-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Електрична енергія, за кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 - 09310000-5 Електрична енергія
Завершена
517 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 587.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 587.50 UAH
Період уточнення:
12.02.2024 15:52 - 17.02.2024 00:00
Відповідь надана
Електрична енергія
Номер:
cdd592ebcc94441d8f1b224c7e5df7db
Дата опублікування:
13.02.2024 11:26
Опис:
Тендерною документацією передбачено надання інформації (довідку, складену у довільній формі, за підписом уповноваженої особи учасника) про наявність в учасника на території м. Рівне власного структурного підрозділу – Центру обслуговування споживачів (клієнтів), згідно з вимогами «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312, який щоденно (окрім вихідних та святкових днів, встановлених законодавством України) приймає звернення/скарги/претензії споживачів, надає роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством, з єдиним вікном для прийому та видачі документів щодо постачання електричної енергії та в якому проводиться особистий прийом споживачів. Таким чином зазначені вище вимоги передбачають підтвердження наявності в учасника тендеру відповідної матеріально-технічної бази (офісних приміщень) виключно на території м. Рівне. Відповідно до розділу 8.3. «Процедура розгляду скарг та вирішення спорів» «Правил роздрібного ринку електричної енергії», затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – Правила роздрібного ринку електричної енергії): «8.3.6. Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором. Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником. 8.3.17. Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз'яснення та інформацію, передбачену законодавством. У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором. Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов'язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку.» Таким чином, «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» не передбачено наявність відповідних структурних підрозділів в конкретно визначеному регіоні України (області). Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Пунктом 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Таким чином вимога щодо наявності в учасника на території м.Рівне власного структурного підрозділу не є обґрунтованою та дискримінує потенційних учасників з інших областей України, що є порушенням ст. 5, 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Незаконність зазначених вимог підтверджено висновками Антимонопольного комітету України, зокрема рішеннями комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг № № 13434-р/пк-пз від 24.08.2023 (номер оголошення UA-2023-08-11-009951-a) та № 11881-р/пк-пз від 01.08.2023 (номер оголошення UA-2023-07-10-010043-a). Враховуючи вищевикладене, вимагаємо усунути порушення законодавства та привести тендерну документацію у відповідність шляхом виключення з неї даної вимоги. Просимо врахувати, що у випадку відсутності належного реагування на дане звернення ми залишаємо право звертатися до Антимонопольного комітету України та/або інших контролюючих чи правоохоронних органів.
Відповідь:
Шановний Учаснику! Визначення правових та економічних засад здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад здійснюється відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості). Метою Закону та Особливостей є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. При цьому закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників. Також звертаємо увагу, що однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка якісної тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси замовників та постачальників.
Процес постачання електричної енергії є складним та суттєво відрізняється від процесу постачання звичайних товарів повсякденного споживання. Порядок постачання електричної енергії споживачу врегульовано рядом нормативно-правових актів, в тому числі «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» які затверджені Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312. Пункт 8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії» передбачає, що «Учасники роздрібного ринку мають здійснювати особистий прийом споживачів, реєстрацію та збереження звернень/скарг/претензій споживачів та додатків до них відповідно до порядку, визначеного цими Правилами та/або положенням про інформаційно-консультаційний центр по роботі зі споживачами електричної енергії, затвердженим Регулятором.
Учасники роздрібного ринку мають виконувати функції, які виконує інформаційно-консультаційний центр, незалежно від того, чи створено учасником роздрібного ринку такий центр. Забезпечення виконання такої роботи може виконуватись відповідним структурним підрозділом (сектором) учасника роздрібного ринку чи окремим його працівником».
Пункт 8.3.17. цих Правил передбачає, що «Учасники роздрібного ринку, які обслуговують 50000 споживачів та більше, повинні створити центри обслуговування споживачів, які, у тому числі, приймають звернення/скарги/претензії споживачів, надають роз’яснення та інформацію, передбачену законодавством.
У центрі обслуговування споживачів має бути організоване єдине вікно для прийому та видачі документів щодо надання послуг учасниками роздрібного ринку, а також може бути створений інформаційно-консультаційний центр та кол-центр, які функціонують відповідно до вимог, установлених Регулятором.
