-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія на 2024 рік
Завершена
3 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 000.00 UAH
Період уточнення:
08.02.2024 17:00 - 18.02.2024 00:00
Відповідь надана
п. 4.1 проєкту договору (додаток 3 тендерної документації)
Номер:
4cf66762bdaf4e86bfe87061c173f489
Дата опублікування:
16.02.2024 14:26
Опис:
Згідно протоколу про прийняття рішення уповноваженою особою 16.02.2024 року було викладено проєкт договору в новій редакції, яка містить зокрема наступні положення «4.1. Ціна за одиницю товару не може змінюватися щонайменше протягом 60 днів з дня початку постачання товару за цим Договором, крім випадку змін регульованих тарифів на передачу електричної енергії та розподілу електричної енергії.».
Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» містить принципи здійснення публічних закупівель, зокрема «максимальна економія». Застосувавши заборону змінювати ціну за електроенергію протягом 60 днів з дня початку постачання товару за договором – порушується вищезазначений принцип здійснення публічних закупівель, оскільки в разі зменшення середньозваженої ціни на електроенергію на ринку «на добу наперед» за даними опублікованими ДП «Оператор ринку» (www.oree.com.ua) за результатами торгів на ринку «на добу наперед», ціна електроенергії за Договором не буде зменшуватись, а навпаки буде застосовуватись завищений тариф, що призведе до зайвих витрат Замовника.
Згідно п. 29 Особливостей (постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 р.) – у разі здійснення закупівель електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом. Щодо електричної енергії наявний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014 «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення» в якому відсутня інформація про неможливість змінювати ціну протягом 60 днів з дня початку постачання електроенергії за Договором.
Законом України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII, Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики та комунальних послуг України від 14.03.2018 № 312 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено заборону змінювати ціну за електроенергію протягом 60 днів з дня початку постачання товару за договором.
Згідно п. 14.6.2 проєкту Договору та п. п. 2 пункту 19 Особливостей «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення».
Прохання привести проєкт договору у відповідність до діючого законодавства України, в частині зміни ціни за електроенергію, а саме – видалити п. 4.1. проєкту Договору.
Додатково звертаємо Вашу увагу на відсутність кількості поставки товару в п. 4.3. розділу 1 тендерної документації від 16.02.2024 р.
Відповідь:
Доброго дня! Дякуємо за уточнення, внесемо зміни
Дата відповіді:
16.02.2024 17:00
Відповідь надана
Коригування кількості кВт*год
Номер:
e0b4e090f1d64243beb17d88d2576d64
Дата опублікування:
12.02.2024 11:42
Опис:
Шановний Замовнику, внесіть уточнення щодо кількості кВт*год на яку проводиться дана закупівля!
Відповідь:
Добро дня, 370 000 кВт*год
Дата відповіді:
12.02.2024 11:43
Відповідь надана
Дискримінаційні вимоги Тендерної документації
Номер:
1290dbc6d1cb497b89cd2ddc85f69de0
Дата опублікування:
09.02.2024 13:15
Опис:
Відповідно до вимог тендерної документації, у складі своєї тендерної пропозиції учасники зобов'язані надати оригінал сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту, ,ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги». Зазначені вимоги є незаконними та безпідставними і жодним чином не забезпечать постачання Замовнику «найякіснішої продукції», оскільки електрична енергія НЕ ОБИРАЄТЬСЯ ПОСТАЧАЛЬНИКОМ, а за її якість відповідає Оператор системи розподілу. Отримання вище описаних сертифікатів не є обов'язковим. Це добровільна справа будь-якого постачальника. Діяльність постачальників електроенергії регулюють низка законів та підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, Закон України «Про ринок електричної енергії»; Правила роздрібного ринку електричної енергії (затверджені постановою НКРЕКП від 14.03.2018 р. № 312) та інші нормативно-правові акти, прийняті на виконання Закону України «Про ринок електричної енергії», які не встановлюють обов'язкову наявність ЖОДНОГО сертифікату ISO у постачальників електричної енергії. Вимога щодо наявності даних сертифікату є дискримінаційною, оскільки суттєво зменшує коло можливих учасників аукціону, а наявність такого чи подібного сертифікату в того чи іншого учасника жодним чином не впливає на якість, своєчасність та ефективність при здійсненні постачання електроенергії . Так, відповідно до