• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вимикачі автоматичні

Інвестиційна програма 2024, Розділ 2 Заходи зі зниження нетехнічних витрат електричної енергії

Завершена

415 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 075.00 UAH
Період уточнення: 01.02.2024 10:25 - 06.02.2024 00:00
Відповідь надана

Дискримінаційні вимоги (Свідоцтво на знак для товарів і послуг)

Номер: 8f6af4c6d6ea48d0beb7212a707f7a2d
Дата опублікування: 05.02.2024 04:23
Опис: Шановний Замовнику. У додатку 2 до Тендерної документації встановлена вимога: "Для підтвердження того, що запропонований Учасником товар не походить з російської федерації та/або білорусі Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати Свідоцтво на знак для товарів і послуг з додатками на запропоновану торговельну марку запропонованого товару, що підтверджує право власності та реєстрацію торговельної марки в Україні." // Вважаємо таку вимогу дискримінаційною з таких підстав: // Питання щодо документального підтвердження країни походження товару було розглянуто на Медіаресурсі професійних закупівель https://infobox.prozorro.org/articles/dokumenti-yaki-pidtverdzhuyut-krajinu-pohodzhennya-tovaru (далі - Роз’яснення) // Визначенню Країни походження товару присвячений Розділ ІІ Митного кодексу України (далі – МКУ). Відповідно до частин 2 та 3 статті 36 МКУ країною походження товару вважається країна, в якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених МКУ. Під країною походження товару можуть розумітися група країн, митні союзи країн, регіон чи частина країни, якщо є необхідність їх виділення з метою визначення походження товару. Згідно з частиною 1 статті 40 МКУ у разі, якщо у виробництві товару беруть участь дві або більше країн, країною походження товару вважається країна, в якій були здійснені останні операції з переробки, достатні для того, щоб товар отримав основні характерні риси повністю виготовленого товару, що відповідають критеріям достатньої переробки згідно з положеннями статті 40 МКУ. Стаття 43 МКУ встановлює перелік документів, які підтверджують країну походження товару. До них відносяться: 1) Сертифікат про походження товару. 2) Засвідчена декларація про походження товару. 3) Декларація про походження товару. 4) Сертифікат про регіональне найменування товару. // Відповідно до Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів та послуг»: торговельна марка – це позначення, за яким товари і послуги одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших осіб. Із правового аналізу вказаного вище Закону випливає, з урахуванням Роз'яснення, що Свідоцтво на знак для товарів і послуг з додатками на торговельну марку запропонованого товару, яке підтверджує право власності та реєстрацію торговельної марки в Україні - НЕ Є ДОКУМЕНТОМ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЄ ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ. // Звертаємо Вашу увагу, що відповідно до Закону, участь у публічних закупівлях можуть брати всі Постачальники, в тому числі нерезиденти. Обмеження щодо країни походження товару, місця виробництва, місця реєстрації торгової марки встановлюються ВИКЛЮЧНО САНКЦІЙНИМИ НОРМАМИ законодавства України. Відсутність Свідоцтва про реєстрацію торговельної марки в Україні жодним чином не впливає ні на якість обладнання, рівень гарантійного сервісу, досвід та репутацію Постачальника, і, як зазначено вище, НЕ Є ПІДТВЕРДЖЕННЯМ КРАЇНИ ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ. Законодавство України не зобов'язує Постачальників реєструвати торговельну марку та не забороняє здійснювати продаж, розповсюдження та обслуговування обладнання без такої реєстрації. // У Рішенні Антимонопольного комітету України № 17446-р/пк-пз від 29.07.2021 року (посилання на закупівлю для ознайомлення з рішенням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-07-06-001878-b), розглядалося питання щодо вимоги надання Свідоцтва на знак для товарів і послуг (на торговельну марку), що підтверджує право власності та реєстрацію торговельної марки в Україні, та таку Замовника щодо надання такого Свідоцтва було визнано ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ по відношенню до інших суб’єктів господарювання та