-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Завершена
21 944 518.31
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 109 722.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 109 722.60 UAH
Період уточнення:
01.02.2024 14:17 - 06.02.2024 00:00
Відповідь надана
щодо значення маржі постачальника
Номер:
1dc28f30c1cc4caeb898c3de53e4e3e3
Дата опублікування:
02.02.2024 14:03
Опис:
Шановний Замовник.
Просимо переглянути ціну очікуваної вартості за одиницю та закласти в ціну значення М (маржі) на рівні близько 20 копійок, для можливості Учасникам конкурувати між собою на аукціоні, до того ж Маржа включає в себе витрати Постачальника по небалансам та іншим обов’язковим зборам, відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та постанови НКРЕКП «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії». При розрахунку очікуваної вартості за одиницю Вами врахована можливість коливання ціни на сегментах ринку і визначено коефіцієнт такого коливання на рівні 1,01%, але даний коефіцієнт жодним чином не впливає на Маржу, яка вами не врахована взагалі в очікуваній вартості.
У Вашій тендерній документації використовується формула для вирахування ціни пропозиції, яка, по суті, встановлює заборону на подання пропозиції нижче певної межі. Хто подасть пропозицію першим той і виграє торги, без жодної конкуренції з боку інших Учасників, що являється порушенням одного з принципів здійснення публічних закупівель (ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі») - добросовісна конкуренція серед учасників, так як на етапі подання пропозиції у Учасників вже відсутня конкуренція, всі приймають участь за визначеною Вами ціною.
Відповідь:
Добрий день. Розглянувши Ваше питання, повідомляємо про наступне. У нинішніх реаліях, на жаль, відсутній реальний механізм, який дозволив би замовникам вигідно та гарантовано закупити електричну енергію за сталою ціною на весь рік, а постачальники у свою чергу не мають змоги спрогнозувати ціни на весь рік і беруть участь у закупівлі з огляду на поточні показники. Тому відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі (електричної енергії) був здійснений методом порівняння ринкових цін шляхом аналізу цін на електричну енергії в електронній системі закупівель «Prozorro» та на офіційному вебсайті ДП «Оператор ринку». Під час формування очікуваної вартості електричної енергії Замовником було взято середньозважену ціну на ринку «на добу наперед», яка склалась у січні 2024 року в торговій зоні «ОЕС України» (3,85857 грн. за 1 кВт/год без ПДВ), тариф на передачу відповідно до постанови НКРЕКП від 09.12.2023 року № 2322 (0,52857 грн. за 1 кВт/год без ПДВ), ПДВ та значенням “1,01 – коефіцієнт коливання ціни на оптових сегментах ринку та витрат постачальника” було закладено маржу на рівні 1 %. У чинному законодавстві України відсутнє визначення поняття «маржа» та які статті витрат вона має включати. За звичаєм ділового обороту маржа постачальника, є свого роду премією, яку постачальник хоче / може отримати за свої послуги згідно комерційної пропозиції. Відповідно до умов тендерної документації, з метою дотримання принципу максимальної економії (для мінімізації витрат замовника), Замовником при формуванні очікуваної вартості предмета закупівлі було закладено маржу на рівні 1 %, яку Замовник наразі має за можливе сплачувати постачальнику, як своєрідну винагороду за договором. Звертаємо Вашу увагу, що аукціон, який проводиться у разі подання тендерної пропозиції як мінімум двома учасниками, складається з трьох раундів, на кожному з яких усі учасники по черзі отримують по 2 хвилини, щоб знизити свою ціну на будь-яку суму (але не менше, ніж на мінімальний крок, зазначений в тендерному оголошенні). Першим крок робить учасник з найвищою ціною, останнім — з найнижчою. Постачальники мають право не знижувати свою ставку або знижувати її тільки в одному або двох раундах аукціону. Тендерною документацією передбачений мінімальний крок відступу у аукціоні на рівні 0,5%, що дає можливість потенційним учасникам конкурувати між собою та жодним чином не порушує жодних принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). Адже, за результатами торгів маржа майбутнього постачальника може бути на рівні 1%, 0,5% чи 0%, однак, звертаємо Вашу увагу, що значення від`ємної маржі відповідно до умов Тендерної документації є неприйнятним. Адже часто-густо постачальники не в змозі виконувати договір на таких умовах. Відповідно до ч. 1 ст. 42 Господарського кодексу України підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку. Тобто постачальник електричної енергії самостійно приймає рішення чи зможе він виконати умови, викладені в договорі, який буде укладено за результатами проведення закупівлі. Відповідно до ч. 2 ст. 56 Закону України «Про ринок електричної енергії» постачання електричної енергії споживачам здійснюється за вільними цінами. В Україні функціонуєть різні сегменти ринку (ринок двосторонніх договорів (позабіржова торгівля), ринок «на добу наперед», внутрішньодобовий ринок, балансуючий ринок і ринок допоміжних послуг (біржі з продажу електроенергії) на яких постачальник має право здійснювати купівлю електричної енергії для потреб споживача за вигідними цінами. Звертаємо Вашу увагу, що ціна на ринку «на добу наперед» є своєрідним індикатором для формування договірної ціни між постачальником та замовником і жодним чином не обмежує постачальника у виборі сегмента ринка для закупівлі електричної енергії за вигідною ціною як для постачальника, так і споживача, що, зокрема, підтверджується пп. 7 п. 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. Дякуємо за цікавість до оголошеної закупівлі. Мирного Вам та хорошого дня!