частини 4 статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Разом з тим, втановлення таких вимог порушує основні принципи здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону) , а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Ураховуючи викладене та мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, замовнику під час проведення процедури закупівлі, необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників. Слід зазначити, що відповідно до ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.1 ст.5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників. Згідно з ч.4 ст.22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вище викладеної інформації, просимо внести зміни до ТД та прибрати дискримінаційні вимоги. також звертаємо вашу увагу що вищезазначена умова документації не узгоджується із вимогами законодавства та є незаконною і дискримінаційною, тому просимо видалити дану вимогу з тендерної документації. На підтвердження наших слів, надаємо сучасну практику АМКУ щодо оскарження ISO (практика 2023 року), а саме – рішення № 1117-р/пк-пз від 01.02.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-10-006734-a, а також рішення №836-р/пк-пз від 25.01.2023 р. по закупівлі UA-2023-01-12-007764-a
Відповідь:
Доброго дня, шановний Учаснику у відповідь на Ваше питання повідомляємо наступне.
Відповідно до п. 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені Постановою КМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 р., тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Крім того, відповідно до абзацу 3 статті 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі – Закон № 2407-III) акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Відповідно ж до статті 2 Закону № 2407-III цей Закон регулює відносини, пов'язані з акредитацією національним органом України з акредитації органів з оцінки відповідності, у тому числі іноземних органів з оцінки відповідності, та поширюється на органи виконавчої влади, національний орган України з акредитації та органи з оцінки відповідності незалежно від форми власності.
Також відповідно до частини 2 статті 5 цього Закону акредитація здійснюється відповідно до вимог, установлених законодавством у сфері акредитації, національними стандартами з питань акредитації, гармонізованими з відповідними міжнародними та європейськими стандартами, а також іншими документами з питань акредитації, прийнятими національним органом України з акредитації, міжнародними та європейськими організаціями з акредитації.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, з метою вибору за результатами цієї процедури закупівлі ефективного, відповідального та добросовісного постачальника, діяльність якого відповідає вимогам чинного законодавства України, замовник встановлює вимоги до учасників щодо підтвердження ними відповідності та впровадження, зокрема, відповідності ДСТУ ISO 50001:2020 (ISO 50001:2018, IDT) «Системи енергетичного менеджменту, ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO/IEC 27001:2013; Cor 1:2014, IDТ) «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи управління інформаційною безпекою. Вимоги», ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) / ДСТУ ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги» або іншим аналогічним державним стандартам в сфері сертифікації діяльності підприємства, що видані на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України.
Отже, вищевказана вимога оголошення щодо надання учасниками підтвердження відповідності та впровадження ними відповідних стандартів, що видані на ім‘я учасника закупівлі органом сертифікації, включеним до реєстру акредитованих органів оцінки відповідності Національного агентства з акредитації України, не є такою, що суперечить законодавству України, зокрема, Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». Умови тендерної документації є однаковими для усіх потенційних учасників без виключення. Відповідно у замовника відсутні підстави для внесення змін до оголошення в цій частині.
Дата відповіді:
12.02.2024 09:10
Відповідь надана
Уточнення щодо ТД
Номер:
51597b59b9324f55baf65a19e4e7cb38
Дата опублікування:
09.02.2024 09:20
Опис:
Шановний Замовнику, внесіть, будь ласка, уточнення щодо кількості кіловат, на яку проводиться дана закупівля?
У тендерній документації згідно Розділу 1, п. 4.3, загальна кількість закупівлі - 370 000 кВт*год, а згідно кількості позицій викладених на майданчику загальна кількість закупівлі - 373 000,001 кВт*год.
Відповідь:
Доброго дня, дякуємо за уточнення, внесемо зміни
Дата відповіді:
09.02.2024 09:33