такою, що ПОРУШУЄ вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. // Згідно до пункту 3 статті 5 ЗУ "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг" від 15 грудня 1993 року № 3689-XII набуття права на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Даний пункт Закону регулює відносини, що виникають у зв’язку з набуттям і здійсненням прав на торговельні марки в Україні. Згідно із положеннями даного Закону України зареєстрованою торговельною маркою є торговельна марка, на яку видано свідоцтво або яка має міжнародну реєстрацію, що діє на території України. При цьому Законом встановлено, що набуття права на торговельну марку, що має міжнародну реєстрацію або визнана добре відомою в Україні, не вимагає засвідчення свідоцтвом. // У зв’язку з чим вимагаємо виключити вимоги надання Учасником у складі тендерної пропозиції Свідоцтва на знак для товарів і послуг з додатками на торговельну марку запропонованого товару, що підтверджує право власності та реєстрацію торговельної марки в Україні.
Відповідь: Шановний Учасник! Відповідно до пункту 3 статті 5 ЗУ «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15 грудня 1993 року № 3689-XII (надалі-Закон) набуття права на торговельну марку засвідчується свідоцтвом. Даний Закон регулює відносини, що виникають у зв’язку з набуттям і здійсненням прав на торговельні марки в Україні. Статтею 1 Закону визначено, що зареєстрованою торговельною маркою є торговельна марка, на яку видано свідоцтво або яка має міжнародну реєстрацію, що діє на території України. При цьому Законом встановлено, що набуття права на торговельну марку, що має міжнародну реєстрацію або визнана добре відомою в Україні, не вимагає засвідчення свідоцтвом. З метою захисту прав та охоронюваних чинним законодавством інтересів виробників та їх партнерів, які провадять комерційну діяльність в сфері продажу, в тому числі дотримання умов гарантійного та після гарантійного обслуговування, умова щодо наявності прав торгової назви та торговельної марки є обов'язковою при закупівлі товару, який є предметом даної закупівлі. Встановлена умова щодо необхідності надання Свідоцтва на знак для товарів і послуг, що підтверджує право власності та реєстрацію торговельної марки в Україні, не може обмежувати конкуренцію так як отримання даного свідоцтва не є предметом обмежень, що відносяться до відкритого провадження господарської діяльності на комерційних засадах будь-яких суб'єктів господарювання у відповідній сфері продажу товару, який є предметом даної закупівлі. Натомість така умова може достовірно підтвердити статус учасника, який має усвідомлення про захист власних або корпоративних прав пов'язаних із використанням торговельної марки виробника. До того дана умова не порушує прав будь-якого суб'єкта господарювання, який має намір взяти участь у публічній закупівлі, та надати відповідне свідоцтво, навіть якщо воно не на його ім'я. Повідомляємо Вам, що Свідоцтво на знак для товарів і послуг, що підтверджує право власності та реєстрацію торговельної марки в Україні, підтверджує безпосередньо надійність постачальника та гарантію того, що постачальник виконає свої гарантійні зобов’язання та не зупинить ввіз продукції на територію України під торговельною маркою, що не зареєстрована на території України. Крім того, відповідно до постанови КМУ від 30 грудня 2015 р. № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» заборонено до 31 грудня 2024 р. (включно) ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації, за переліком згідно з додатком. Вимога щодо надання в складі пропозиції таких документів також направлено на захист національних економічних інтересів та безпеки України, викликаних діями рф. Дане свідоцтво є надійним підтвердженням гарантійного строку та зобов'язань. Не існує нормотворчого акту, який забороняв би Замовнику встановити таку вимогу. Вимога щодо надання в складі пропозиції таких документів є необхідною для підтвердження відповідності учасника національним стандартам, гарантує можливість Учасника безпечно постачати якісні товари. Замовник у своїй діяльності дотримується виключно норм чинного законодавства, жодним чином не дискримінує Учасників процедури закупівлі.
Дата відповіді: 06.02.2024 09:48