Для учасників роздрібного ринку, які обслуговують менше 50000 споживачів, створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим. У такому разі функції центра обслуговування споживачів, зокрема щодо забезпечення дотримання визначеного цими Правилами порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів, покладаються на окремий структурний підрозділ (посадову особу) учасника роздрібного ринку».
Таким чином, у відповідності до вимог вищезазначених положень п. 8.3.6 та п.8.3.17 «Правил роздрібного ринку електричної енергії» електропостачальник зобов‘язаний проводити особистий прийом споживачів. А споживач в свою чергу має право на особистий прийом та на оперативне вирішення проблемних питань, які можуть виникнути в процесі виконання договору про постачання електричної енергії. Територіальна віддаленість електропостачальника робить фактично неможливим реалізацію таких прав споживача електричної енергії, оскільки реалізація права споживача на оперативне отримання інформації та документів від електропостачальника потребуватиме виїзду у відрядження на значні відстані, значних витрат робочого часу та коштів. При цьому, будь-який електропостачальник має право та можливість відкрити свій територіальний підрозділ на території будь-якої області України.
Як бюджетна установа, ми у своїй діяльності керуємось Бюджетним кодексом України від 08.07.2010 № 2456-VI, Законом України «Про фахову передвищу освіту» від 06.06.2019 № 2745-VIII, Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» від 19.11.1992 № 2801-XII, Положенням, та іншими нормативними документами.
Відповідно до наказу №309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України», для реєстрації бюджетних зобов’язань розпорядником бюджетних коштів, у строк протягом 7 робочих днів, необхідно надати до органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань і оригінали документів або їх копії засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання.
У разі порушення бюджетного законодавства, такі зобовязання не реєструються, а також можуть застосовуватись до замовника заходи впливу за порушення бюджетного законодавства.
Як наслідок, замоником не буде здійснена вчасна оплата за поставлений товар, нараховуватимуться пеня та штрафні санції, що для нашої установи не припустимо.
Також наголошуємо, що за несвоєчасне надання інформації або надання недостовірної інформації електропостачальники несуть відповідальність згідно із законодавством та договором (п.9.1.7 ПРРЕЕ).
Тому замовником встановлено критерій, що унеможливить виникнення таких випадків.
Крім цього повідомляємо, що на території Рівненської області мають власні центри обслуговування споживачів, офіси, представництва понад 10 юридичних осіб, які отримали ліцензію з постачання електричної енергії споживачу. Зокрема:
1. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІВНЕНСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ", ринок електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, ліцензія чинна, М. РІВНЕ, ВУЛ. КНЯЗЯ ВОЛОДИМИРА, БУД. 71-Б;
2. ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "РІВНЕАЗОТ" , ринок електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, ліцензія чинна, М. РІВНЕ, РІВНЕ-17;
3. ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАТАР", М. РІВНЕ, ВУЛ. МЛИНІВСЬКА, БУД. 23Б;
4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІВНЕТЕПЛОЕНЕРГО", М. РІВНЕ, ВУЛ. ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО, БУД. 27;
5. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "АКВАТОН", М. РІВНЕ, БУЛЬВАР Б. ХМЕЛЬНИЦЬКОГО, БУД. 50;
6. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНТЕРБІС", РІВНЕНСЬКА ОБЛ., М. РІВНЕ, ВУЛ. ГАГАРІНА, буд. 39, ПОВЕРХ 2;
7. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ''РІВНЕГАЗ ЗБУТ'',М. РІВНЕ, ВУЛ. ГРУШЕВСЬКОГО АКАДЕМІКА, БУД. 24;
8. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЗАХІД ЕНЕРДЖІ ГРУП", М. РІВНЕ, ВУЛ. ГЕТЬМАНА МАЗЕПИ, БУД. 4А/6А, ОФІС 508;
9. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТАС ЕНЕРГІЯ КРАЇНИ", М. КИЇВ, ВУЛ. ЧЕРВОНОАРМІЙСЬКА/БАСЕЙНА, БУД. 1-3/2, ЛІТ. "А", СЕКЦІЯ С-11, АДРЕСА РЕГІОНАЛЬНОГО ОФІСУ: М.РІВНЕ, ВУЛ. СОБОРНА, 15. Графік роботи: Пн - Пт: з 09.00 до 18.00 Сб - Нд: вихідний, КОНТАКТНА ОСОБА Галело Володимир Володимирович;
10. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРДЖІ ТРЕЙД ГРУП", ринок електричної енергії , постачання електричної енергії споживачу, ліцензія чинна, М. КИЇВ, РИЛЬСЬКИЙ ПРОВУЛОК, БУД. 4,
АДРЕСА РЕГІОНАЛЬНОГО ОФІСУ: М.РІВНЕ, ВУЛ. КАВКАЗЬКА, 3, ОФ.406, КОНТАКТНА ОСОБА Велесик Роман;
11. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРГУМ", ринок електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, ліцензія чинна, М.КИЇВ, ВУЛ. АВІАКОНСТРУКТОРА АНТОНОВА, БУД. 5, ЛІТЕРА А, ОФІС 320,
АДРЕСА РЕГІОНАЛЬНОГО ОФІСУ: М.РІВНЕ, ВУЛ. СЛОВАЦЬКОГО 4/6, ОФІС 306, Графік роботи: ПН – ПТ з 08:00 до 17:00 СБ, НД – вихідний, КОНТАКТНА ОСОБА Велесик Андрій;
12. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД", ринок електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, ліцензія чинна, М. ЛЬВІВ, ВУЛ. СТРИЙСЬКА, БУД. 86-В, ОФІС 1,
АДРЕСА РЕГІОНАЛЬНОГО ОФІСУ: М.РІВНЕ, БУЛЬВАР БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО, БУД. 2А, Графік роботи: ПН – ПТ з0 9:00 до 18:00 СБ, НД – вихідний,КОНТАКТНА ОСОБА: Жук Роман Євстахійович, Редик Соломія Андріївна.
Це свідчить ПРО МОЖЛИВІСТЬ УЧАСНИКАМИ ВИКОНАТИ ВИМОГИ ВСТАНОВЛЕНІ ТЕНДЕРНОЮ ДОКУМЕНТАЦІЄЮ ЩОДО НАЯВНОСТІ ЦЕНТРУ ОБСЛУГОВУВАННЯ СПОЖИВАЧІВ, АБО НАЯВНОСТІ ВЛАСНОГО ОКРЕМОГО СТРУКТУРНОГО ПІДРОЗДІЛУ НА ТЕРИТОРІЇ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ АБО ПОСАДОВОЇ ОСОБИ, З РОБОЧИМ МІСЦЕМ НА ТЕРИТОРІЇ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ, ЗОКРЕМА І ТИМИ УЧАСНИКАМИ, ЮРИДИЧНІ ОСОБИ ЯКИХ ЗНАХОДЯТЬСЯ В ІНШИХ ОБЛАСТЯХ УКРАЇНИ.
Вважаємо, що НАШ НАМІР, ЯК ЗАМОВНИКА ТОРГІВ, РЕАЛІЗУВАТИ СВОЇ ЗАКОНОДАВЧО ЗАКРІПЛЕНІ ПРАВА на проведення особистого прийому посадовими особами постачальника електричної енергії та оперативний розгляд і вирішення звернень, скарг і заяв, отримання необхідної передбаченої законодавством інформації безпосередньо у електропостачальника під час особистого прийому, не може вважатись дискримінаційною вимогою та жодним чином не порушує вимоги статті 5 Закону і не суперечить вимогам законодавчих актів України. ТАКОЖ ВВАЖАЄМО, ЩО ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНИК НЕ МАЄ ПРАВА ПОЗБАВЛЯТИ СПОЖИВАЧА МОЖЛИВОСТІ У ЗРУЧНИЙ ДЛЯ СПОЖИВАЧА СПОСІБ РЕАЛІЗУВАТИ СВОЇ ПРАВА, ПЕРЕДБАЧЕНІ «ПРАВИЛАМИ РОЗДРІБНОГО РИНКУ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ», А НАВПАКИ ЗОБОВ’ЯЗАНИЙ ВЖИТИ УСІХ НЕОБХІДНИХ ЗАХОДІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ЦИХ ПРАВ. В ТОМУ ЧИСЛІ ШЛЯХОМ СТВОРЕННЯ НА ТЕРИТОРІЯХ, ДЕ ВІД МАЄ НАМІР ОБСЛУГОВУВАТИ СПОЖИВАЧІВ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ ВЛАСНИХ СТРУКТУРНИХ ПІДРОЗДІЛІВ.
Крім того, ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і містить відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Таким чином, замо
Дата відповіді:
15.02.2024 13:33