-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Тепловізор Nvectech PATRIOT L35 (або еквівалент)
Завершена
640 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 400.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 400.00 UAH
Період уточнення:
28.02.2024 09:00 - 04.03.2024 00:00
Відповідь надана
Кінцевий споживач товару
Номер:
bc1f21c1f83d423993fed0e324f1cce9
Дата опублікування:
29.02.2024 10:18
Опис:
Доброго дня. Шановний Замовник хочемо зазначити, що закупівля даного товару (тепловізійного монокуляру) звiльняється вiд сплати ПДВ у вiдповiдностi до п.32 пiдроздiлу 2 роздiлу ХХ «Перехiднi положення» Податкового кодексу України, зi змiнами та доповненнями вiд 28.07.2023 р. , тобто такі товари як тепловізійні монокуляри не обкладаються ПДВ, У ВИПАДКУ ЯКЩО: кінцевим споживачем є правоохоронні або оборонні органи, ТА ЯКЩО це передбачено ДОГОВОРОМ, тощо. У випадку якщо закупівля здійснюється Вами на запит та передачу даного товару в/ч /або правоохоронних органів /або ЗСУ, тощо, то просимо внести зміни в проект договору, та зазначити що закупівля даного товару здійснюється для оборонних потреб або/для ЗСУ (в цілях безпеки повну назву кінцевого споживача можемо не зазначати в проекті договору). Посилання на законодавство: https://tax.gov.ua/nk/rozdil-xx--perehidni-polojen/ . Такі зміни в проект договору призведуть до більшої конкуренції в торгах, та економії коштів, оскільки учасники - платники ПДВ (організаційних форм: товариства з обмеженою відповідальністю) та не платники ПДВ (Фізичні особи-підприємці) будуть в рівних умовах. Або повідомте чи зможемо ми прописати в договорі на стадії його укладання те, що закупівля здійнюється для оборонних потреб ? Для нас як для платника ПДВ це важливо, оскільки Проект договору в тій редакції, в якій він завантажений в ел. систему Прозорро (без зазначення кінцевого споживача) недозволяє нам продати даний товар за пільгою (без ПДВ). Дякую!
Відповідь:
Доброго дня! На Ваше звернення повідомляємо наступне:
Відповідно до пп. 5 п. 32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання на митній території України відповідних товарів застосовується якщо кінцевим отримувачем згідно з умовами договору визначено правоохоронні органи, Міністерство оборони України, Збройні Сили України та інші військові формування, добровольчі формування територіальних громад, утворені відповідно до законів України, інші суб’єкти, що здійснюють боротьбу з тероризмом відповідно до закону та/або беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації проти України, підприємства, які є виконавцями (співвиконавцями) державних контрактів (договорів) з оборонних закупівель.
Тобто передумовою застосування пп. 5 п. 32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України є зазначення у договорі, що укладається, у якості кінцевого отримувача відповідного товару правоохоронного органу, підрозділу ЗСУ тощо.
Разом з тим, згідно з п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
При цьому, відповідно до п. 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції від 12 травня 2023 р. № 471 зі змінами та доповненнями) договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Водночас ч. 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» також наголошується, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Таким чином, при формуванні тендерної документації, зокрема складанні проекту договору про закупівлю, замовник зобов’язаний враховувати вимоги цивільного та господарського законодавства.
Особливості укладання та основні вимоги до договору поставки визначаються нормами ст. 712 Цивільного кодексу України та § 1 Глави 30 Розділу VI Господарського кодексу України (зокрема, ст. 264-271), що і були застосовані при формуванні та викладенні у тендерній документації тексту проекту договору про закупівлю.
Відповідно до ч. 6 ст. 267 Господарського кодексу України договором може бути передбачено одержання товарів вантажоодержувачем, що не є покупцем.
Тобто застосування пп. 5 п. 32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України з огляду на вимоги чинного господарського законодавства і законодавства про закупівлі може бути обгрунтованим виключно у разі визначення у договорі про закупівлі (договорі поставки) саме вантажоодержувачем правоохоронний орган, підрозділ ЗСУ тощо.
Водночас слід наголосити на такому.
Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» питання розпорядженні комунальним майном, у т. ч. його відчуження, передача третім особам, належить до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.
Відповідно, виконавчий комітет Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області не наділений (з урахуванням положень Глави 2 Розділу ІІ Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні») повноваженнями щодо передачі комунального майна будь-яким суб’єктам (у т. ч. правоохоронним органам, підрозділам ЗСУ тощо), а отже не має правових підстав для викладення у проекті договору про закупівлю положень щодо вантажоодержувача, тобто іншого аніж покупець (замовник) кінцевого отримувача за договором поставки.
Таким чином, кінцевим отримувачем згідно з умовами договору про закупівлю з огляду на ст. 712 Цивільного кодексу України, ст. 265 Господарського кодексу України є саме виконавчий комітет Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (як покупець та замовник) та з огляду на ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» не може визначатися будь-який інший суб’єкт.
У свою чергу, передача іншим суб’єктам, враховуючи обсяг повноважень органів місцевого самоврядування, може визначатися не умовами договору шляхом визначення вантажоодержувача, а рішенням, прийнятим (у разі необхідності) відповідною місцевою радою на виконання виключних повноважень згідно з ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».
Отже, у виконавчого комітету Щербанівської сільської ради Полтавського району Полтавської області відсутні правові підстави для внесення змін до тендерної документації, зокрема проекту договору про закупівлю.
Дата відповіді:
01.03.2024 13:21