-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
3 024 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 120.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 120.00 UAH
Період уточнення:
19.02.2024 15:45 - 24.02.2024 00:00
Відповідь надана
сертифікати
Номер:
802105d3fad0439986ba54f8ba10a367
Дата опублікування:
22.02.2024 08:44
Опис:
Відповідно до вимог тендерної документації, Замовник вимагає від учасників надання сертифікату ДСТУ EN ISO 9001:2018 , ДСТУ ISO 14001:2015, ДСТУ ISO 37001:2018, ДСТУ ISO 45001:2019, ДСТУ ISO 28000:2008 Разом з тим, Замовник зазначає, що Сертифікати, окрім інших видів, мають включати: - передача електроенергії (ДКПП 35.12); - розподілення електроенергії (ДКПП 35.13); - торгівля електроенергією; (ДКПП 35.14). Звертаємо увагу замовника, що дані сертифікату покликані підтвердити успішне проходження сертифікації ДІЯЛЬНОСТІ учасників вимогам загальноєвропейьского ринку та загальноєвропейських стандартів. Постачальники, як це не дивно, займаються ЛИШЕ торгівлею електроенергії. Дане закріпвлюється в кодах КВЕД щодо здійснення діяльності. Постачальники НЕ ЗДІЙСНЮЮТЬ передачу елетроенергії чи її розподіл. Дані обов*язки покладені на відповідних оперторів системи - зокрма Оператора Системи передачі НЕК УКРЕНЕРГО , та відповідних операторів системи розподілу, котрі в кожній області різні. Постачальники не мають права здіснювати діяльність щодо ПЕРЕДАЧІ чи РОЗПОДІЛУ. Через постачальника можливо здійснити лише ОПЛАТУ цих послуг. Тобто Замоник, вимагає наданти підтвердження ДІЯЛЬНОСТІ ЩОДО РОЗПОДІЛУ І ПЕРЕДАЧІ, котрі учасники (як постачальники) НЕ ЗДІЙСНЮЮТЬ І НЕ МОЖУТЬ здійснювати вимогам відповідних ДСТУ ISO. Разом з тим, звертаємов вашу увагу, що предметом закупівлі є електрична енергія, а НЕ ПОСЛУГИ З РОЗПОДІЛУ ЧИ ПЕРЕДАЧІ. Вимога замовника щодо надання ISO на діяльність щодо розподілу і передачі електричної енергії є невідповідної, оскільки не стосується предмета закупівлі. Тобто замовник не може вимагати надання інформації щодо цього в відповідних ISO. ак, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Просимо Вас усунути порушення норм законодавства в сфері публічних закупівель шляхом виключення (видалення) з тендерної документації вищезазначених дискримінаційних вимог. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги, зокрема, щодо необхідності сертифікації діяльності, якою постачальники не ЗАЙМАЮТЬСЯ і НЕ МАЮТЬ ПРАВА ЗАЙМАТИСЯ відповідно до чинного законодавства. У разі ігнорування даної вимогу будем о вимушені звернутися в АМКУ за захистом своїх прав та законних інтересів
Відповідь:
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Предметом цієї закупівлі є ДК 021:2015: 09310000-5 «Електрична енергія», яка є специфічним товаром та її постачання нерозривно пов’язане з наданням електропостачальником відповідних послуг споживачу. Також звертаємо увагу, що сертифікація передбачає перевірку підприємства електропостачальника, який надає комплекс послуг з постачання, а не самого товару.
З метою вибору надійного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник зазначає інші вимоги до учасника закупівлі (майбутнього постачальника) згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, замовник керуючись нормами чинного законодавства з метою вибору за результатами цієї процедури закупівлі ефективного, відповідального та добросовісного постачальника, встановлює вимоги до учасників щодо підтвердження ними відповідності та впровадження вищезазначених стандартів.
Зазначені вимоги щодо підтвердження учасниками їхньої відповідності стандартам не є дискримінаційними та жодним чином не порушують норми частини четвертої статті 22 Закону та статті 5 Закону. Таким чином, у замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації в цій частині.
Дата відповіді:
22.02.2024 15:22
Відповідь надана
КОРУПЦІЯ ТА ЗМОВА З ПОСТАЧАЛЬНИКОМ
Номер:
a5a6cdf0ba9b4f9e80ced2f1424da953
Дата опублікування:
19.02.2024 16:07
Опис:
Добрий день, Замовнику! Відповідно до ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. В Додатку №5 тендерної документації викладено незаконну та дискримінаційну вимогу щодо подання Учасниками: «Відповідно до ст. 22 «Закону України «Про охорону праці» і ст. 36 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» на виконання положень Постанови КМУ «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 р. № 337, Учасники у складі своїх тендерних пропозицій подають інформацію, що видана на ім’я такого Учасника не раніше 2023 року з Державної служби України з питань праці та/або її структурних підрозділів або Фонду соціального страхування про наявність або про відсутність нещасних випадків на підприємстві учасника». Аналіз практики АМКУ протягом 2022-2023 року дає зрозуміти, що у разі закупівлі електричної енергії, відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей: «у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі)». Національний стандарт не передбачає вище зазначені документи, отже Замовник свідомо додав ці документи для того щоб обмежити коло потенційних Учасників та вибрати «свого» Постачальника - ТОВ "ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ". Чи не вважаєте Ви, що за таких умов тендерної документації, жоден з вищезазначених принципів публічних закупівель не дотримується? Чи не вважаєте, що Ви, як навчальний заклад не повинні бути осередком корупції? У разі бездіяльності Замовника стосовно даного питання, Учаснику доведеться використати свою можливість оскарження умов тендерної документації Замовника ДЕРЖАВНОГО ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ "УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ХІМІКО-ТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ" у Антимонопольному комітеті України (АМКУ), та звернутись до уповноважених суб'єктів у сфері протидії корупції – це органи прокуратури, Національне антикорупційне бюро, Державне бюро розслідувань. Варто зазначити, що прокуратира вже почала активну перевірку закупівель, доберуться і до вас.
Відповідь:
Замовник здійснює дану закупівлю у відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
Формуючи тендерну документацію ми як замовники керувалися пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Отже, замовником при складанні цієї тендерної документації дотримано вимоги чинного законодавства, тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дата відповіді:
22.02.2024 10:31