• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

«Електрична енергія» (ДК021:2015: 09310000-5 – Електрична енергія)

Завершена

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 000.00 UAH
Період уточнення: 15.02.2024 15:16 - 20.02.2024 00:00
Відповідь надана

Незаконні дії замовника

Номер: 0974bd012af3458da16181711c712423
Дата опублікування: 19.02.2024 16:40
Опис: Шановний Замовнику! Про який «центр обслуговування чи інший структурний підрозділ в Сумській області» йде мова? Ви уважно читаєте чи ні? Навіщо ви цитуєте ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі», коли вже два роки закупівлі проводяться виключно у відповідності з Постановою № 1178 від 12.10.2022 р.? Пунктом 29 Особливостей (Постанова № 1178 від 12.10.2022 р.) чітко, прямо та без жодних виключень ЗАБОРОНЕНО вимагати БУДЬ-ЯКІ (без ЖОДНИХ ВИКЛЮЧЕНЬ!!) документи про матеріально-технічну базу, обладнання, технології, працівників та документи що не передбачені національним стандартом. Що з цих слів вам незрозуміло? «Центри обслуговування в Сумській області, документи про право власності (користування) на нерухоме майно, положення про центр обслуговування, посадової особи, з робочим місцем на території Сумської області, посадову інструкцію посадової особи, наказ про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем на території Сумської області, довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника тощо» - це МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА, ОБЛАДНАННЯ ТА ПРАЦІВНИКИ. Навіщо ви вперто вимагаєте ці документи свідомо порушуючи законодавство, зокрема, п. 29 Особливостей? У вас є змова з якимось постачальником? З яким саме?- інформація потрібна для звернення у правоохоронні органи.
Відповідь: Ваші зауваження прийфняті до уваги
Дата відповіді: 19.02.2024 16:57
Відповідь надана

НЕВІДПОВІДНІСТЬ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ П.29 ОСОБЛИВОСТЕЙ (ПОСТАНОВА КМУ № 1178)

Номер: 6cac9757cd0b4f5daa11be57bdc029e2
Дата опублікування: 16.02.2024 14:01
Опис: Тендерна документація суперечить п. 29 Особливостей, оскільки для закупівлі саме електроенергії заборонено вимагати будь-які документи щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Заборона вимагати ці документи у закупівлях електроенергії відповідно до п.29 Особливостей є імперативною нормою, що має виконувати замовник при складанні тендерної документації, та не вимагати дані документи, незалежно від того чи повинен мати постачальник їх чи ні. Зазначені документи вимагаються вами у п. 7.1 Додатку 4 тендерної документації, що є порушенням чинного законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, тендерна документація складена не у відповідності до вимог законодавства. Ще раз наголошуємо, що п.29 Особливостей ЧІТКО та ПРЯМО ЗАБОРОНЕНО вимагати будь-які (!) документи щодо матеріально-технічної бази, обладнання, технологій, працівників саме у закупівлях електроенергії без будь-яких виключень. Саме це вимагається вами у кожній вимозі в п.7.1 Додатку 4, що є прямим порушенням законодавства: центри обслуговування в Сумській області, документи про право власності (користування) на нерухоме майно, положення про центр обслуговування, посадової особи, з робочим місцем на території Сумської області, посадову інструкцію посадової особи, наказ про призначення посадової особи учасника, з робочим місцем на території Сумської області, довідки від всіх операторів системи розподілу, з якими учасником укладено договори електропостачальника тощо. Це не залежить від ваших бажань чи від того, що постачальник повинен мати певні технології, обладнання, працівників тощо, а є прямою забороною законодавства вимагати у закупівлях електроенергії ці документи. На підставі вищезазначеного, вимагаємо ПОВНІСТЮ вилучити пункт 7.1 Додатку 4 тендерної документації (починаючи з п.7.1 до самого кінця Додатку 4).
Відповідь: Відповідно до вимог п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. У свою чергу споживач має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії. Крім того, споживач електричної енергії має законодавчо закріплене право при укладанні договору на постачання електричної енергії обирати зручний для нього спосіб отримання платіжних документів, отримання необхідної інформації та зручний для нього спосіб оплати за спожиту електричну енергію. Чинне законодавство не надає електропостачальникам права нав‘язувати споживачам способи отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації, а також ускладнювати реалізацію права споживача на особистий прийом посадовими особами через значну територіальну віддаленість. Тому, вважаємо, що намір замовника реалізувати свої законодавчо закріплені права на можливість отримання рахунків, первинних розрахункових документів і усієї необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника, а також права на особистий прийом та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв не суперечать вимогам законодавчих актів України та жодним чином не порушують Закон України «Про публічні закупівлі». Будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України. На даний час на території Сумської області існує велика кількість центрів обслуговування клієнтів та інших структурних підрозділів електропостачальників, які забезпечують проведення особистого прийому споживачів, видачу рахунків, первинних розрахункових документів, отже жодного обмеження можливості потенційних Постачальників прийняти участь у зазначеній закупівлі немає. Відповідна вимога відповідає вимогам антимонопольного законодавства. Частиною 3 ст. 22 «Тендерна документація» Закону України «Про публічні закупівлі» визначено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.». Отже, вимога тендерної документації є ґрунтовною, не упередженою та не дискримінаційною.
Дата відповіді: 19.02.2024 15:57
Відповідь надана

Умови тендерної документації

Номер: a26937ed0a99495e996c0f9a122eb363
Дата опублікування: 15.02.2024 16:12
Опис: Шановний Замовник. Згідно Д. 4 "7.1. Для підтвердження можливості забезпечення учасником реалізації прав, у складі пропозиції учасник повинен надати Довідку про створення Учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів, згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018  № 312 (зі змінами), який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів (довідка надається за формою 1 до Додатку 5)." Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів і кол-центру в конкретно визначеному регіоні України (області). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї вимог щодо наявності в учасника структурного підрозділу і кол-центру на території Сумської області.
Відповідь: Ваші доводи не відповідають дійсності. Так, бюджетом не передбачено додаткові витрати на обслуговування в разі аварійних ситуацій, інших непердбачених випадків. Наявність в учасника на території Сумської області власного центру обслуговування, структурного підрозділу або посадової особи з робочим місцем, зменшує витрати Замовника. Звертаю Вашу увагу, що на теперішній час раціональне використання бюджетних коштів є приорітетним напрямком держави.
Дата відповіді: 19.02.2024 15:56