-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам’яне
Завершена
1 282 290.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 400.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 400.00 UAH
Період уточнення:
04.05.2018 11:45 - 10.05.2018 11:50
Відповідь надана
Еквівалент
Номер:
75784132191c4a9ab049b212ee575835
Дата опублікування:
07.05.2018 19:19
Опис:
Доброго дня!
Відповідно до пункту третього частини першої статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі", технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". В тендерній документації Замовника даний вираз відсутній.
Просимо надати роз'яснення чи буде розглядатися еквівалент вугілля кам'яного, а саме:
Вугілля кам’яне ДГ (25-100).
зольність на сухий стан палива – до 10 %,
загальна волога на робочий стан палива – до 10 %
Вугілля кам’яне ДГ (13-100).
зольність на сухий стан палива – до 14 %,
загальна волога на робочий стан палива – до 14%.
Дякую!
Відповідь:
Доброго дня!
В тендерній документації та оголошенні про проведення процедури закупівлі передбачено згідно з національним стандартом ДСТУ 7146:2010 «Вугілля кам’яне та антрацит для побутових потреб» закупівлю вугілля ДГ з розміром кусків від 25 мм до 80 мм, ДГ з розміром кусків від 13 мм до 80 мм та ДГ з розміром кусків від 25 – 200 мм (із вимогами ГОСТ 19242-73 «Угли бурые, каменные и антрацит. Класификация по размеру кусков»).
Відповідно до п.3 ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» №922 від 25.12.2015 року (далі Закон) тендерна документація повинна містити «інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент"».
Зазначення в оголошені про проведення торгів та тендерній документації марок вугілля ДГ (25-80), ДГ (13-80), ДГ (25-200) це є посиланням на стандартні характеристики, що передбачені національними стандартами, а не посиланням на якусь торгівельну марку чи фірму, тому не потребує обов’язкового зазначення виразу «або еквівалент».
Крім того, відповідно до п. 1 Приміток ГОСТ 19242-73 «Угли бурые, каменные и антрацит. Класификация по размеру кусков»: Допускаються класи з заміною відповідного верхнього і нижнього рівнів величини 100 мм на 80 мм,50 мм,40 мм,25 мм,20 мм,13 мм на 10 мм і 6мм на 5(8) мм. Відповідно, Замовник скористався правом та визначив розміри кусків згідно ГОСТу.
Запропоноване Вами вугілля ДГ (25-100) та ДГ (13-100) не може розглядатись як еквівалент, адже це вугілля з іншими розмірами, що суперечить технічному завданню Замовника та опису предмету закупівлі.
Замовник визначає предмет закупівлі самостійно, а не за погодженням з всіма чи окремими потенційними учасниками процедури закупівлі, які взагалі не мають права впливати на вибір замовником торгів виду предмета закупівлі чи його обґрунтування. Всі потенційні учасники торгів, після оприлюднення відповідного оголошення та тендерної документації, можуть надати свою пропозицію, яка буде прийнята і розглянута замовником відповідно до діючого законодавства. Якщо в потенційних учасників немає можливості надати свою пропозицію на торги згідно з оприлюдненим оголошенням, то це не означає що замовник зобов’язаний змінити вид предмета закупівлі на їхню вимогу.
Також, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб-підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами.
Дякуємо за взаєморозуміння!
Дата відповіді:
08.05.2018 14:56
Відповідь надана
Дискримінаційні умови
Номер:
c7392110c4a54417af6bf2512279b2bf
Дата опублікування:
07.05.2018 19:07
Опис:
Переглянувши тендерну документацію Замовника, було виявлено, що документація містить порушення вимог статті 3, частини третьої статті 5, частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), оскільки містить дискримінаційні вимоги, що призводять до зменшення кола потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного:
1) Відповідно до частини 1 Розділу III тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, та завантаження файлів з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.
Підпунктом 1.2 пункту 3.5.2 частини 5 Розділу ІІІ тендерної документації, встановленні кваліфікаційні критерії до учасників, а саме:
«…1.2. Копії документів, підтверджуючих наявність складу та вагової на території Захарівського району Одеської області чи мобільних ваг, які можуть бути розташовані на зазначеній території. (Якщо споруди для зберігання вугілля належать Учаснику на праві власності, він повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту або іншого документу на ваги. В іншому випадку – копії договорів оренди об’єктів нерухомості для зберігання вугілля та вагової чи мобільних ваг, які можуть бути розташовані на зазначеній території або копії договорів про надання послуг зберігання та зважування вугілля, завірені підписом та печаткою орендодавця або надавача послуг). Разом з договорами учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності відповідних будівель на зберігання вугілля, а також копію технічного паспорту та/або копію документу з відповідною відміткою про повірку відповідного вагового обладнання, які належать орендодавцю або надавачу послуг.. …».
Згідно таких вимог, прийняти участь у процедурі закупівлі та пропозиції яких не будуть відхилені, можуть лише ті учасники, які вже мають у власності або які вже орендують складські приміщення та вагову на території Захарівського району Одеської області.
Встановлені Замовником вимоги є дискримінаційними та не відповідають вимогам діючого законодавства України, оскільки обмежують коло учасників, що можуть взяти участь у процедурі закупівлі, лише тими учасниками, які вже мають у власності або які вже орендують відповідні складські приміщення та вагову на території Захарівського району Одеської області.
Вимога, щодо наявності складу на території даного району є необґрунтованою та недоречною.
Встановлена вимога позбавляє значну кількість потенційних учасників, що мають можливість постачання товару по мірі необхідності та за заявками Замовника з інших районів Одеської області прийняти участь у тендері, що призведе до спотворення закупівлі шляхом обмеження конкуренції та дискримінації учасників.
Наявність складських приміщень на території району жодним чином не є заходом, щодо гарантії своєчасної поставки товару.
Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України неодноразово приймались рішення, щодо визнання подібних вимог дискримінаційними (Рішення № 389-р/пк-пз від 31.01.2017 року, № 212-р/пк-ск від 27.02.2015)
На нашу думку, Замовник (в частині встановлення зазначеної вище умови тендерної документації), порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону та основний принцип здійснення закупівель, визначений статтею 3 Закону, а саме – недискримінація учасників.
Вважаємо що, встановлення Замовником даної умов порушує вимоги частини четвертої статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасника, а також порушують принципи здійснення закупівель, що визначені статтею 3 Закону а саме – максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням.
ПРОСИМО:
1) Внести зміни до тендерної документації, а саме: привести у відповідність з чинним законодавством підпункт 1.2 пункту 3.5.2 частини 5 Розділу ІІІ.
2) Привести тендерну документацію у відповідність до чинного законодавства України усунувши дискримінаційні вимоги, які передбаченні документацію.
У разі, якщо Замовником не будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації та не будуть усуненні дискримінаційні вимоги, будемо вимушені звернутись до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України за захистом своїх прав та інтересів.
Відповідь:
Доброго дня. За результатом розгляду Вашого звернення, Замовником внесено зміни до Тендерної документації та оприлюднено в системі електронних закупівель.
Дата відповіді:
08.05.2018 14:57