-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 45454000-4 Реконструкція
Завершена
6 400 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 32 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 32 000.00 UAH
Період уточнення:
22.02.2024 11:08 - 27.02.2024 00:00
Відповідь надана
підпис
Номер:
0ea9eec1ee104f9192b13f98c8571d0a
Дата опублікування:
22.02.2024 21:27
Опис:
Замовнику приберіть із своєї документації цю вимогу: Всі документи, що стосуються кошторису повинні бути подані за електронним підписом кошторисника(інженера-проектувальника), з можливістю його перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням: https://czo.gov.ua/verify. У кошторисника є штам (печатка), яким згідно закону можна підписувати (засвідчувати) документи, вимога дискримінаційна і непотрібна. Внесіть зміни інакше ми будемо оскаржувати умови тендерної документації
Відповідь:
Шановний Учаснику, Згідно частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При формуванні даної вимоги замовник керувався такими Законами України, як «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» якими передбачено, що документ на який накладено електронний підпис прирівнюється до підписаного власноручно.
Також, частиною 3 статті 12 Закону України “Про публічні закупівлі” під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Таким чином, накладення електронного підпису кошторисника(інженера-проектувальника) на документ, що був ним створений відповідає вимогам чинного законодавства та жодним чином не дискримінує потенційних учасників.
Дата відповіді:
23.02.2024 10:52
Відповідь надана
АКТ огляду
Номер:
9da82d889e134407aec1886f66f760af
Дата опублікування:
22.02.2024 21:21
Опис:
Вимагаємо видалити вимогу з відвідування об"єкту зі складанням акту обстеження , який має бути підписаний учасником та замовником, оскільки відвідування об"єкту НЕОДНОРАЗОВО була визнана, як незаконна та дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення від 13.12.2019 №18550, рішення від 13.05.2020 № 9264, рішення від 29.05.2020 № 10669, рішення від 06.09.2022 №5702, рішення від 29.04.2022 № 4172, рішення від 22.02.2022 № 3635, рішення від 27.02.2023 № 2273). Також інформуємо, що враховуючи, те, що Замовник має намір поставити учасників в залежність від себе, тобто може не підписати акт (довідку) огляду, без дозволу керівника неможливо) то у закупівлі прийме участь лише один учасник, з максимальною ціною. А тому дії уповноваженої особи Замовника можна буде кваліфікувати, як вчинення ЗЛОЧИНУ передбаченого: - частиною 4 статті 191 КК України (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем В ПЕРІОД ДІЇ ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ); - статтею 210 КК України (нецільове використання бюджетних коштів, здійсненню видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без встановлених бюджетних призначень або з їх перевищенням). Також така вимога має ознаки антиконкурентних узгоджених дій, відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції». А тому ВИМАГАЄМО усунути вимогу з відвідування об"єкту з наданням акту (довідки) огляду в складі пропозиції. В іншому випадку ми будемо змушені звертатися до АМКУ, а також до Держаудитслужби, НАЗК та НАБУ. У випадку залишення даної вимоги у тендерній документації, ми будемо змушені звернутися з до відповідних органівупвноважених на викриття корупційних правопорушень.
Відповідь:
Шановний Учаснику, Відповідно до п. 28 Постанови Кабінету Міністрів України «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, згідно пункту 31 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (надалі – Закон) тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Відповідно до частини 1 статті 22 Закону тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Частина 2 статті 22 Закону визначає відомості, які повинні міститися в тендерній документації, зокрема у п. 3 зазначено, у тендерній документації зазначаються такі відомості, окрім іншого, як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Частина 3 статті 22 Закону встановлює, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, згідно частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Необхідно зазначити, що вимога щодо попереднього огляду об’єкта спрямована на те, щоб потенційні Учасники в першу чергу мали змогу в реальному часі на місці оглянути об’єкт, на якому будуть здійснюватися відповідні роботи, і мати можливість максимально точно скласти свою тендерну пропозицію (договірну ціну) і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципам максимальної економії та ефективності.
Варто також наголосити, що Закон або будь-який інший нормативний акт не давали чіткого визначення, що вважати дискримінаційними вимогами. В юридичній практиці поняття дискримінації визначено як умисне обмеження або позбавлення прав певних юридичних та фізичних осіб.
Верховний суд у своєму рішенні http://reyestr.court.gov.ua/Review/78715900# дійшов до висновку, що в контексті принципів тендерних закупівель, дискримінаційними вважаються вимоги, яким можуть відповідати лише один або декілька учасників. Зважаючи на вищевикладене, не можна стверджувати, що вимоги, встановлені Замовником у тендерній документації є дискримінаційними, адже вони сформовані з врахуванням наших потреб та критеріїв надання якісних матеріалів, що входять до вартості робіт, що є предметом даної процедури закупівлі.
Відтак, дана вимога жодним чином не дискримінує та не обмежує коло потенційних учасників закупівлі, про що твердить Скаржник. Відповідно до неї будь-хто з потенційних учасників може звернутись до Замовника з запитом на відвідування будівельного майданчика, за результатами якого отримати відповідний акт обстеження.
Звертаємо увагу, що Тендерна документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку доступу до об'єкту, не визначає порядку отримання такого акту обстеження обʼєкту, а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті, за яких умов Замовник зобов'язаний його підписати, хто повинен бути представником при обстеженні та ознайомленні, хто має право підписання цього документу, саме задля уникнення можливих корупційних ризиків. Адже деталізація механізму і процедури відвідування та отримання акту обстеження лише ускладнить виконання даної вимоги потенційними учасниками.
Дата відповіді:
23.02.2024 10:51