Дата відповіді:
03.02.2024 11:25
Відповідь надана
Очікувана вартість закупівлі
Номер:
0486545e86e9423888fd1d49b1da85c4
Дата опублікування:
01.02.2024 15:07
Опис:
Шановний Замовнику, просимо повідомити якими нормативно-правовими актами Ви, як Замовник у розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" керувалися визначаючи свою очікувану вартість. За можливості росимо надати даний розрахунок. Додатково просимо повідомити що за значення зазначено Вами як: "1,01 – коефіцієнт коливання ціни на оптових сегментах ринку та витрат постачальника;". Чому саме Вами взято значення 1,01, та за можливості просимо надати відповідні розрахунки?
Відповідь:
Добрий день. Розглянувши Ваше питання, повідомляємо про наступне. Відповідно до розділу ІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 визначення замовником очікуваної вартості складається з певних етапів, куди входить, зокрема, аналіз ринку (використання загальнодоступної інформації щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах), визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі (спосіб розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі залежить від виду предмета закупівлі, його розповсюдженості на ринку, порядку формування цін на нього). Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг був здіцснений методом порівняння ринкових цін шляхом аналізу цін на електричну енергії в електронній системі закупівель «Prozorro» та на офіційному вебсайті ДП «Оператор ринку».
До складу ціни електричної енергії входять як регульовані складові ціни, так і нерегульовані. Регульована складова – тарифи на послуги операторів систем (розподілу та передачі), які затверджуються та вводяться в дію постановами НКРЕКП. Зазвичай послуги з розподілу електричної енергії сплачуються споживачем/замовником самостійно на підставі окремого договору, укладеного з Оператором системи розподілу.
Основним індикативом для визначення ціни закупівлі електричної енергії (нерегульованої складової) є показник купівлі/продажу електричної енергії на ринку «на добу наперед», який публікується на сайті Оператору ринку.
Зважаючи на волатильність ціни на ринку «на добу наперед», з метою дотримання принципу максимальної економії (для мінімізації витрат замовника), Замовником було прийнято рішення актуальну ціну купівлі-продажу одиниці електричної енергії на ринку «на добу наперед» помножити на коефіцієнт 1,01 (1 %), який враховуватиме вартість послуг та витрат постачальника, а також коливання ціни на оптових сегментах ринку, додати вартість послуг з передачі електричної енергії та ПДВ. Даний механізм визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було наведено в п. 9 розділу І Тендерної документації. Звертаємо Вашу увагу, що коефіціент 1,01 не враховує коливання ціни протягом 2024 року. У нинішніх реаліях відсутній реальний механізм, який дозволив би замовникам вигідно та гарантовано закупити електричну енергію за сталою ціною на весь рік, а постачальники у свою чергу не мають змоги спрогнозувати ціни на весь рік і беруть участь у закупівлі з огляду на поточні показники. Тому по суті, значення “1,01 – коефіцієнт коливання ціни на оптових сегментах ринку та витрат постачальника” є значенням “М – маржа (вартість послуг постачальника) у відсотках, визначена за тендерною пропозицією переможця за результатами торгів, %”, яку було закладено в очікувану вартість предмета закупівлі.
Дякуємо за цікавість до оголошеної закупівлі. Мирного Вам та хорошого дня!
Дата відповіді:
02.02.2024 14:21