного учасника до оцінки.
Комітет також підкреслює, що допуск до публічних торгів якомога більшої кількості учасників призведе до цінової конкуренції, а відтак і до здешевлення електроенергії для кінцевого споживача.
Таким чином, гарантійний лист, що має надати учасник, абсолютно не гарантує Замовнику неможливість настання негативних наслідків під час виконання останнім договірних зобов’язань.
Наявність статусу "Переддефолтного" в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже після ануляції відповідного статусу суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі.
Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо.
А відтак, вимога про надання вказаного гарантійного листа носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, протее, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Чекаєм змін і дякуєм за розуміння.
Відповідь:
Доброго дня! Шановний учаснику, дякую за запитання! Ознайомившись з даною інформацією, ми взяли до уваги вище сказані слова, та повідомляємо, що замовник дотримується законодавста України, а саме ознайомлений із Законом України «Про публічну Закупівлю», яким передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На ваше звернення стрверджую, що вимога за тендерною документацією не може бути дискримінаційною до учасників, які дотримуються усіх принципів здійснення закупівель встановлених Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема доброчесності. Відповідно до Правил ринку, затверджених постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №307 постачальник електричної енергії може бути віднесений до учасників ринку, що набули статусу «дефолтний». Це унеможливлює подальше постачання електроенергії цим підприємством.
Інформація про набуття підприємством статусу «дефолтний» оприлюднюється на сайті оператора системи передачі. ДП «НЕК «Укренерго», яке виконує функції адміністратора розрахунків, та/або в інших відкритих джерелах інформації відповідно до правил ринку, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 14 березня 2018 року № 307. Відсутність випадків передефолту та дефолту в діяльності Постачальника підтверджує його надійність, як постачальника, та те, що він виконає договір на період його дії, а не здійснить дострокове розірвання договору із цих причини.
Як слідує із вищезазначеного, статус "Переддефолтний" отримує безвідповідальний недобросовісний учасник ринку, який не може виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання.
Замовник, з метою уникнення понесення додаткових витрат, пов’язаних із закупівлею електроенергії за цінами постачальника "останньої надії" у разі перемоги учасника, який мав/має статус "дефолтного" або "переддефолтного" та з метою здійснення закупівлі з максимальною економією та ефективністю, маємо намір закуповувати електричну енергію у відповідального, добросовісного учасника ринку, який може виконувати взяті на себе фінансові зобов’язання.
З метою підтвердження якісного, відповідального та добросовісного надання послуг просимо, щоб тендерне пропозиція відповідала вимогам тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, оголошення про проведення відкритих торгів із особливостями містить законні вимоги та відповідає нормам чинного законодавства України.
Дата відповіді:
29.02.2024 15:51
Відповідь надана
Етична поведінка
Номер:
56a1e4443c024b6f8bb7ad3ec672a255
Дата опублікування:
29.02.2024 11:02
Опис:
Доброго дня! Шановний замовнику ви у Додатку 3 до ТД у п.9) вимагаєте, що: Учасники повинні підтвердити відповідність вимогам щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель відповідно до Настанов, що є Додатком до листа Мінекономрозвитку № 3304-04/13647-06 від 01.04.2019 року.
З огляду на це, учасники подають у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують запровадження на підприємстві учасника політики щодо етичної поведінки під час здійснення публічних закупівель, добросовісної конкуренції. Серед таких документів повинен міститись наказ підприємства-учасника щодо призначення уповноваженого працівника з контролю та дотримання заходів і політики етичної поведінки при участі у процедурах публічних закупівель, а також настанови (інструкція або програма) підприємства щодо виконання вказаної політики. Запитання заключається в тому чи можем ми подати вам наказ що є Додатком до листа Мінекономрозвитку № 3301-04/47784-06 від 15.11.2019р.? (новіший)
Відповідь:
Доброго дня! Шановний учаснику, дякую за запитання! Оскільки у закупівельному процесі недотримання етичної поведінки суб’єктами сфери публічних закупівель негативно відображається на кінцевих результатах закупівель, негативно впливає на ступінь довіри, прозорості та справедливості при проведенні процедур закупівель, Мінекономіки з метою формування загальноприйнятих норм етичної поведінки, пропонує учасникам використовувати розроблені Настанови. Але листи Міністерства не встановлюють норм права, носять виключно рекомендаційний та інформативний характер. Враховуючи викладенене вище, будь-який учасник може скористатись даною актуальною настановою, що є Додатком до листа Мінекономрозвитку № 3301-04/47784-06 від 15.11.2019р. Далі необхідно розробити наказ про затвердження етичної поведінки учасників та про призначення уповноваженого працівника з контролю та дотримання заходів і політики етичної поведінки під час участі в публічних закупівлях.
Дата відповіді:
29.02.2024 14:30