-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія
Завершена
4 205 400.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 054.00 UAH
мін. крок: 1% або 42 054.00 UAH
Період уточнення:
14.02.2024 16:35 - 01.03.2024 00:00
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
97349981e4fd4f62b7e46288cc21d150
Дата опублікування:
22.02.2024 10:54
Опис:
Шановний замовник! Відповідно до додатку 2 до тендерної документації передбачено наступну вимогу - на підтвердження наявності web-сайту Учасника та його відповідності вимогам пп. 14 та пп. 15 п.5.2.2. р. 5.2 «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 р. № 312, Учасник у складі пропозиції надає довідку в довільній формі з інформацією про наявність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет, з виокремленням та описом відповідності кожній вимозі. Інформація про наявність веб-сайту має бути підтверджена оригіналом документа на право власності та/ або право користування та /або договором про надання послуг та/або іншого документу, що підтверджує наявність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є «Електрична енергія». Для зазначеного предмету в Україні на сьогодні діє стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Повідомляємо, що зазначений стандарт не передбачає обов’язку для учасників ринку складати або мати документи, що підтверджують наявність офіційного веб-сайту в мережі Інтернет. Дана вимога є такою, що порушує вимоги законодавства у сфері публічних закупівель та має бути виключена з тендерної документації. Наголошуємо, що у випадку якщо наша вимога не буде задоволена ми змушені будемо звернутись до АМКУ за захистом наших прав та законних інтересів.
Відповідь:
Шановний Учаснику,дякуємо за слушне зауваження.Зміни до ТД буде внесено найближчим часом.
Дата відповіді:
23.02.2024 08:04
Відповідь надана
Дискримінаційна вимога
Номер:
80e660fecbb84da8b1bfaacda4b5c471
Дата опублікування:
20.02.2024 16:44
Опис:
Шановний Замовник, в Додатку 1 тендерної документації ви просите надати: «Інформація від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;» Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом(за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)». Відповідно до п. 29 Особливостей: - у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. - у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Тобто, Замовник при здійсненні закупівлі електричної енергії не може вимагати: 1) підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 2) будь-який документ, який не передбачено відповідним національним стандартом. Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено діючий стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)», який також не передбачає обов’язковість наявності в Постачальника електричної енергії Інформації від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Наголошуємо, що жодним нормативно-правововим актом не передбачено необхідності отримання електропостачальником даних документів. Дана вимога не має жодного відношення до постачання електроенергії, є незаконною, дискримінаційною, абсолютно незрозумілою, нелогічною, та такою, що жодним чином не підтверджує і не впливає на якість надання послуг з постачання електричної енергії Замовнику в разі перемоги в публічній закупівлі. Просимо видалити вищевказану вимогу з тендерної документації. в іншому випадку буде подана скарга в АМКУ. Наша позиція підтверджується актуальною практикою Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, відповідно до вищевказаної вимоги, а саме рішення №998-р/пк-пз від 17.01.2024 (UA-2024-01-04-003223-a).
Відповідь:
Шановний учасник!
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації передбачено необхідність надання учасниками у складі своєї тендерної пропозиції інформації від Державної податкової служби України про відсутність або виключення Учасника процедури закупівлі у(з) переліку суб’єктів господарювання, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено - тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Хочемо зауважити, що отримати таку інформацію можна досить швидко скориставшись сервісами обслуговування клієнтів від Державної податкової служби України.Враховуючи те, що такий документ свідчить, зокрема, про добросовісність учасника, Замовник встановив вимогу про його надання у складі тендерної пропозиції.
Крім того, звертаємо вашу увагу на те, що відповідно до пункту 29 Особливостей передбачено - У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Таким чином, згідно з пунктом 29 Особливостей, замовникам заборонено встановлювати умови в тендерній документації саме до предмету закупівлі, які суперечать національним стандартам. Звертаємо вашу увагу на те, що вимога про надання інформації від Державної податкової служби України встановлена до учасника, а не до предмета закупівлі і ніяким чином не стосується підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмету закупівлі.
Підсумовуючи викладене, вважаємо, що вимога про надання зазначеного документу є цілком законною та не є дискримінаційною, тому, на нашу думку, відсутні підстави для внесення зміни до тендерної документації.
Дата відповіді:
23.02.2024 08:01